Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ?? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuMerací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ?? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
24.07.2013 18:44

Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

Po vyse 24 000 km v teréne mi odislo dobijanie na G700. Podla service manual medzi cievkami alternatora ma by t odpor 0.108-0.132 Ohm. Beznym merakom sa to zmerat neda. Najlacnejsi merak co to vie som na nete nasiel za 350 ewri co je cca tolko ako stoji cele nove vinutie alternatora...Nema niekto v okoli BA, TT, NR taky merak? Alebo tip na nejaky lacnejsii?? Musí mať presnosť merania v tisícinách, najmenej však v stotinách..


24.07.2013 19:14

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

barko
 Turista 

Ikona

Nejdeš na to zložito? Tu máš návod, dúfam že ti pomôže:
Testovací diagram kontroly dobíjania motocyklových batérií


24.07.2013 19:30

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

barko: v mojom prípade je ten diagram je od veci. Podľa neho je vadné vinutie alternátora G700 už keď ho kúpiš nové a ešte ani nanahodíš na mašinu....


24.07.2013 19:39

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Pri takom malom odpore sa nemeria odpor ale el. prúd. Nájdi si hodnoty prúdu(respektíve napätia) a použi bežný multimeter.

Keď máš mať na voľnobehu príklad 12,5V / 0,12 Ohm = 104A :-))) tak to už je pekná pálka


24.07.2013 19:54

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

ppepan: postupujem podľa servisného manuálu Yamaha ku Grizzly 700. Oni v servisnom náradí taký merák dodávajú.. Ak sú hodnoty mimo rozpätia, vinutie je zlé.. Nakoniec aj v tom vyššie uvedenom diagrame presne tento jeden bod v postupe je.. Iba uvádzané hodnoty odporu sú úplne inde..Meranie na baterke veľa nepovie, lebo môže byť vadný aj regulátor, alebo káble či konektory po ceste od alternátora. A navyše, ako môžem merať napätie pri otáčkach na voľnobehu, alebo i iných otáčkách, keď mašina má elektronické vstrekovanie a po pár selkundách zdochne ..

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (24.07.2013 19:55)


24.07.2013 21:34

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

JayKey
 Jogurťák 

Ikona

Potrebujes aspon 2 meracie pristroje, stacia aj lacne, jednym treba merat prud, druhym napatie. Zapoj do serie s vinutim ziarovku 55W a jeden merak ktorym budes merat prud.Napoj to na baterku aby ziarovka svietila a zaroven aby prud tiekol aj vinutim. Druhym merakom zmerias napatie na vinuti. Ked vydelis namerane napatia prudom, dostanes celkom presne odpor vinutia.


24.07.2013 21:56

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

Ano to je dobry napad.. 2 meraky mam akurat neviem ci je podmienka ziarovky 55 W ako si napisal alebo moze byt aj ina wataz ..nejake ziarovky doma mam len neviem aku maju wataz...


24.07.2013 21:58

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Jaykey: [dobre]
Aj ked me sa ten odpor zda malicky.


24.07.2013 22:55

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

janoval: odpor je podľa Yamahy a tá sa nemýli.... service manual /cca 500 strán A4 v pdf/ je napísaný štýlom, že keď zvesíš opicu zo stromu a dáš jej potrebné náradie, tak podľa manuálu odstráni akúkoľvek poruchu na mašine, pokiaľ si kladivom neklepne po prstoch, alebo šrobovákom nevypichne oko ...

JayKey: ak má byť vypočítaný výsledný odpor na tisíciny Ohmu, vypočítaný na základe Ohmovo zákona, potom aj meráky napätia a prúdu musia merať s presnosťou na tisícinu Ohmu...a to nevem či tie moje lacné č mám doma dkážu...


25.07.2013 6:53

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Grizly: ja viem, mam taky manual ku kazdej svojej motorke aj k otcovej 4kolke.
Ta ziarovka moze byt kludne aj slabsia. Cim slabsia ziarovka, tym vasci ubytok napatia na nej. To znamena, ze cievkou potecie nizsi prud, ktory vyvola memsi ubytok napatia na tej cievke = mensia prestnost merania dostupnymi merakmi.
Na,druhej strane, cim silnejsia ziarovka, tym vacsi prud a vacsie hodnoty nameras na vinuti, len to neprehnat, aby sa to vinutie zbytocne neprehrievalo.

Konkretne v tomto pripade ta vykon ziarovky nemusi zaujimat, ona je v obvode len ako zataz/odpor, aby si nepustil do toho vinutia priliz velky prud a neposkodil ho. Cize hoc aku ziarovku najdes v garazi, taku pouzi. Na tych ziarovkach to bude aj napisane. Jedine, ze pouzijes nejaku dvojvlaknovu a nevies ktore vlakno ma kolko. Ale tebe to moze byt aj tak jedno.


25.07.2013 10:59

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

janoval: ja som laik, elektrike nerozumiem, ale otázka : Ak budem merať napätie a prúd v obvode so zapojenou žiarovkou, nevypočítam odpor celého obvodu ??? T.j. vrátane žiarovky ??? Ja potrebujem zistiť iba odpor vinutia...


25.07.2013 11:35

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

lazysnail
 Čoprák 

Ikona

....
palo

Edit: sa ospravedlnujem, omyl.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil lazysnail (25.07.2013 11:36)


25.07.2013 11:37

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

nie. Napatie budes merat len na kontaktoch cievky. Tak odmeras ubytok napatia na cievke. Prud budes merat tak, ze do serie zapojis

->Baterku -> ziarovku -> ampermeter -> cievku -> a naspat na baterku ->

Pozri obrázok

Rc = Uc / I

Prud bude v celom obvode rovnaky. Napatie bude na ziarovke a na cievke rozne.

Tebe staci len napatie z cievky a prud tecuci obvodom. Pozor nezapoj to paralelne, lebo odpalis cievku.

A nedrz to zapojene priliz dlho, nech zbytocne nezohrievas tu cievku. Pozapajaj si to. potom pripoj baterku, odcitaj hodnoty z merakov a odpoj baterku.

Meranie mozes opakovat s roznymi ziarovkami. Vysledny odpor Rc by si mal dostat stale +/- rovnaky.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (25.07.2013 11:40)


25.07.2013 12:54

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

Tu je el.schema mojho Grizzlyho. Uplne vľavo hore je "2" alternátor a z neho idú 3 dráty do regulátora "3". / je tam konektor, nie je problém to rozpojiť/. Treba ten prúd postupne pustiť do každej z dvojíc drátov ?

Pozri obrázok


25.07.2013 13:10

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Ano, do kazdej dvojice. Cievky v alternatore su zapojene do hviezdy, bez vyvedeneho stredu, preto 3 droty. Manual by mal udavat hodnotu odporu medzi vyvodmi alternatora.

Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (25.07.2013 13:11)


25.07.2013 14:53

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

dudo25
 Turista 

A co tak pouzit merak co mas doma, spojit spolu hroty,odcitat hodnotu odporu,potom zmerat odpor cievky a od toho odporu odpocitat odpor pri spojenych hrotoch multimetra.


25.07.2013 15:38

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

dudo: videl si niekedy "tesco" multimeter?


25.07.2013 16:06

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

dudo25
 Turista 

No tak Tesco "skatulka" nieje merak. Ale taky obycajny MY68 uplne postacuje.


25.07.2013 16:47

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

kasty
 Kávičkár 

Ikona

dudo:
Nerozumieš tomu...
aj keby si mal merák s rozsahom do 1 Ohmu ,aj tak by si s ním nič korektné nenameral .Z jednoduchého dôvodu ,že prechodový odpor meracích hrotov , ktorý sa pričíta k hodnote odporu cievky by mal pravdepodobne vyššiu hodnotu,ako samotná cievka.
Jediný prakticky použiteľný spôsob merania je voltampérová metóda , ako podrobne popísal Janoval.


25.07.2013 17:04

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Ono to zase chlapci nie je az take jednoduche. Hlavny parameter cievky je indukcnost a nie odpor. Aj ked zmerias odpor presne, este nemas zarucene, ze tam nie je medzizavitovy skrat. Nieco o tych statroch uz ma nacvicene chudak papiboy a servisuje ich maguma e este par ludi. Seriozne mozte skontrolovat akurat tak prerusene vinutie = nekonecny odpor. Merat kazdu fazu zvlast. Sam to neopravis ak si laik.


25.07.2013 17:48

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Merať odpor je chujovina, na spálenom a na novom statore som nameral rovnaké hodnoty... :-D Chcelo by to laboratórne podmienky a zariadenie...

Veľmi jednoduchá metóda u trojfázových statoroch:

- Dobiješ akumulátor.
- Odpojíš alternátor (rozpojiť konektor)
- Naštartuješ, ak je batéria dobrá, musí to bežať aj "do večera", a to aj keď má vstreky.
- Odmeriaš napätie, a to všetky ( = 3 ) páry fáz. Merák nastaviť na striedavých cca 100 Voltov.

Malo by to ukazovať pri 2/3 max otáčok (teda u max. 6000 merať pri cca 4000 ot/min) okolo 45 až 55 Voltov.

Stačí aj LIDL-Tesco (atď.) merák, podstatná nie je presná hodnota, podstatné je, aby tie tri hodnoty boli rovnaké.

Ak nie sú rovnaké, dole dekel a pozrieť sa na oškvarky bližšie.

Ak sú rovnaké okolo 50 V, bude to regulátor... ;-)


26.07.2013 18:04

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

Podarilo sa mi zapožičať na chvíľu prístroj, o ktorom majiteľ tvrdil, že prístroj vie ten odpor zmerať.. Nie je k nemu žiadna dokumentácia, ale prístroj na tisíciny ohmu meria. Len neviem či správne aj tie malé odpory ... Niečo som pomeral, ale neviem, či čísla zodpovedajú aj fyzikálnej realite. Nenašiel som na ňom spôsob ako vynulovať displej pri spojení hrotov na krátko. Tak som tie hodnoty odčítaval od nameraných.. Dá sa tým číslam veriť ??

atv-quad.99aktivit.sk/post99.html#p99

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (26.07.2013 18:05)


27.07.2013 14:07

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

marek750
 Kávičkár 

Ikona

grizzly netráp sa z odporom , použij metódu ktorú tu napísal papiboy .Určite ju máš aj v Servisnom manuáli.
Na motorkách je pomer porúch vinutia alternátora k poruchám regléra asi 1 ku 100 ;-)


27.07.2013 14:56

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

marek750: V manuály je iba metóda merania odporu vinutia viď. obrázok. Ale práve nabíjam fungl novú baterku, ktorú mi dnes doniesli a potom zmerám to striedavé napätie na cievkach ako píše papiboy, doteraz som to urobiť nemohol, lebo mašina bežala vždy iba pár sekúnd, stará baterka pri tom laborovaní úplne odišla /po 6. rokoch/
Pozri obrázok


27.07.2013 21:54

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

ak nevies zmerat odpor, tak meraj indukcnost.


28.07.2013 0:08

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

Tak už som v koncoch ...
Nabil som novú baterku, nahodil na mašinu.. Mašina stále skapíňala a tak sa nedalo merať.. Nokoniec sa umúdrila a aspom chviľu išla.
Na volnobehu som nameral na cievkach 24,23,22 V striedavé napätie. Na druhom Grizzly, ktorý funguje na volnobehu 24,25,24 V.
Grizzly nemá otáčkomer, a tak som meral. pokiaľ motoru nezačali kolísať otáčky /podľa zvuku/ či už v dôsledku obmedzovača, alebo nejakej inej závady, neviem..nameral som 67,68, 68 V.
Zmeral som na dobrom Grizzly napätie na baterke pri voľnobehu cca 13,8 V pri pridaní plynu stúpalo až na 14,5 V.. Dal som regulátor z dobrého na problémový Grizzly a napätie nikdy neprevýšilo cca 13,8 V.
Keže mašina začala fungovať, vybral som na skúšobnú jazdu. Veď papiboy napísal, že s dobrou baterkou to musí behať až do večera.. Po 3-4 minútách skapal... Nedalo sa naštartovať, iba cvakalo štartovacie relé.. baterka vybitá, horúce kontakty /nedalo sa na nich prst udržať/ aj baterka horúca..
Ńechal som ju vychladnúť, a keď som ju po 2 hodinách dal na nabíjačku, tak do nej ládovala 6,5 A /po naliatí kyseliny 6 A/. Je to rovnaké ako so starou baterkou... Aj nová sa za pár minút vybije ...Tak už ani len netuším kde hľadať závadu...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (28.07.2013 0:10)


28.07.2013 1:10

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Potom budeš mať niekde skrat. Barko ti doporučil ten testovací diagram - tam sa ide na to systematicky, nevychádza sa z toho, že dobíjanie je apriori vadné... ;-)

Ja len toľko, že s dobitou baterkou som aj s odpojeným alternátorom CBF naštartoval viackrát, riadne nechal zohriať motor a meral som. Pritom sa mi automaticky rozsvietia svetlá (nemám ani vypínač), teda celý čas svieti 55 W (H7), k tomu zadné svetlo a palubovka. Čerpadlo riadne tlakuje a 4 vstreky fungujú spoľahlivo, cez nejakých 8-10 minút som fakt nebadal únavu baterky, na konci merania šlo úplne v pohode naštartovať znova...

Z toho dedukujem, že ak ti to nejde ani s novou batériou, niečo ti žere šťavu.


28.07.2013 1:21

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

palciatko
 Turista 

Ikona

...dal na nabíjačku, tak do nej ládovala 6,5 A /po naliatí kyseliny 6 A/. Je to rovnaké ako so starou baterkou... - nemá batéria náhodou 20Ah? Možno si novú batériu zničil nesprávnym nabitím.

Píšeš, že ti odišlo dobíjanie. Na naštartovanej mašine so 6r 19Ah baterkou a s nefunkčným dobíjaním som 1h šiel bez problémov domov. Aj podľa Tvojich nameraných hodnôt si myslím, že dobíjanie máš OK.

Nemáš na mašine vlastné neistené elektrické zariadenia? Nemôže ti niekde niečo skratovať?

Edit: Pomaly píšem, papiboy ma predbehol.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil palciatko (28.07.2013 1:24)


28.07.2013 7:46

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Este by som zmeral usmernovac, aj ked v tejto chvili je nepodstatny. Mozno niektora dioda ide do skratu.


28.07.2013 10:33

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

Že mi niečo neprimerane kradne šťavu z baterky za chodu motora mám podozrenie od začiatku.../horúce kontakty aj na starej baterke, všetky testy boli bez zapnutých svetiel/... preto som odpojil jediný vlastný spotrebič prúdu - elektrické vyhrievanie sedačky.. bolo cez poistku. Nevedel som však, či tie horúce kontakty je normálna vec alebo nie.. Ale včera keď skapala aj nová baterka, priložil som prst na + pol baterky a bolo to na hranici popálenia... To bude asi priveľa ??palciatko: baterka má 18 Ah, je na nej napísané rýchle naíjanie 9 A x 1 hod.. Takže so 6.5 A som jej asi nemohol ublížiť... a nabíjačka postupne prúd znižovala až na nulu.. Bopsik je usmernovač/dióda súčasťou regulátora? Lebo regulátor som dal aj z fungujúcej mašiny.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (28.07.2013 10:41)


28.07.2013 20:20

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

a ked tam hodis nabitu bateriu, a nestartujes, ani nezapinas zapalko, proste nic nerobis, len nahodis bateriu, a cakas, tak sa ten kontakt na baterke zahrieva tiez?


28.07.2013 20:47

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

Nie, a zmeral som hodnoty prúdu na baterke, prvá hodnota je pokazený Grizzly, v zátvorke sú hodnoty namerané na fungujúcom druhom G700 :
vypnutý kľúč : 0,0 A /0,0/
zapnutý kľúč : 0,43 A /0,46/
stlačená páčka zadnej brzdy : 2,33 A /2,12/
zapnuté svetlá : 5,4 A /6,8/

a navyše ešte som testoval, či vinutie alternatora nepreráža na kostru :
1. zmeral som odpor každej cievky voči kostre, bol nekonečný vo všetkých rozsahoch meráka /obyčajný z TESCO/
2. medzi každý drát cievky a + pól na baterke som dal žiarovku, ani raz nezasvietila

Všetko je OK do okamihu, kým nestlačím tlačítko štartéra... Potom sa dejú pre mňa záhadné veci...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (28.07.2013 20:49)


28.07.2013 21:15

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Bopsik
 Geriatrik 

Ikona

Neviem ci je diodovy usmernovac sucastou regulatora, nepoznam tuto masinu, ale predpokladam, ze nie je. Mal by to byt taky kovovy blok s chladicom, do neho idu 3 droty z alternatora a z neho najmenej jeden (+), druhy (-) moze byt aj na kostre, a az potom to ide do regulatora. Ale moze to byt aj inac.

Ale nechytaj sa toho, usmernovac je len jedna z viacerych moznosti.


28.07.2013 21:28

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

Bopsik: keď pozrieš vyššie na schému elektriky G700 čo som sem dal, z alternátora ide 5 drátov. 2 sú zo senzora polohy kľukovky /ak by bol tam problém mašina by ani nenaštartovala, navyše skontroloval som ich odpor podľa service manual a je v rozsahu uvádzanom výrobcom/ a 3 dráty sú z cievok alternátora vedúce rovno do regulátora napätia... je to ako píšeš kovový blok s chladičom... Z regulátora už idú iba dva dráty ...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (28.07.2013 21:33)


28.07.2013 21:36

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

>:-) ;-) Bopsik, Bílou Horou počnúc sa robia elektronické regulátory v bloku s usmerňovačom, je to krabica s chladenímcca 7x7 cm. "Dróty" si popísal dobre, akurát vývody sú na kostru a cez poistku na batériu... Prebytok napätia sa vyskratuje na kostru.

Nepoznám síce G700, ale niet dôvodu to robiť ináč preto, lebo to má 4 kolesá - nakoniec aj schéma zapojenia od Grizzlyho to potvrdzuje.

Namerané dobíjacie hodnoty na batérii by mali byť O.K. (aj tých 14,5 V). Chyba bude niekde inde.


28.07.2013 21:42

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Ja osobne som ešte nevidel, aby boli horúce kontakty batérie :-O Už som myslel že články baterky sú v skrate, ale keď vytrepalo aj novú tak neviem.
Veľký odber má štartér , žeby štartovacie relé ostalo zlepené , ale to by musel počuť zvuk bežiaceho štartéra ...


28.07.2013 21:46

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

dudo25
 Turista 

A nahodou nemoze zostat zaseknuty starter? Vydrz baterie a aj horuce kontakty na nej by tomu mohli zodpovedat.


28.07.2013 21:51

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

marek750: Ten štartér/relé má tiež máta, nakoniec je to asi jediné zariadenie s tak veľkým odberom.... že by mohlo vybiť baterku v krátkom čase ...štartér určite nebeží počas chodu motora, to by sa tam muselo určite niečo už dávno zošrotovať... ak nič lepšie nikoho nenapadne, môžem ešte prehodiť štartovacie relé z dobrej mašiny na pokazenú..

dudo25: myslíš že je možné aby vysunutý štartér nebolo počuť ?? Pridával som, zrýchloval, uberal, síce iba po záhrade ...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (28.07.2013 21:54)


28.07.2013 23:47

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

aSkus si zosumarizovat, co vsetko sa ti zapne po nastartovani. Na niektorych novsich motorkach, sa klucom zapnu parkovacky a normalne svetla az po nastartovani zapne signal z riadiacej jednotky. Nemas tam nejake pridavne svetla? Svetla by mali mat aj vlastnu poistku- skus ju odpojit.
Tiez po starte sa zapne vstrekovanie. Skontroluj kable - pomeraj odpory z konektorov vstrakovaca voci zemi, ci nieco nepreraza.
Dalsia vec, ak mas vstrekovanie, je dost pravdepodobne, ze mas aj lambda sondu. Tie novse maju aj vlastne zhavenie. K takej sonde idu 4 droty. 2 signal + 2zhavenie. Ak tam nieco prdlo, aj to ti moze vybijat baterku. Pomerat, pripane odpojit celu sondu, len nevim ako na to zareaguje riadiaca jednoka.

Este taka banalita. Nemas tam nahodou navijak. Nemoze sa stat, ze ostal zapnuty a snazi sa navijat uz navinute lanko?

Porozmyslaj co sa ti este zapina az po starte.

Ja som raz riesil taku zahadu na skutriku. Vsetko, ale ozaj vsetko som vyskusal. Tiez mi nieco stahovalo napatie. Motor sa dusil. Siel len chvilu na studeno. Nakoniec to bol (takmer) vyskratovany automaticky sytic v karburatore.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (28.07.2013 23:51)


29.07.2013 0:35

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

dudo25 mi dal tip, ktorý sa mi nezdal pravdepodobný, ale z bezradnosti ako ďalej som sa naň zameral.... Nahodil som nabitú novú baterku a skúšal štartovať .. a ticho iba cvakalo štartovacie relé.. Toto sa mi už stalo X krát odkedy sa problém vyskytol, pri starej baterke... myslel som že nevládze pretočiť štartér... ale po nejakom čase a aj po nahodení novej baterky štartér krútil.. Teraz nie, + pól baterky žeravý a aj kábel k štartéru.. A tak som podľa service manual priložil štartovací kábel na +pol baterky a druhý koniec na drát k štartéru ... ticho,iba iskry lietali... /podľa manuálu sa mal roztočiť/... V tejto chvíli mám istotu problému v štartére... Neviem či je to primárne príčina problémov, alebo len dôsledok možnej včerajšej testovacej jazdy s vysunutým/zaseknutým štartérom ako naznači dudo25..

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (29.07.2013 0:38)


29.07.2013 8:03

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

:-O G700 má motorkový štartér s voľnobežkou, všetko je v stálom zábere. Može sa zaseknúť maximálne tak voľnobežka, ale štartovacie relé musí rozopnúť aj tak, v štartéri sa rotor neposúva a nič nespína.


29.07.2013 8:58

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

dudo25
 Turista 

Moja matka tiez presla s vysunutym pastorkom( sice na skode Forman) cca 4km. A potom rozbilo rotor.
Ved to rele moze byt vadne,ze zostane zalepene,cez volnobezku ho v podstate nebude ani pocut,ze toci,pokial motor toci viac otaciek ako starter. Ale ten odber startera vymlati baterku.
Dosledok zaseknuteho rele je,ze ti pravdepodobne zhorel starter. Nieje stavany na trvalu prevadzku,ale len na kratkodoby vykon cca 10s.
Ten odber ktory zohreje cca 6tku kabel musi byt riadny, to by nevydrzal ziadny 2,5 kablik.
Zhorel by ako papier.


29.07.2013 9:08

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

A štartuje naďalej so zhoreným štartérom?


29.07.2013 11:06

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

marek750
 Kávičkár 

Ikona

No vidíš tak sme došli k príčine ;-)


29.07.2013 13:58

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

marek750 : No neviem či k úplnej príčine, lebo ak aj štartér odišiel, niekde ešte inde musí byť problém ak do neho išla šťava počas chodu motora ... To už je na moje servisné schopnosti priveľa. Skúsim ho ešte demontovať a pozrieť do neho ak to zvládnem...

Tu je zo service manual postup ak sú problémy so štartovaním /teraz štartér ani nepotočí/. Ja som z toho jeleň aj v slovenčine, nieto ešte v angličtine ...

atv-quad.99aktivit.sk/post96.html#p96

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (29.07.2013 14:12)


29.07.2013 22:36

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

dudo25
 Turista 

No jednoducha matika.
Zalepilo startovacie rele a starter odisiel.
Podla toho co pises mas nejakeho Grizlyho na vymenu dielov,tak tam hod z neho starteraj rele a povoz sa.


30.07.2013 20:28

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

Demontoval som starter. Ozubenie nepolamane, dal sa pomerne lahko potocit rukou. Pripojil som ho 2 x na baterku, iba iskry na kontaktoch, ani sa nepohol... Tak som ho otvoril, na moje velke prekvapenie vo vnutri ziaden srot. Nic spalene iba v priestore uhlikov viac cierneho prachu...Ziadne viditelne poskodenie, uhliky maju cca 11 mm. Priemer komutatora je v rozsahu predpisanom vyrobcom... Co sa da este skontrolovat/zmerat???


30.07.2013 21:01

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

>:-) To ste fakt mysleli vážne s tým štartérom? >:-)

1) Veď sa uvádzalo, že aj po prejavení sa problému s nabitou batériou to naskočilo. Lenže spálený štartér by nenaštartoval.
2) Ak ostalo zalepené štartovacie relé, potom by po zapnutí zapalovania štartér okamžite točil, nemusel by si ani stláčať dzindzik. Ale asi netočil, veď to by si všimol každý.
3) Kabel ku štartéru by bol teplý nie len počas štartovania, ale až do úplného vybitia batérie.

Grizzly, na baterku aj skúšobne musíš pripojiť ten štartér riadnymi hrubými štartovacími káblami. A aj tie sa prehrievajú, to je normálne, lebo tie štartovacie prúdy sú vysoké. Nejakými tenkými káblikmi sa to nepohne. Pokojne ten štartér vyskúšaj akumlátorom z auta.

Stálo by za to prekontrolovať všetky ukostrenia a jednotlivé obvody, vrátane osadenia poistkami s hodnotami podľa manuálu.

No jednoducha matika - to je aká? :-D



30.07.2013 21:11

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

papiboy: skusal som starter pripojit na baterku startovacimi kablami po jeho demontazi z kolky...iba iskry - opaleny kontakt na baterke / starej./.... ani sa nepohol...kamos tvrdi ze v nom musi byt riadny skrat ....mam skontrolovat odpor medzi komutatorom a oskou startera a kabliky k uhlikom ci sa niekde nedotykaju kostry...

Upravené 3 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (30.07.2013 21:22)


30.07.2013 21:20

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Ale pred chvíľou píšeš, že vizuálne je to v poriadku. Skrat kde? Vinutia na kostru? Tak premerať a hotovo.


30.07.2013 21:27

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

Ano nic podozrive na pohlad nevidno..nic spalene ohorene ani ziadne nejake mechanicke poskodenie...je jasne ze to nie je primarna pricina problemov ale najskor chcem poriesit starter..


30.07.2013 23:41

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

ak je medzizavitovy skrat na rotore, tak neporiesis nic. treba novy rotor. ak je starter rovnaky ako na xt600 tak mozno ho ten pan ma este na predaj.
motocykle.bazos.sk/inzerat/27155176/rozpredam-motor-yam...


31.07.2013 0:02

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

AK by tam bol medzizavitovy skrat, tak by sa to vinutie najskor prehrialo a v jeho okoli by bola roztopena, alebo ohorena izolacia vinutia poriadne pozri te uhliky. A tiez tak isto ako sa mera odpor cievok na alternatire, tak isto by si mal vediet pomerat odpor cievok starta.


31.07.2013 17:36

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

na xt 600, je rotor je cely zaliaty v neakom epoxide. stator su magnety. rotor je vinuty medenov pasovinou, ktora nieje nejtensia. cize taky medzizavitovy skrat nemusi byt vidiet. typujem ze tvoj bude podobny, kedze v podstate tvoj motor je evolucne odvodeny z motora klasickeho XT600.


31.07.2013 19:15

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

ARPAD: ten starter z XT 600 má minimálne iné uchytenie skrutiek na motor.. netuším čo z neho by sa dalo použiť

Vyčistil som štartér a na rotore som našiel nejaké dierky v tej pozdĺžnej izolácii :
Pozri obrázok

Vnútro statora :
Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (31.07.2013 19:19)


07.08.2013 14:32

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

Pre odstránenie pochybosti o funkčnosti/nefunkčnosti štartéra prehodil som na vadnú mašinu štartér aj štartovacie relé s funkčného G700. Štartér sa ani nepohol... No a zo zlej mašiny som štartér aj so štartovacím relé dal na dobrú mašinu a tam štartér v pohode točil... tak už neviem, čo ďalej ... radia mi rozobrať voľnobežku štartéra... vraj tam môže byť niečo rozsypané.... keď som však po vybratí štartéra strčil prst do diery na voľnobežke, tak do jednej strany sa to veľké kolečko dalo ľahko potočiť.. Môže byť závada tam ???


07.08.2013 14:58

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

>:-) Grizzly, znova: s tým štartérom nič nie je. Je to proti všetkej logike, aby bolo. Je zapnutý len chvíľu a potom je mimo obliga. Ak by zas relé ostalo zopnuté, točilo by to hneď po zapnutí zapalovania - ale netočí. Ostatne, že relátko cvaká, znamená to, že funguje. Že štartér netočí, je vyšťavenou batériou, prívodmi v skrate alebo zlými kontaktmi hocikde pri spojoch.

Voľnobežka je mechanická súčiastka a nemá vplyv na dobíjanie batérie a zdroj závady tam hladať je zbytočné.


07.08.2013 15:15

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

papiboy : vyššie som už napísal : A tak som podľa service manual priložil štartovací kábel na +pol baterky a druhý koniec na drát k štartéru ... ticho,iba iskry lietali... /podľa manuálu sa mal roztočiť/...
-----
potom som obišiel aj ten hrubý drát vedúci zo štartovacieho relé na štartér. Priložil som štartovací kábel /z auta/ na + pol baterky a druhý koniec priamo na štartér, tiež nič iba iskry ... Môže nejaký druh elektrickej závady spôsobiť netočenie štartéra aj keď je pripojený priamo na baterku ?? Podotýkam že mimo mašiny samozrejme točí...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (07.08.2013 15:19)


07.08.2013 15:28

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

dando
 Bahniak 

zly kontakt uhlikov, spalene vinutie a pod.

je to obycajny el.motor, tak ho rozober a premeraj

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dando (07.08.2013 15:29)


07.08.2013 15:32

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Štartovacie prúdy tých tvojich batérií sú vyše 150 Amperov, tam nestačí len priložiť kabel alebo pripojiť nejakou smiešnou "pinzetou". To chce plnohodnotný kontakt silného štartovacieho kábla, ak ten štartér točí v inej mašine, musí aj u teba - resp. prípadný skrat nie je v štartéri, ale niekde inde, ale ubere toľko zo šťavy, že sa už štartér nepretočí.

Podobnú závadu sme u kamoša vyriešili tým, že sme rozhodili všetky ukostrenia, nastriekali kontoxom a poskladali znova. Odrazu všetko fungovalo, ako má. Preto som ti písal (30.7.), aby si prekontroloval všetky ukostrenia. Netvrdím, že to bude v tom s tým dobíjaním, ale občas je problémom len nejaká banalita. Ukostrenie je sviňa všeobecne. Raz je, raz nie je... Nebude na škodu to prebehnúť, hlavne, ak všetky poistky sú O.K.


07.08.2013 18:56

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

kolko tých ukostrení tam môže byť ?? Z baterky z mínus pólu idú iba dva káble. Jeden tenký - rozpojený konektor v predu :
Pozri obrázok

a druhý hrubý, priamo na kostru startéra. Z nehom ide ešte jeden tenký -rozpojený konektor :

Pozri obrázok


07.08.2013 18:59

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

grizly: tie tri biele kable su odkial? Nie su nahodou od 3P alternatora? Jeden sa zda byt presuchany az na droty...


07.08.2013 19:20

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

janoval: áno z alternátora, všimol som si to, odblankoval a očistil.. skrat medzi nimi nie je... ten zväzok sa opieral o demontované plastové "výfukové" potrubie z variátora a preto sa izoláca porušila...


08.08.2013 9:25

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Tak to poriadne zaizoluj a poobzeraj sa po dalsich podobnych "suchancoch".
Tak ako papi uz pisal, len prilozit drotiky na baterku nestaci...
Skusal si uz rozobrat alternator? Urcite ho rozober a pozri vsetky cievky. Pravdepodobne pod tym istym krytom budes mat aj volnobezku startra.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (08.08.2013 9:26)


15.08.2013 16:55

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ako to cele dopadlo?


15.08.2013 17:16

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

situácia sa čiastočne vyjasnila pred malou chvíľou.. Zavolal som bývalého servisáka z Yamahy, ktorý mi kedysi robil GO motora na G660.. Po odstránení deklu na alternátore sa v priestore alternátora a tej štartovacej spojky štartéra objavili kovové piliny... sú viditeľlné najmä na foto alternátora na cca ôsmych hodinách, na čidle polohy kľukovky /asi je tam magnet/..čidlo je čierne, plastové a to lesklé, čo vidno navrchu sú piliny s olejom.. Vo vnútrí však nič rozsypané nie je.. Pri točení kľukovky cez tú veľkú maticu v smere otáčania motora to ako tak ide /ale nie tak ako by malo ísť/, na opačnú stranu už niečo škrípe... Motor bol zaseknutý, ale pri zatlačení páky goly to povolilo... toto som vyskúšal už včera ešte s nahodeným deklom alternátora... Keď som to povolil aj štartér krútil motorom... To vysvetľuje, prečo som predtým niekedy naštartoval a inokedy nie, podľa toho v akej polohe to asi zastalo.. Priestor alternátora je chladený olejom z motora a tie piliny sa tam mohli dostať iba z motora... vyzerá to, že motor musí ísť von a rozobrať ho treba ... to zatiaľ nevysvetluje príčinu vybíjania baterky, ale už celkom naisto je nejaký mechanický problém v motore..

Pozri obrázok
Pozri obrázok

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (15.08.2013 17:21)


15.08.2013 17:29

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Tie cievky v lavo hore vyzraju dost tmavsie ako ti v pravo dole.... to by mohla byt pricina toho ndobijania....
No a motor asi (urcite) budes musiet rozobrat, ked je zaseknuty....


15.08.2013 17:42

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

Momentálne motor nie je zaseknutý... dá sa točiť pákou goly jednou rukou v pohode /sviečka je von/... ale najmä ak sa točí v protismere počuť taký kovový šuchotavý zvuk ... už včera keď som to ručne povolil ho štartér v pohode točil ...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (15.08.2013 17:43)


15.08.2013 19:29

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Netoč to opačne, ten šuchot robí pravdepodobne len napínak a môžeš tam niečo dokurviť ešte viac...


15.08.2013 20:03

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

manana
 Edvenčr 

Ikona

zacnem sem asi znova chodit. najprv kacena, teraz toto...len vydrzte kym dominik dan nevyda novu knizku.


15.08.2013 22:14

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Motor, ked bol zaseknuty, tak urcite nekusaj startovat. Ked tam mas este aj.zelezne piliny, tak urcite rozobrat. Podla manualu premerqt vsetky vole. Opotrebovane suciastky vymenit. Loziska a gufera vsetky nove. Tak isto by om vymenil uz aj rozvoovu retaz a veci okolo toho ked to budes mat rozobrate....


15.08.2013 22:32

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

janoval: ja uz s tým nič robiť nebudem... motor je priveľké sústo na moje schopnosti/zručnosti... Začiatkom budúceho týždňa si Grizzlyho zoberie ten bývalý servisák z Yamahy.. Uvidíme čo zistí, keď to rozoberie.. Robil mi GO motora v r.2008 na G660... Ten som zadrel po cca 760 MTH / 20 500 km.. Vtedy sa rozsypalo ložisko na kluke... nový piest, krúžky, ojnica , ložiská aj olejové čerpadlo lebo bolo plné oceľových pilín... predal som ho keď mal 28 600 km /iba terén/ G700 vydržal viac, má 1008 MTH/ 24 100 km ...jazdený iba v teréne ..

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (15.08.2013 22:35)


01.09.2013 12:33

Re: Merací prístroj do 1 Ohm. Poradíte ??

Grizzly660
 Štvorkolkár 

Ikona

Tak už je motor rozobratý, rozsypané ojničné ložisko na kľuke... Presne ako v prípade G660... Oceľové piliny z ložiska zničili takmer všetko... Bude nasledovať komplet GO motora.. Musím sa rozhodnúť, či valec dať opraviť, alebo kúpiť cca za 550 ewri nový. Čo si o tom myslíte ??

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (01.09.2013 12:35)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 146613 | Včera: 149365