Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
tryskac, z mojich prispevkov chapes len co chces a ako chces. Nasledne polemizujes so svojim vlastnym nazorom. Technicky vzate, hadas sa sam so sebou. Preto sa ti aj vsetky moje odpovede zdaju "viac menej mimo" |
MaAT, škoda zase odpoved viac menej mimo. Ak som ja s niečím v Tvojom príspevku nesúhlasil, tak som to citoval a napísal prečo nesúhlasím. |
tryskac:..nikde som netvrdil, ze pruziny musia mat rovnaku dlzku, ani to ze budu mat rovnaky pocet zavitov, ani nefunkcne koncove zavity som nespominal. Iba jeden neuplny zavit ako dosledok zvacseneho stupania pri rovnakej dlzke drotu. |
tak som sem ešte nakukol ... |
Bacaono, ved prave o to ide, konfiguracia mriezkovych poruch, presun vakancii ci dislokacii sposobuje plasticku deformaciu. |
Re: bacaono: z obrázku č.2 je zrejmé, prečo som sa rozhodol pre progresy od YSS namiesto H.P., pre progresívny návin... YSS ho má od začiatku skoro až po koniec pružín Upravené 1 krát. Naposledy upravil Skalaaa (02.06.2017 15:00) |
Maat som rád, že to so mnou nevzdávaš |
tak uz je zahada vyriesena- vdaka wing2 |
Honda dava seriove pruziny hustym vinutim dolu kvuli moznemu hluku dosedani hustych zavitu na sebe obtezovanim jezdce hlukem ( orig vyjadreni tovarny ). A upozornuji na to neb maji v servisnim manualu vzdy stanovenu vysku tlumicoveho oleje a pocitaji s montazi origo pruziny hustym vinutim dolu. Kdyz ji das opacne bude ve vysledku nizka hladina. |
Idem si vycistit retaz, nastriekat a idem jazdit. Pruziny v moto nejake mam.... |
v zasade suhlasim, ale aj tak to nevysvetluje, preco servisny manual dava zvlastnu pozornost na to, v akej pozicii umiestnit pruzinu do tlmica... |
Re: sorentto: soudruzi neudelali chybu nikde. |
Re: MaAT: Miro tebe to naozaj treba vysvetľovať? Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (02.06.2017 10:00) |
Tak ted nevim, kde udelali soudruzi z Japonska chybu... servisny manual na strane 13-28 hovori "instalujte pruzinu hustejsim vinutim smerom dole"... Upravené 2 krát. Naposledy upravil sorentto (02.06.2017 8:56) |
Wing2, myslim ze si urobil chybu, ked si sa zbavil pera ktore za noc stoporilo geeso, s tymi co ti za tyzden zmeknu robis co? |
tryskac, ok, ospravedlnujem sa za vulgarizmy. Neboli cielene na teba ako osobu, je to len forma prejavu ako reakcia na tvoje argumenty. |
Re: Wing2: robil som si srandu.... Ale tvoja prihoda muselo v tom byt aj nieco ine...nie ze sa pruzina vyspala a oddychla si. |
"a nie dlzku pruziny ktora je namotana z nejakej dlzky drotu" |
Delas si prdel ( v policce si asi neoddechnou kdyz uz je po nich ) ale zazil sem dost podobnou vec osobne na Krymu kdyz na GSA zadni Showa mela cca 30tkm a byla po smrti Rano byla moto normalne vysoko poznas podle doslapu na spicky pres den uz sem dosahl celym chodidlem a vecer cistej copr nohy sem mel dost pokrceny v kolenach. I na fotkach co mam to je evidentni ze vecer byl zadek dole. Po odstaveni pres noc rano prekvapko moto zase vysoko. ( asi se Showa dobre vyspala ) a cely tyden to tak bylo rano zadek ok vecer na zemi stale dokola. Kdybych to nezazil tak tomu neuverim ze pruzina si pres noc " oddychla." Technicky je to blbost ale v reale to tak fungovalo. Pak sla jednotka samozrejme do popelnice po navratu |
Re: Wing2: |
Pruzina pouzivanim nemekne ? To jsou veci. Doporucuji zkusit novy Ohlinse s jejich pruzinama co udelaj prvnich 3tis km. Jak ze zacatku drobne nerovnosti nefiltrujou a jsou tvrdy a poskakujou Nato je treba prispusobit utlumy. Staci tyden a stale se meni jejich vlastnosti do mekka a opet menit oba utlumy. A v zadni Showe neb je pruzina stale predepnuta mekne pruzina stale i kdyz moto nejezdi to plati i pro jine znacky Ohl,HPro,Wilb,RaceT,PSusp atd Starne a mekne i kdyz ma moto najeto 0 km. U GW staci 3 zimy s zadek lezi na zemi s jakoukoliv pruzinou i kdyz ma stroj najete nic. Kdyz se pri odstaveni predepnuti povoli na minimum tak doba degredace se prodlouzi cca na 2 nasobek.Kilometry nehrajou roli jako cas a uroven predepnuti. Po vyjmuti a zmereni volne delky je ve stavu nove pruziny i kdyz stroj lezi na zemi. Vyzkousene nescetnekrat. Ostatni teorie nebudu komentovat Jo a hustym samo nahoru kvuli neodruzenejm hmotam to sedi. Olej v baleni pro HyPro je total sracka a degraduje extremne rychle stejne jako Reps Shell Motuly atd Olej HPro jen vyhazuju. Co jedine vydrzi 2-3 nasobek blata je origo Showa ci Kayaba. |
Zas mám na niečo iný názor. |
Trochu z tej komercie : Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (01.06.2017 14:30) |
Re: MaAT: Re: tryskac: |
tryskac, netvrdim a ani si nemyslim ze pisem pre kazdeho jednoducho a zrozumitelne, ale kurva, ked tu stale a v x prispevkoch pisem o dlzke drotu z ktoreho je pruzina namotrana tak mam na mysli dlzku drotu z ktoreho je pruzina namotana a nie dlzku pruziny ktora je namotana z nejakej dlzky drotu. |
Tuhosť? Stlač lineárnu a stlač hustejßie navinutú... Tryskáč má pravdu |
MaAT hádam niekedy pokecáme aj osobne, lebo cez písmenká nám to zjavne nejde. |
baca, tusil som ze nejake take tyce budu , len som si chcel potvrdit predpoklad a overit hypotezu, ale to je uz naozaj mimo temy... |
|
Len dohad , neklamú tie fotky? Ak by mala premenlivý prierez je dopredu dané ktoré miesto bude preťažované a praskne. |
Re: MaAT: Len tak námatkovo Berlingo zadná náprava |
Ja nezvyknem reagovať na prispievateľa ,ale na napísaný text. A až tento Tvoj príspevok 12:00 mi pripomenul, že už som sa s niekým snažil diskutovať, čo takto zvláštne reaguje. |
Baca, ano presne taku toznu tyc som myslel, videl si uz taku? Upravené 1 krát. Naposledy upravil MaAT (01.06.2017 12:10) |
raptor, takze tie moto mali od vyroby a pri normalnom pouzivani poddimenzovane pruziny v tlmicoch? Tak ste tam asi dali tuhsie, plus iny olej a pohoda. Ved to sa bezne robi. Ale to predsa neznamena ze : |
Re: MaAT: Inšpirácie sa medze nekladú. |
Re: brazel: nemecky neviem ani Ň, ale pochopil som že výrobca píše "progresívnou časťou hore", čo je presne to čo som písal. či? |
tryskac, ale ved to je uplne OK ze so mnou nesuhlasis, ostatne nie je to prvy krat. Snad necakas ze ta budem nasilu presviedcat, aby si so mnou suhlasil... |
MaAT presne tak .. a nielen rado ale od roku 2010 nasledne aj BMW Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (01.06.2017 11:47) |
MaAT možno som nepochopil Tvoj príspevok 11:16, alebo je to len odvádzanie od témy ? |
rador6, ak som to dobre pochopil, tak to bola motorka ktora prisla "priamo z vyrobnej linky, rysovacej dosky" a ty si ju takymto jednoduchym sposobom o "triedu vylepsil", ano? |
RadoR6 - jj dík, uvidíme či MaAT dá nejaké stráviteľné vysvetlenie... |
Re: raptor: bola to aj moja skúsenosť. Motorka pri každom zabrzdeni predok dole, pri zrychleni predok nazad hore....no jak na hupacke. Predok nenastavitelny a ze s tým nebudem vedieť žiť som vedel už ako som ju viezol z predajne. Následne výmena pruzin a odvtedy kľud.Bola to najlacnejšia a najrýchlejšia možnosť ako sa zbaviť problému. Iní to riešili výmenou vnútornosti od Bituba alebo Ohlinsom. To už ale bolo o iných peniazoch. |
Tryskac, len pre zaujimavost, vies o nejakej nelinearnej (v konstruknom zmysle) torznej tyci?? |
Undefined, vpredu ešte pred rozhodnutím o výmene pružín môžeš skúsiť dať pod zátky teleskopov podložky zo silónu napr. 5 mm možno na to čo popisuješ Ti to bude vyhovovať. |
Re: brazel: |
preco by som sa s tym mal zmierit... Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (01.06.2017 11:06) |
Raptor, viem ze nevies, a pravdepodobne uz ani nikdy vediet nebudes, jednoducho sa s tym zmier... |
MaAT napísal si: |
Re: raptor: |
MaAT - no neviem... su to fakt desiatky ludi (vratane mna) co maju osobnu skusenost (samozrejme bez merania) ze po zmene progresov.... nechcem sa opakovat |
Raptor, pravdepodobne si ziadne presne merania a ani nikto iny, pri zmene linear -> progres nerobil. Pricin moze byt samozrejme vela, ale pokladam za zbytocne sa s tym zapodievat. |
Undefined- skusim pohľadať moje namerané rozmery čo som robil repas..ale neručím či nájdem |
MaAT ty máš vedomosti ktorým moja hlava nevie oponovať ale opýtam sa ťa laicky. Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (01.06.2017 10:09) |
Tak si ich daj naopak . Ale predtým ešte skús túto www.slovakiasite.com/sk/povesti.php |
Za mna asi takto: Upravené 2 krát. Naposledy upravil MaAT (01.06.2017 9:55) |
brazel ľudový rozprávač rozpráva povesti a báje na ktorých je aspoň trochu pravdy, no v týchto tvrdeniach je všetko nezmysel: |
Re: pito1145: |
tryskáč , aká blbosť ? Moje vysvetlenie je podané metódou ľudového rozprávača , aby sa tomu aj rozumelo . Die neue Feder wird mit der progressiven engen Wicklung nach oben eingesetzt. |
Undefined práve ktomu čo píšeš v 8:58 smerovali moje predchádzajúce otázky. |
Undefined- ja som kupil nový YSS tlmič iba preto lebo pôvodny sa nera repasovat -Vstrom 650..Varadero ma lepši predok než DLko..už len v tom že každý tlmič má inú konštrukciu a ide do kazdého iný objem oleja- opravoval somtak 2007mičku. NA tvojom mieste by som si skusil preverit tie struny, ak sú ok dal by som tam hustejší olej.Teraz na mojom biku som to tak spravil z 10W som dal na 13,5W a zrazu je to celé tuhšie konečne. |
Nechcel som sa vyjadrovat ku tejto theme, ale musim. |
bez ohladu na to kde je vlastne pravda totálne ma znechucujú mlhošove "múdre" vsuvky |
Ani som nevedel, aká debata vznikne No teraz ale človek nevie, čo si má z toho vybrať ... |
blbosť je hlavne toto : aby mne redšie navinutá časť (teda aj mäkšia) |
bacaono , píšeš (aj dvakrát) , že ... je úplne jedno ako bude otočená. , čo je pri pružinách s rôzne hustým vinutím logická blbosť , pretože je absolútne nežiadúce , aby mne redšie navinutá časť (teda aj mäkšia) spôsobovala vibrácie riadítok a spodok (koleso) sa správal , ako keby sa ho nič netýkalo . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (01.06.2017 7:55) |
zaujímavé teórie relativity sa tu preberajú.. |
Re: pirates: troll trolíš ďalej? |
keby bolo hyperpro taky zazrak ako sa tuna snazite presvedcit samich seba tak ho tam montuje uz vyrobca |
Re: matus: K tvojmu príspevku z 31.05.2017 18:34. Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (31.05.2017 21:55) |
Re: kankoXF: tak na Varadere je zadny tlmic nerozoberatelny, cize aj neservisovatelny. Keby si mal trebars aj starsiu motorku, ktora vsak ma Ohlins, tak si si isty, ze je servisovatelny. |
Re: matus: |
matus - tak neviem.. z tvojho posledneho komentaru nadobudam pocit ze progresivne vinuta pruzina v tej casti kde je hustejsie navinuta uz nie je pruzinou ale "podlozkou" ked hovoris ze pri progrese prichadzas o zdvih? |
Ked už autor vyriešil svoju otázku, napíšem tu pár svojich otázok ktoré vznikli pri čítaní tejto debaty. |
Undefined sem dal link na stary Hergottov clanok. |
Re: kankoXF: kedze som sa medzicasom takmer stale vozil na novych alebo zanovnych motorkach, co mali podvozky v este fabricky dokonalom stave, tak som zhruba vedel, kam by som chcel svoje Varadero dostat. Lenze vzhladom na obmedzeny pocet komponentov, ktorymi sa na Varadere k takemu podvozku vies dostat, to nebolo jednoduche. Ako som pisal vyssie, vyskusal som kopec kombinacii, ktore ma stali strasne prachy, a nad meranim podvozku a prepocitavanim cez tabulky som stravil kopec casu, ale takymto domacim laborovanim medzi roznymi znackami a charakteristikami nikdy nedosiahnes vyvazeny a dobry stav... Potom sa prevezies na motorke so semiaktivnym podvozkom a doslova pred ocami vidis, ako tie stovky/tisice eur leteli hore kominom uplne zbytocne. |
Re: Herghott: daj info, preco si prosiel k zaveru, ze laborovanie/servis podvozku tvojej motorky bola hovadina? |
Aha, a este nieco: co sa tyka prispevkov, ktore opisuju techniku a mechaniku pruzenia, tak pozeram, ze jediny Matus ma pravdu |
Caute, |
Re: matus: kolko ludi si pred jazdou manualne klika podvozok? Aspon promile? |
Rado> z toho co si napisal stale nie je jasne, ci bol problem v pruzine alebo tlmici. O kolko % zo zdvihu si prisiel, ked si sadol na motorku? Iba sadol, ziadna jazda. To je zaciatok diagnostiky. |
Re: matus: do terenu progresy vobec nie je dobra rada. Na okruh, ci na rally urcite linearnu. Progres je na turisticke prdkanie, ked sa ti meni vaha (spolujazdec, kufre...). |
wingu nejde to otvorit Upravené 3 krát. Naposledy upravil pirates (31.05.2017 14:25) |
Re: matus: Áno, predok bol velmi mekky a veľmi sa ponaral pri brzdení. V teréne zase išiel ľahko na doraz. |
Chlapci bohuzel mam moc prace a malo casu zde vypisovat. Ale aspon zaklady co je tlumeni co pruzeni jak se co projevuje v hrubych rysech pri jizde naleznete zde. Aspon zaklady... hezke odpo www.eagleracing.cz/sites/techinfo-tlumice-ohlins.htm" onclick="window.open(this.href); return false;">www.eagleracing.cz/sites/techinfo-tlumice-ohlins.htm Upravené 1 krát. Naposledy upravil Wing2 (31.05.2017 14:05) |
Ja aj dufam, ze sa Wing ozve a prinesie vsetkym viac svetla do tejto zlozitej problematiky. |
matus navrhujem ze moze k tomu nieco povedat wing ak bude chciet. Mam zato ze on podvozkom rozumie viac ako my dvaja dokopy (bez ironie - aby bolo jasne) |
matus to ako rychlo sa po stlaceni vracia tlmic (rozumej celok pruzina + tlmic) je dane iba tlmicom? Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (31.05.2017 13:21) |
Raptor> to, ako rychlo sa po stlaceni vracia pruzina spat je ovladane tlmicom - nadstavenim odskoku (rebound). Takze ano, to ako budu filtrovane nerovnosti je zalezitost nastavenia tlmica. |
Zaujímavá debata. Budem sledovať. Napadlo mi ísť do dvoch extrémov: |
matus ja nie som guru cez podvozky ale tak sa mi vidi ze ani ty nie Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (31.05.2017 12:26) |
Re: brazel: Upravené 1 krát. Naposledy upravil Undefined (31.05.2017 12:27) |
Raptor> nemal by si radit. Naozaj o tom vies iba malo. |
Re: matus: GS800 ma veľmi mäkký predok a progresivne pružiny mali na pruženie veľký vplyv. Je to o inom vynuti pružiny a jej správaní sa pri rozlicnom zatazeni (snáď som sa dobre vyjadril) . Aký vplyv mal na zmenu správania sa olej co s nimi prišiel povedať neviem, na to by človek musel niečo pojazdit s progresmi a origo olejom. Musím povedať že výmena pruzin na tej motorke bola asi najdôležitejšou úpravou co mala. |
Undefied , veď som to napísal už hore , vzhľadom na to , že to bol len môj predpoklad (úvaha) , tak som sa ani nemýlil . |
Re: brazel: |
matus pisem o klasickom pripade kedy je pruzina vyrobena ako makka (napr. stare XRV 750) alebo vekom a km na tazkej motorke zoslabne (napr. Varadero) |
Brazel> cize ona je na zaciatku tvrdsia ako povodna a dalej je co? Maksia asi nebude ze? Co myslis, ze to sposobi? |
mas seriovu pruzinu ktora je od vyroby vyrobena ako makka + ma svoj vek Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (31.05.2017 10:24) |
Vtedy , ak je aj na začiatku tvrdšia ako pôvodná . |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 180235 | Včera: 135662