Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravim znalych a skusenych..v tejto problematike.. Upravené 5 krát. Naposledy upravil slavik (05.11.2009 1:53) |
Este nieco..meral som aj vytekajuci prud z regulatora..zo svetlami pri 4000ot bol 7,36A..vsetko vyzera, ze je OK ..a neide to.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil slavik (05.11.2009 2:17) |
Nazdar, Upravené 1 krát. Naposledy upravil Miki2t (05.11.2009 16:34) |
Ja neviem kde si tento text nasiel, ale ak ide o tvoju motorku, tak v mojom manuali je napisane toto: |
Nestracaj cas a vymen regulator.CBR maju casto tento problem. |
VFR-ky mali problem s dobijanim, CBR-ky nikdy... aspon som o tom nikdy nepocul. Upravené 1 krát. Naposledy upravil gabo1985 (05.11.2009 21:09) |
Skus druhu bateku ak to nebude v tom tak regulator......ja som mal podobny problem a kupil som novu baterku a casom mi odpalilo aj novu batererku aj CDI. A vsetko poj.. regulator.V cechach som kupil NEW.Odporucaju na japoncov... uz pekne slape... tuk tuk |
GABO to mas pravdu ze VFR mala problem z reglerom,ale CBR presne to same. |
Regulator! |
Miki2t: podobny test som previedol dnes..pred tym nez som to cital..je to v podstate to iste.. |
borto: tvoje diskuzie som cital....nocna mora to ti verim..este ze je zima.. |
regler |
Regulator na 99 % Upravené 2 krát. Naposledy upravil Miki2t (06.11.2009 8:04) |
len treba počítať pri preprave z Čiech ešte 5€ zmenárenský poplatok pri platbe dobierkou na pošte a samotné poštovné je vyššie ako v rámci Slovenska. A z dôvodu možnej reklamácie atď sa mi Elperformance vidí ako celkom dobrá voľba - veľmi ústretový chlap. |
vape odporucaju vfristi na vfr,kde je silny alternator Upravené 1 krát. Naposledy upravil pato (06.11.2009 23:28) |
Ja som ten A-R90 kupil do majej SVcky. mal som ho do 7 dni doma a rovno pod nos zazvonili. S postovnym 85.50 eur. IKCIPO mi ho tam nahodil premeral a slape .. DIK |
Tiez som za regler. Modli sa aby to nebola dakde predrata izolacia. NEviem kde ma tvoja moto ulozeny regler ale mozne je vsetko. JA som takto hladal chybu spinacky a nakoniec bol zaoxidovany pin v konektory kde vznikal obluk a tym aj teplo a trosku sa tavilo. |
..som naspat.. |
necital som to cele ale ja som mal problemy s dobijanim tiež. aj novy regler som kupil a nič. nakoniec bol problem v zaoxidovaných kontaktoch na relatku (konkretne dobijanie z regleru) poriadne vystriekaj eurokonektory kontaktsprejom alebo WéDečkom a možno to pomôže |
Kokos ale preco si tam dal 2x100 W ziarovku? A vlastne kam si ich dal? Ved kablovanie a aj regulator, alternator je dimenziovany na dany prud. Ak vymenis ziarovku na vacsiu, mal by si s tym ratat, ze regulator/alternator/kablovanie nevladze a fuc.... podla mna si pokazil dva dobre regulatory. Upravené 1 krát. Naposledy upravil gabo1985 (04.12.2009 7:39) |
Ak si chcel origos regulator,prosim.Ak vsak viem ze ten dany typ reg.je problemovy,urcite ho nekupim pouzity!!! |
Cim si meral pokles napatia na ziarovkach ked sa deje ten pokles vykonu co spominas? pocuvaj, pravdepodobne mas doma 2 funkcne regulatory, preco? no lebo je to v podstate riadeny usmernovac, a regulacia sa vykonava skratovanim vstupov, cize tych 3-och vodicov rovnakej farby. probmem co popisujes je asi ten ze do tych 1500 ot. je koli odberu prudu napatie na svorkach regulatora este v norme.ale ked dalej zvysujes otacky, tak stupa aj napatie, a zacina sa regulacia. tyristory sa otvaraju, a skratuju alternator. po prechode napatia nulov sa zatvoria za predpokladu ze pokleslo napatie. takze v podstate pri vyssich otackach stupa napatie a regulator zacina pracovat. vysledkom je vystupne napatie aj prud z regulatora ktore maju tvar impulzov. ziarovka ma urcity cas nabehu. predpokladajme ze ma motor 5000ot. alternator ma na svojich fazovych vodicoch 50V striedave (po zatazeni sice klesne, ale aj tak bude dost velke) preto ked napr. preslo napatie na 1 faze alternatora nulovov hodnotou, a zacina rast(je jedno ci klad alebo zapor), tak regulator sa sprava ako cistokrvny celovlny trojfazovy usmernovac, a prepusta vsetko co alternator vyrobil. to sa ale deje len dovtedy kym napatie na vystupe toho usmernovaca nedosiahne hodnotu nieco okolo 14,4V. (tuto hodnotu dosiahnes rychlo, lebo konecna je 50V, no a to je len polovicny cas, lebo potrebujes sa dostat spat na nulu)otvoria sa tyristory, a zavru sa az po prechode napatia nulov. od okamihu otvorenia az po ich zavretie z regulatora nedostanes absolutne nic!!! vlastne ti mas tam 14V, ale iba taky kratky pulz na zaciatku a potom uz nic az do prechodu nulov, no a to vlakno sa nestaci rozzeravit.ak by si tam nemal to napatie14V, tak ten regulator by nereagoval tak ako to popisujes vo svojich testoch. z toho usudzujem, ze regulator je OK, ale spojenie regulator akumulator ma velky prechodovy odpor, v dosledku coho vzrastie napatie na regulatore, a na akumulatore nie. skus to prepojit poriadne silnymi vodicmy a meraj tak. skratka cim vatsi prud budes odoberat, tym dlhsie budu impulzy.ak sa ti neako podari zaistit aby napatie na vystupe regulatora nedosiahlo 14V, tak potom ti potecie stava nonstop lebo bude len usmernovat. Upravené 1 krát. Naposledy upravil ARPAD (04.12.2009 12:49) |
gabo1985:vykon alternatora je 348W, dal som zataz 100W(malo by to simulovat vybitu baterku) cize to neni ani 1/3 moznej zataze.. |
pocuvaj, ak meras multimetrom, tak zabudny ze meras skutocne hodnoty. toto co ti hovorim o tych impulzoch z regulatora je mozne odhalit len osciloskopom, lebo to nieje ani striedavy ani jednosmerny prud, ale jednosmerny tepavy. to zopnutie tyristorov je sucastne, a nieje zavisle na fazovom posuve., cize vsetky fazy zopnu naraz, len rozopnutie tyristorov je fazovo posunute. no a nedeje sa to len 50 krat za sekundu, to nema taku malu frekvenciu asi ani pri volnobehu(osciloskop ukaze), ale striedanie faz je omnoho rychlejsie, nakolko je alternator na moto(aj na autach) rieseny ako viacpolovy stroj.to poblikavanie co spominas na hranici 1500ot. je jasny naznak zaciatku regulacie vystupneho napatia, lebo uz zacina presahovat nastavenu hodnotu.doteraz regulator bol len usmernovacom, ale teraz sa otvaraju tyristory, a zacina skratovanie alternatora aby sa snizilo vystupne napatie na regulatore. |
..mas v tych detailoch asi vacsi prehlad...lenze stale si myslim, ze napatie nemoze klesnut na 3V ..co myslis..?3V baterku nedobije nijak raz..vybil som baterku..a ukazovalo mi aj odber z regulatora zhruba od 2A do 8A..uz som myslel, ze hura..ale baterka neni nabita..zeby moto v prevadzke bralo (aj zo svetlom) tolko a na baterku sa nezvysilo? |
Skusil si troubleshoot z manualu? Mozno tam najdes nieco... neviem. ARPAD-ov napad je skvely, mohol by si skusit premerat osciliskopom. S tym by si naozaj uplne vsetko videl, co sa vlastne stane s tym prudom. |
Chyba ? ta bude niekde vo vodicoch, alebo v nejakom spoji. tvoje meranie: P= U.I, cize 13x4=52. cize si mal k dispozicii vykon len 52W.zrejma to bola hranica vykonu ktoru potrebovala moto k cinnosti odoberat z alternatora(tipujem svetla vypnute, a bateria nabita, alebo len malo vybita). ale niekde v prispevku pises ze ti to bez problemov dalo energiu na krmenie 100W ziarovky. tak preco to dokaze nakrmit 100Wziarovku, a beziacej moto dodat len 52W. hore pises ze prud tecuci z regulatora pri zapnutych svetlach, a pri 4000ot. bol 7,36A, max napatie ktore udavas(sice pri 1100ot, ale neznamena ze tam nieje aj pri 4000ot. hoci ho nedokazes namerat) je 14,6V(to je hranica nastavena regulatorom). cize 14,6x7,36=107,4W. to je az dost nato aby ti to dobijalo, zvlast ked pises ze si dal povodnu ziarovku.ak od tej hodnoty odpocitam tych 52W co som v prvom vypocte povedal ze to potrebuje moto pre svoju cinnost, ta zostava 55,4W. no a to je spotreba ziarovky svetla. vykon a prikon su sice odlisne veci, ale tak od oka na demonstraciu to sedi az neako podozrivo dobre, nemyslis??? cize problem bude najskor ako hovorim vo vodicoch bateria regulator. aj startovacie kable tesca vyrobene v cine maju nulovy prechodovy odpor ked ho zmeras multimetrom, ale skus pomocou nich startovat auto z mrtvou bateriou. nic nenastartujes, lebo koli malemu prierezu je pri prechode prudu velky ubytok napatia, a na ich konci nenameras mozno ani polovicu napatia. to moze byt tvoj problem. mozno ze mas niekde ulomeny vodic, a v tom mieste je jeho prierez mensi v dosledku ulomenia niekolkych medenich ziliek vodica, nasledne ako stupa prud vodicom stupa aj ubytok napatia. vysledkom moze byt ze na konci vodica pripojeneho k baterii je sotva 12V , a na konci pripojenom k regulatoru je napatie 14,6V, cize max. no a regulator len skratuje a skratuje v domneni ze je vsetko v poriadku a su pokrite energeticke vydaje moto, ale vskutocnosti elektricke spotrebice melu z posledneho. inac pises ze si dal na jeden den 100W ziarovku, a pises ze nestihalo dobijat, a dal si naspat staru.vykon alternatora je takmer 350W a nestiha??, to je co za pi..vina, kde sa potom podeje ten zvysny vykon???asi nikde, hovorim ti skontroluj kablovanie moto.chlape, ja mam na MZ len 200W alternator, a ziarovku mam 110/90W. nikdy som nemusel bateriu dobijat, a pri 2000 ot kontrolka dobijania uz nesvieti, a pri 2500ot je svetlo uz jasno biele. je sice pravda ze sa trosku hreje diodovy mostik, ale odoberam viac ako polovicu vykonu len na predne svetlo a este tam daj osvetlenie budikov, koncove svetlo, brzda, zapalovanie, a smerovky ako kratkodobe zatazenie, a nieje problem z dobijanim, dokonca kontrolka dobijania okrem volnobehu vobec nepoblikava. |
skusim to rozobrat ako hovoris a prejst, popr vymenit vodice.. |
No malo by to ist aj po odpojeni baterie, ale je to nievelmy iste. ak napatie pri volnobehu dosiahne hodnotu pri ktorej sa zacne regulacia a tyristory vyskratuju alternator, tak nastane vypadok a riadiaca jednotka pravdepodobne ukonci chod motora. nadruhej strane ak napatie pri volnobehu nedosiahne potrebne hodnoty tak pravdepodobne bude reagovat rovnaho. neviem ako to funguje, lebo to riadi dany program v riadiacej, cize to ze motor zhasne este memusi znamenat ze to nedobija.schema toho regulatora je odtial z motoride, a podla nej bol vyrobeny novy plne funkcny regulator.inac pozeram na tu schemu co si dal od moto, a ako pozeram, tak nemas regulator napojeny na bateriu, ale je to napojene na rele startera ale nie priamo na silovy kontakt, ale na nejaky konektor. v tom rele je najprv nieco co neviem ani identifikovat, potom poistka, a az tak to ide na bateriu. najprv by som skusil odstranit tu suciastku, alebo co to je, a prepojil by som hontakty co ponom ostali.vlasne by boli tie 2 vrchne vodice napojene priamo na poistku. alebo by som tie vrchne 2 vodice( tusim cerveno/biely, a cerveny) odpojil od toho konektora,spojil dohromady a pripojil priamo na poistku ak je to nerozoberatelne, a nie na to cudo co ani neviem co je to za schematicka znacka. alebo ten spolocny uzol tych vodicov vyviedol na novu poistku, a priamo na kontakt baterie.ako pozeram na to rele, a na tu suciasku ci co to je, tak najskor tam bude chyba. |
Inac teraz pozeram tu tvoju schemu, a tak ma napadol taky jednoduchy test. ked maju tie vodice preniest vykon alternatora do elektryckych rozvodov a na bateriu moto, tak to musi platit aj opacne.nabij bateriu, moto nestartuj,odpoj konektor od regulatora, a napoj tam zataz( tusim ze + cerveno/biely, a - zeleny). ked dobre vidim tak je tam v obvode zaradena poistka 30A, cize kludne tam napoj ziarovky do hodnoty 300W. musi to mormalne svietit, a rozdiel napatia na baterii, a na konektore regulatora z ktoreho budes napajat tu zataz by mal byt co najmensi. ak to tak nebude, chyba je odhalena. |
ono to je napojene na silovy cez poistkua a cez konektor..mam aj lepsiu schemu..tamto co sa neda identifikovat to bude iba akoze nejaka svorka (aj na baterke mas take iste).. |
schema 1 cast: |
ARPAD: Upravené 1 krát. Naposledy upravil slavik (08.12.2009 0:07) |
Tie CBRky maju tusim problemovu elektroniku. Vsade pocuvam - regulator, dobijanie, starter, relatko... Upravené 1 krát. Naposledy upravil borto (08.12.2009 0:50) |
Vidim ze test regulatora a alternatora dopadol dobre, som rad ze to dopadlo ako pises, a vsetko je funkcne.tak vela stastia pri skusobnej jazde.ak ti to bude stale robit neplechu, tak musis vymenit tie vodice co sa hriali. ten cerveno-biely, a zeleny. to ze sa hreju znamena ze maju prechodovy odpor, a vznika nanich ubytok napatia. jasny naznak nedostatocneho prierezu vodica. vlasne tvoj problem je teraz ako dostat energiu z regulatora na bateriu bez strat vo vodicoch. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 16051 | Včera: 184123