Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Dobíjanie, manuál, olej - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuDobíjanie, manuál, olej - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Motor, Elektrika, Olej, Administratíva.

13.07.2007 8:18

Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

Ahoj chalani. Som tu prvý raz, tak ak niečo spácham, tak ma prosím ospravedlňte. Rád by som niekoho požiadal o pomoc. Mám staršiu (pre mňa novú) HONDU XL 600LM.
1/Vysvetlil by mi niekto systém a hodnoty DOBÍJANIA? Vybíja sa akumulátor a keď ho vyberiem a naštartujem to, na kontaktoch vedúcich na akku to dáva ledva 5-6V. Ako sa meria a kontroluje dobíjanie? Aké má mať hodnoty? Kde je alternátor? Pridávaním plynu (zvyšovaním otáčok) volty klesajú. :-(
2/Za akých okolností sa meria hladina oleja? studené to neukáže nič a po naštartovaní olej "vyskočí" na mierku.
3/No a túžim po manuále samozrejme. :-)
Nejaká finta, skúsenosť, praktická rada? Ďakujem vopred každému, koho tento príspevok aspoň zaujal. Príjemný deň. Maroš/BB.

Odpovídáte X


13.07.2007 8:43

Re: Dobíjanie, manuál, olej

bezdooo
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

ja sa ti mozem vyjadrit tak akurat k oleju, ten sa meria, ked je moto zohriata (teda tak som bol uceny davno, tak dufam, ze ma za to niekto neukamenuje, a nenazve vselijakymi vybranymi slovami :-~ )
a takisto k manualu, pohladaj tu na motoride je zalozena tema manualy k motorkam, skus sa tam poklikat, mozno sa ti zadari tam nieco najst.


13.07.2007 8:52

Re: Dobíjanie, manuál, olej

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Manuál skús tu: hondatech.info/downloads/Moto/
www.hondaxl.it/manuali.htm


13.07.2007 11:13

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

Predbežne vám ďakujem. Poklikal som, ale nič neanšiel, tak skúsim tento Tvoj odkaz.


13.07.2007 11:29

Re: Dobíjanie, manuál, olej

Marosu
 Kávičkár 

Ikona

k tomu oleju, ja mam pocit ze sa meria za studena, bo ked nastartujes tak sa to tam premiesa a olej sa rozprskne :-))) , az ked stece dole ten olej tak vies kolko ho mas (mozno trepem chujoviny :-D ) cize podla mna ked ti to za studena nic neukaze tak tam mas dost malo oleja


13.07.2007 11:51

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

Za studena to neukáže ani Ň. Za tepla po vypnutí motora to je na riske. Taq neviem teraz.


13.07.2007 11:58

Re: Dobíjanie, manuál, olej

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Malo by sa merať u zahriateho motora tak, že sa nechá chvíľu bežať na voľnobežné otáčky a potom sa zmeria.
Na tom výstupe z reglera by malo byť 13,5-14,5 V pri 5000 ot.
Alternátor je na ľavom boku motora.


13.07.2007 15:04

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

ZELENO: A nedá sa nejakým spôsobom zmerať priamo alternátor?


13.07.2007 19:20

Re: Dobíjanie, manuál, olej

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Iste sa dá, ale neviem údaje.


14.07.2007 0:02

Re: Dobíjanie, manuál, olej

trimer
 Čoprák 

Ikona

alternator moze byt jedno abo trojfaz (hviezda abo trojuholnik) a moze mat permanentne magnety, abo budene (na budene je treba dobry aku pre start).
ak moto nastartujes a odpojis alternator od regleru, mozes tam mat aj okolo 50 volt striedave (hore dole cca 20). ak tam su, je alternator ok. potom postupujes za regler a tam uz by malo byt spominane 13.5 az 15v ss, ktore idu na aku, ktory zaroven filtruje spicky a tak udrziava skoro ss napatie.
ak nemas za alternatorom striedave 50, potom nechaj odpojeny regler, a zmeraj ci mas dobre kable medzi vinutim alt a konektorom. ak je ok, zmeraj vinutie alternatora (stale odpojeny regler), malo by tam byt par ohmov...
ak je vsetko ok, je v prdeli regler, abo dajaky kontak okolo neho...


14.07.2007 18:51

Re: Dobíjanie, manuál, olej

DRJan
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

takze k tomu dobijaniu : mne robilo presne to iste baterku nedobijalo tak som meral napatie a bolo to 5V a cim vyššie otačky tym menej prudu do baterky išlo. volnobeh 5V a otačky 4,5 V. takže problem bol nasledovny : spalene cievky (stator) v dosledku zleho regleru. ja som cievky previl nanovo s tym ze problem bol tam. po jednom dni jazdenia mi opäť zhoreli cievky :-( takze bolo to jednoznačne REGLER. kamoš mi zohnal za par korun staršie cievky + regler za čo som mu vďačný :-) a doteraz všetko funguje čo sa tyka dobijania. rok som jazdil bez dobijania :-~ žiarovky žížkaly a teraz :-D nočne jazdenie je to NAJ >:-) >:-) >:-)
takze asi budeš mat to iste co som mal aj ja. regler nieje lacna zaležitosť no a + ak mas spalene cievky co asi jo :'( tak to moze byt dost krute. ale ja mam tie veci z ČR a bolo to fakt lacne. 1400 sk všetko 8-) myslim ze u nas za to ani jednu z tych veci nekupiš.
zdar

Upravené 1 krát. Naposledy upravil DRJan (14.07.2007 18:57)


14.07.2007 19:30

Re: Dobíjanie, manuál, olej

Garganel3
 Turista 

Ikona

Nazdarek.Takze ku tomu oleju.Honda Xl ma nadrzku s olejom.Ja som mal Yamahu xt 400.Skvely stroj-nezmar.Ta mala nadrzku v rame.Takze.Ak ti motorka stoji cez noc v garazi tak ojej ti stece do motora,takze rano nenameras ziadnu hladinu oleja.Po nastartovani sa ti olej rozcerpa po celom sisteme-takze aj do nadrzky.Po par minutach motor vipni a skontroluj olej.Ja som to tak robil aj na Xt,TDM900.Je to ine ako auto.Auto ma zasubu oleja v olejovej vani ktora je na dne motora,takze tam ti nema kam olej klesnut-ten sa mera za studena.Dufam,ze som ti aspon trochu pomohol 8-)


14.07.2007 21:19

Re: Dobíjanie, manuál, olej

josi
 Kávičkár 

Ikona

TecXL600: tvrdíš, že si baterku odpojil a tak meral napätie - zvláštny postup ktorý ťa oklame, lebo meriaš efektívne hodnoty. Meraj napätie v stredných otáčkach motora na svorkách pripojenej baterky a ak tam nebude 14 - 14,5V, potom to začni riešiť.


15.07.2007 11:56

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

to: trimer, DRJan.
Dakujem chalani. Pojdem teda nejako podla postupu, uz mam aj nejaky ten manaual, skusim to prejst, od alternatora dalej. No ak bude spaleny alternator...tak to sa uz tesim, kua. Moc ste ma nepotesili, ale aspon mam sajnu. Dakujem velmi pekne. Pekny zvysok vikendu.


16.07.2007 11:56

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

Tak tu su merania, skuste prosim nieco potvrdit, alebo vylucit, nech netapem.
Z aleternatora su vyvedene 3 zlte vodice, 1 cerveno-cierny, 1 zeleny a 1 cerveno zeleny, ktory je pripojeny niekam dolu na bloku motora pod alternatorom. Do regulatora idu 3 zlte a z regulatora na konektor 1 bielo cerveny, 1 cierny a jeden zeleny.
Stav dobijania (odpojena akku): 6,7V pri 1500ot., a 2V pri 4000 ot.
Rozpojil som 3 zlte z alternatora a zmeral ich proti sebe pri 1500 a pri (cca 3500-4000ot.)
A/B 13V (30V)
A/C 8 V (20V)
C/B 18 V (55V) striedavych
Dalsie meranie voci kostre:
A/kostra 2V
B/kostra 10V
C/kostra 8 V striedavych
skusil som to aj proti kostre: A/kostra 2V, B/kostra 10V, C/kostra 8V
Meral som aj vystup z regulatora, pri odpojenom konektore:
bielo cerveny / kostra: 9,8 V volnobeh, 25V 4000ot
cierny/ kostra: 9,8 V volnobeh, 25 V 4000 ot.
zeleny/kostra: 9,8V volnobeh, 25 V 4000 ot.
ked som zapojil konektor a meral na zapojenom konektore regleru, tak to davalo:
bielo cerveny / kostra 7V
cierny / kostra 7 V
zeleny / kostra 0 V (nula)
No chlapi...ja tomu nerozumiem ani hovno. :-)


16.07.2007 12:22

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

Sucasne som nameral cca 1,6 Ohm. na kazdom zltom vodici alternatora.
Podla mna je alternator OK. Alebo nie?
Preco vystup z reglera vykazuje take odchylky, ked je konektor odpojeny a zapojeny a dokonca na jednom vodici uplne 0 V?


16.07.2007 12:38

Re: Dobíjanie, manuál, olej

krokodyl
 Skútrista 

alternátor je úplne na pixlu.

Testovací diagram kontroly dobíjania motocyklových batérií

Btw. odpájať regulátor od baterky keď beží motor je najlepšia cesta k jeho pokazeniu.

A keďže ako sám píšeš "No chlapi...ja tomu nerozumiem ani hovno." asi dozrel čas, aby si sa obrátil na niekoho kto tomu rozumie.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil krokodyl (16.07.2007 12:41)


16.07.2007 15:43

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

krokodyl:Keď som si kupil Octavku a vytacali ma po servisoch neschopaci za moje prachy, nadupal som sa to a diagnostikujem si doma auto sam s elementarnymi znalostami a zakladnou zrucnostou a tym, co je v literature. Nikdy som TDI nemal, uz mu rozumiem a chapem. Takze kedze zatial XLke nerozumiem ani hovno, nebranim sa tomu, aby som bol lepsi, ako servisaci, tak ako to je s mojim autom. Vela som sa naucil akurat na fore ohaldom auta a mozem mnohych teraz aj poucit. Rad by som sa aj na tomto fore nieco naucil a nie nieco posral. Podla Teba je vadny alternator? Na zaklade coho usudzujes? S akou istotou? A regulator? Nie je, alebo je, alebo môže byt vadny?

Upravené 2 krát. Naposledy upravil TecXL600 (16.07.2007 15:46)


16.07.2007 16:01

Re: Dobíjanie, manuál, olej

krokodyl
 Skútrista 

najprv musíš mať manuál - aby si vedel ktorý drôt je ktorý.
Ja XL 600 nepoznám.
Je dobrým zvykom že alternátor je zapojený do trojuholníka. Ale to vieš, Honda je Honda.
Potom voči kostre nenameriaš nič. Ale aj keby nebol, tak jednotlivé vinutia by mali dávať rovnaké napätia. Mali, lebo vieš, Honda je Honda.
Som rád že sa rozumieš TDI a tvoj postup aj plne schvaľujem. Len už som si nie celkom istý, či je to také jednoduché študovať elektrotechniku cez diskusné fórum.
Keby si sa elektrotechnike rozumel, tak by si z nameraných čísel videl, že máš poprepalované vinutia v alternátore. napr. Yamaha uvádza 70V v alternátore naprázdno.

A keby som cez net vedel určiť či máš aj dodrbaný regulátor, tak za to beriem peniaze a živím sa tým. Ale podľa mňa 95% áno. Ibaže to si iba myslím.

Tým obrátením sa na niekoho kto tomu rozumie som nemyslel hneď servis (žiaľ tam sa tomu tiež moc často nerozumejú)

Upravené 2 krát. Naposledy upravil krokodyl (16.07.2007 16:09)


16.07.2007 16:09

Re: Dobíjanie, manuál, olej

trimer
 Čoprák 

Ikona

sudiac podla poctu vodicov z alternatora, bude asi budeny.
inac v manualy by mal byt aj postup a hodnoty.
bielo cerveny a reglera asi bude + na aku, (cierny svetlo a zeleny zem ?)
pri rozpojenom konektore alt-reg by mali byt vsade stejne hodnoty a to tie najvyssie, takze skutocne to vyzera na alt. pri zozpojenom nema zmysel merat voci kostre
no a vystup z reg bielo-cerveny, by mal byt na dobijanie aku, takze ak tam mas teraz 7 ss, je to malo...
-------
vymontuj alternator a daj ho zmerat spravit
-------
jak tak pozeram tvoj alt, s tymi dratmi a budenim to asi bude inak...
www.tweedehands.net/popup.php?photoid=foto1...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil trimer (16.07.2007 16:10)


16.07.2007 16:18

Re: Dobíjanie, manuál, olej

krokodyl
 Skútrista 

vidiš jak sa to pekne zamotáva - ešte ani nevieme či tam máš alternátor budený vinutím, alebo permanentným magnetom, či sú tam tie drôty na budenie alternátora alebo na snímač zapaľovania, alebo je tam extra vinutie na napájanie zapaľovania (ako to býva na endurách).

Neexistujú jednoduché odpovede na komplikované otázky.


16.07.2007 16:33

Re: Dobíjanie, manuál, olej

trimer
 Čoprák 

Ikona

asi bude mat magnety, bo tu je alternator stator a ten jeden fuz naviac by mohol byt vyvedeny stred, co znamena ze to je hviezda ... ?


16.07.2007 16:36

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

Alternator ma vsetky kontakty v takych gumenych valcekovych spojoch, okrem toho jedneho, co ma to ocko a ide niekam na spodok motora. Neiem, ci je to podstatne, ale urcite nema viacpolovy "krabickovy" plastovy konektor ako na kazdej dostupnej fotke.
krokodyl: dakujem, to zrovna moc nepomoholo. Nevedel by si nejako odpovedat na svoje otazky, to by pomohlo. Ak vies, ako to rozoznat, pytaj sa, kuknem na moto a poviem.
trimer: dakujem, ale v manuali to nemam a ani jedna schema v nom nie je taka, ako je to na motorke a prerabane to zjavne nie je.
Akku tam nemam, startuje to na supu aj bez toho na nakopavacku. Obaze to nie je ono a nesvieti ako ma. :-)
Smola ale na tom vsetkom je, ze su tu iba ciastkove informacie a aj tie rozdielne a ked tu veci nepochopim, rypat sa v tom nebudem. Naco?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil TecXL600 (16.07.2007 16:39)


17.07.2007 7:01

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

Dokolecka dokola. skúsim hodit najprimitívnejsiu otazku, aka ma napada: JE MOTORKA SCHOPNA S ODPOJENOU BATERKOU, PROSTE S VYMONTOVANOU BATERKOU, SCHOPNA VYROBIT DOSTATOK ELEKTRINY NA TO, ABY POKRYLA SVOJU SPOTREBU NA SVETLA, KONTROLKY A POD.?
Jednoducho ked odpojim akku, ledva to rozhavi vlakno v ziarovke vo svetle a zasvieti len takym zlto-oranzovym svtetlom. Podla mna ta motorka musi vyrobit dost stavy sama pre seba a este aj dobit akku popri tom, pretoze ak nie, ide "na dlh" z baterky a potom mozem ja merat co len chcem a merania hodinu po hodine su odlisne. Podla mna baterka dobija motorku a nie motorka baterku. Tak sa naseriem a dobijem ich obidve. :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil TecXL600 (17.07.2007 7:02)


17.07.2007 9:36

Re: Dobíjanie, manuál, olej

krokodyl
 Skútrista 

Veď ti vravím, že ten alternátor je na prd.
Neviem aký tam je, ale ak má 3 fázové vinutie (ja som zatiaľ iný nevidel, ale to neznamená, že taký nemôže existovať), potom musí byť na všetkých troch fázach (preto tie 3 vodiče majú rovnakú farbu) rovnaké napätie. Tento "C/B 18 V (55V) striedavych " by aj vyhovoval, ostatné sú evidentne na prd.

A kým zoženieš nový alternátor, zháňaj info o regleri.

ale aby si dostal odpoveď na tvoju otázku (zvýraznenú):
- ak má alternátor budenie permanentným magnetom tak ano
- ak je budený vinitím tak teoreticky nie, prakticky ťažko povedať, ale skor nie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil krokodyl (17.07.2007 9:39)


17.07.2007 9:55

Re: Dobíjanie, manuál, olej

krokodyl
 Skútrista 

a ešte sú aj endurá, ktoré majú samostatné vinutie na zapaľovanie a tie bez baterky pôjdu bez problémov a svietiť budú podľa toho v akom stave sú vinutia určené pre svetlá


17.07.2007 10:22

Re: Dobíjanie, manuál, olej

maco
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Očuj ty samouk, keď odpojíš baterku ako uzavrieš okruh?
Jednoducho spojíš kladný pól o kostru???

Ak áno, tak to skúšaj a odpáliš si to úplne.


17.07.2007 10:25

Re: Dobíjanie, manuál, olej

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Stiahni si z www.hondaxl.it/manuali.htm na spodku 22 23 pdf a môžeš študovať. :-)


17.07.2007 10:43

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

Dakujem, mam to stiahnute a aj tie nad tym. :-)
Maco: tak taky kretino zas byt nemusim, co povies? Radsej nieco porad, pouc a nemudruj zbytocne, takych chytrakov je naokolo kopa.
Krokodyl: no tak uz len pozhanat. Potom ho vymenim a zas ho dopalim, lebo vyriesim nasledok a nie pricinu. :-)


17.07.2007 11:45

Re: Dobíjanie, manuál, olej

maco
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Tak mi najskôr napíš ako si to skúšal bez baterky.

Za II.) vieš aký typ alternátora máš?
Za III.) V akom stave je elektrika? boli robené zásahy do silovej časti?


17.07.2007 12:07

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

Neviem, aký alternátor mám, ak sa pýtaš na hviezda/trojuhoľník. Ale určite trojfázový, striedavý. Ako písal "josi", bez akku to je ine kafe. S totálne nabitou akku, (v klude na pulte v dielni mala 12,64V) to dá na volnobeh na svorkách akku 12,53V a pri 5000 ot. 12,7V. ked zapnem svetlá spadne to na 12,16/12,23 na svorkách akku. Zjavne myslím nedobíja a ide na dlh z baterky.
Zásahy robené neboli, nevyzerá to tak, aj ked...garantovat to neviem, kupil som to starsie na obcasny relax do hory.


17.07.2007 12:33

Re: Dobíjanie, manuál, olej

trimer
 Čoprák 

Ikona

TecXL600: ako vravis, stale dookola. mas v prdeli alternator (mozno medzizavitovy skrat), tak uz ho prosim ta vymontuj a daj previnut. prajem ti hodne zdaru pri zhanani firmy co to urobi. mne sa to v ke podarilo ...


17.07.2007 12:35

Re: Dobíjanie, manuál, olej

trimer
 Čoprák 

Ikona

a este jedne blby dotaz: uz si to rozobral ? aby si zistil ci su tam magnety...


17.07.2007 13:02

Re: Dobíjanie, manuál, olej

maco
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

aha, nahaj tak, už som ti to zistil..
podľa toho čo píšeš máš alternátor s el. budením.

v skratke, alternátor ti dáva toľko voltov na výstupe ako veľmi je budený, teda nemáš žiadne permanentné magnety ale budenie robí regler.
predpokladám, vinutia na aletrnátory sú v poriadku, preto sa sústreď na regler.

Ted: za 1.) uisti sa či všetky kontakty uzemnenia sú OK, či je regler ukostrený v poriadku.
Za 2.) tie dva káble čo ti idú z reglera do alternátora," 1 cerveno-cierny, 1 zeleny a 1 cerveno zeleny" tie by ti mali riadiť budenie. Ak by malo byť všetko v poriadku, mal by si mať na budiacom vinutí napätie 1-4,5 V v závislosti podľa otáčok. Pozri a pomeraj toto.


17.07.2007 13:08

Re: Dobíjanie, manuál, olej

krokodyl
 Skútrista 

22-23 je pekný manuál, ale píšu tam že:
Refer to Model Specific manual for service data.

Ak je ten obrázok čo dal trimer z tvojej motorky, tak je to budené permanetným magnetom.

To dá rozum, že to nebudeš používať skôr ako zistíš či je regler dobrý.

12,7 V je málo, kľudne aj 14,5 tam môže byť, keď to dobíja.

Môj názor už poznáš čo s tým robiť.


17.07.2007 13:11

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

trimer: nerozobral, rozoberiem dnes a uvidím.


17.07.2007 13:15

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

No a je to. Ak dobre chápem, väčšinová zhoda tu poukazuje na alternátor. Volal som s jedným technikom z Hondy a bývalým z Hondy, čo je zanietený motorkár a obaja to dali na regler. :-) Taq sme tam, kde sme nechceli byť. presne ako s mojim autom, kým som si to nevyriešil. No na koho vsadiť, chalani? :-) Dačo pošpekulujem a dám vedieť.


17.07.2007 13:25

Re: Dobíjanie, manuál, olej

krokodyl
 Skútrista 

za predpokladu že si to na tom alternátore nameral dobre 8-)

alternátor a regulátor ostáva otvorený - aby sme sa dobre rozumeli

Upravené 1 krát. Naposledy upravil krokodyl (17.07.2007 13:39)


17.07.2007 13:54

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

Krokodyl: nerozumiem. teraz si ma poplietol. :-) Alebo mi uz z toho j...e? :-) Tvoj názor z dnes 9:36h., je alternátor myslím. Súčasne ale píšeš, že ten postup nemám robiť skôr, kým sa neuistím, že je regler dobrý. Možno je v riti oboje. :-) A teraz píšeš, že altík a regler zostáva otvorený. To znamená, že môže byť oboje v ťahu podľa Teba?


17.07.2007 14:47

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

Maco: Ď. Až na to, že tie farby troch vodičov z aleternatora, ktore menujes a ja som ich popisal tiez, idu neviem kam, to som neopozrel, stracajus a niekde v hlavnom zvazku, ale urcite nejdu z reglera. Z reglera idu 1 bielo-cerveny, 1 cierny a 1 zeleny. Vraj tieto vodice na vystupe z reglera su bielo-cerveny (+), cierny je nejaky vraj meraci, priamo za spinačku a zeleny (-). Sam zatial neviem aky mam alternator, zistim.


17.07.2007 14:53

Re: Dobíjanie, manuál, olej

krokodyl
 Skútrista 

uznávam, zle som to napísal.

Za predpokladu že si to na tom alternátore nameral dobre je alternátor chybný.

Otázka či je chybný aj regler zostáva otvorená. Dokým sa dopracuješ k "novému" altrenátoru si pozháňaj info o regulátore (manuál, web stránky o danom type motorky) podľa zistených nových skutočností postupuj


17.07.2007 15:50

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

Maco: Aj tak si myslím, aj keď sa nevyznám, že keby bol budený vinutím, nie magnetom, išlo by z neho viac vodičov. Alebo nie? A že by v r.85 bol budený vinutím?
Krokodyl: jafnafka. Regulator uz mam vymysleny, pripraveny, ale len ak je to budene magnetom. S tym budenim ma zase Maco spochybnil. :-)


17.07.2007 16:19

Re: Dobíjanie, manuál, olej

krokodyl
 Skútrista 

AK je toto kml.enduro-adventure.com/foto/ztso.jpg

tvoj motor, tak je to budené permanentným magnetom.

AK je toto

www.xl600.de/site/uploads/xl-bilder/technische%20unterl...

schéma tvojej motorky, tak je tam trojfázový alternátor + extra vinutie na budenie zapaľovania. Ten alternátor by nemal mať (pri odpojenom regleri ) žiadne napätie voči kostre, lebo ako vidíš, nikde na ňu nie je pripojený.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil krokodyl (17.07.2007 16:29)


17.07.2007 16:53

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

Krokodil: Si sa do toho obul. Dakujem. :-) Schema XL600LM sedi. Pocet a farby vodicov sedia aj na alternatore, aj na regleri aj ostatne, co som tak hodil okom.
Co teda z toho vyplýva? Urobit to, co písal "Maco" o 13:02h?
Inak ak by to bol regler, tak som pekne v prdeli, to neviem zohnat, taky co je na budenie vinutim, ale len skratovy, co je na budenie magnetom.


17.07.2007 18:38

Re: Dobíjanie, manuál, olej

krokodyl
 Skútrista 

AK je to podľa tých obrázkov, tak máš alternátor budený permanentným magnetom a ten, keby bol dobrý, tak by sa správal tak, že po odpojení všetkých káblov by dával medzi všetkými troma vodičmi napr. 18 V (55V) striedavych. Voči kostre nič. Takže ten tvoj alternátor má prepálené vinutia t.j. medzizávitové skraty a niekde sa to dotýka aj kostry.
Regler je tam taký ten skratujúci.
Alternátor vyrába energiu v závislosti na otáčkach a regler ho "skratuje" tak, aby na ňom bolo stále iba 12 (až 14,5) V.
To ako otestovať ten regler, treba hľadať v servisnom manuály daného typu motorky.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil krokodyl (17.07.2007 18:40)


17.07.2007 18:58

Re: Dobíjanie, manuál, olej

krokodyl
 Skútrista 

Toto je napr. kontrola "skratovacieho" reglera z Yamahy. V podstate sú z neho "prístupné" usmerňovacie diódy a tie sa kontrolujú či nie sú vyskratované/prerušené.

Pozri obrázok

Ale to vieš Honda je Honda, tam to môže byť inak.


18.07.2007 11:54

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

Krokodyl: No konečne mi niekto niečo pekne polopate vysvetlil. Ďakujem. Horšie na tom je, že vymontovať to doma nedokážem, sú tam strhané skrutky a toľko času a nervov nemám. :-) Každopádne podľa schémy od teba je to ale sice trojfazovy, sice striedavy, ale budeny vinutim a nie magnetom. Nevidel som ho sice, nedokazem to korektne vymontovať, tak sa do toho babriť nejdem. (Inak...keď sa to dáva von, vytečie olej?)
Chaoticky, všemožne, bez logiky som zmeral čo sa dalo voči čomu a s čím a rád by som to sem priložila, ale.. Snaď niekto podľa toho identifikuje zavadu a sučasne aj charakter, typ alternatora. Ak nei,t ak nie, kašlem na to, voziť sa da, ide to akod rak, len...nebduem mať vec v poriadku, čo mňa poriadne serie, ale z toho sa časom hadam vyspim. :-)




18.07.2007 12:03

Re: Dobíjanie, manuál, olej

maco
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

to či alternátor je budený permanentným magnetom alebo elmag. zistíš veľmi jednoducho.

priťahuje ti vo vypnutom stave alternátor kovové časti (šrobovák, železne veci a pod...)???


18.07.2007 12:18

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

Maco: ano, to mi je jasne, ale...nedostal som sa fyzicky k tomu a ani sa doma nedostanem. Zostava len dedukovat, ze to je budene vinutim podla schemy od "krokodyla".


18.07.2007 12:23

Re: Dobíjanie, manuál, olej

krokodyl
 Skútrista 

No keď myslíš. Ja ťa o mojom názore presviedčať nebudem.

Len teraz neviem o čo ti ide. Najprv si písal, že si to budeš servisovať sám ako TDIčko, teraz píšeš že sa do toho nebudeš babrať.
Tak neviem či neodrbávaš náhodou.


18.07.2007 12:25

Re: Dobíjanie, manuál, olej

maco
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

tak nededukuj, sadni k motorke a pusti sa do toho...
lebo inak je to iba mlátenie slamy....


18.07.2007 13:02

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

OK páni. Rekapitulacia:
Je tam alternator s budenim vinutim. Berme to ako fakt. Takze vsetky veci a temy okolo budenia magnetom su na nic. Do elektriky sa vynam obmedzene, tento motor som otvoreny este nemal. Je to pre mna vsetko nove. Mam problem s dobijanim. Na volno to na akku dobija nejakych 12,5 V, pri 5000 ot nejakych 12,7-12,9V. Podcenil som rozsah problematiky a precenil "silu" fora. Hladam pomoc a radu.
Keby som odrbaval, nekomunikoval by som ani tu, ani so Zuborom-KTM v BB, ani s Honda-Lusta Motor BB servisakmi, ani s Ignitech CZ, ani s Hondou Slovakia BA a pod. A co sa tyka vymontovania alternatora..vcera som to nacal, jedna skrutka ma strhnuty imbus a dve strhane zavity, som rad, ze som to po povoleni dal aspon do povodneho stavu. Nemienim rozhasit motorku, ked sa jazdit da a je leto. Pri takomto stave si ani nechcem predstavit co ma caka to vobec demontovat (odrezvat skrutku, rezat zavity nanovo, tesnit Locktitom, menit skrutky, davat zavitove vlozky...a popri tom ani enviem, ci ej ten alternator zly a aky je a kde a kto mi ho opravi, doda...) Keby to bolo par skrutiek, stahovak a mam to von...v pohode. Ale takto rozj..em vsetko naokolo. Takze alternator sa demontovat nebude a ak chcete, bude sa hladat riesenie a pomoc bez demontaze. ked nie, tak nie,a j tak dakujem, aj tak som sa zas nieco naucil a skusil, aj ked nevyriesil ani nahodou. Hladam riesenie na problem, nie problem na riesenie.
A co sa tyka mojho TDicka, to je na dlhsiu debatu, ale svoje auto som bol donuteny riesit sam a teraz ho poznam lepsie ako 6 autorizovanych servisov naokolo, aj ked mne je to na dve veci, ja chcem jazdit a auto pouzivat a nie travit tolko casu s tym a potom hrdo preukazovat spolu so Skoda auto bratislava okolitym servisom, ze su tupci a kurvy odrbavacne, nenazrane a sproste navyse.
Tak ak chces, prispej, helfni, ak nie, nechaj tak.


18.07.2007 13:12

Re: Dobíjanie, manuál, olej

krokodyl
 Skútrista 

všetko super, až na tú prvú vetu rekapitulácie. (A teda aj tá druhá.) Mám taký pocit že by si mal pozornejšie čítať (pre začiatok), čo som sem písal.
Ale som rád, že si na záver dospel k tomu, čo som ti aj ja napísal - začni si zháňať "nový" alternátor a potom uvidíš čo ďalej.

Začínam mať zase taký pocit, že sa dlhšiu dobu nebudem namáhať sem vôbec niečo písať.

Budem asi zas len tak podjebávať ako doteraz, tak ako všetky "osobnosti" tohto fóra.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil krokodyl (18.07.2007 13:13)


18.07.2007 13:48

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

Kroko: Ty aspon poradíš a chápem, že je to ťažko, keď nevieš, čo tam mám. Ale pochop zase, že nerozhasím motorku preto, aby som si dokázal, že ten alternátor uvidím, keď podľa schémy a práve schémy od teba (mám ich kopu, ale nesedí ani jedna, len tá od teba, takže som max. vďačný) je to ajsné, čo tam je. Takže keď to tak vezmem...vieme čo tam je a vieme aka je zavada. Je jasne, že merania su chaoticke, keď sa meria podľa postupu Tvojho diagramu, podľa manuálov, podľa postupu z Ignitech, podľa...neviem čoho a vždy sa to vzťahuje na alternátor s permanentným magnetom. No tak toho moc nenameriam a už pritknúť dva zasrané kolíky merača hádam viem. :-) Len neviem, čo z toho, aký záver, čo som nameral, keď to má súvis jedno z druhým a tretím. Potrebujem merať a mať postup meraní pre altík s budením vinutím a potom z toho vyvodiť nejakýsi záver. :-) Ale ja ho nevyvodím a ani správny postup meraní nepoznám. Práve zato mi pomáhaš a Maco tiež. Ale už to netočme dokola, uznávam aj svoje nevedomosti, jasné, v poho,a le po tomto všetkom mi ani Ty, ani Maco neviete jasne definovať závadu? Mal som predstavu, že to bude ako na "inom" fóre a to asi takto: pozri či máš to, či je to takéto, ako toto, ak nevieš, nevadí, tak skús toto, lebo ak..tak máš toto, a ak, tak máš toto. No a keď už vieme, čo máš, tak urob toto a napíš. (Napísal som) Tak teraz urob toto a pozoruj toto a ak A, tak je to vadné XX a ak B, tak je v prdeli YY. Doviedli ma k výsledku ako malé decko za ručičku. No super proste. A najlepšie an tom je, že vec som pochopil a nie len vykonal, čo mi "nakázali". :-)
TAKZE ZATIAL SOM TU ZISKAL TROSKU RPEHLAD O PROBLAMITKE, ZISKAL SOM TU SPRAVNU SCHEMU MOTORKY, ZISTIL, ZE MAM ALTIK S BUDENIM VINUTIM (ALE NIE FYZICKY, ALE "KONCEPCNE, PAPIEROVO"), ZE NEMAM TEDA SKRATOVY REGULATOR, NO A VIEME, ZE TO NEDOBIJA A MOZE TO BYT AJ REGLER, AJ ALTERNATOR, AJ OBOJE. :-) Tymto to zhasneme, alebo sa tu este je do coho vrtat a skusat a hladat a pomahat a radit a vylucovat?


18.07.2007 13:59

Re: Dobíjanie, manuál, olej

krokodyl
 Skútrista 

peace - len na záver ti skúsim ešte raz povedať, lebo neviem či ty zle čítaš, alebo ja nejasne píšem, ale moje závery z 17.07.2007 16:19 a 17.07.2007 18:38 sa nezhodujú s tvojimi.
Mne je to jedno, len by som sa nerád v budúcnosti dozvedel, že som ti tvrdil niečo čo som ti netvrdil.

Mimochodom hneď na začiatku som ti tvrdil, že elektriku robiť cez fórum nebude také jednoduché.

A keď raz bude po SK behať toľko XL600 ako TDI, potom nebude problém ziskať radu. Len neviem či sa ešte XL vyrába, na rozdiel od TDI.


18.07.2007 14:12

Re: Dobíjanie, manuál, olej

krokodyl
 Skútrista 

moja chyba že som sa do toho dal zatiahnuť.

a už je tu ďalšia téma taká istá.

A správna odpoveď je taká jednoduchá:
"No jaj mam XT600E a ešte som neskúsal kolko dobýja, ale ked som mal ešte jawu najrýchlejšie ako zistiť či dobýja bolo že som za chodu vybral baterku teda skor ju odpojil. Ak nechcípla tak to je OK. Neviem či sa nieco aj na takejto moto može skúsiť. Alebo ak máš voltmeter zmerat úroven napätia. Ked to dobýja malo by byt nejake napetie na kladnom kontakte co ide k baterke."


A ja tu mudrujem o chujovinách :-)))


18.07.2007 14:26

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

kroko: nezhoda? Nerozumieme si? Sedí Tvoja schéma a nie Tvoje obrázky. Takže mám podobný motor ako na obrázkoch, ale nie taký. A podľa Tvojho príspevku tie fotky sú s magnetom a tá schéma s vinutím. No a ja tvrdím, že obrázky nesedia a schéma áno, takže mám budenie vinutím. Pekne si ma naviedol obrázkami a schémou a ja som dal na to jasnú odpoveď = budené vinutím, sedí schéma.
Tvrdíš súčasne, že to môže byť altík (ja z fóra nebudem vymáhať právnu zodpovednosť predsa, nie? :-) ). Rozhodujem ja a názor si robím ja a zodpvoedám si za to ja. Ale nato, aby som to mohol, potrebujem to vysvetliť, pomôcť, naučiť, zdôvodniť.
Teda vedel by si napríklad Ty zdôvodniť, že je to altík, lebo..? Lebo čo? Lebo čo nevyšlo? Ktoré meranie, ktorá súvislosť? Pozri, dobíjanie sú v podstate len výrobca, manager a expedicny sklad a ostatné sú spotrebitelia. No tak ak nejdu dodávky do skladu (akku), buď je chyba u výrobcu, alebo u managera. No ak obviníme managéra napríklad, nemôžeme ho viniť za chyby vo výrobe. Ak obviníme výrobcu, nemôžeme ho viniť za logistiku. Lebo čo sa ako správa a má sa správať inak..? Potom si to poskladám a uverím/neuverím a rozhodnem sa. Však nato to fórum je, nie? Doteraz ale bolo celé fórum o meraní trvalého magnetu a nie o budení vinutím. Dnes tvrdím, že je to budené vinutím. Alebo mi už z toho všetkého parádne hrabe?
Ja som na tom po tejto všetkej komunikácii asi tak, že by som založil novú tému a asi takto: "XL600LM slabo dobíja. Scháma jasná, výrobné čísla jasné, budené vinutím. Poraďte, vysvetlite, zdôvodnite. PS: kto sa vyzná len do budenia magnetom, alebo kto poradí "vymeň" a inak žiadna súvislosť, tak ani neprispievaj."
No a ozval by si sa asi len Ty a Maco. :-)


18.07.2007 14:30

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

Kroko: Do čoho si sa nechal zatiahnuť? však Ti nič nevyčítam, skôr naopak. Ibaže chcem vysvetliť a zdôvodniť a uistiť, či je to altík aj napriek tomu, ekď doteraz sa všetko toilo okolo magnetu a nie vinutia.
No a tá téma? Hm...no to som ja ešte s prehľadom oproti tomu celkom dobrý, no nie? :-) :-) Ale toto písal asi nejaký mladý chlapec.


18.07.2007 14:55

Re: Dobíjanie, manuál, olej

krokodyl
 Skútrista 

no veď práve, že ja na teba po elektrikársky a ty tomu asi moc nerozumieš.
Obrázok aj schéma sa zhodujú. To nie je buď obrázok, alebo schéma. Je to alternátor s permanentným budením (to veľké koleso na obrázku je rotor alternátora, ktorý nesie magnety, ktoré sa točia okolo statora, ktorý je v strede). To vinutie na schéme budí, napája riadiacu jednotku (CDI alebo TCI alebo zaľovanie, alebo to čo hádže iskru - ako to nazveš) a NIE alternátor. Inak by to vinutie bolo pripojené na regler a nie na zapaľovanie. A to že čo sa tam má namerať som už pár krát v texte spomínal a asi nemá zmysel ti to ďalej vysvetlovať, keď tomu nerozumieš (skutočne nemám chuť tu vysvetlovať témy, napätie, odpor, cievka, schémy a pod)


18.07.2007 15:04

Re: Dobíjanie, manuál, olej

3gggabo
 Kávičkár 

Ikona


Testovací diagram kontroly dobíjania motocyklových batérií


18.07.2007 15:28

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

Kroko: Myslíš, že tému odpor, napätie, prúd, cievka, cdi a iskru mi musíš vysvetľovať? No to si vedľa. Ale men to neva. Možno som mal napísať, že som Alexander Múdry a nie priznať že až tak do hĺbky sa nerozumiem. Potom sa mi skôr ujde posmech, ako naopak, očakávaný "citlivejší" a trpezlivejší prístup. Ale elementárne veci zo základnej školy a zo života fakt vysvetľovať nemusíš.
Faktom ale je, že si ma teraz zaskočil. Na tej schéme z Tvojho príspevku zo 17.7.07 16:19 je altík s trvalým magnetom? Tak ak áno, tak je to poriadny chaos už medzi nami, teda našimi príspevkami. :-) To mi ušlo, odflákol som to, jasné, veď by budenie musel vykonať regler, do riti a ako by to urobil, keď do regleru idú len 3 hotové výstupové fázy a z neho do altíka nič. Oki, oki...moja chyba. :-)


18.07.2007 15:43

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

Kroko: tebe uz musi zo mna je..t. No mne je..e zaz z teba. Vies ty co, clovece? Ak mi vyjde co zamyslam (nie tak ako vcera, ked som navlacil naradie a po chvili som skoncil na nepovolitelnej skrutke), tak by som mal mat identicky regler pozicany, zapojim ho a uvidime, ci bude nejaka zmena, ci nie. A seriem na vsmozne merania, budem merat len na baterke a hotovo. Ak to nepomoze...bude to alternator. Hm? :-)
Počuj Kroko. Mne je už na smiech, aj do palču. neboj nič, niekam to hádam nejako spolu dokopeme. :-) :-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil TecXL600 (18.07.2007 15:51)


18.07.2007 16:12

Re: Dobíjanie, manuál, olej

maco
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Maroš, keby si bol žena tak sa nedivím, ale takto normálne neverím vlastným očiam....

Vieš vlastne čo chceš?


18.07.2007 16:29

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

ďaľší, čo ma doj..al. Ď.
CHCEM OPRAVIŤ MOTORKU a dostať od vás čo najjednoznačnejšie otázky a čo najjednoznačnejšie odpovede. Ale nechaj to už tak.
Čo som uznal, som uznal, čo boli nedorozumenia to je za nami, len vy ste tu stále na koni, páni. Kroko sa snaží a napriek tomu sa nejako nechápeme a má so mn ou trpezlivosť a ak mi chceš len napísať, že som kretén a vadí Ti, že neovládam lepšie elektriku ako trebárs Ty, tak kľudne, fórum znesie.
Prečítaj si moju komunikáciu voči Krokovi a ak sa chceš zapojiť, tak sa zapoj jasne, ak nie, napíš si o mne čo chceš, ja komplexom netrpím a keď niekomu nerozumiem, ja to priznať viem a keď na druhej strane to moje "priznanie" niekto zneužije, namiesto toho, aby to pochopil a snažil sa helfnúť aj tak, je to jeho vec.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil TecXL600 (18.07.2007 16:31)


18.07.2007 16:32

Re: Dobíjanie, manuál, olej

maco
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

mám pocit, že som ti k tomu napísal dosť rád a informácií.

ako ich stráviš je na tebe.

howgh...


18.07.2007 16:43

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

Maco: Čo by som mal podľa Teba akože chcieť? Chcem opraviť dobíjanie? Alebo je z tejto témy zrejmé niečo iné?
"Očuj ty samouk, keď odpojíš baterku ako uzavrieš okruh?
Jednoducho spojíš kladný pól o kostru???

Ak áno, tak to skúšaj a odpáliš si to úplne."
no-comment
" Tak mi najskôr napíš ako si to skúšal bez baterky.

Za II.) vieš aký typ alternátora máš?

Za III.) V akom stave je elektrika? boli robené zásahy do silovej časti"
typ alternátora sa tu riešil. Ak sa nedá zistiť, aký to je bez toho, aby sa vymontoval, tak aj tento príspevok je nula bodov. Na III som Ti odpovedal, že nie.

"aha, nahaj tak, už som ti to zistil..
podľa toho čo píšeš máš alternátor s el. budením.

v skratke, alternátor ti dáva toľko voltov na výstupe ako veľmi je budený, teda nemáš žiadne permanentné magnety ale budenie robí regler.
predpokladám, vinutia na aletrnátory sú v poriadku, preto sa sústreď na regler.

Ted: za 1.) uisti sa či všetky kontakty uzemnenia sú OK, či je regler ukostrený v poriadku.
Za 2.) tie dva káble čo ti idú z reglera do alternátora," 1 cerveno-cierny, 1 zeleny a 1 cerveno zeleny" tie by ti mali riadiť budenie. Ak by malo byť všetko v poriadku, mal by si mať na budiacom vinutí napätie 1-4,5 V v závislosti podľa otáčok. Pozri a pomeraj toto."
To už bolo lepšie, snažil si sa pomôcť, ale je to bohužiaľ mimo koncept.
"to či alternátor je budený permanentným magnetom alebo elmag. zistíš veľmi jednoducho.

priťahuje ti vo vypnutom stave alternátor kovové časti (šrobovák, železne veci a pod...)???"
k tomu snáď len :-)
"tak nededukuj, sadni k motorke a pusti sa do toho...
lebo inak je to iba mlátenie slamy...."
rozoberanie som zatrhol z uvedených dôvodov, takže bez toho nevieš, ani aký je altík
"Maroš, keby si bol žena tak sa nedivím, ale takto normálne neverím vlastným očiam....

Vieš vlastne čo chceš?" a "mám pocit, že som ti k tomu napísal dosť rád a informácií.

ako ich stráviš je na tebe.

howgh..."
no-comment.

Tak a teraz si porovnaj svoje príspevky s prispevkami Krokodyla. On chudak robi co vie a moze, aj ked na mna frfle. Ale vypovedna hodnota Tvojich prispevkov nie je natolko vecna, jasna, odborna, aby si sa citil dat mi otazku, co chcem a ci som zenska, ci nie. Oki kamo?

Ale aj tak Ti dakujem. (Ak si mam vybrat ci podakovat, alebo sa tu hrat na frajera a budovat invektivy tak sa vzdy pekne podakujem uz len za zaujem. To je rozdiel medzi nami.)










Upravené 1 krát. Naposledy upravil TecXL600 (18.07.2007 16:48)


19.07.2007 7:59

Re: Dobíjanie, manuál, olej

krokodyl
 Skútrista 

V tom je výhoda fóra, že ti každý radí niečo iné a ty si môžeš vybrať.
Ak sa ma niekto pýta na elektriku, tak odpovedám ako nám elektrikárom huba narástla - len to písanie človeka obmedzuje vo vyjadrovaní.
Ale nie som si istý či si zvolil dobrú taktiku "hrať sa na urazeného" alebo "vyťahovať sa čomu všetkému rozumiem" po tom čo si dlhšiu dobu mimo a niekto ťa na to upozorní.

Neboj sa aj moja trpezlivosť je ohraničená (nie len macova). Keď toto fórum začínalo tak tu boli snahy seriózne radiť ale človek príde na to že to nemá zmysel. Toto je po dlhej dobe nejaký problém ku ktorému som sa vyjadroval a ver mi že sa zas dlhú dobu nebudem. Svoj "morálny dlh" voči tomuto fóru som si splatil a zas sa budem (tak ako všetci) venovať len podjebávaniu.
A za to že si to bol práve ty, ďakuj priaznivej konštelácii hviezd.


19.07.2007 9:55

Re: Dobíjanie, manuál, olej

krokodyl
 Skútrista 

len tak, aby reč nestála

motorkari.cz/index.php?show=00000003865


19.07.2007 10:42

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

Kroko: Jasné. Písat sa da dobre o volnom case a pocasi a nie o problemoch a takychto, kde zalezi aj na tom, kde das ciarku vo vete, aby to nevyznelo inak. Urazeny nie som. Keby som bol urazeny, poslem vsetkych do kelu. Aj ked...mohol by som byt urazeny z toho co som sa tu na seba docital. Ja som si invektivy nechal pre seba. Ale moja vec, moja chyba, moj osoh.. Ja som sa tu nie raz podakoval, uznal, pochvalil prispievajuceho. Ked narazas na to, vytahovat sa comu rozumiem...rozumiem sa mozno vela veciam a mozno vobec nicomu, to je moja vec, elektrike sa rozumiem do urcitej hranice narocnosti a skor ako vytahovanie som, som prave naopak priznal, ze neviem, nerozumiem. No a ak nerazas na TDIcko...to je na dlhu debatu. Ale moj specificky, zahadny a neobvykly problem ma donutil to riesit. Neznamena to ale, ze doma robim generalky a podobne a ze som spicka v motoroch. Voooobec nie. Som ale ako buldog. zahryznem a nepustim. No a zahryzol som sa, nadupal kopu veci (musel som, pretoze nie ze musis byt v autoservisoch chytrejsi ako servisaci, alebo teda dost bohaty, ale v tomto pripade to nevedeli ani servisaci riesit a cudoval by si sa, aky su tupi. Oni robia ale X modelov aut, ja mam len jedno a poznam len to jedno, ale oooovela lepsie ako oni. Ja ale nie som servisak, som uzivatel,. ja na skolenia nechodim, ale oni áno a ja múdrejší nemám prečo byť a nepotrebujem byť, ja na to nemám síl a čas. A ked Ti predpisane dynamicke meranie urobia stacionarne na volnobehu a donutis ich to vytlacit a podpisat a nechat si napsiat zaver, ze treba menit vec za 40.000.- (ktoru maju moznost dodat za 27.000) a aj to nemusi byt vraj vsetko, vraj na 80% aj dalsi diel za 56.000 sa pod. Z desiatich meraní, ktoré postupne vylucuju a a poukazuju na jednotlive moznostti zavady urobia dve, aj to na donutenie a aj to na hovno, lebo "oni vedia, maju skusenost, vedia co vymenit, len to zaplat a merat a diagnostikovat nepotrebuju...tak to si za klobuk nedali, ver tomu. Inak..stalo to vtedy cca 5000,- a dva mesiace mojho casu a nervov. Je to moje prve TDIcko a starsie, tak ako tato motorka. Ale ak by si mi aj napisal, ze vymen rotor, nevymenim. Chcem poznat aj preco. A ak nerozumiem vysvetleniu, tak to chcem pochopit a vediet, ako si k tomu disiel. Pretoze "vymen" je prilis jednoduche pre niekoho a uz to pomaly nenavidim a je to drahe, ale pre mna. Ked to pochopim, suvis, logiku, ako si k tomu dosiel..uverim a vymenim. Ale nie naopak. Uz vies o co mi ide? Ja nie som automechanik, nemam ani krytu garaz, som piplos do kadecoho, ale skakat po hlave mi mudrlanti v servise nebudu a zas taky sprosty nie som, aby ked mi niekto vec korektne vysvetli, ze by som sa nespolahol a naurobil si o tom svoj nazor a nechal si poradit. V pohode. Pozri...montovali tempomat. Seriovy, oficialny diel! Od 7:00 do 19:30! Autorizovaný servis! Nadrabali koli mojmu tempomatu. Hovno koli tempomatu, ale koli svojej neschopnosti. Tak mi mutili hlavu ze az. jasne, ze ja som bol vina, lebo ja som si dodal diel. Ale diel, ktory by dodali aj oni. Zase soms a musel branit a byt chytrejsi ako pani v servise. no a zamontovali to uspesne,a le az potom, ked to urobili (vyskusali) tak, ako som ja povedal. Zeby som sa do toho vyznal? Nieee..to je elektrika za mojimi hranicami schopnosti. Mal som pocitac, internet a dobreho kamosa, ktory mi okrem toho, ze ako a co zapojit, vysvetlil a zdovodnil kde je finta a preco v mojom v aute je to tak a preco tato riadiacka a preco tento simac a preco toto specifikum..a spolu to znamena, ze to treba zapojit tak. No a servisakom som to odargumentoval, doplnil priruckou a technickymi zmenami od vyrobcu v mojom pocitaci, pani si to nasli tiez a uverili a zapojili a ide to. Ja si ale netrufam to zapojit, ci opravit, chcem si ale trufat to pochopit a rozhodnut sa, ci verim, ci nie. Takze mne darmo kamo dal navod, ako to zapojit. To by u mna nepreslo, co ak by sa nieco odpalilo a bude viac skody ako osohu. Ale on mi to odargumentoval, zdovodnil, poucil, doplnil som si k tomu svoje zdroje a uveril som a potom uverili aj mne, servisaci. Ale byt v pozici, ze im musim kontrovat a vyvracat im to a preukazovat svoju pravdu je dost anrocne. Alebo potom...staci uverit im a zaplatit to nepytat sa na nic. Chapes? Takze moje auto chodi do servisu na konkretne prace za konkretnych podmienok. Ked mi menili rozvod, so servisakom som na parkovisku urobil TDI graf nastavenia rozvodu pred opravou, poziadal som o TDI graf od nich po oprave a urobil som si pri prevzati auta TDI graf na parkovisku ja a porovnal a skontroloval. Ale naco to tu vykeciavam vobec... To je na par piv a nie na toto forum. A ak niekomu vadi, ze som neuveril hned prvej vete niekoho na tomto fore a pytal sa a hladal suvislosti, argumenty a poučenie a zdovodnenie..tak to je jeho problem. A ked sa teda vytahujem, tak nech. Islo o to, ze TDIcko si robim sam (nie fyzicky), ale moralne. Ja si zistim, co je zle, ja mam na to svoj nazor a dovody a argumenty, ja si urcim zavadu, ja si to zdiagnostikujem a podlozim, ja si rozhodnem, co sa bude menit a servis to len vykona a ja si to zaplatim. CHAPES? A ked neviem, pretoze nie som Alexander Mudry ako mnohi aj tu, pytam sa, zhanam, hladam, poprosim na fore a podakujem.
Tak po tomto romane uz rec stat nebude. :-)))


19.07.2007 10:44

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

Kroko: Super odkaz. Tak to mam rad. Dakujem. Uz sa tisne z printu. :-)


19.07.2007 10:54

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

V istej Honda moto firme sa ma skuseny, zaneprazdneny, vytazeny, odbornik, servisak na nic neopytal. Stacilo u povedat XL600 a 12,56 V na AKKU vo volnobehu a 12,76-12,9 pri 4-5000 ot. Odpoved bola z fleku REGLER. Opytal som sa, ako k tomu dosiel? Vraj skusenost. "My vzdy menime reglery, tam statory neodchadzaju, nemaju preco." Zeby som uveril? Tak to tazko. Vobec ma nepresvedcil. Uz len tym, ze sa na nic neopytal. To je len dalsi tazky frajer, dalsi servisak, ktoremu dam motorku na opravu, vymeni regler, to nepomoze, vymeni aj stator a povie, ze bol na hovno regler, ale potom zistil, ze aj stator, tak...tak ja to zaplatim. No hovno. Ale presne takto to chodi. A mozno to bude tak, ze je niekde v instalacii skrat a odpali aj novy, vymeneny regler a stator, pretoze to je od chvosta, bez logiky,a le hlavne za prachy, za moje. :-) :-) No jasne, pohoda, vsak to zakaznik zacvaka, ked je blby, no nie? A tomuto sa chcem vyvarovat a chcem argument a svoj nazor na vec a svoje rozhodnutie a svoje peniaze na zaplatenie dielu, alebo opravy. :-)


19.07.2007 11:02

Re: Dobíjanie, manuál, olej

krokodyl
 Skútrista 

Chápem ťa.
Ale cháp aj ty nás - niekto sa pýta na alternátor, tak sem hodím obrázok a napíšem že podľa toho obrázku je to taký a taký - a vôbec sa nenamáham vysvetľovať prečo je to tak. Proste som ti ochotný venovať kúsok času bez toho aby som ťa poznal - ale nie zas tak veľa aby som ti vysvetľoval aj príčiny


19.07.2007 11:35

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

Oki Kroko. Ď. Hapem aj ja Teba.


25.07.2007 13:59

Re: Dobíjanie, manuál, olej

TecXL600
 Kávičkár 

Nuž volil som cestu menšieho odporu :-), menšie zlo a skúsil som iný, zaručene dobrý regler. Nič. Takže je to stator. Ten je už von a prevíja sa, taq uvidíme, čo bude.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 38884 | Včera: 216893