Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...
Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zdravim ludkovia. Nechcem Vas otravovat a dufam, ze ma za toto neukamenujete, ale ja sa nemam skym poradit. Chcel by som si zaobstarat svoju prvu motorku. Moje skusenosti su asi take, ze od 17 som jazdil na skutri 50tke a od 18tich jazdim aj auto (teraz mi uz bije na 23) a za ten cas som si zajazdil uz aj na paru motorkach (niekolko 125tiek parkrat 250 a 600 na opustenej ceste). Celkovo v premavke sa snazim byt dobrym vodicom. Snazim sa predvidat, pustam pravidelne cez prechody, davam prednost aj tam kde nemusim atd. Ako motorku by som chcel nejakeho nahaca alebo supermoto a hlavne, aby bola spolahliva. Ako student brigadujuci popri skole mam obmedzeny rozpocet (cca 3000 eur). Skuter som posledne leto predal. Rozmyslal som aj nad tym pockat rok a spravit si vodicak na neobmedzene a potom kupit 600vku hornet (strasne sa mi paci) a pomaly sa zaucat, pretoze nechcem nic unahlit a chcem sa dozit svojich deti. Nemam tendenciu na kaskaderske kusky a velku rychlost na motorke. Mne staci motorka co ma odvezie do skoly, na brigadu a sem tam nejake tie dlhsie cesty. Vysku mam 183cm a vahu 80kg. Dufam, ze som uviedol vsetko potrebne. Za vsetky rady a odpovede vopred dakujem ;) Upravené 2 krát. Naposledy upravil Letrian (20.01.2014 0:37) |
cau, |
passiv ti to velmi pekne zhrnul a absolutne s nim suhlasim. to s tymi problemami s kW je mozno sice trochu paranoidne, ale lepsie mysliet na tie najhorsie scenare ako sa dostat do zbytocnych problemov. |
Začínal som vlani na Hornete '98. Maximálna spokojnosť. Odpúšťa, ale pri tom vie byť strašne živá, záleží len na otáčkach. Len odporúčať viem (aj) na učenie. |
Čau Letrian, |
Ja som si kupil pred rokom tiez ako prvu hornet 600 a velka spokojnost. Skusenosti pred tym som mal zhruba ako ty, mozno este trochu enduro a napriek tomu nemam pocit ze by tych skoro sto koni bola zbran hromadneho nicenia. Ma zatialpre mna vykonu az az ale da sa velmi pekne a lahko ovladat. Ja som mal opacny problem ako ty, mal som plny vodicak, mne skor chybali tie tri tisicky evri. Ale nakoniec som to dal dokopi. Motorka 2050, prepisi a poistka cca 300 a vystroj cca 700. Spolu nieco cez 3000. Na tvojom mieste bud pockaj na plny vodicak, ale ja by som nevidrzal a kupil nejake stare enduro na cestnych gumach za 1000 evri na jeden rok, pobehel, aspon dostanes trocha rutinu v radeni a tak. Dorob vodicak predaj staru a kup novu. Drzim palce pri vybere. |
Dakujem Vam velmi pekne za rady, kazda znich mi v niecom pomohla Mne sa jednoznacne najviac pacia nahace a ohladne tych naoko skrtenych motoriek neviem ci by som take nieco chcel, niekde stym buchnem co je velmi pravdepodobne a budu ztoho velke problemy. Silnejsiu ako 600vku urcite nie, 1000ka je az velmi brutalna na moj vkus. Ako ste vacsina povedali asi pockam este ten rok a zrobim si neobmedzeny vodicak a potom nieco kupim, len dufam ze potom najdem niekoho kto somnou pojde obzriet pretoze ja sa do toho nevyznam. Este raz vam dakujem za odpovede a dufam ze sa raz svami stretnem na cestach ;) Upravené 1 krát. Naposledy upravil Letrian (20.01.2014 13:53) |
Myslím, že dobré rozhodnutie. Veď nakoniec vodičák si môžeš začať robiť koncom leta, ak sa to teda dá (neviem, ako je to legislatívne s tým vekom, že kedy môžeš začať robiť VO), cez zimu začneš pozerať nejaké mašiny a sezónu 2015 už budeš jazdiť celú (aj keď neviem presne kedy budeš mať 24). Za ten čas ešte môžeš čo to našporiť, hlavne na dobrú výstroj ti treba minimálne 500€. Snáď ti to čakanie zbehne rýchlo. |
nazdar Letrian,cca pred dvoma rokmi som mal presne tuto istu dilemu,rozmyslal som ci cakat alebo kupit nieco vtedy este do 25 kw,lenze ked som si tak vsetko spocital tak som si povedal,ze sa mi to financne moc nevyplati kupit nieco do 25kw,rok jazdit a potom to predat,tak som sa nakoniec rozhodol,ze si rok pockam a spravim si neobmedzeny vodicak a vobec nic nelutujem,sice ma to neskutocne lakalo kupit masinu sa vozit,ale oplatilo sa cakat. Za ten rok cakania som este nieco dosporil. Minuli rok som si spravil vodicak,v auguste som konecne kupil vysnivanu yamahu fz6 a zacal som pomalycky jazdit a zvykat si na moto. Chcel som sa zmestit tiez do tych 3000 ale nakoniec to bolo okolo 3500,takze je lepsie mat nejake dukaty navyse na vybavu,servis,doplky atd... Predtym som jazdil viac menej len v autoskole,takze som mal pred motorkou urcity respekt,ale po par jazdach som sa snou perfektne zžil a neviem si ju vynachvalit. Isto si rozumny chalanisko,treba jazdit z rozumom a potom sa kludne nemusis bat zacat jazdit na tom hornete ako na prvej moto, ja som tak zacal na fz6 a odporucil by som ju kazdemu na zaciatok. |
Hornet je dobra volba.ja som ho kupil v marci2013.pri kupeBol so mnov Rorschach+1.aj ked nanom nebolo co velmi pozerat r.v.2012.2500km.ale ako bolo povedane viac oci viac vidi.tiez si myslim ze pockaj a dospor eury!! |
Dakujem za rady asi to najskor tak spravim stym pockanim Necakal som, ze sa najde tolko ochotnych ludi poradit fakt vdaka Zatial budem slintat nad motorkami, ktore na cestach uvidim a cakat na vytuzenych 24 a Rorschach dakujem fakt za ochotu |
Zas toľko ochotných odpovedí si až nedostal... ale je január, fórum trošku spí a tiež sa to tu trošku preriedilo. No a niet zač. |
Preto som sem pisal, aby mi poradili skusenejsi a popripade navrhli nieco lepsie. No kedze asi fakt pockam, tak na rozmyslanie casu dost Ohladne tych odpovedi no stale je to ovela viac ako som zvyknuty z inych portalov. Ja len dufam, ze sa onedlho pripojim k moto rodine |
Sranda ako väčšina píše že hornet je dobrá volbe , áno je !!! sranda je že keď som ho ja kupoval tak väčšina písala a hovorila že to je moto pre baby ja som kupil horneta , mám ho už asi 5ty rok a nelutujem !!! dokonca s nim lepšie zajazdím na Pk babe ako kamoš na 900 rr ... schopnosti a skusenosti su na nezaplatenie a ak si rozumný tak tie ti aj podla mna hornet ponukne , je pomerne lahký , dobre manevrovatelný a občas aj zúrivý tiež som si ho kupoval s tým že sa na nom naučím , no veru aj som sa naučil , a reči tipu : zachvilku ti bude slabý si nevšímaj ... to píšu a vravia len tí čo jazdia 400kMh po rovinke no asi tolko |
Letrian: Máš len šťastie, že kto prvý číta tu ktorú diskusiu. Lebo Ti môže pomocť, ale zas iný si robiť srandu. Ale Rorschach má pravdu, po preriedení prispejú len tý čo majú čo rozumné povedať /veď nik múdri nespadol z jahody a treba sa spýtať skúsenejších/. |
nevo: Čau! "Slabšie" 6tkové naháče (Bandit, SV, XJ6, ER6 - +/- 85 koní), považujem pre rozumného začiatočník s veľkým vodičákom za ideálnu voľbu. "Slabšie" píšem preto, lebo aj tie vedia letieť dostatočne rýchlo (cez 200km/h v pohode) a aj svižne. Rozumného, píšem preto, lebo debil sa zabije aj na 125ke. |
Ja viem teda naklepať somariny, keď sa ponáhľam. |
Rorschach ešte že si sa s tou "prvačkou" opravil už ma všeličo napádalo |
aj s prváčkami treba opatrne :D ... |
Nazdar Letrian. Ja som si kúpil na začiatok Hondu CBF 600N, klasický naháč s kruhovým svetlom (však kukni do môjho profilu, mám tam fotku). Myslím, že takéto niečo by sa mohlo aj tebe páčiť. Pred tým ako som ju kúpil som jazdil iba v autoškole - pokiaľ nerátam pokusy na babete a pár skútroch v 13tich. Poviem ti, že tých 57 kW ti na začiatok bohate postačí. Z 0 na 100 to ide hádam pod 5 sekúnd a na kuse rovnej diaľnice som z toho vytrieskal asi 210 km/h, na viac som nemal odhodlanie. Čiže s takouto motorkou by si určite nebol brzdou premávky. Na tvoje "miery" by ti bola akurát. Ja som o niečo menší chlap ako ty (177 cm a cca 65 kg) a miesta je na nej pre mňa až až. Sú 2 verzie tejto motorky. Pred r.v. 2008 s oceľovým rámom a karburátormi a po r.v. 2008 s novším hliníkovým rámom, vstrekovaním a nastaviteľou prednou vidlou (tento model mám ja). Tie staršie v pohode zoženieš do tvojho limitu (mal som inak presne taký istý ako ty), ja som si trocha priplatil lebo som chcel vstrekovanie. Čo je na tejto moto super je praktickosť. Spolujazdec má dobré sedadlo, čiže ak by si chcel voziť frajerku alebo potenciálnu frajerku, bez problémov obsedí. Pod sedadlom je parádny odkladací priestor, kde narveš náradie, lekárničku a ešte aj pád blbostí (ja som tam vopchal k tomu všetkému aj kompaktný foťák). Nádrž má 20 litrov, čiže dojazd na plnú je slušný (spotreba tak 4,5-5l/100km). Motor je veľmi priateľský, možeš ísť 50 km/h so zadarenou 6tkou (vtedy točí asi 3000 otáčok) a absolútne neprotestuje. Živší je až tak od 6000 ot., kedy sa už aj začína troška viac zvukovo prejavovať, ale dovtedy si pradie ako elektromotor. Jediné čo by som na tej motke zmenil je pridanie centrálneho stojana a premyslenejší dizajn podsedadlovky a svetla, ktoré s tými integrovanými smerovkami vyzerá ako z 90s Fordu Fiesta Ale zas asi dobre svieti a smerovkuje - neviem, nikdy som sa nevidel zozadu...Tak toľko moje 2 centy. |
AAAAAAAle co sa bojis,to mas tak jak so sexom,treba sa len do toho dostat a uz to ide aj same |
Dakujem za vsetky typy. Len co pridate nejaky hend obzeram danu motorku na internete, ze co as o nej pise za kolkos a predava atd. Mne sa velmi pacia tie klasicky vyzerajuce motorky. Pekny okruhly svetlomet a retro dizajn |
pozri sv650 .. uz ti ju tu radili .. minuly rok som kupoval svoju prvu moto .. uplne bez skusennosti.. na internete som sa toho dost precital o zaciatocnickych motorkach a dost casto sa tam pise prave o svcke .. ci nahac alebo kapotovana verzia.. za tu cenu kupis pekny kusok a este ti aj zostane na oblecko .. o to ze by bola slabšia sa neboj .. ked som na nej prvy krat sedel a pridal som tak som si mohol prat trenky.. zrychlenie na 100ku mas aj tak rychlejsie ako vacsina aut...pri kazdom podradeni mi presmykuje zadne koleso pred zakrutou .. ale uz som sa naucil a sem tam pribrzdit .. alebo dokonca sa pri tom zavlneni aj zasmiat .. paradne je brzdenie motorom .. ked sa gulam na cervenu len podradujem a motorka pomaly uplne zastavi .. kupil som este karburatorovu.. A nemam jej co vytknut .. servis zatial nic specialne takze som spokojny |
kazdy ti povie, ze ta jeho je najlepsia. ty si vyber tu svoju najlepsiu, aby si bol spokojny ty. |
Zdravím Vás motoristi. Som tu nový a v tejto téme som sa úplne našiel. Taktiež mám, teda mal som dilemu čo spraviť. Presnejšie... |
skus pozriet SV/ciek je hodne skrtenych papierovo na 25kw a mozes jazdit hned motocykle.bazos.sk/inzerat/33432178/Suzuki-sv650s-25kw-... Upravené 2 krát. Naposledy upravil eddie94 (27.01.2014 13:17) |
Ďakujem za linky eddie94, vyzerajú fajnovo, po tej 1.som už pokukoval, ale 2. je nádherná. |
ja som len na rychlo pozrel nejake linky ze da sa v pohode najst, alebo je moznost ze kup nieco slabsie teraz nauc sa na tom dobre jazdit a potom nieco silnejsie .. 500vky na zaciatok su dost silne motorky kludne... a zozenies starsie honda CB,suzuki GS, kawa ER za 1500-2000e bez problemov navyse nezozeru tolko a odpustaju chyby a su super na naucenie 2roky pojazdis predas kupis SV alebo co budes chciet Upravené 2 krát. Naposledy upravil eddie94 (27.01.2014 13:50) |
alebo ak chces dvojval vidlicovy tak monstre pozri male |
Rozumiem...je mi jasné že za "výstroj" treba počítať aspoň 500€ a bolo by aj pre nazbieranie skúseností rozumnejšie pojazdiť 2 roky na niečom slabšom, ale čo ti poviem...zalúbil som sa do toho Svéčka Uvidím ako sa to bude vyvíjať, nechám tomu zatiaľ voľný priebeh ako sa hovorí... Ďakujem za názory, cením si toho |
Caute pani, |
Presne pred rokom som bol v rovnakej situacii s tym rozdielom, ze papiere som mal neobmedzene. Na zaciatok som premyslal o 500ke (ER-5), no to by bola najvacsia chyba. Nakoniec som kupil SV 650 N r.v. 2000 a nelutujem, podarilo sa mi najst kus v super stave a za ozaj rozumnu cenu. Na zaciatok ideal a neomrzi ta tak rychlo ako 500ka, kde by si nedostatok vykonu pocitoval hned ako by si sa trocha rozjazdil. SV je skvela a neuveritelne zabavna motorka a nejaku tu sezonu ti postaci aj vykonovo (mozno casom uz ani nebudes citit potrebu niecoho silnejsieho). K cene stroja si urcite prirataj aj nieco na zakladnu vybavu (ak nechces to najdrahsie a najkvalitnejsie, zmestis sa do 400€) a samozrejme zakladny servis a administrativne poplatky s poistkou (cca 130€). Dobry vyber prajem |
Vrela vdaka za rady a typy Upravené 1 krát. Naposledy upravil Letrian (01.02.2014 1:00) |
Ahojte ľudia, |
Re: dollar: Gratulujem, a ked si na nu zvyknes a ziskas istotu, tak prajem pevne nervy a dobre sebaovladanie Hlavne vela stastnych km |
Sevas, dva roky dozadu presne rovnaka situacia. Ja som sa nakoniec rozhodol pre 900 horneta. kedze mam 2 metre a dost kil. Nelutujem Hornet je velmi priatelsky. Mam dost pojazdene aj na malom hornete takze ich viem porovnat. Po pravde na maly hornet mi pride zabavnejsi dravejsi a rozhodne nebezpecnejsi, ked to zacnes tocit tak ja som mal pocit ze ma chce zhodit. Rozhodne maximalny fun factor. 9 kilo je kludnejsie kultivovanejsie vhodnejsie na taku mototuristiku. Proste ten objem neoklames. chcel by som ti vsak dat do pozornosti aj velku slabinu hornetov a to je krutenie na nerovnostiach. Po pravde som o tejto ficure nevedel az kym neprisla prva krizovka a nerovny povrch. je to velmi neprijemne na pocit, ked predok ide kam chces a citis pod ritou ze zadok si robi co chce. Inak Hornet odpusti strasne vela. |
Turbo70 ďakujem. Tebe tiež veľa šťastných km Upravené 1 krát. Naposledy upravil dollar (28.01.2016 1:07) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 39934 | Včera: 120897