Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Po vyse 24 000 km v teréne mi odislo dobijanie na G700. Podla service manual medzi cievkami alternatora ma by t odpor 0.108-0.132 Ohm. Beznym merakom sa to zmerat neda. Najlacnejsi merak co to vie som na nete nasiel za 350 ewri co je cca tolko ako stoji cele nove vinutie alternatora...Nema niekto v okoli BA, TT, NR taky merak? Alebo tip na nejaky lacnejsii?? Musí mať presnosť merania v tisícinách, najmenej však v stotinách.. |
Nejdeš na to zložito? Tu máš návod, dúfam že ti pomôže: |
barko: v mojom prípade je ten diagram je od veci. Podľa neho je vadné vinutie alternátora G700 už keď ho kúpiš nové a ešte ani nanahodíš na mašinu.... |
Pri takom malom odpore sa nemeria odpor ale el. prúd. Nájdi si hodnoty prúdu(respektíve napätia) a použi bežný multimeter. |
ppepan: postupujem podľa servisného manuálu Yamaha ku Grizzly 700. Oni v servisnom náradí taký merák dodávajú.. Ak sú hodnoty mimo rozpätia, vinutie je zlé.. Nakoniec aj v tom vyššie uvedenom diagrame presne tento jeden bod v postupe je.. Iba uvádzané hodnoty odporu sú úplne inde..Meranie na baterke veľa nepovie, lebo môže byť vadný aj regulátor, alebo káble či konektory po ceste od alternátora. A navyše, ako môžem merať napätie pri otáčkach na voľnobehu, alebo i iných otáčkách, keď mašina má elektronické vstrekovanie a po pár selkundách zdochne .. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (24.07.2013 19:55) |
Potrebujes aspon 2 meracie pristroje, stacia aj lacne, jednym treba merat prud, druhym napatie. Zapoj do serie s vinutim ziarovku 55W a jeden merak ktorym budes merat prud.Napoj to na baterku aby ziarovka svietila a zaroven aby prud tiekol aj vinutim. Druhym merakom zmerias napatie na vinuti. Ked vydelis namerane napatia prudom, dostanes celkom presne odpor vinutia. |
Ano to je dobry napad.. 2 meraky mam akurat neviem ci je podmienka ziarovky 55 W ako si napisal alebo moze byt aj ina wataz ..nejake ziarovky doma mam len neviem aku maju wataz... |
Jaykey: |
janoval: odpor je podľa Yamahy a tá sa nemýli.... service manual /cca 500 strán A4 v pdf/ je napísaný štýlom, že keď zvesíš opicu zo stromu a dáš jej potrebné náradie, tak podľa manuálu odstráni akúkoľvek poruchu na mašine, pokiaľ si kladivom neklepne po prstoch, alebo šrobovákom nevypichne oko ... |
Grizly: ja viem, mam taky manual ku kazdej svojej motorke aj k otcovej 4kolke. |
janoval: ja som laik, elektrike nerozumiem, ale otázka : Ak budem merať napätie a prúd v obvode so zapojenou žiarovkou, nevypočítam odpor celého obvodu ??? T.j. vrátane žiarovky ??? Ja potrebujem zistiť iba odpor vinutia... |
.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil lazysnail (25.07.2013 11:36) |
nie. Napatie budes merat len na kontaktoch cievky. Tak odmeras ubytok napatia na cievke. Prud budes merat tak, ze do serie zapojis Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (25.07.2013 11:40) |
Tu je el.schema mojho Grizzlyho. Uplne vľavo hore je "2" alternátor a z neho idú 3 dráty do regulátora "3". / je tam konektor, nie je problém to rozpojiť/. Treba ten prúd postupne pustiť do každej z dvojíc drátov ? |
Ano, do kazdej dvojice. Cievky v alternatore su zapojene do hviezdy, bez vyvedeneho stredu, preto 3 droty. Manual by mal udavat hodnotu odporu medzi vyvodmi alternatora. Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (25.07.2013 13:11) |
A co tak pouzit merak co mas doma, spojit spolu hroty,odcitat hodnotu odporu,potom zmerat odpor cievky a od toho odporu odpocitat odpor pri spojenych hrotoch multimetra. |
dudo: videl si niekedy "tesco" multimeter? |
No tak Tesco "skatulka" nieje merak. Ale taky obycajny MY68 uplne postacuje. |
dudo: |
Ono to zase chlapci nie je az take jednoduche. Hlavny parameter cievky je indukcnost a nie odpor. Aj ked zmerias odpor presne, este nemas zarucene, ze tam nie je medzizavitovy skrat. Nieco o tych statroch uz ma nacvicene chudak papiboy a servisuje ich maguma e este par ludi. Seriozne mozte skontrolovat akurat tak prerusene vinutie = nekonecny odpor. Merat kazdu fazu zvlast. Sam to neopravis ak si laik. |
Merať odpor je chujovina, na spálenom a na novom statore som nameral rovnaké hodnoty... Chcelo by to laboratórne podmienky a zariadenie... |
Podarilo sa mi zapožičať na chvíľu prístroj, o ktorom majiteľ tvrdil, že prístroj vie ten odpor zmerať.. Nie je k nemu žiadna dokumentácia, ale prístroj na tisíciny ohmu meria. Len neviem či správne aj tie malé odpory ... Niečo som pomeral, ale neviem, či čísla zodpovedajú aj fyzikálnej realite. Nenašiel som na ňom spôsob ako vynulovať displej pri spojení hrotov na krátko. Tak som tie hodnoty odčítaval od nameraných.. Dá sa tým číslam veriť ?? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (26.07.2013 18:05) |
grizzly netráp sa z odporom , použij metódu ktorú tu napísal papiboy .Určite ju máš aj v Servisnom manuáli. |
marek750: V manuály je iba metóda merania odporu vinutia viď. obrázok. Ale práve nabíjam fungl novú baterku, ktorú mi dnes doniesli a potom zmerám to striedavé napätie na cievkach ako píše papiboy, doteraz som to urobiť nemohol, lebo mašina bežala vždy iba pár sekúnd, stará baterka pri tom laborovaní úplne odišla /po 6. rokoch/ |
ak nevies zmerat odpor, tak meraj indukcnost. |
Tak už som v koncoch ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (28.07.2013 0:10) |
Potom budeš mať niekde skrat. Barko ti doporučil ten testovací diagram - tam sa ide na to systematicky, nevychádza sa z toho, že dobíjanie je apriori vadné... |
...dal na nabíjačku, tak do nej ládovala 6,5 A /po naliatí kyseliny 6 A/. Je to rovnaké ako so starou baterkou... - nemá batéria náhodou 20Ah? Možno si novú batériu zničil nesprávnym nabitím. Upravené 1 krát. Naposledy upravil palciatko (28.07.2013 1:24) |
Este by som zmeral usmernovac, aj ked v tejto chvili je nepodstatny. Mozno niektora dioda ide do skratu. |
Že mi niečo neprimerane kradne šťavu z baterky za chodu motora mám podozrenie od začiatku.../horúce kontakty aj na starej baterke, všetky testy boli bez zapnutých svetiel/... preto som odpojil jediný vlastný spotrebič prúdu - elektrické vyhrievanie sedačky.. bolo cez poistku. Nevedel som však, či tie horúce kontakty je normálna vec alebo nie.. Ale včera keď skapala aj nová baterka, priložil som prst na + pol baterky a bolo to na hranici popálenia... To bude asi priveľa ??palciatko: baterka má 18 Ah, je na nej napísané rýchle naíjanie 9 A x 1 hod.. Takže so 6.5 A som jej asi nemohol ublížiť... a nabíjačka postupne prúd znižovala až na nulu.. Bopsik je usmernovač/dióda súčasťou regulátora? Lebo regulátor som dal aj z fungujúcej mašiny. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (28.07.2013 10:41) |
a ked tam hodis nabitu bateriu, a nestartujes, ani nezapinas zapalko, proste nic nerobis, len nahodis bateriu, a cakas, tak sa ten kontakt na baterke zahrieva tiez? |
Nie, a zmeral som hodnoty prúdu na baterke, prvá hodnota je pokazený Grizzly, v zátvorke sú hodnoty namerané na fungujúcom druhom G700 : Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (28.07.2013 20:49) |
Neviem ci je diodovy usmernovac sucastou regulatora, nepoznam tuto masinu, ale predpokladam, ze nie je. Mal by to byt taky kovovy blok s chladicom, do neho idu 3 droty z alternatora a z neho najmenej jeden (+), druhy (-) moze byt aj na kostre, a az potom to ide do regulatora. Ale moze to byt aj inac. |
Bopsik: keď pozrieš vyššie na schému elektriky G700 čo som sem dal, z alternátora ide 5 drátov. 2 sú zo senzora polohy kľukovky /ak by bol tam problém mašina by ani nenaštartovala, navyše skontroloval som ich odpor podľa service manual a je v rozsahu uvádzanom výrobcom/ a 3 dráty sú z cievok alternátora vedúce rovno do regulátora napätia... je to ako píšeš kovový blok s chladičom... Z regulátora už idú iba dva dráty ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (28.07.2013 21:33) |
Bopsik, Bílou Horou počnúc sa robia elektronické regulátory v bloku s usmerňovačom, je to krabica s chladenímcca 7x7 cm. "Dróty" si popísal dobre, akurát vývody sú na kostru a cez poistku na batériu... Prebytok napätia sa vyskratuje na kostru. |
Ja osobne som ešte nevidel, aby boli horúce kontakty batérie Už som myslel že články baterky sú v skrate, ale keď vytrepalo aj novú tak neviem. |
A nahodou nemoze zostat zaseknuty starter? Vydrz baterie a aj horuce kontakty na nej by tomu mohli zodpovedat. |
marek750: Ten štartér/relé má tiež máta, nakoniec je to asi jediné zariadenie s tak veľkým odberom.... že by mohlo vybiť baterku v krátkom čase ...štartér určite nebeží počas chodu motora, to by sa tam muselo určite niečo už dávno zošrotovať... ak nič lepšie nikoho nenapadne, môžem ešte prehodiť štartovacie relé z dobrej mašiny na pokazenú.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (28.07.2013 21:54) |
aSkus si zosumarizovat, co vsetko sa ti zapne po nastartovani. Na niektorych novsich motorkach, sa klucom zapnu parkovacky a normalne svetla az po nastartovani zapne signal z riadiacej jednotky. Nemas tam nejake pridavne svetla? Svetla by mali mat aj vlastnu poistku- skus ju odpojit. Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (28.07.2013 23:51) |
dudo25 mi dal tip, ktorý sa mi nezdal pravdepodobný, ale z bezradnosti ako ďalej som sa naň zameral.... Nahodil som nabitú novú baterku a skúšal štartovať .. a ticho iba cvakalo štartovacie relé.. Toto sa mi už stalo X krát odkedy sa problém vyskytol, pri starej baterke... myslel som že nevládze pretočiť štartér... ale po nejakom čase a aj po nahodení novej baterky štartér krútil.. Teraz nie, + pól baterky žeravý a aj kábel k štartéru.. A tak som podľa service manual priložil štartovací kábel na +pol baterky a druhý koniec na drát k štartéru ... ticho,iba iskry lietali... /podľa manuálu sa mal roztočiť/... V tejto chvíli mám istotu problému v štartére... Neviem či je to primárne príčina problémov, alebo len dôsledok možnej včerajšej testovacej jazdy s vysunutým/zaseknutým štartérom ako naznači dudo25.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (29.07.2013 0:38) |
G700 má motorkový štartér s voľnobežkou, všetko je v stálom zábere. Može sa zaseknúť maximálne tak voľnobežka, ale štartovacie relé musí rozopnúť aj tak, v štartéri sa rotor neposúva a nič nespína. |
Moja matka tiez presla s vysunutym pastorkom( sice na skode Forman) cca 4km. A potom rozbilo rotor. |
marek750 : No neviem či k úplnej príčine, lebo ak aj štartér odišiel, niekde ešte inde musí byť problém ak do neho išla šťava počas chodu motora ... To už je na moje servisné schopnosti priveľa. Skúsim ho ešte demontovať a pozrieť do neho ak to zvládnem... Upravené 2 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (29.07.2013 14:12) |
No jednoducha matika. |
Demontoval som starter. Ozubenie nepolamane, dal sa pomerne lahko potocit rukou. Pripojil som ho 2 x na baterku, iba iskry na kontaktoch, ani sa nepohol... Tak som ho otvoril, na moje velke prekvapenie vo vnutri ziaden srot. Nic spalene iba v priestore uhlikov viac cierneho prachu...Ziadne viditelne poskodenie, uhliky maju cca 11 mm. Priemer komutatora je v rozsahu predpisanom vyrobcom... Co sa da este skontrolovat/zmerat??? |
To ste fakt mysleli vážne s tým štartérom? |
papiboy: skusal som starter pripojit na baterku startovacimi kablami po jeho demontazi z kolky...iba iskry - opaleny kontakt na baterke / starej./.... ani sa nepohol...kamos tvrdi ze v nom musi byt riadny skrat ....mam skontrolovat odpor medzi komutatorom a oskou startera a kabliky k uhlikom ci sa niekde nedotykaju kostry... Upravené 3 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (30.07.2013 21:22) |
Ale pred chvíľou píšeš, že vizuálne je to v poriadku. Skrat kde? Vinutia na kostru? Tak premerať a hotovo. |
Ano nic podozrive na pohlad nevidno..nic spalene ohorene ani ziadne nejake mechanicke poskodenie...je jasne ze to nie je primarna pricina problemov ale najskor chcem poriesit starter.. |
ak je medzizavitovy skrat na rotore, tak neporiesis nic. treba novy rotor. ak je starter rovnaky ako na xt600 tak mozno ho ten pan ma este na predaj. |
AK by tam bol medzizavitovy skrat, tak by sa to vinutie najskor prehrialo a v jeho okoli by bola roztopena, alebo ohorena izolacia vinutia poriadne pozri te uhliky. A tiez tak isto ako sa mera odpor cievok na alternatire, tak isto by si mal vediet pomerat odpor cievok starta. |
na xt 600, je rotor je cely zaliaty v neakom epoxide. stator su magnety. rotor je vinuty medenov pasovinou, ktora nieje nejtensia. cize taky medzizavitovy skrat nemusi byt vidiet. typujem ze tvoj bude podobny, kedze v podstate tvoj motor je evolucne odvodeny z motora klasickeho XT600. |
ARPAD: ten starter z XT 600 má minimálne iné uchytenie skrutiek na motor.. netuším čo z neho by sa dalo použiť Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (31.07.2013 19:19) |
Pre odstránenie pochybosti o funkčnosti/nefunkčnosti štartéra prehodil som na vadnú mašinu štartér aj štartovacie relé s funkčného G700. Štartér sa ani nepohol... No a zo zlej mašiny som štartér aj so štartovacím relé dal na dobrú mašinu a tam štartér v pohode točil... tak už neviem, čo ďalej ... radia mi rozobrať voľnobežku štartéra... vraj tam môže byť niečo rozsypané.... keď som však po vybratí štartéra strčil prst do diery na voľnobežke, tak do jednej strany sa to veľké kolečko dalo ľahko potočiť.. Môže byť závada tam ??? |
Grizzly, znova: s tým štartérom nič nie je. Je to proti všetkej logike, aby bolo. Je zapnutý len chvíľu a potom je mimo obliga. Ak by zas relé ostalo zopnuté, točilo by to hneď po zapnutí zapalovania - ale netočí. Ostatne, že relátko cvaká, znamená to, že funguje. Že štartér netočí, je vyšťavenou batériou, prívodmi v skrate alebo zlými kontaktmi hocikde pri spojoch. |
papiboy : vyššie som už napísal : A tak som podľa service manual priložil štartovací kábel na +pol baterky a druhý koniec na drát k štartéru ... ticho,iba iskry lietali... /podľa manuálu sa mal roztočiť/... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (07.08.2013 15:19) |
zly kontakt uhlikov, spalene vinutie a pod. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dando (07.08.2013 15:29) |
Štartovacie prúdy tých tvojich batérií sú vyše 150 Amperov, tam nestačí len priložiť kabel alebo pripojiť nejakou smiešnou "pinzetou". To chce plnohodnotný kontakt silného štartovacieho kábla, ak ten štartér točí v inej mašine, musí aj u teba - resp. prípadný skrat nie je v štartéri, ale niekde inde, ale ubere toľko zo šťavy, že sa už štartér nepretočí. |
kolko tých ukostrení tam môže byť ?? Z baterky z mínus pólu idú iba dva káble. Jeden tenký - rozpojený konektor v predu : |
grizly: tie tri biele kable su odkial? Nie su nahodou od 3P alternatora? Jeden sa zda byt presuchany az na droty... |
janoval: áno z alternátora, všimol som si to, odblankoval a očistil.. skrat medzi nimi nie je... ten zväzok sa opieral o demontované plastové "výfukové" potrubie z variátora a preto sa izoláca porušila... |
Tak to poriadne zaizoluj a poobzeraj sa po dalsich podobnych "suchancoch". Upravené 1 krát. Naposledy upravil janoval (08.08.2013 9:26) |
situácia sa čiastočne vyjasnila pred malou chvíľou.. Zavolal som bývalého servisáka z Yamahy, ktorý mi kedysi robil GO motora na G660.. Po odstránení deklu na alternátore sa v priestore alternátora a tej štartovacej spojky štartéra objavili kovové piliny... sú viditeľlné najmä na foto alternátora na cca ôsmych hodinách, na čidle polohy kľukovky /asi je tam magnet/..čidlo je čierne, plastové a to lesklé, čo vidno navrchu sú piliny s olejom.. Vo vnútrí však nič rozsypané nie je.. Pri točení kľukovky cez tú veľkú maticu v smere otáčania motora to ako tak ide /ale nie tak ako by malo ísť/, na opačnú stranu už niečo škrípe... Motor bol zaseknutý, ale pri zatlačení páky goly to povolilo... toto som vyskúšal už včera ešte s nahodeným deklom alternátora... Keď som to povolil aj štartér krútil motorom... To vysvetľuje, prečo som predtým niekedy naštartoval a inokedy nie, podľa toho v akej polohe to asi zastalo.. Priestor alternátora je chladený olejom z motora a tie piliny sa tam mohli dostať iba z motora... vyzerá to, že motor musí ísť von a rozobrať ho treba ... to zatiaľ nevysvetluje príčinu vybíjania baterky, ale už celkom naisto je nejaký mechanický problém v motore.. Upravené 2 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (15.08.2013 17:21) |
Tie cievky v lavo hore vyzraju dost tmavsie ako ti v pravo dole.... to by mohla byt pricina toho ndobijania.... |
Momentálne motor nie je zaseknutý... dá sa točiť pákou goly jednou rukou v pohode /sviečka je von/... ale najmä ak sa točí v protismere počuť taký kovový šuchotavý zvuk ... už včera keď som to ručne povolil ho štartér v pohode točil ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (15.08.2013 17:43) |
Netoč to opačne, ten šuchot robí pravdepodobne len napínak a môžeš tam niečo dokurviť ešte viac... |
zacnem sem asi znova chodit. najprv kacena, teraz toto...len vydrzte kym dominik dan nevyda novu knizku. |
Motor, ked bol zaseknuty, tak urcite nekusaj startovat. Ked tam mas este aj.zelezne piliny, tak urcite rozobrat. Podla manualu premerqt vsetky vole. Opotrebovane suciastky vymenit. Loziska a gufera vsetky nove. Tak isto by om vymenil uz aj rozvoovu retaz a veci okolo toho ked to budes mat rozobrate.... |
janoval: ja uz s tým nič robiť nebudem... motor je priveľké sústo na moje schopnosti/zručnosti... Začiatkom budúceho týždňa si Grizzlyho zoberie ten bývalý servisák z Yamahy.. Uvidíme čo zistí, keď to rozoberie.. Robil mi GO motora v r.2008 na G660... Ten som zadrel po cca 760 MTH / 20 500 km.. Vtedy sa rozsypalo ložisko na kluke... nový piest, krúžky, ojnica , ložiská aj olejové čerpadlo lebo bolo plné oceľových pilín... predal som ho keď mal 28 600 km /iba terén/ G700 vydržal viac, má 1008 MTH/ 24 100 km ...jazdený iba v teréne .. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (15.08.2013 22:35) |
Tak už je motor rozobratý, rozsypané ojničné ložisko na kľuke... Presne ako v prípade G660... Oceľové piliny z ložiska zničili takmer všetko... Bude nasledovať komplet GO motora.. Musím sa rozhodnúť, či valec dať opraviť, alebo kúpiť cca za 550 ewri nový. Čo si o tom myslíte ?? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Grizzly660 (01.09.2013 12:35) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 146613 | Včera: 149365