Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI - Diskusné fórum - Len Tak

Diskusia len tak o všetkom okolo motoriek...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI - Diskusné fórum - Len Tak

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
14.11.2006 11:38

VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

onikir
 Kávičkár 

Ikona

Na jar chcem presedlat na velke cestne enduro,tak rad si precitam vase postrehy, kedze este nie som rozhodnuty. A najmä BMW? HONDA? APRILIA? TRIUMPH?


14.11.2006 12:35

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

DaliXT
 Turista 

Ikona

No najskor to vidim tak, ze ta zdrbe moderator, lebo to tu bolo riesenie uz vela krat.
Po druhe, nemohol by si byt konkretnejsi? Ved honda ma tri velke endura a BMW tiez a musis nam udat smer, teda ci chces viac teren alebo cestu. A to nehovorim o tom ci si KTM a Suzuki zabudol, alebo uz dopredu vylucil.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil DaliXT (14.11.2006 12:36)


14.11.2006 13:36

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

kapricio
 Turista 

idealne je zadat cenovu hranicu na motorku, max.prijatelny rok vyroby a tiez rozmery jazdca! ;)


14.11.2006 13:55

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

ak chceš poradit a ako som videl tak si mal jawku.
doporučujem ti hondu transalp, ja ju mam tiež, alebo ak ti nevadi suzuki , tak V-stroma 650
z yamahi TDM.
najslabši je transalp a najsilnejšia TDM-ka.
musiš si vybrat to čo ti sadne.
ja mam transalpa a som s nim spokojny, občas mi sice chyba trochu konikov, ale aspom sa nezabijem a s mojimi 70-timi KG to stači.
takže vyberaj a hladaj


14.11.2006 14:16

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

vmax
 Edvenčr 

Ikona

Mám podobnú dilemu, neviem sa rozhodnúť kam po XJ900S. Bol som na sklonku jesen na babe pojazdiť na GS 1200 Adventure a bol som z toho dosť sklamaný. Tá motorka bola pre mňa dovtedy veľkým snom, ale priznám sa nemala do kopca akosi dych. Medzi jednozančnú špičku medzi veľkými endurami patri BMW 1200, 1150 GS. V testnom závese je u mňa Varadero pretože technicky vzato má lepší motor , dvojbuch z VTR ky ide naozaj ako raketa. Samozrejme radenie ktoré má 1150 je ako na traktore. 1200 už ide pekne hladko. Ťažisko Bavora je nižšie ako na Varadere a celkovo ten Bavor ide do zákruty ako po koľajniciach a sám od seba. Z Varanom sa treba trošku popasovať. Ak by mal Varan kardan tak nie je o čom, ale ho nemá :-( ... BMW ak by malo trošku ťahavejší motor bolo by to zasa jasné ...
Máš potom na výber DL 1000, dobrý pomer cena výkon môže byť aj DL 650. Všade mi ale chýba kardan- komu sa chce jebať z reťazou.

APRILIA? TRIUMPH? .. neviem ten nový Tiger je zaujímavý, Caponord tiež pekný stroj ale málo ľudí ho má toš neviem. ...

PS: Nezdá sa Vám že tie dnešné motorky su nejaké také divné ? Nič poriadne samý krpatý jogurt plno FZ iek, GSXR, SV, VERSYS, Z , všetko samá stredná trieda ale aby niekto urobil poriadne aspoň 1000 kové enduro, z kardanom a motorom ktorý má dych (nie ako bavor ktorému cengá umieráčik pri 6000 ot ... to nie ... :-~ )


14.11.2006 14:41

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

M426X
 Bahniak 

Ikona

APRILIA CAPONORD-super motor,super podvozok
moj názor ;-)


14.11.2006 14:42

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

onikir
 Kávičkár 

Ikona

Dalixt- Budem ti povdacny ked ma nasmerujes na tie diskusie co spominas. U mna je jeden problem neviem sa rozhodnut. :-)))


14.11.2006 14:44

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

vmax: ved zober pilku, flexu, zvaracku, motor z Varana a kardan z 1203ky, 2 deci farby, nejaky laminat a mas moto podla Tvojich predstav ;-) >:-)


14.11.2006 16:20

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

DaliXT
 Turista 

Ikona

onikir: Diskusie najdes, ked pouzijes vyhladavac.

Vmax ti celkom pekne napisal o bavore a varane z jeho pohladu. Z mojho pohladu sa mozes na kardan vykaslat. To len vmax je taky zleniveny z XJ-cky a nechce sa mu starat sa o retaz :-) Mne odchovancovi z fazera starostivost o retaz nerobi problem, a ked uz som tam dole, tak sa vzdy pozriem aj na dezen a tlak v pneu, na co kardanista vmax kasle >:-)

Kedze som z velkych endur vyskusal iba Varadero tak viem povedat iba o nom. Ale napriklad som sedel na malom stromovi a stupacky sa mi videli nejako vysoko. Co cloveku, ktoreho bolia kolena ako mna by mohlo vadit. Ja som sa rozhodoval iba medzi varanom a velkym stromom. Na stranu varana som sa priklonil kvoli lepsej ochrane pred nepriaznou ppocasia. Na druhej strane lepsia spotreba (asi o liter) stroma mi dodnes vrta v hlave.
A kupoval som preto, lebo som potreboval velky, pohodlny stroj na slovenske rozbite cesty. Preto som ani nezvazoval stroje ktore su vhodnejsie do terenu (BMW, KTM). Aspon v tomto som mal jasno.
K jazdym vlastnostiam nemam zatial ziadne vyhrady (po najazdeni 1500 km). Ani prejazdy zakrut mi nerobia ziaden problem a ani sa mi nezda, ze by bolo treba varana tlacit. Vmax ti potvrdi, ze tak ako som sa bez problemov drzal za nim na fazerovi, rovnako mu dycham na chrbet aj na varanovi.

Ak mas otazky, tak sa kludne pytaj, mame na to celu zimu.


14.11.2006 16:32

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

Kristián Tino Dudík
 Kávičkár 

Ikona

Preboha, nekupuj si Varadero! :-D

Kup nieco cestnejsie, velke enduro je pitchovina, neni to ryba ani rak.
Niekomu sa to moze holt pacit, jak niekomu sa paci CRADLE OF FILTH, hruza.

Zalezi ake mas s nimi plany.


14.11.2006 16:34

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

onikir:

Otázka ľahko zodpovedateľná. Existuja však jediná cesta k odpovedi a to je povedať čo od moto očakávaš... Spíš to sem a možno poradíme.

* výkon
* pohodlia :
* pohodlia pre dvoch ?
* prejazdnosť terénom?
* asfalt?
* dlhé trate?
* spotreba?
* cena?
* atď...

Awia


14.11.2006 18:26

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

duggo
 Kávičkár 

Ikona

onikir ... co by si take chcel od Triumpha ? Tiger ? ok . mas zhruba 150 000sk na nejakeho starsieho Tigra 955 mas ? kde ho na Slovenku kupis to neviem , takze musis mat cloveka co to ho dovezie ...mas ? alebo pojdes na nejakeho kuknut a mozno na 3ti pokus kupis ...mas 10 000sk na cestu ? vozik mas ? v Baumaxe maju .. , musis mat cloveka co ti vybavi papiere a asi 20 000sk mas ? uz si si pozeral adresu servisu ,kde ti na nom spravia nejake drobne opravy a nastavenia ? mas ? nejaky test , alebo kamaratovu dobru skusenost s tou motorkou ..mas ? alebo preco sa pytas na Triumf ? mas ?

Aprilia chces velke enduro , takze Pegaso vylucijem mas ? mas nejaky dobry inzerat na Slovensku na najaky Aprilia Caponord 1000 ? mas ? ...mas cloveka co ti ju dovezie ? mas 200 000sk na starsiu Kaponord ? alebo mas prilbu s logom Aprilia ? alebo si ju chces kupit , lebo kazdy druhy na nej jazdi ? mas ?

alebo mi povedz aku normalnu motorku chces a ja ti poviem co si o nej myslim :-(((
takze uz o dvoch znackach som ti niecoto napisal ... podme sa teraz pohnut dopredu -


a ty vmax si kup auto , tam nemusis ani udrziavat rovnovahu a mozes si vystret kolena :-((((((



:-P mas ?

Upravené 2 krát. Naposledy upravil duggo (14.11.2006 18:29)


14.11.2006 18:41

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

copy
 Skútrista 

onikir: mozno sa mylim, ale predpokladam, ze aj keby sa tu rozprudila nejaka plodna debata, ze ktoru moto ano a preco, tak ty to nakoniec zabijes tym, ze mas na moto napr. 100 tisic. 8-)


14.11.2006 19:28

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

duggo
 Kávičkár 

Ikona

vsak to ,
zo starsich lacnejsich moto trebars , Transalp ,Afrika , NX 650 Dominator, BMW GS650 adventure, DR650RS ,XT 660 tenere ,750 tenere,Pegaso ..
tieto zozenies od 80 000---do 180 000sk .
vacsie a novsie endura su drahsie


14.11.2006 19:50

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

onikir
 Kávičkár 

Ikona

awia
* výkon nech to slape
* pohodlia :nech sa mi super sedi na dlhej ceste
* pohodlia pre dvoch ?ano predvoch
* prejazdnosť terénom?rad sa pozriem na vrchol kopca kde sa cestak nedostane
* asfalt?ano aj po asfalte pojdem a dost dlho
* dlhé trate?nebranim sa im s dobrou partiou
* spotreba?nezalezi
* cena?mam na nu 300 000
* atď...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (17.11.2006 12:38)


14.11.2006 19:58

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

Albion
 Turista 

Ikona

Dyg..... Duggo jaký zvedavý...Dyg... :-)))
Ja xem TDM-ku 850 1999... Viete mi na to niečo pozitívne povedať???
Turistika,cestovanie,zrazy...(dva kusy v sedle)
...kvak...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Albion (14.11.2006 19:59)


14.11.2006 20:11

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

SFSF
 Kávičkár 

Ikona

čaute som tu nový ale rád by som vedel Váš názor na enduro suzuki big hlavne by ma zaujímal názor od awia viem že má bmw a prečítal som si aj ako prechádzal z menších až k bmw.ďakujem Slavo :-)


14.11.2006 20:14

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

duggo
 Kávičkár 

Ikona

BMW ,1100 , 1150 gs , Varadero , Vstrom , Afrika , KTM pre dvoch neviem posudit , z toho by som vyberal

Albion , ja len tak.... mas ? :-D


14.11.2006 20:18

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

SFSF
 Kávičkár 

Ikona

onikir :nie som odborník ale prečo si vynechal suzuki? (BMW? HONDA? APRILIA? TRIUMPH?) máš tušim 80 ku .... taký "bonsaj" ako volaju menší STROM alebo 1000ka STROM je super podľa mna.Ja mám Big 750 a chodí senzačne aj v teréne aj keď sa priznám ťažký je dosť .. :-)))


14.11.2006 20:18

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

Albion
 Turista 

Ikona

Duggo - :-D :-D :-D
Aaaale ja som písal TDM.... Nexem dať viac jak 120-150 000...
...kvak...


15.11.2006 9:06

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

DaliXT
 Turista 

Ikona

onikir: Tak ak mas 300 litrov, tak potom hladaj bud jazdeneho varana so striekackou alebo jazdene bavoracke GS-ko novsieho rocnika, alebo velkeho stroma.

Ak chces nove, tak potom poradie cien je strom, varan, GS. Ale to potrebujes este nieco prihodit.

A ci je podla tvojich dispoziici lepsi varan alego GS? Tak to ti tu nerozhodneme. Kludne sa tu do seba pustime, ale do jari vysledok mat nebudes :-D Asi by mal zobrat bubaky, obehat predavajucich a absolvovat zopar skusobnych jazd. Snad ti pri rozhodovani pomozu.

V inzeratoch motoride su:
motoride.sk/?P=inz_detail&ID=52991 trosku nad limit
motoride.sk/?P=inz_detail&ID=54864 kde do pekla to bolo fotene
motoride.sk/?P=inz_detail&ID=53759 velmi zaujimava cena a kilometre
motoride.sk/?P=inz_detail&ID=52780 kopa vybavy, ale bez striekacky a sestky
motoride.sk/?P=inz_detail&ID=54870 zaujimava cena
motoride.sk/?P=inz_detail&ID=54781 ale v cechach
motoride.sk/?P=inz_detail&ID=54546 o dva riadky vyssie je lacnejsie
motoride.sk/?P=inz_detail&ID=55011 predsa len jeden caponord a este aj od znamej motorajdacky
motoride.sk/?P=inz_detail&ID=54939 fuuu ta cena.... plus nejaka ta vybava
motoride.sk/?P=inz_detail&ID=52763 tiez velmi zaujimavy strom


15.11.2006 20:39

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

galo66
 Kávičkár 

Ikona

Podla poziadaviek asi Varadero, Caponord, alebo to GSo ;-)


15.11.2006 20:54

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

mal som varadero, viezol som sa na afrike aj TA, TDM vstrome malom velkom, aj na caponorde, rovnako ako na KTM950 adventure ale odkedy som skusil GS nic ine nechcem ani nebudem chciet kym sa nepresvedcim ze je to lepsie, urcite to nie je najlepsia motorka na svete, ale je najlepsia pre mna, budem sa opakovat ale, podvozok od motopanaboha, perfektna spotreba, vynikajuce jazdne vlastnosti

1.bm w- GS
2.honda varadero, africa twin, transalp
3.caponord


15.11.2006 21:01

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

raptor> co ti vadilo na KTM Adventure?


16.11.2006 12:24

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

M426X
 Bahniak 

Ikona

raptor:čo je lepšie na GS ,Varadere,Africe,Trasalpe ako na CAPONORDOVI?


16.11.2006 16:44

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

jozo13
 Kávičkár 

Ikona

Onikir ja som si dnes kupil GS 1200 a tiez suhlasim s Raptorom Vadimovym najlepsim kamaratom :-))) ze GS je jednoducho naj cestovnoturisticke enduro ;-)


17.11.2006 4:41

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

neexistuju kompromisy: bud nakladas alebo sa bahnis. stroje medzi tym su pokusy pre obojpohlavnych. Tak si vyber sam.


17.11.2006 12:50

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

onikir:
Podľa tvojich požiadaviek:

* výkon nech to slape
* pohodlia :nech sa mi super sedi na dlhej ceste
* pohodlia pre dvoch ?ano predvoch
* prejazdnosť terénom?rad sa pozriem na vrchol kopca kde sa cestak nedostane
* asfalt?ano aj po asfalte pojdem a dost dlho
* dlhé trate?nebranim sa im s dobrou partiou
* spotreba?nezalezi
* cena?mam na nu 300 000
* atď...

* Ak pre dvoch a výkonné tak škrtám všetko pod liter.
* na vrchol kopca kde sa cestak nedostane - čiže nepotrebuješ nič extra offroudové
* Ak na spotrebe nezáleží si šťastný človek - dlhé trate sa nemajú s veľkou spotrebou radi
* 300 000 je dosť na jazdenku

Z tvojich odpovedí som usúdil, že o terén až tak nejde, tak by som šktrol KTM (950, 990) Adventure. Je to najleší offroudák. Pohodlia však slabšie a spoľahlivosť hmm nechcem san ikoho ditknúť ale sem tam sa nejaká porucha pritrafí... (názor som si spravil z množstva cestopisov, kde je to častý jav :-) )

Z cestnejších endúr máš teda veľký výber. V tej cene niečo novšie, takže škrtnime Afriku, Biga, keďže sa už dlhšie nevyrábajú... Ostáva Varan so striekačkou, litrový Vstrom, GS, možno TDM?, Caponord ... Možno som niečo zabudol...

Varan je asi najľahšie zohnatelný...

Ak by si hľadal enduro (terén) sú podľa mňa len dve voľby: KTM a GS (Afrika, BIG sú staršie ale do terénu tiež vhodné) možno Caponord Rally Raid ... nejazdil som ale vyzerá schopne.

Awia


17.11.2006 12:53

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

frog
 Turista 

Ikona

Mne sa zo stromu,varana a caponordu najviacej pozdavalo varadero. Mam ho dve sezony a jedine co ma trochu stve je spotreba. Nasledujucu sezonu menim ( na Raptorovu radu ) prevodovy pomer retazoveho kitu a uvidim.


17.11.2006 12:55

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

SFSF: Biga som nejazdil, iba krátkodobo, keď mi ho André požičal. Za ten čas som toho veľa nezistil. Zdal sa mi ťažší a neobratný, ale to bol len pocit, lebo papierovo je na tom lepšie ako GS. Okrem toho keď sme jazdili s Andrém, pozri: Enduro deň alebo ako sme sa na Ukrajinu chystali André zvládal nástrahy terénu lepšie ako mi...

Awia


17.11.2006 13:21

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

KTM adventure vs GS Adventure

Nechcem trepnut nejaku blbost lebo som zatial ani na jednej nejazdil, ale po tom co som precital x testov, hlavne zahranicnych, tak nevidim ziadnu realnu vyhodu GSka oproti KTM. KTM ma v podstate 2 nedostatky a to je starostilivost o retaz a mala nadrz. To prve sa da vyriesit automatickym mazanim a to druhe uz ma touratech vyriesene vymenou orig.nadrzi za ich nadrze s obsahom 40 litrov. Caka sa len na schvalenie TUV.
Mne sa rata hlavne to, ze KTM je o dost nizsej hmotnosti.
Jedine co momentalne vidim na GS pozitivne je modrobiela vrtula, ale neviem ci to za tych cca 100tisic rozdielu oproti KTM stoji.
Kazdopadne bude to velka dilema, lebo obe su to skvele motorky. Poziciam si obe a potom uvidim presnejsie.

PS: ad spolahlivost. Pocul som to iste co ty, ale zasa na druhu stranu, takmer nikto neberie GS do takeho vazneho terenu ako KTM takze je podla mna celkom prirodzene, ze ta motorka trpi viacej.


17.11.2006 13:45

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

kapricio
 Turista 

Inak pravdepovediac takymto temam velmi nerozumiem, kazdy by si mal motorku vybrat sam, lebo jazdit na nej nebude nikto iny ako on. Kolko ludi, tolko chuti, mnoho ludi sa snazi zovseobecnit svoju skusenost (pozitivnu ci negativnu) s motokou na celu znacku alebo triedu motoriek, a potom taketo rozumy velmi presvedcujuco vysielaju do sveta. ONIKIR, vyber si hlavne motorku, ktora sa ti bude pacit, na ktorej budes rad jazdit, inak do nej nebudes rad davat peniaze ;) Vyber si motorku na ktoru sa zmestis, ale aj taku na ktorej sa budes vediet naucit jazdit (dolezita je vyska, hmotnost, vykon a tvoje fyzicke a mentalne parametre). Vyber si podla toho, ci mas kde zohnat nahradne diely, pripadne podla toho, ci mas niekoho, kto ti bude motorku vediet dobre servisovat (alebo ak si trufas sam...) Dalej si uz len obmedzeny financne, co pri tvojom rozpocte ani ako obmedzenie nevidim ;)

Tymto som nechel dotknut ziadneho radcu, len som chcel povzbudit ONIKRA aby to vzal do vlastnych ruk, a nestaval sa k tomu systemom: povedzte mi aku motorku si mam kupit a ja si taku kupim.

vela zdaru!

andrej


17.11.2006 13:49

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

kapricio, to je urcite pravda co pises, ale keby Onikir vedel co chce, zrejme by sem nedal post, ze?


17.11.2006 13:59

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

matus: Nechem aby táto diskusia skĺzla na tému GS vs. KTM, hlavne keď onikir hľadá skôr cestnejšie enduro. Z toho čo píšeš sa mi zdá že veľký prehľad nemáš.

* Reťaz je do terénu skôr výhodou, kto jazdil kardan v teréne vie.
* Nádrž nemá KTM malú, 22 l rovnako ako GS, má len väčšiu spotrebu.

Čo sa spoľahlivosti týka, kapro aj squer mali problémy na asfalte a s motorom. Žiaden náročný terén, to nespôsobil...

Sú to podľa mňa úplne rozdielne moto. KTM dokáže v teréne oveľa viac ako GS, ale tiež je málo jazdcov, ktorí to vedia využiť. To ti povie každý, aj nadšený majiteľ GS, Varana, Pegasa, Stroma a pod, ktorý Adventure vyskúšal vrátane mňa.

A tiež nemáš pravdu, že jediné pozitívne na GS je modrobiela vrtuľa. Osobne si myslím, že neexistuje moto, ktorá by zvládla bez ujmy to čo som stváral za posledné dve sezóny z GS. Viac ako 30 000 km, náročné terény, nespočetné pády, vrátane dvoch vážnych pádov na asfalte (posledný v Sýrii v rýchlosti nad 100kmh) To všetko bez tech. problémov a pády vždy bez vážnych následkov... GS-o je podla mňa oveľa užitočnejšia, oveľa lepšia na asfalte, pohodlnejšia, úspornejšia a neporovnateľne spoľahlivejšia. Stráca však v teréne o tom niet pochýb...

Ak máš chuť o tom diskutovať založ novú tému rád pridám svoje názory a možno sa zapoja aj majitelia oboch spomínaných. Myslím, že s onikir-ovou otázkou takáto diskusia nesúvisí...

Awia


17.11.2006 14:04

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Awia, ja som prave sebecky chcel, aby tam tato diskusia sklzla :-)
Dufam ze mi to Onikir prepaci.
Ak dokazes temu rozdelit, prosimta to urob. Ja sa moc do diskusie zapojit nemozem, ako som pisal, lebo nemam prakticke skusenosti s ani jednou z nich, ale cca o rok by som si rad jednu z nich kupil a nechcem nechat rozhodovanie na poslednu chvilu, tak uz teraz hladam vsetky dostupne informacie. Predsa len, ide o pol miliona.
Takze budem rad ak sa rozvinie diskusia s argumentami.
vdaka


17.11.2006 14:05

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ad nadrz GS - ja konkretne porovnavam GS adventure a tam je nadrz tusim 36 litrov.


17.11.2006 18:09

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

kapricio
 Turista 

Teraz to asi odocim naruby, ale keby som mal rozpocet na motorku 300 000Sk, tak si asi kupim rovno dve motorky R850 a F650GS. Clovek si potom uzije v terene aj na ceste uplne kompletne. Este jeden odkaz pre Onikra, vyber si hlavne motorku v najlepsom technickom stave, nie vzdy ma clovek na to stastie, na Slovensku to byva problem, vyhodu mas v tom ze niesi uplne upriameny.


17.11.2006 20:28

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

m426x napriklad to ze ak sa ti pokazi hocijaka z uvedenych motoriek tak nemas problem s ND (kazda motorka sa raz dojekazi) ak sa ti pokazi caponord tak mas problem

niekde som cital ze v ceskej autorizovanej predajni aprilia bol nejaky slovak pozerat motorky a videl tam polozene tuono, tak sa opytal servisaka ze co sa stalo atd.. a servisak medzi recou utrusil "a tuono, uz ctyri mesice cakame na nahradne dily"
talian ti rad preda peknu motorku, ale ked sa ti nieco pokazi mas velky problem

matus KTM 950 adventure je bezpochyby skvela motorka, ktora navyse dobre vyzera, je nadupana lahka atd... ale oproti GS mi velmi vadilo to ze tym ze je lahka a je cela oplastovana tak bocny vietor na nej dost citit a neda sa ist tak ako s GS (GS je skaredy neokapotovany tank ktory si bocny vietor nevsima), dalsie nedostatok je retaz (odkedy viem ako sa starat o retaz ) by som si uz asi ziadne CLS ani Scottoiler nekupil)

absolutne sa stotoznujem s awiovym predsposlednym odstavcom

GS je nemecky tank co ta poslusne a spolahlivo odnesie na kraj sveta a naspat, KTM 950-990 adventure je sexy lady, lahka, nadupana, prejdes s nou inu kategoriu terenov ale spolahlivost, spotreba .. neviem neviem :-~


18.11.2006 16:24

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Každý ma má moto iné požiadavky a podľa toho mu iná mašina sadne. Mne to vyšlo na GS a vedome v teréne sa inými zaostávam... Aj tak je to ale v teréne hlavne o jazdeckom umení, ak to nevieš nepomôže ti ani LC8.

Aj preto som sa onikira pýtal na tie jeho požiadavky. Pre neho to skôr vyzerá na cestnejší stroj. A tam GS zaostáva oproti iným značkám napr. ochranou proti vetru, vode atď. Je toho viac... Nesnažil som sa povedať, že GS je najlepšia voľba, len som sa snažil povedať, že je najlepšia pre mňa a moje potreby.

Awia


18.11.2006 18:27

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

PeterBQ
 Skútrista 

Matus presne to iste ako ty som riesil pred rokom – klasicke GS alebo vtedy este KTM 950. Obe sa mi ,,stale“ pacia ale cennikova cena hovorila v prospech KTM. Preto som navstivil Bawariu BA aj Zubora BB. Cenovy rozdiel bol minimalny. Podotykam ze GS-ko malo navyse 3x kufre, ABS, vyhrievanie, padaky a ak by som si toto doobjednal na KTM bol by som na tej istej cene.
Potom som si precital nespocetne mnozstvo cestopisov a bolo jednoznacne rozhodnute – nebudem to rozpisovat, pretoze Awia to povedal uplne jasne.Proste je to pravda!
Argumentovat na jednej strane ze KTM je o 100 000,- lacnejsie a na druhej ze dokupim vacsie nadrze + mazac retaze je ,,cudne“ /sam vies ze TT nadrze budu az v r.2008 a ich cenu radsej ani nechcem vediet/.

V kazdom pripade su to skvele moto a ci kupis jednu alebo druhu budes urcite spokojny.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil PeterXX (18.11.2006 18:28)


18.11.2006 21:48

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Peter> ja som nikdy neporovnaval s klasickym GS, ani neviem preco. Proste bud GS Advenutre alebo KTM Adventure.
KTM nema oproti seriovej GS padaky a tu nadrz. Fakt neviem co to bude stat, ale origo ktm padaky stoja pod 250euro. Automaticky mazac retaze tiez cca 250 euro. KTM stoji cca 12.200 euro, cize spolu 12.700 euro.
Bavorak stoji 13.500 a este musis doplatit ABS za 1050 euro = 14.550 euro. Takze rozdiel 1750 euro. Mas pravdu, nieje to 100.000, je to 63.000 co uz nieje taky rozdiel a este by ma cakalo vymenit tu nadrz. Takze fakt to cenovo vychadza dost narovnako.
Takze vdaka za postreh!

Samozrejme ja si este obe motorky budem musiet vyskusat, u BMW sa este bojim tej vahy, ale zasa boxer by mal drzat vsetko dole, tak by to nemal byt az taky problem.

este raz vdaka.


18.11.2006 23:01

Re: VEĽKÉ ENDURO - PRE a PROTI

PeterBQ
 Skútrista 

Matus:Ked som ja kupoval este adventure nebola a trosku som aj vahal ci nepockat, ale dnes som spokojny a rad, ze mam klasiku. Zatial by mi velkost adventure bola iba naobtiaz, ale mozno zmenim nazor ak budem chciet zdolat daleky vychod.

Klamal by som vsak keby som tvrdil ze nechcem vyskusat aj KTM S-kovu verziu /hlavne v terene/.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 57633 | Včera: 204829