Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 11.05.2006 Autor: tivi54
Čitatelia: 9050 [Vaše stroje - Moja motorka]
Keďže som na Varadere najazdil cez 80 000 km, nedá mi, aby som aspoň čo najstručnejšie vyjadril svoj názor na túto motorku. Vlastním model 2003 a mám najazdených aktuálne cez 50 000 km.
Je to v poradí moje druhé Varadero a keďže 60 - 70 % jazdíme spolu s manželkou, hodnotím ho ako veľmi dobrú športovú-turistickú motorku. Akosi mi k nej vzhľadom na celkovú kompozíciu nesedí označenie enduro, nakoľko na môj vkus je pre terén jednak veľmi ťažká a 19" predné koleso nie je v teréne to pravé orechové (jazda v mokrom blatistom teréne vyžaduje siahnuť až dno svojich schopností a aj to niekedy vzhľadom na fyzikálne zákony nestačí.) Avšak o to je jazda na tvrdom kľukatom ale i rovinatom teréne (mám na mysli hlavne jazdu po okresných cestách) úžasnejšia a emotívnejšia. Nie je problém prebehnúť cez 800 km za deň a zosadnúť z motorky príjemne unavený, nie zničený.
Tak isto ak Vás stretne nepriaznivá zmena počasia, ste pomerne chránený. Asi jedno z najhorších poveternostných vyčínaní sme zažili s Dášou 05/09/2005 pri vracaní sa z túr okolo Grossglocknera, kde nás stretla neskutočne intenzívna ľadovcová búrka, v priebehu 10 min. bol veľký Grossglockner komplet pokrytý vrstvou ľadovca a na cestu vám svietili blesky s obrovskou intenzitou. V takýchto podmienkach si preverí človek nielen svoje schopnosti ale hlavne vlastnosti stroja. Večer som konštatoval, že na nových Anakee, napriek veľmi bizarnej situácii, to bola celkom prijemná jazda a zážitok, na ktorý sa len tak ľahko nezabúda. Zodral som už Metzeler Enduro 4A, Metzeler Tourance, Bridgestone BT020 Battle Ving, Avon Azaro, no Anakee sú to najlepšie, čo mi sadlo. Na pneumatikách pokiaľ nejazdím v Brne na Masarykovom okruhu najazdím tak 10 - 12 tis. km. Reťazový kit mením tak po 18 - 20 tis. km. Keď som na starom Varadere vymenil zadnú rozetu o 5 zubov menšiu, dosiahol som pri rovnakej rýchlosti zníženie o cca 1 000 ot. za minútu, tak isto spotreba klesla skoro o 1 l/100 km, avšak rozdiel ukazovania tacho. bolo cca 17 % (na tachometri rýchlosť 100 km/hod. a v skutočnosti 117).
Okrem váhy motocykla by som hádam vytkol mäkkosť podvozku v extrémnych zákrutách, pokiaľ ideme vo dvojici. Tu sa začína motorka vlniť, aj keď nastavenie tvrdosti zadnej vidle je až na maximum. Toto má napr. BMW R 1200 GS podvozkom perfektne vyriešené. Ani v tom najkritickejšom náklone v terénnej vlne sa to neprevavilo (mám 180 cm, 100 kg a Daša 60 kg).
Keďže do firmy dochádzam v Bratislave cez zapchatý Lamač a Patrónku , tak v sezóne chodievam bežne na motorke do práce a keď ovládate ťažké Varadero dá sa s ním celkom dobre prekľučkovať v prehustenej doprave. Trochu ma vždy irituje zaradenie motorky medzi endurá, lebo ako som už spomenul parametre sa posúvajú kdesi inde. Keby bolo u motocyklov označenie "SUM" ako u áut "SUV", tak asi tam niekde medzi sport-tourist a "SUM" by mali patriť typy týchto motoriek (CapoNord, V-Strom...)
V zime v r. 2004 - 05 sme so synom spravili nový dizajn motorky a sezónu 2005 som začal na takto upravenom Varadere.
Prikladám foto nového dizajnu a zábery, ako to vyzerá po jazde na okruhu po autodrome, keď človek pozabudne, že sedí na Varadere a začne tomu "nakladať" a naháňať sa so superšportami.
Pridané: 11.05.2006 Autor: tivi54 Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | XL 1000V Varadero |
Rok: | 2004 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 996 ccm |
Max. výkon: | 94.4 k (69.4 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 98 Nm / 6000 ot. |
Vŕtanie x Zdvih: | 98.0 x 66.0 mm |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Pneu vpredu: | 110/80-19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 150/70-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 235 kg |
Výška sedla: | 838 mm |
Šírka: | 925 mm |
Objem nádrže: | 25 l |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 21878 | Včera: 246637