|
Ja uz som to kdesi pisal, ked to najdem, dam sem link, alebo to zkopirujem.
Jedna sa o kilometricku hodnotu vozidla, alebo absolunu kilometricku hodnotu.
..............
Pre zanietenych katovacov kostov uvediem jeden demotivacny vypocet, tzv. kilometricka hodnota vozidla.
Plati pre akykolvek dopravny prostriedok, auto, motorku, lietadlo, lod, alebo cokolvek. (aj bicykel) menia sa len polozky vypoctu
-Nadobudacia cena vozidla (cena za ktoru sme nadobudli vozidlo musi byt realna a zohladnit aj navysenie ceny splatkami a cerpanim uveru, leasingu, pri dovoze naklady na prihlasenie, prevoz a pod.)
-Poistenie vozidla za cas od nadobudnutia, po predaj, alebo likvidaciu (vsetky poistenia od PZP, cez havarijnu poistku pri leasingu, az po doplnkove poistenia z vlastnej vole, odhlasenie, likvidacia)
-spotrebovane pohonne hmoty pocas doby prevadzky (vsetky PHM naliate do nadrze)
-cena za servis a udrzbu + vsetky diely potrebne v case prevadzky vozidla (ak si servis vykonavame sami, nemusi sa pocitat okrem menenych dielov-olej, gumy, retaze a vsetko suvisejuce, ziadna praca)
-pre motocykle, by malo byt zapocitane aj dodatocne vybavenie pre prevadzku, aspon ciastkovo (helma, handry, obuv, prip. doplnky zakupene dodatocne.. vaky kufre, ina vybava)
-Naklady na parkovanie, statie, pripadne pomerovo poctom vozidiel, ktore su obsahom garaze, parkovacieho miesta, alebo vlastnenej plochy platenej na odstavku vozidla (nepocita sa nic, ak parkujeke v stodole, alebo na ulici celorocne zadara)
od tohoto (hrozostrasneho) suctu, sa odpocitava suma, ktoru dostaneme pri predaji vozidla, pripadne likvidacii poistky po havarii, alebo podobna nahrada, pri ukonceni prevadzky, vyradeni z evidencie a pod.
(cena srotu v zbernych surovinach, ak nam nejaku vyplatia)
Tato suma sa vydeli poctom PREJDENYCH KILOMETROV a vyjde nam realna kilometricka hodnota, ktoru sme zaplatili za prejdeny kilometer v case vlastnictva a pouzivania vozidla/motocykla.
Nedeste sa, ked si to spocitate, aspon priblizne, napriklad v porovnani z automobilom je to podobne, ale musi sa vychadzat z realneych cisel, nie tabulkovej spotreby uvadzanej vyrobcom!
V extremnom pripade (pre nas idealnom) nam vyjde kladna hodnota, kedy motocykel (vozidlo) sme nadobudli napriklad dedicstvom, darom, kedy sme ho len vlastnili, jazdili poistovali, no a predajom motocykla/vozidla, sme ziskali viac, ako boli celkove kilometricke naklady.
V praxi to je ale takmer nemozne dosiahnut, najma pri kupe noveho vozidla, alebo aj starsieho jazdeneho, vzdy vznikaju nejake naklady, ktore su vyssie, obvykle u moto idealne asi len o 1/3 vyssie ako u auta strednej triedy, priadne u skutra, mozu pri velkom najazde kilometrov znizit cenu na 1/2 oproti automobilu, ale plati to len vtedy, ak kilometricky najazd prekroci 50.000 km v prvych 5tich rokoch a parkovacie naklady su "zadarmo", servisne naklady minimalne, paliva spotrebovava vozidlo minimum, plati sa nizke PZP atd..
.......
cele dlhe citanie prispevku je tu Diskusie k Článkom: Cestovatelia - Ako...&p=0
1,2 litra na 100km a naklady na udrzbu a servis 2,18eura, by malo donutit ku zamysleniu, ci si ten servis nerobit radsej doma.
Ludia sa ucia ine horsie veci, napriklad pracu z Excelom, lovit pokemonov, alebo napriklad sa ucia varit.
Takze naucit sa servisovat skuter doma v kuchyni, je v podstate hygienickejsie, alebo rovnako zvratene, ako mat doma psa, pri venceni po nom zbierat exkrementy a spavat snim v posteli.
Vsetko je o tom, ako sa clovek vnutorne presvedci o tom, aka je jeho tuzba a potreba, mat nieco, alebo niekoho rad.
Ked setrit, tak poriadne!
V tom servise, maju vyhodu vatsinou talianske V.S.P.A Piaggio, Aprilia, aj Vespa, ako vespa, vdaka zmaknutemu pristupnemu deklovaniu. Ludia ktory navrhli skuter, vychadzali z toho, ze to budu opravovat aj na ulici, maly sraci.
U BMW, je boxer, modularna konstrukcia. vychadzalo to z podobnych uvah.
Ovisnute kozy, alebo pristupne hlavy valcov maju vyhodu.
Horsie je, ked treba vymenit spojku...
|