Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 17.02.2006 Autor: Carlos
Čitatelia: 21619 [Vaše stroje - Moja motorka]
Po 12-tich sezónach a odjazdení približne 100 tisíc kilometrov som dospel k záveru, že na mototuristiku treba naozaj turistickú motorku. Preto zo smútkom oznamujem všetkým mojim bývalým kamarátom na čoproch: "Opúšťam vaše rady".
Jednoducho som pochopil, že pri dlhších motovýletoch nemá význam sa ďalej opájať a presviedčať argumentmi typu "och, aká je tá motorka krásna, a aký má dobrý zvuk" a pritom trpieť ako otrok.. Na to treba jednoducho motorku, ktorá je na to stavaná.
Preto som sa po dlhom zvažovaní rozhodol asi pre to najnovšie a najmodernejšie, čo sa pre mototuristiku momentálne vyvinulo - BMW 1200 RT.
BMW 1200 RT |
Už na prvý pohľad je zrejmé, že sa jedná o cestovného plnokrvníka, pre ktorého žiaden horizont nie je dosť vzdialený. Tento fakt naznačuje aj jeho výbava, ktorá je naozaj impozantná. Nebudem spomínať veci u motoriek bežné ako napríklad elektrické vyhrievanie rukovätí alebo oboch sedadiel.
To u turistov býva bežným štandardom. Spomenúť by som chcel hlavne novo vyvinutý systém ESA . Jedná sa o elektrické ladenie podvozku, kde si jazdec môže podľa potreby nastaviť odpruženie motorky a to v troch stupňoch: Comfort, Normal a Sport. Jedná sa tu v podstate o úpravu pracovného zdvihu tlmičov pérovania.
Okrem toho je možné si ešte doladiť pruženie v závislosti od hmotnosti, to znamená, že sa dá nastaviť či sa vezie jazdec, alebo aj spolujazdec či prípadná batožina.
Kapotáž stroja bola vyvíjaná v aerodynamickom tuneli a dôraz bol kladený prvom rade na ochranu jazdca pred náporom vetra.
Pridané: 17.02.2006 Autor: Carlos Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 53806 | Včera: 237917