Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Ahoj chalani. Som tu prvý raz, tak ak niečo spácham, tak ma prosím ospravedlňte. Rád by som niekoho požiadal o pomoc. Mám staršiu (pre mňa novú) HONDU XL 600LM. |
ja sa ti mozem vyjadrit tak akurat k oleju, ten sa meria, ked je moto zohriata (teda tak som bol uceny davno, tak dufam, ze ma za to niekto neukamenuje, a nenazve vselijakymi vybranymi slovami ) |
Manuál skús tu: hondatech.info/downloads/Moto/ |
Predbežne vám ďakujem. Poklikal som, ale nič neanšiel, tak skúsim tento Tvoj odkaz. |
k tomu oleju, ja mam pocit ze sa meria za studena, bo ked nastartujes tak sa to tam premiesa a olej sa rozprskne , az ked stece dole ten olej tak vies kolko ho mas (mozno trepem chujoviny ) cize podla mna ked ti to za studena nic neukaze tak tam mas dost malo oleja |
Za studena to neukáže ani Ň. Za tepla po vypnutí motora to je na riske. Taq neviem teraz. |
Malo by sa merať u zahriateho motora tak, že sa nechá chvíľu bežať na voľnobežné otáčky a potom sa zmeria. |
ZELENO: A nedá sa nejakým spôsobom zmerať priamo alternátor? |
alternator moze byt jedno abo trojfaz (hviezda abo trojuholnik) a moze mat permanentne magnety, abo budene (na budene je treba dobry aku pre start). |
takze k tomu dobijaniu : mne robilo presne to iste baterku nedobijalo tak som meral napatie a bolo to 5V a cim vyššie otačky tym menej prudu do baterky išlo. volnobeh 5V a otačky 4,5 V. takže problem bol nasledovny : spalene cievky (stator) v dosledku zleho regleru. ja som cievky previl nanovo s tym ze problem bol tam. po jednom dni jazdenia mi opäť zhoreli cievky takze bolo to jednoznačne REGLER. kamoš mi zohnal za par korun staršie cievky + regler za čo som mu vďačný a doteraz všetko funguje čo sa tyka dobijania. rok som jazdil bez dobijania žiarovky žížkaly a teraz nočne jazdenie je to NAJ Upravené 1 krát. Naposledy upravil DRJan (14.07.2007 18:57) |
Nazdarek.Takze ku tomu oleju.Honda Xl ma nadrzku s olejom.Ja som mal Yamahu xt 400.Skvely stroj-nezmar.Ta mala nadrzku v rame.Takze.Ak ti motorka stoji cez noc v garazi tak ojej ti stece do motora,takze rano nenameras ziadnu hladinu oleja.Po nastartovani sa ti olej rozcerpa po celom sisteme-takze aj do nadrzky.Po par minutach motor vipni a skontroluj olej.Ja som to tak robil aj na Xt,TDM900.Je to ine ako auto.Auto ma zasubu oleja v olejovej vani ktora je na dne motora,takze tam ti nema kam olej klesnut-ten sa mera za studena.Dufam,ze som ti aspon trochu pomohol |
TecXL600: tvrdíš, že si baterku odpojil a tak meral napätie - zvláštny postup ktorý ťa oklame, lebo meriaš efektívne hodnoty. Meraj napätie v stredných otáčkach motora na svorkách pripojenej baterky a ak tam nebude 14 - 14,5V, potom to začni riešiť. |
to: trimer, DRJan. |
Tak tu su merania, skuste prosim nieco potvrdit, alebo vylucit, nech netapem. |
Sucasne som nameral cca 1,6 Ohm. na kazdom zltom vodici alternatora. |
alternátor je úplne na pixlu. Upravené 1 krát. Naposledy upravil krokodyl (16.07.2007 12:41) |
krokodyl:Keď som si kupil Octavku a vytacali ma po servisoch neschopaci za moje prachy, nadupal som sa to a diagnostikujem si doma auto sam s elementarnymi znalostami a zakladnou zrucnostou a tym, co je v literature. Nikdy som TDI nemal, uz mu rozumiem a chapem. Takze kedze zatial XLke nerozumiem ani hovno, nebranim sa tomu, aby som bol lepsi, ako servisaci, tak ako to je s mojim autom. Vela som sa naucil akurat na fore ohaldom auta a mozem mnohych teraz aj poucit. Rad by som sa aj na tomto fore nieco naucil a nie nieco posral. Podla Teba je vadny alternator? Na zaklade coho usudzujes? S akou istotou? A regulator? Nie je, alebo je, alebo môže byt vadny? Upravené 2 krát. Naposledy upravil TecXL600 (16.07.2007 15:46) |
najprv musíš mať manuál - aby si vedel ktorý drôt je ktorý. Upravené 2 krát. Naposledy upravil krokodyl (16.07.2007 16:09) |
sudiac podla poctu vodicov z alternatora, bude asi budeny. Upravené 1 krát. Naposledy upravil trimer (16.07.2007 16:10) |
vidiš jak sa to pekne zamotáva - ešte ani nevieme či tam máš alternátor budený vinutím, alebo permanentným magnetom, či sú tam tie drôty na budenie alternátora alebo na snímač zapaľovania, alebo je tam extra vinutie na napájanie zapaľovania (ako to býva na endurách). |
asi bude mat magnety, bo tu je alternator stator a ten jeden fuz naviac by mohol byt vyvedeny stred, co znamena ze to je hviezda ... ? |
Alternator ma vsetky kontakty v takych gumenych valcekovych spojoch, okrem toho jedneho, co ma to ocko a ide niekam na spodok motora. Neiem, ci je to podstatne, ale urcite nema viacpolovy "krabickovy" plastovy konektor ako na kazdej dostupnej fotke. Upravené 1 krát. Naposledy upravil TecXL600 (16.07.2007 16:39) |
Dokolecka dokola. skúsim hodit najprimitívnejsiu otazku, aka ma napada: JE MOTORKA SCHOPNA S ODPOJENOU BATERKOU, PROSTE S VYMONTOVANOU BATERKOU, SCHOPNA VYROBIT DOSTATOK ELEKTRINY NA TO, ABY POKRYLA SVOJU SPOTREBU NA SVETLA, KONTROLKY A POD.? Upravené 1 krát. Naposledy upravil TecXL600 (17.07.2007 7:02) |
Veď ti vravím, že ten alternátor je na prd. Upravené 1 krát. Naposledy upravil krokodyl (17.07.2007 9:39) |
a ešte sú aj endurá, ktoré majú samostatné vinutie na zapaľovanie a tie bez baterky pôjdu bez problémov a svietiť budú podľa toho v akom stave sú vinutia určené pre svetlá |
Očuj ty samouk, keď odpojíš baterku ako uzavrieš okruh? |
Stiahni si z www.hondaxl.it/manuali.htm na spodku 22 23 pdf a môžeš študovať. |
Dakujem, mam to stiahnute a aj tie nad tym. |
Tak mi najskôr napíš ako si to skúšal bez baterky. |
Neviem, aký alternátor mám, ak sa pýtaš na hviezda/trojuhoľník. Ale určite trojfázový, striedavý. Ako písal "josi", bez akku to je ine kafe. S totálne nabitou akku, (v klude na pulte v dielni mala 12,64V) to dá na volnobeh na svorkách akku 12,53V a pri 5000 ot. 12,7V. ked zapnem svetlá spadne to na 12,16/12,23 na svorkách akku. Zjavne myslím nedobíja a ide na dlh z baterky. |
TecXL600: ako vravis, stale dookola. mas v prdeli alternator (mozno medzizavitovy skrat), tak uz ho prosim ta vymontuj a daj previnut. prajem ti hodne zdaru pri zhanani firmy co to urobi. mne sa to v ke podarilo ... |
a este jedne blby dotaz: uz si to rozobral ? aby si zistil ci su tam magnety... |
aha, nahaj tak, už som ti to zistil.. |
22-23 je pekný manuál, ale píšu tam že: |
No a je to. Ak dobre chápem, väčšinová zhoda tu poukazuje na alternátor. Volal som s jedným technikom z Hondy a bývalým z Hondy, čo je zanietený motorkár a obaja to dali na regler. Taq sme tam, kde sme nechceli byť. presne ako s mojim autom, kým som si to nevyriešil. No na koho vsadiť, chalani? Dačo pošpekulujem a dám vedieť. |
za predpokladu že si to na tom alternátore nameral dobre Upravené 1 krát. Naposledy upravil krokodyl (17.07.2007 13:39) |
Krokodyl: nerozumiem. teraz si ma poplietol. Alebo mi uz z toho j...e? Tvoj názor z dnes 9:36h., je alternátor myslím. Súčasne ale píšeš, že ten postup nemám robiť skôr, kým sa neuistím, že je regler dobrý. Možno je v riti oboje. A teraz píšeš, že altík a regler zostáva otvorený. To znamená, že môže byť oboje v ťahu podľa Teba? |
Maco: Ď. Až na to, že tie farby troch vodičov z aleternatora, ktore menujes a ja som ich popisal tiez, idu neviem kam, to som neopozrel, stracajus a niekde v hlavnom zvazku, ale urcite nejdu z reglera. Z reglera idu 1 bielo-cerveny, 1 cierny a 1 zeleny. Vraj tieto vodice na vystupe z reglera su bielo-cerveny (+), cierny je nejaky vraj meraci, priamo za spinačku a zeleny (-). Sam zatial neviem aky mam alternator, zistim. |
uznávam, zle som to napísal. |
Maco: Aj tak si myslím, aj keď sa nevyznám, že keby bol budený vinutím, nie magnetom, išlo by z neho viac vodičov. Alebo nie? A že by v r.85 bol budený vinutím? |
AK je toto kml.enduro-adventure.com/foto/ztso.jpg Upravené 1 krát. Naposledy upravil krokodyl (17.07.2007 16:29) |
Krokodil: Si sa do toho obul. Dakujem. Schema XL600LM sedi. Pocet a farby vodicov sedia aj na alternatore, aj na regleri aj ostatne, co som tak hodil okom. |
AK je to podľa tých obrázkov, tak máš alternátor budený permanentným magnetom a ten, keby bol dobrý, tak by sa správal tak, že po odpojení všetkých káblov by dával medzi všetkými troma vodičmi napr. 18 V (55V) striedavych. Voči kostre nič. Takže ten tvoj alternátor má prepálené vinutia t.j. medzizávitové skraty a niekde sa to dotýka aj kostry. Upravené 1 krát. Naposledy upravil krokodyl (17.07.2007 18:40) |
Toto je napr. kontrola "skratovacieho" reglera z Yamahy. V podstate sú z neho "prístupné" usmerňovacie diódy a tie sa kontrolujú či nie sú vyskratované/prerušené. |
Krokodyl: No konečne mi niekto niečo pekne polopate vysvetlil. Ďakujem. Horšie na tom je, že vymontovať to doma nedokážem, sú tam strhané skrutky a toľko času a nervov nemám. Každopádne podľa schémy od teba je to ale sice trojfazovy, sice striedavy, ale budeny vinutim a nie magnetom. Nevidel som ho sice, nedokazem to korektne vymontovať, tak sa do toho babriť nejdem. (Inak...keď sa to dáva von, vytečie olej?) |
to či alternátor je budený permanentným magnetom alebo elmag. zistíš veľmi jednoducho. |
Maco: ano, to mi je jasne, ale...nedostal som sa fyzicky k tomu a ani sa doma nedostanem. Zostava len dedukovat, ze to je budene vinutim podla schemy od "krokodyla". |
No keď myslíš. Ja ťa o mojom názore presviedčať nebudem. |
tak nededukuj, sadni k motorke a pusti sa do toho... |
OK páni. Rekapitulacia: |
všetko super, až na tú prvú vetu rekapitulácie. (A teda aj tá druhá.) Mám taký pocit že by si mal pozornejšie čítať (pre začiatok), čo som sem písal. Upravené 1 krát. Naposledy upravil krokodyl (18.07.2007 13:13) |
Kroko: Ty aspon poradíš a chápem, že je to ťažko, keď nevieš, čo tam mám. Ale pochop zase, že nerozhasím motorku preto, aby som si dokázal, že ten alternátor uvidím, keď podľa schémy a práve schémy od teba (mám ich kopu, ale nesedí ani jedna, len tá od teba, takže som max. vďačný) je to ajsné, čo tam je. Takže keď to tak vezmem...vieme čo tam je a vieme aka je zavada. Je jasne, že merania su chaoticke, keď sa meria podľa postupu Tvojho diagramu, podľa manuálov, podľa postupu z Ignitech, podľa...neviem čoho a vždy sa to vzťahuje na alternátor s permanentným magnetom. No tak toho moc nenameriam a už pritknúť dva zasrané kolíky merača hádam viem. Len neviem, čo z toho, aký záver, čo som nameral, keď to má súvis jedno z druhým a tretím. Potrebujem merať a mať postup meraní pre altík s budením vinutím a potom z toho vyvodiť nejakýsi záver. Ale ja ho nevyvodím a ani správny postup meraní nepoznám. Práve zato mi pomáhaš a Maco tiež. Ale už to netočme dokola, uznávam aj svoje nevedomosti, jasné, v poho,a le po tomto všetkom mi ani Ty, ani Maco neviete jasne definovať závadu? Mal som predstavu, že to bude ako na "inom" fóre a to asi takto: pozri či máš to, či je to takéto, ako toto, ak nevieš, nevadí, tak skús toto, lebo ak..tak máš toto, a ak, tak máš toto. No a keď už vieme, čo máš, tak urob toto a napíš. (Napísal som) Tak teraz urob toto a pozoruj toto a ak A, tak je to vadné XX a ak B, tak je v prdeli YY. Doviedli ma k výsledku ako malé decko za ručičku. No super proste. A najlepšie an tom je, že vec som pochopil a nie len vykonal, čo mi "nakázali". |
peace - len na záver ti skúsim ešte raz povedať, lebo neviem či ty zle čítaš, alebo ja nejasne píšem, ale moje závery z 17.07.2007 16:19 a 17.07.2007 18:38 sa nezhodujú s tvojimi. |
moja chyba že som sa do toho dal zatiahnuť. |
kroko: nezhoda? Nerozumieme si? Sedí Tvoja schéma a nie Tvoje obrázky. Takže mám podobný motor ako na obrázkoch, ale nie taký. A podľa Tvojho príspevku tie fotky sú s magnetom a tá schéma s vinutím. No a ja tvrdím, že obrázky nesedia a schéma áno, takže mám budenie vinutím. Pekne si ma naviedol obrázkami a schémou a ja som dal na to jasnú odpoveď = budené vinutím, sedí schéma. |
Kroko: Do čoho si sa nechal zatiahnuť? však Ti nič nevyčítam, skôr naopak. Ibaže chcem vysvetliť a zdôvodniť a uistiť, či je to altík aj napriek tomu, ekď doteraz sa všetko toilo okolo magnetu a nie vinutia. |
no veď práve, že ja na teba po elektrikársky a ty tomu asi moc nerozumieš. |
|
Kroko: Myslíš, že tému odpor, napätie, prúd, cievka, cdi a iskru mi musíš vysvetľovať? No to si vedľa. Ale men to neva. Možno som mal napísať, že som Alexander Múdry a nie priznať že až tak do hĺbky sa nerozumiem. Potom sa mi skôr ujde posmech, ako naopak, očakávaný "citlivejší" a trpezlivejší prístup. Ale elementárne veci zo základnej školy a zo života fakt vysvetľovať nemusíš. |
Kroko: tebe uz musi zo mna je..t. No mne je..e zaz z teba. Vies ty co, clovece? Ak mi vyjde co zamyslam (nie tak ako vcera, ked som navlacil naradie a po chvili som skoncil na nepovolitelnej skrutke), tak by som mal mat identicky regler pozicany, zapojim ho a uvidime, ci bude nejaka zmena, ci nie. A seriem na vsmozne merania, budem merat len na baterke a hotovo. Ak to nepomoze...bude to alternator. Hm? Upravené 1 krát. Naposledy upravil TecXL600 (18.07.2007 15:51) |
Maroš, keby si bol žena tak sa nedivím, ale takto normálne neverím vlastným očiam.... |
ďaľší, čo ma doj..al. Ď. Upravené 1 krát. Naposledy upravil TecXL600 (18.07.2007 16:31) |
mám pocit, že som ti k tomu napísal dosť rád a informácií. |
Maco: Čo by som mal podľa Teba akože chcieť? Chcem opraviť dobíjanie? Alebo je z tejto témy zrejmé niečo iné? Upravené 1 krát. Naposledy upravil TecXL600 (18.07.2007 16:48) |
V tom je výhoda fóra, že ti každý radí niečo iné a ty si môžeš vybrať. |
len tak, aby reč nestála |
Kroko: Jasné. Písat sa da dobre o volnom case a pocasi a nie o problemoch a takychto, kde zalezi aj na tom, kde das ciarku vo vete, aby to nevyznelo inak. Urazeny nie som. Keby som bol urazeny, poslem vsetkych do kelu. Aj ked...mohol by som byt urazeny z toho co som sa tu na seba docital. Ja som si invektivy nechal pre seba. Ale moja vec, moja chyba, moj osoh.. Ja som sa tu nie raz podakoval, uznal, pochvalil prispievajuceho. Ked narazas na to, vytahovat sa comu rozumiem...rozumiem sa mozno vela veciam a mozno vobec nicomu, to je moja vec, elektrike sa rozumiem do urcitej hranice narocnosti a skor ako vytahovanie som, som prave naopak priznal, ze neviem, nerozumiem. No a ak nerazas na TDIcko...to je na dlhu debatu. Ale moj specificky, zahadny a neobvykly problem ma donutil to riesit. Neznamena to ale, ze doma robim generalky a podobne a ze som spicka v motoroch. Voooobec nie. Som ale ako buldog. zahryznem a nepustim. No a zahryzol som sa, nadupal kopu veci (musel som, pretoze nie ze musis byt v autoservisoch chytrejsi ako servisaci, alebo teda dost bohaty, ale v tomto pripade to nevedeli ani servisaci riesit a cudoval by si sa, aky su tupi. Oni robia ale X modelov aut, ja mam len jedno a poznam len to jedno, ale oooovela lepsie ako oni. Ja ale nie som servisak, som uzivatel,. ja na skolenia nechodim, ale oni áno a ja múdrejší nemám prečo byť a nepotrebujem byť, ja na to nemám síl a čas. A ked Ti predpisane dynamicke meranie urobia stacionarne na volnobehu a donutis ich to vytlacit a podpisat a nechat si napsiat zaver, ze treba menit vec za 40.000.- (ktoru maju moznost dodat za 27.000) a aj to nemusi byt vraj vsetko, vraj na 80% aj dalsi diel za 56.000 sa pod. Z desiatich meraní, ktoré postupne vylucuju a a poukazuju na jednotlive moznostti zavady urobia dve, aj to na donutenie a aj to na hovno, lebo "oni vedia, maju skusenost, vedia co vymenit, len to zaplat a merat a diagnostikovat nepotrebuju...tak to si za klobuk nedali, ver tomu. Inak..stalo to vtedy cca 5000,- a dva mesiace mojho casu a nervov. Je to moje prve TDIcko a starsie, tak ako tato motorka. Ale ak by si mi aj napisal, ze vymen rotor, nevymenim. Chcem poznat aj preco. A ak nerozumiem vysvetleniu, tak to chcem pochopit a vediet, ako si k tomu disiel. Pretoze "vymen" je prilis jednoduche pre niekoho a uz to pomaly nenavidim a je to drahe, ale pre mna. Ked to pochopim, suvis, logiku, ako si k tomu dosiel..uverim a vymenim. Ale nie naopak. Uz vies o co mi ide? Ja nie som automechanik, nemam ani krytu garaz, som piplos do kadecoho, ale skakat po hlave mi mudrlanti v servise nebudu a zas taky sprosty nie som, aby ked mi niekto vec korektne vysvetli, ze by som sa nespolahol a naurobil si o tom svoj nazor a nechal si poradit. V pohode. Pozri...montovali tempomat. Seriovy, oficialny diel! Od 7:00 do 19:30! Autorizovaný servis! Nadrabali koli mojmu tempomatu. Hovno koli tempomatu, ale koli svojej neschopnosti. Tak mi mutili hlavu ze az. jasne, ze ja som bol vina, lebo ja som si dodal diel. Ale diel, ktory by dodali aj oni. Zase soms a musel branit a byt chytrejsi ako pani v servise. no a zamontovali to uspesne,a le az potom, ked to urobili (vyskusali) tak, ako som ja povedal. Zeby som sa do toho vyznal? Nieee..to je elektrika za mojimi hranicami schopnosti. Mal som pocitac, internet a dobreho kamosa, ktory mi okrem toho, ze ako a co zapojit, vysvetlil a zdovodnil kde je finta a preco v mojom v aute je to tak a preco tato riadiacka a preco tento simac a preco toto specifikum..a spolu to znamena, ze to treba zapojit tak. No a servisakom som to odargumentoval, doplnil priruckou a technickymi zmenami od vyrobcu v mojom pocitaci, pani si to nasli tiez a uverili a zapojili a ide to. Ja si ale netrufam to zapojit, ci opravit, chcem si ale trufat to pochopit a rozhodnut sa, ci verim, ci nie. Takze mne darmo kamo dal navod, ako to zapojit. To by u mna nepreslo, co ak by sa nieco odpalilo a bude viac skody ako osohu. Ale on mi to odargumentoval, zdovodnil, poucil, doplnil som si k tomu svoje zdroje a uveril som a potom uverili aj mne, servisaci. Ale byt v pozici, ze im musim kontrovat a vyvracat im to a preukazovat svoju pravdu je dost anrocne. Alebo potom...staci uverit im a zaplatit to nepytat sa na nic. Chapes? Takze moje auto chodi do servisu na konkretne prace za konkretnych podmienok. Ked mi menili rozvod, so servisakom som na parkovisku urobil TDI graf nastavenia rozvodu pred opravou, poziadal som o TDI graf od nich po oprave a urobil som si pri prevzati auta TDI graf na parkovisku ja a porovnal a skontroloval. Ale naco to tu vykeciavam vobec... To je na par piv a nie na toto forum. A ak niekomu vadi, ze som neuveril hned prvej vete niekoho na tomto fore a pytal sa a hladal suvislosti, argumenty a poučenie a zdovodnenie..tak to je jeho problem. A ked sa teda vytahujem, tak nech. Islo o to, ze TDIcko si robim sam (nie fyzicky), ale moralne. Ja si zistim, co je zle, ja mam na to svoj nazor a dovody a argumenty, ja si urcim zavadu, ja si to zdiagnostikujem a podlozim, ja si rozhodnem, co sa bude menit a servis to len vykona a ja si to zaplatim. CHAPES? A ked neviem, pretoze nie som Alexander Mudry ako mnohi aj tu, pytam sa, zhanam, hladam, poprosim na fore a podakujem. |
Kroko: Super odkaz. Tak to mam rad. Dakujem. Uz sa tisne z printu. |
V istej Honda moto firme sa ma skuseny, zaneprazdneny, vytazeny, odbornik, servisak na nic neopytal. Stacilo u povedat XL600 a 12,56 V na AKKU vo volnobehu a 12,76-12,9 pri 4-5000 ot. Odpoved bola z fleku REGLER. Opytal som sa, ako k tomu dosiel? Vraj skusenost. "My vzdy menime reglery, tam statory neodchadzaju, nemaju preco." Zeby som uveril? Tak to tazko. Vobec ma nepresvedcil. Uz len tym, ze sa na nic neopytal. To je len dalsi tazky frajer, dalsi servisak, ktoremu dam motorku na opravu, vymeni regler, to nepomoze, vymeni aj stator a povie, ze bol na hovno regler, ale potom zistil, ze aj stator, tak...tak ja to zaplatim. No hovno. Ale presne takto to chodi. A mozno to bude tak, ze je niekde v instalacii skrat a odpali aj novy, vymeneny regler a stator, pretoze to je od chvosta, bez logiky,a le hlavne za prachy, za moje. No jasne, pohoda, vsak to zakaznik zacvaka, ked je blby, no nie? A tomuto sa chcem vyvarovat a chcem argument a svoj nazor na vec a svoje rozhodnutie a svoje peniaze na zaplatenie dielu, alebo opravy. |
Chápem ťa. |
Nuž volil som cestu menšieho odporu , menšie zlo a skúsil som iný, zaručene dobrý regler. Nič. Takže je to stator. Ten je už von a prevíja sa, taq uvidíme, čo bude. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 38884 | Včera: 216893