Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 31.05.2001 Autor: feci
Čitatelia: 6793 [Testy a predstavenia - Test]
Tieto slová sú priamo z technického materiálu od výrobcu. Agresívne línie a ostré črty novej Ninji
vzbudzujú rešpekt. Už pri prvom pohľade cítiť, že hlavnou činnosťou japonskej spoločnosti je
letecký priemysel. Aerodynamické tvary s mohutným predsunutým nasávačom vzduchu a malé
stabilizačné krídelká v prednej spodnej časti kapotáže pripomínajú skôr stíhačku ako motocykel.
Rozmery sa dajú vyjadriť dvoma slovami: dlhá a úzka. Šírka novej Ninji je porovnateľná so
superšportmi nižších kubatúr. Keď zoberieme do úvahy šípovitý tvar kapotáže a malú šírku motocykla
je nám hneď jasné, že koeficient odporu vzduchuje veľmi malý.
ZX-l2R je vlastne úplne nový motocykel a tak nás počas testu zaujímalo, ako konštruktéri zvládli
súlad medzi najsilnejším sériovo vyrábaným motocyklovým motorom a podvozkom. Nová konštrukcia
chrbticového rámu, ktorá je známa pod označením MONOCOQUE zaručuje tuhost, čo je v súčinnosti
s kvalitnými pružiacimi a tlmiacimi jednotkami pre bezpečnú jazdu veľmi dôležité. Maximálny výkon
134kW (183 k) a krútiaci moment 135 Nm sú hodnoty, nad ktorými sa treba vždy poriadne zamysliet
skôr než vyrazíte na cestu. Už samotné parametre ukazujú na superšportový stroj, ale keď si
sadnete na novú Ninju, na chvíľu o tom zapochybujete.
Posed je viac vzpriamený, skôr cestovný a sedadlo jazdca je omnoho pohodlnejšie ako sme u takéhoto typu motocykla zvyknutí. Po naštartovaní
sa z výfuku ozve jemný mierumilovný brum, ktorý vôbec nedáva najavo brutálnu silu aká sa schováva
v motore s objemom 1200 ccm.
Aj napriek tomu, že najvyššie číslo na tachometri ukazuje 340 km/h,
sme sa odvážili zaradiť prvý rýchlostný stupeň a rozbehnúť sa. Prvé prekvapenie prišlo v podobe
pokojného chodu, akoby nám ZX-12R chcela povedať: "Idem pravidelne pri akomkoľvek režime jazdy a
koľko otočíte plynovou rukoväťou tolko pôjdem ." Vďaka elektronickému vstrekovaniu paliva do
sacieho potrubia s priemerom 46 mm je chod motora aj v nízkych otáčkach pravidelný a Ninja sa
správa veľmi slušne. Napriek týmto pocitom si ale musíme uvedomiť, že väčšina jazdcov v bežnej
premávke využíva motorku v režime okolo 6.500 až 7.500 ot/min. Pri superšportoch s objemom 900 ccm
je to príjemný režim, lebo tam sa výkon pohybuje v rozpätí od 100 do 120 koní, ale v tomto prípade
je to od 125 do 160 koní. Tieto parametre už naozaj stoja za uváženie, ako narábať s plynovou
rukoväťou. Nová Kawasaki sa aj napriek vysokému výkonu v stredných otáčkach správala pri jazde
veľmi neutrálne. Podvozok dobre držal stopu tak pri vysokej, ako aj pri nízkej rýchlosti.
V zákrutách bola obratná a v náklonoch sa nám zdalo, že nepozná svoju hranicu. Jediné na čo sme
si v zákrutách museli dávať pozor bola plynová rukovät. Pri prudšom pridaní plynu vo výjazde
zo zákruty ZX-12R išla okamžite do šmyku. Jednoducho vysoký výkon, ktorý potrebuje kvalitného
krotiteľa. Novovyvinuté kotúčové brzdy ju dokážu skrotiť v zlomku sekundy a pre posádku veľmi
bezpečne.
Keď zhrniem všetky zážitky s najsilnejším motocyklom na svete, ktoré sme počas testu zažili,
môžeme konštatovať, že titul motorky roka dostala Ninja oprávnene. Na druhej strane sa treba
zamyslieť, či preteky motocyklových spoločností o najsilnejší a najrýchlejší sériovo vyrábaný
motocykel na svete nie sú zbytočné. Však vlastne o čo ide? O nič. Len o ľudský život!
ALEXANDER ALFONZ
Pridané: 31.05.2001 Autor: feci Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 83472 | Včera: 171222