Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravím chcel by som požiadať o radu ohľadom kúpy motocykla. Rozhodujem sa medzi Hondou CB500F 2013 alebo Hondou CBF600S 2009 ceny sú u oboch rovnaké. Na CBF 600 ma odrádza že je to štvorvalec a väčšia spotreba vyhovuje mi skôr kľudná jazda nie držať motocykel v malých otáčkach a zbytočne ho dusiť. Práve preto som predal Yamahu Fazer FZ6. No bojím sa že to iste bude aj s Hondou CBF600 a že pri pohodovéj jazde ju budem zbytočne dusiť a motor bude trpieť je to tiež asi vysoko otáčkový motor. Záleží mi aj na spotrebe pri CBF-600 je predpísaná spotreba 5,5l pri CB500F je 3,6l čo je už dosť výrazný rozdiel. Viem že prechod z Yamahy Fazer bude skok na CB500F ale myslím si že je to len o zvyku. Nechodím na dlhé trate max do 100km. Preto sa obraciam na všetkých ktorý vlastnia uvedený typ motocyklov aké majú sním skúsenosti a ako sú sním spokojný. Za užitočné odpovede vopred ďakujem a čakám na vaše reakcie. Upravené 3 krát. Naposledy upravil Xmen26 (27.05.2014 11:30) |
Mal som CBF600SA, velmi dobra motorka okolo komina aj na vylet k moru. Jazdil som ju len sam a spotrebu som mal niekde medzi 4-4,5 litra. Ten motor je pri otackach do cca 6.000 velmi kludny s prijemnou spotrebou aj prejavom, nad tym zacina sportovejsia "palba", ktoru potrebujes pri rychlejsich predbiehaniach, alebo pre zabavu. Kedze to je stvorvalec, tak ma minimalne vibracie a kedze nie je naspickovany na vykon, tak vydrzi veeeeelmi dlho. To, ci budes motor dusit, alebo nie urcujes ty preradovanim, takze na mesto a cca 50km/h v pohode na 4... |
Tak všeobecne. CB500 predpokladám, že je menšia, nižšia aj kratšia ako CBF600. Jazdil som na CBF500 a bola na mňa malá oproti Banditu, čiže pre človeka 185 cm a vyššie neodporúčam. CBF600 je to isté ako Bandit aj výkonovo. Tak to zhrniem už konkrétne. Nemám pocit, že by sa niečo dusilo. Nemusím to točiť do 12 tisíc, bežne turisticky do 6000, výkonu to má dosť pri sólo jazde, všetky manévre na šestke a bezpečne. Spotreba tak 4,4l. Ja som za S verzie, čiže vhodné aj na dialnicu, aj na dlhú turistiku. Výhoda CB500 bude iste váha, ale bojím sa, že človek to naloží s dvoma ľudmi a nejaký kufor a motor už bude slabší a na obiehanie bude treba podraďovať. |
Podla toho čo mi odpovedáte som usúdil že Honde CBF600 asi nevadí jazda do 6000 otáčok, lebo na Yamahe Fazer to vadilo keď som menil sviečky všetky boli čierne nevypálené a to som ju občas aj prevetral len zrejme to asi nestačilo. Jazdím väčšinou sám a na dlhú turistiku nechodím a moja výška je okolo 176cm. |
|
To som nevedel zas som o niečo múdrejší ďakujem . Nadarmo sa nevraví že človek sa učí celý život. Ja si nechám rád poradiť. Ten mechanik čo mi ich menil tak povedal že preto sú čierne že dusím motor. Nie je náhodou taký istý motor ako je v CBF600 aj v Hornete? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Xmen26 (27.05.2014 12:57) |
CBF500 ti može byť malá ako vyššie píšu... |
Ja zase opisem 500vku. Minuly rok som s nou zacinal, pohodova jazda spotreba tak 4l, max 4,3l. Tento rok vsak mi je trochu mala (objemovo), buduci rok pojdem urcite do vacsieho vykonu. (do mesta inak uplne staci) Tento rok s nou jazdim rychlejsie, niekedy aj vytacam do otacok, spotreba tak okolo 4,5l obcas az do 5l. Ja mam vysku 183 a nepride mi motorka mala, skor pocitovo urcena do mestskeho prostredia, neuveritelne agilna. Pekne siroke rajdy a pomedzi auta je to jedna basen. Aj v zatackach na lokalkach si s nou uzijes vela srandy, len je to ina kategoria (35kw) Ja som si ju ako zaciatocnik inak vybral aj koli dizajnu, vsak posud sam. |
alebo |
Bol som pred rokom na prevádzacej jazde v BB u p. Zubora a vozil som sa na Honde CB500 nepripadalo mi to až také slabé bola dosť živá akurát čo mi pripadali dosť slabé brzdy. Neviem či to malo ABS alebo nie. Jasné že to nejde ako Fazer to sa nedá porovnať. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Xmen26 (27.05.2014 15:12) |
Podla toho co pises, tak chces jazdit pohodovo a na FZ6 sa ti nepaci, ze nejde v nizkych otackach. |
Ahoj, Upravené 1 krát. Naposledy upravil Rorschach (27.05.2014 16:50) |
Ahojte v prvom rade sa vyjadrím k tej NC700 áno viem že má dobrú spotrebu aj jazdné vlastnosti len cena je tam dosť vysoká za novú čo navyšuje môj rozpočet 4000€ a na inzercii som jazdenú ani nevidel. A k tomu druhému príspevku od Rorschach. Možno som to mal inak zoštylizovať ale chcel som vysvetliť tým to že na Yamahe Fázer sa dalo chodiť aj kľudne ale tá motorka ožívala nad 7000 otáčok a keby som mal chodiť 90Km/hod tak musím jazdiť na štvrtom prevodovom stupni a nie na šestke keď by som nechcel mať nízke otáčky a keď som jazdil športovo tak som sa nevedel zmestiť do 7l. Aj keď to jazdenie bolo super a ta akcelerácia nemala chybu hlavne pri predbiehaní čo mi bude možno aj chýbať. Ale všetko je na úkor niečoho iného. Nebudeš veriť ale mal som aj 125 Hondu CBR, skutra 150, 250CBF ďalšiu CBR250R, a potom Yamahu Fazer. Len pri tej 125 nesmel fúkať vietor, lebo hneď som musel podraďovať. No tie 250tky neboli na zahodenie, no vadilo mi keď sme šli dvaja tak to bolo dosť slabé no pre jedného super vozenie. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Xmen26 (27.05.2014 17:36) |
Moje osobné skúsenosti s FZ6SA(5rokov a 20000km) sú opačné ako popisuješ. S motorom nemám najmenšie problémy, pritom jazdím dvomi rozdielnými štýlmi. 1.jazdenie na 6.rýchlosť od 2500 do 12000 ot.s minimom podradzovania. 2.športovejšia jazda na 2.-4.rýchlosť s vytáčaním do 14000. Pri predpisovej jazde mám spotrebu 4l, pri vytáčaní cca 6l a dlhodobobo 4,5l/100km. Jediná vec ktorá mi na FZ6S vadí sú značne pokčené moje kolená a následné bolesti pri dlhšom výjazde(ale to je asi mojím vekom). Tvrdím, že štvorválcova 600 má rôzne režimy motora bez zásahu elektroniky dané len rozsahom využívaných otáčok. |
Ja mám CBF600N, ročník 2008. Hej, motor zdieľa mnoho komponentov s Hornetom od r.v. 2007. To isté rám. Kámoš ma Horneta 2010 a mám pocit, že tie motorky sú postavené na tom istom základe, len obal je rozdielny. Moja nemá USD vidlu, ale môžem si nastaviť predpätie. |
Cb500 som mal na pol dna pozicane, motor v principe nieje zli, ale cela motorka mi prisla strasne malicka. Je to stroj pre zaciatocnikou, ak si mal predtim 4 valec tak to bude krok spet |
Rorschach - mám dvojval a ked chcem, tak nejdem nad 1300 otáčok v meste |
4,5 litra som mal aj ja spotrebu ale to som chodil na Yamahe ako posratý max. 4000-5000 otáčok. A tá CBF 500 nemôže byť menšia lebo ma uvedenú výšku ako CBF 600. No čoper nie je môj štýl nič mi tá motorka nehovorí a tieto moto sú dosť ťažké a na moju domrvenú chrbticu si nemôžem dovoliť ťažké motorky. Najlepšie by bolo si obe vyskúšať. Možno skočím zajtra do BB sa povoziť na CB500 no CBF 600 nemám kde odskúšať. |
ked ta bavia spodné otáčky a rád si užívaš pohodovú jazdu, tak bud R4 motor okolo 1200 kubíkov, alebo normálny dvojvalec a si v poho. aj taká SV 650. ja by som bral skôr 600 a vyššie a dvojval. lebo aj dvojval s malým krútiakom sa drhne pri nízkych otáčkach. hľadaj niečo nadštvorcové, s čo najväčším zdvihom. tak dosiahneš pohodovú jazdu pri nízkych otáčkach. |
No určite to chce oskúšať, lebo len ty vieš čo chceš. |
Ja s gsxr chodim 3000 a vyssie v meste, kludne 5. alebo 6. kvalt a zda sa mi to celkom v pohode |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 54214 | Včera: 180821