Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 15.01.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 42018 [Testy a predstavenia - Test]
Pri čítaní tejto kapitoly sa vám už isto vyčaril úsmev na tvári. Piškota (slangovo skúter) na 10-palcových kolesách do terénu? Prečo nie, ale ako to všetko začalo?
Grilovačka na Jahodnej. Ako inak, boli sme na skútri, prišiel nás pozrieť Ifk0. Sledujúc zjazdovku na Jahodnej vyslovil otázku, či by to vyšiel na svojej krose. „Ifk0, veď to vybehnem na skútri,“ odpovedám. Neveriaci Ifk0, úsmev na tvári, slovo dalo slovo a bola z toho stávka...
Sadám na Leada a bez prípravy vyrážam kolmo proti kopcu. Rýchlosť stúpa, v najstrmšom úseku klesá na cca 20 km/h, vo vrchnej časti stúpa nad 40 km/h a musím ubrať kvôli nerovnostiam. No čo vám poviem, vyhral som Ifkovu krosu aj s plnou nádržou na víkend :-)
Záver stúpania na Jahodnú |
Tam niekde to začalo a pokračovalo cestou na Izru, kde sme poblúdili, ako som spomínal na začiatku článku. Tam som s Leadom prešiel terény, za ktoré by sa nemuselo hanbiť žiadne enduro. Samozrejme Lead nie je krosa, no môžeš si byť istý, že sa nezľakne nijakej vedľajšej poľnej či blatistej cesty. Pomaly ale isto ťa vyvezie na chatu alebo kdekoľvek to budeš potrebovať. Za tých 10 000 km som neraz zablúdil mimo asfalt vybehol nejakú tú zjazdovku, ba dokonca prešiel motokrosový okruh. Lead sa mi stal aj sprievodcom na MS sveta enduro v Krompachoch, kde som s ním celý deň lietal medzi časovými skúškami a popri trati som sa s ním rýchlo dostal na zaujímavé úseky.
Cestou na Izru |
Jednoducho a stručne, aj keď na to nie je určený, bez problémov zvláda jazdu ľahkým terénom. Vďačí tomu za nízke ťažisko a malú hmotnosť. Či s ním do terénu zablúdiš, závisí len od teba (väčšinou).
S týmto pásovým snežným špeciálom má Lead spoločné len slovo „skúter“ v názve. Nedá mi ale nespomenúť jeho vynikajúce vlastnosti pre jazdu v zime. Keď už veľká motorka dávno oddychovala, Lead ma ochotne vozil každé ráno do práce. Neodradil ho (alebo mňa :-) ) ani prvý sneh ani teploty ďaleko pod nulou. Vďaka kapotáži a ochrane nôh som tak celú zimu v meste jazdil v bežných nohaviciach bez akýchkoľvek ďalších vrstiev. Týmto sa môžu pochváliť len skútre.
100 km výlet na Troch Kráľov 2006 |
Malý motorček bez problémov štartoval v akejkoľvek teplote aj po celodennom státí v mraze. Sýtič je automatický, takže stačí len stlačiť tlačítko štartéra a motor beží. Isté problémy sa objavili pred Vianocami, keď zima neprospievala baterke a tak som musel cez noc dobiť baterku. Sezóna sa tak pre mňa neskončila a môj motoabsťák nebol dlhší ako 13 dní.
Lead ma tak odviezol na viacero zimných výletov vrátane poslednej Vianočnej. Skúter je na zimu viac ako vhodná motorka a aj preto som zakúpil dozadu po 9000 km celoročnú gumu Continetal Navigator. Jedinou nevýhodou v zime je vyššia spotreba. Spôsobuje to asi automatický sýtič, ktorý ostáva pri nízkej teplote stále, alebo dlho otvorený. Spotreba stúpla z priemeru 3 l/100 km na 4, ba niekedy aj viac (max 4,5).
20. 6. 2006, 21:13 - 9999,9 km |
Nuž z predchádzajúceho textu je jasné, že som Lead veľmi nešetril a otestoval som ho v každých podmienkach. Ako sa ale držal. Nasleduje kompletný výpis porúch, ale aj všetkých plánovaných servisných prác.
Km: | Porucha / servisný úkon: | Cena: | Poznámka: |
---|---|---|---|
1 000 km | Prvá servisná prehliadka | 299,00 Sk | Cena za olej, prvá prehliadka zadarmo |
2 500 km | Zapchatá tryska karburátora | 0,00 Sk | Lead nie je vybavený palivovým filtrom. Malá nečistota zapchala hlavnú trysku, Lead šiel na voľnobeh, no po pridaní plynu zdochýňal. Opravené na mieste. |
3 500 km | Porucha nožného štartéra | 0,00 Sk | Vymenené v záruke |
5 000 km | Druhá servisná prehliadka | 873,00 Sk | Nastavenie, olej, výmena oleja + vyčistenie filtra |
9 000 km | Tretia servisná prehliadka | 1299 | Nastavenie (ventily), sviečka, olej, výmena oleja + vyčistenie filtra |
9 500 km | Žiarovka | 35,00 Sk | Predný svetlomet |
9 800 km | Nová zadná pneu Conti Navigator | 920,00 Sk | Zadná pneumatika bola zjazdená, predná bez známky opotrebovania |
10 000 km | Spolu | 3 426,00 Sk |   |
2 500 km: Na ceste z Prešova po vjazde do jamy zdochol motor. Šiel naštartovať no po pridaní plynu zdochýňal. Po čiastočnom zapchaní nasávania bolo možné udržať otáčky. Ocenil som dômyselnú konštrukciu zadnej časti, kde po povolení 5 skrutiek odklopíte celú zadnú časť a dostanete sa pohodlne k motoru (ostatné skútre môžu závidieť). V tryske bola nečistota viditeľná okom. Po vyčistení Lead pokračoval bez problémov ďalej.
3 500 km: Pri nožnom štartovaní sa poškodil mechanizmus štartovania (kick starter). Skúter bolo možné naštartovať elektricky. V servise mi povedali, že šlo zrejme o výrobnú chybu a došlo k zlomeniu súčiastky. Celá oprava bola vybavená bezplatne v rámci záruky.
Iné poruchy sa nevyskytli. Batériu som nabíjal raz počas zimy. Žiadna ďalšia údržba nebola nutná. Olejová náplň má objem 0,8 litra a olej sa mení každých 4 000km. Motor nemá klasický olejový filter, iba sitko, ktoré sa čistí pri výmene. Vzduchový filter sa mení podľa potreby.
Po 10 000 km som nepostrehol, žiadne technické problémy, motor nestratil výkon a stále dosahuje rovnaké jazdné parametre. Spotreba oleja je medzi výmenami nemerateľná. Istou slabosťou je štartér, ktorý niekedy ako keby nechcel zaskočiť. Stáva sa to len pri slabšej baterke a odozva na tlačítko štartéra je akási vlažná. Zaskočenie štartéra je potom sprevádzané mechanickým hlukom. Nožný štartér funguje spoľahlivo aj keď nieje dôvod ho používať. Ovláda sa ľahko a teplý motor nieje absolútne žiadny problém naštartovať. Studený motor sa kick štartérom štartuje ťažšie.
Čo sa konkurencie týka, tak podľa zdvihového objemu toho veľa nenájdete. Lead je niekde medzi. Oproti päťdesiatkám poskytuje väčší výkon (dvojtaktné 50-tky cca 2 – 4,5 k) a krútiak, dynamiku jazdy, väčšie sedlo, pohodlné vhodné aj na jazdu vo dvojici a samozrejme štvortaktný motor.
V kategórii stodvadsaťpätiek to má už Lead ťažšie. Výkonom sa vyrovná lacnejším a slabším 125-kám, ale na trhu sú aj modely, ktoré majú aj dvojnásobný výkon (ale aj cenu). Väčšina konkurencie jazdí na 12 alebo 13-palcových kolesách a je vybavená kotúčovými brzdami.
Ak by som mal Leada zhodnotiť jednou vetou povedal by som, že za málo peňazí ponúka veľa muziky = vysokú úžitkovú hodnotu, kopu zábavy, nenáročnú turistiku, nízke prevádzkové náklady, solídnu kvalitu spracovania a spoľahlivosť.
bezúdržbový spoľahlivý motor, nízke prevádzkové náklady, ľahkosť ovládania | malé kolesá, chýbajúci bočný stojan, hodinky, bubnové brzdy, legislatíva – nutnosť „veľkého“ vodičáku |
Cena testovaného motocykla: 59 990 Sk.
Moja úplne prvá skúsenosť s týmto skútrom dopadla veľmi dobre. Hneď ako som sa na ňom odviezla prvýkrát, vedela som, že mi cez leto bude robiť spoločnosť veľmi často. Napriek tomu, že som sa spočiatku trošku bála, moje obavy sa rozplynuli. Ovláda sa ľahko. Počas horúcich letných dní by som ho nevymenila za nič. Nie je nič lepšie ako keď vám vietor chladí telo. V meste nebol žiaden problém s parkovaním, ani pred obľúbeným obchodom s oblečením, či parfumériou. Nákup sa mi vždy zmestil do úložného priestoru pod sedadlom, prípadne do kufra. Jednoducho kamarát, na ktorého sa vždy dá spoľahnúť.
Ale ak sa na ňom veziem ako spolujazdec, je to síce tiež veľmi príjemné, pokiaľ sa skúter nestretne s väčšou jamou na ceste. Vtedy veľmi dobre pocítim ako mi kufor narazí do chrbtice. Našťastie sa to nestáva často a jazda na skútri je pohodlná a rýchla, hlavne počas dopravnej špičky. Každému by som odporučila si to skúsiť.
Dlhé trasy sú zvládnuteľné, ale nie až také pohodlné ako na BMW. Do 50 km je to úplne v pohode, celodenný výlet tak do 150 km bez problémov. Pri dlhších trasách treba častejšie prestávky a rozhýbať stuhnutý zadok.
ľahko ovládateľný aj pre babu | zadné odpruženie - kopanec do chrbta spolujazdca |
Pozrite si Hondu SCV 100 Lead v akcii. Krátky zostrih vám Lead-a predstaví z každého pohľadu.
Dĺžka: 3:04 min
Rozmer: 320x240, 30 fps
Formát: YouTube (Shockwave Flash) alebo Windows Media
Veľkosť: 14,9 MB (wmw)
Na Detvianskej lúke |
Pridané: 15.01.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | SCV 100 Lead |
Rok: | 2004 |
Kategória: | Skúter |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 102.1 ccm |
Max. výkon: | 7.00 k (5.15 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 7.5 Nm / 7500 ot. |
Kompresný pomer: | 9 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 50 x 52 mm |
Palivový system: | karburátor 18mm |
Rozvod: | SOHC |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | automatická |
Zdvih vpredu: | 80 mm |
Zdvih vzadu: | 71 mm |
Brzdy vpredu: | bubnová |
Priemer bŕzd vpredu: | 130 mm |
Pneu vpredu: | 90/100-10 53J |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 130 mm |
Pneu vzadu: | 90/100-10 53J |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 100 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 108 kg |
Výška sedla: | 765 mm |
Rázvor: | 1235 mm |
Dĺžka: | 1845 mm |
Šírka: | 710 mm |
Výška: | 1110 mm |
Svetlá výška: | 145 mm |
Objem nádrže: | 6 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 82 km/h |
Spotreba paliva: | 3 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 150 km |
Poznámka: | |
|
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 230988 | Včera: 117010