Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Yamaha demo TOUR 2024

Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda? - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNovinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda? - Diskusné fórum - Diskusie k Článkom

Hodnotenie: (37 hodnotení)

Diskusia k článku: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 |

15.10.2015 14:02

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Tragikomické by to bolo možno po pol roku alebo roku..............teraz je to už len tragické. [zle]


15.10.2015 13:47

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

HoGo80
 Edvenčr 

Ikona

Tak toto je už tragikomické :D

Video: Honda Africa Twin 2015: Dobrodružstvo pokračuje 16.10.2015



01.10.2015 15:38

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Dnes som cital nejake nove informacie o novej Africe a udavaju ze podsedlovy ram je ocelovy a bude demontovatelny/vymenitelny v pripade poskodenia nasledkom havarie.

Dôvod úpravy: :-P

Upravené 1 krát. Naposledy upravil RadoR6 (01.10.2015 15:40)


24.08.2015 11:31

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Deluxa
 Edvenčr 

Boha to je tu diskusie :D neviem co tu trepete ale kto chce ist skutocne do terenu (nie polnacka lesna cesta ani 3 diery) nebude tam snad brat 230kg litrovu motorku to je fakt absurdne a kto sa pri tom bude bavit je asi moto-masochista. Pravda je ze honda vstupila do toho segmentu kde je konkurencia ako svina, fakt pozeram cisla nic mi na nej vyslovene nevadi, vyzera dobre, ostala 21ka, som presvedceny ze ten motor bude drziak teda mlatenie km zarucene. Ako tvrdit ze neprisli s nicim novym je tiez urcity druh postihnutia, ved predsa cely cas je rec o dtc do terenu. Kto z konkurencie ma vyladenu taku prevodovku? Dalej nechapem ako niekto moze kritizovat v4 Crosstourer. Isli ste na tom niekedy co to dokaze? Ludia tu pisu bludy ti co najviac troluju realne maju vyskusane nechcem povedat hovno ale je to tak. Mne sa trebarz tiez nepaci gs a tie trapne boxerovske motory davaju do vsetkeho,ale raz som vyskusal gsa a musel som uznat ze je to premyslena a dobre postavena motorka. Kritika je na mieste ale az ked si tu motorku realne vyskusate v pazuroch a v roznych podmienkach inak je to mlatenie slamy a trolovanie... [dobre] tesim sa na nu a na predvadzacku co bude az na buduci rok asi ale pockam si na to....


21.08.2015 21:41

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Feror
 Edvenčr 

Ikona

Pozri obrázok


17.08.2015 11:01

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

freebiker
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

super ze stale vidim afriku, vykonu malo? ten kto to napisal nech sa paci par koleciek na nejakom rally (a nemyslim slovakiaring)
jo a tiez je super ked niekto pupkaty kritizuje vahu a pritom by tam chcel 40l nadrz
ja som zvedavy na realny test , spolahlivost , spotrebu .... [dobre]


12.08.2015 20:55

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Skalaaa
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

čo je na nej ťažké? veď nemusíte sťahovať drevo z hory... na vybláznenie si kúpte motokros


31.07.2015 15:07

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: Landal: no dva cudliky a dialkove je troooooosku rozdiel :-D :-D :-D

inak, tripmaster #001 bude mat mozno casom zberatelsky vyssiu hodnotu, ako moto 8-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (31.07.2015 15:10)


31.07.2015 14:47

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Re: Landal: [dobre] [dobre] [dobre] [dobre] :-D :-D :-D


31.07.2015 14:45

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Re: Menton: áááále čo vyprávaš....

Šak tie dva červené čudlíky Ti idú oči vyraziť :-O Už to vidím vo farbe a so zvukom...
Tiahla šotolinová pravá, dakarský drift, na tacháči kilodvadsať a ľavou rukou riešim settings na palubovke, bo mi tripmaster ukazuje za dnešok 165,3 km a práve teraz mi táto hodnota nie je dosť presná :-D

Zamýšľam sa, či je veľká blbosť kúpiť motorku kvôli RNS-ku, hmmm.... :-D


31.07.2015 14:32

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: Landal: tak dufam, ze dialkove uz bude v cene, bez toho sa to neda ;-)


31.07.2015 14:31

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

landal, keby som tak vedel o com hovoris :-D


31.07.2015 14:01

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Re: pitaz: čekni si settings, máš tam jedno desatinné miesto, nebude ti to sedieť s itíkom, potrebuješ to mať na dve desatiny :-D :-D :-D ;-)


31.07.2015 13:59

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Landal
 Edvenčr 

Ikona

No veď to je RNS v hodnote 250 Eur v špeciálnej edícii [dobre]

Dúfam, že tam nechajú aj konektor na DO, ak by si ho niekto dokúpil. Ten DO je skoro tak drahý ako samotný tripmaster mimochodom...

No a potom už len RB na rajdy a davááááááj do sveta jazdiť Rally :-D

Brááááááááááp-brááááááááááááááááááp-bráááááááááááááááááááááááááá.................


31.07.2015 12:59

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Re: pitaz: také chcem ;-)


31.07.2015 12:57

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

Pozri obrázok

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (31.07.2015 12:59)


31.07.2015 12:51

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Už sa neviem dočkať testovačky :-)))


31.07.2015 12:44

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: pitaz: za tripmaster [dobre] [dobre] [dobre]


31.07.2015 12:35

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

od dnes sa da oficialne objednat. prvých 20 ks pre Slovensko bude vybavenych tripmastrom aky sa pouziva na crf 450 rally plus knizka o historii africa twin, takze ak ma niekto zaujem, kludne napiste, objedname, dodame ;-)

ak chce niekto najprv vyskusat (co predpokladam), tak az v novembri


31.07.2015 10:31

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: satos: sak ano, ked je clovek pritlaceny k muru, tak dokaze cokolvek ;-) ta definicia cestovneho endura sa mi fakt paci [dobre]

Re: [miros139]: my sa v mnohom zhodujeme, aj ked to casto inak formulujeme... ale to je v pohode, o tom je diskusia... ;-)

Nech uz je ta nova Afrika aj na predajni a na znackach...


31.07.2015 9:51

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Re: Menton: Tých 25% to na veľkom endure dáš. To ty vieš.
Ja tvrdím, že ak ideš pretekať, potrebuješ pretekárske enduro, ak ideš cestovať, treba cestovné enduro.


30.07.2015 22:01

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

Menton-sorry Piliscev nie je tazsi teren, akoze siroka draha v rozmeroch dvoch dialnicnych pruhov s terennymi vlnami? ok. pre velke enduro a neskuseneho jazda mozno ano....
(pozor nemasirujem si tu ego ani vtacika, hovorim vseobecne) , spomenul si Rada Zubora, on totizto ma v terene a hlavne sutazne nacuvane tolko co mi vsetci dokopy odjazdene dopredu, tak sa necudujme ze mu to ide pekne od ruky aj na baworaku.
Menton-a vidis ze sa nakoniec zhodneme, pretoze toto cele je neriesitelny problem a je prudko nekompromisny-vzdialena destinacia, pohodlny presun, pneumatiky a na mieste tvrdy offroad. Potom su jedinci ktori s tym vykyvu elegante a zatlcu offroad special do debny a poslu si ho hen, a v slapkach a kratasoch nasadnu par avion.
konkretne pre mna bola supertenere velmi draha, kupil som ju s uzkou ritou ojazdenu a koli financiam zase predal, bola to tak bohovska motorka, aku uz asi neosedlam(mam na mysli cenovu kategoriu) jednoducho neda sa svietit a mat skoro 10litrov v motorke je jednoducho na moj vkus privela, ked viem ako by skoncila...obuchana z kazdej strany,a bolo mi jedno ze su od nej lahsie a vykonnejsie motorky,zvladala vsetko co som v ramci cestovania daval na starom jednovalci....
Satos-ta stara hajtra by tam onam sla po generalke,tak nevidim dovod robit paniku s odtahom, to bol princip, ak viem ze idem rozmlatit motorku do rumunuska ci albanska ci bohvie kde, je tu alternativa kupit vyhoneny jednovalec, trosku sa mu povenovat a po generalke vyrazit, tych cca 1000km musis tam za dva dni zmaknut aj na takej starej buuude.
Mozme si kazdy vybrat, bud mat xtisic eur v modernej zevraj univerzalnej motorke, alebo si to rozmenit a kupit si za podobnu ci mozno nizsiu konecnu sumu dve mozno tri motorky, starsieho data, ktora kazda splni svoj ucel, peniaze si doma netlacim ani ich vidlami neprehrnam kazdy vecer, ale da sa to

Menton-ak sa zberas na vychod na bajkal a dalej,a podobne, tak ti tu dilemu fakt uprimne v dobron nezavidim - bud tri tyzdne na asfalte a menit gumy a nasledne offroadovat...alebo ..xxxx....a ved vies ty sam do coho ides, isto mas vsetky dostupne cestopisy precitane krizom krazom a ludi co to okusili vyspovedanych, tak drzim palce

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil miros139 (30.07.2015 22:09)


30.07.2015 19:54

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: miros139: necital si ma? Tazsi teren je napr. Piliscev...

Re: satos: to je presne ta dilema [dobre] zvazujem vacsiu cestu, cca 75% km by sa mi urcite lepsie islo s velkym endurom, pohodlny posed, luxusna ochrana a moznosti zbalenia... Avsak dalsich 25% km si pyta skor lahsi jednovalec s vyraznejsim off naladenim, len na tom sa zas tazsie hltaju tie vacsinove km... Takze univerzalna moto neexistuje, vzdy je to kompromis a prisposobenie sa. Riesenie je mat viac moto, len ono sa to tazsie meni 10.000km od domu ;-)

Inak, to iste sa deje aj so supersportom. Ked je novy, tak s nim majitel najcastejsie machruje pred kaviarnou, alebo na Sturci. Az po par padoch, rokoch a majiteloch ide do laminatov a stane sa z neho okruhovka pre hobika....

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Menton (30.07.2015 20:00)


30.07.2015 18:42

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Re: Menton: Otázka ešte znie, či je príjemnejšie, lacnejšie... ísť do vzdialenej destinácie s predpokladom ťažších prejazdov na novej (trebárs Afrike) a riskovať škrabance na novom laku, alebo na 1000€ starenke a riskovať opravu, odťah ...


30.07.2015 18:34

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Sano
 Edvenčr 

Ikona

Je to takto. Najprv cesta a trocha polnaciek. Potom lahke otukanie v terene. Potom silnejsie otukavanie a nasledne vycitky: ja kkt naco som sa tam serkal, teraz mam doskrabane padaky. Potom oprava padakov a nastup na tazkuuuuu soooooodu do Rumunskaaaaaaaa >:-) >:-) >:-) >:-) >:-) :-))) :-))) :-)))


30.07.2015 18:15

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

Menton-a co myslis tazkym terenom
cize, tie lahsie vylety by ta afrika asi mohla zvladnut ze...ci?
tak preto chapem ze vacsina majitelov vacsich motoriek so zavratnou cenovkou si to blato radsej dokupi v spreji, ako by mala ukoristit skrabancek, potom su este dobre tie nalepky akoze rozstrielana karoseria, a neviem ci som niekde nevidel aj samolepky musky, komare, samozrejme v roznych velkostiach, no a hitom sezony 2016 bude kit - zbytky vrabca s dokonalou imitaciou pierok a zvyskov...
Potom dost nechapem naco su potrebne dobre terenne vlastnosti novej motorky ked kazdy novy majitel bude pravdaze posraty ju prebehnut v terene...podla tvojho pohladu na vec
--a tazky teren je od slova ze sa mi tadial tazko ide?na tazkej kLokotine?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil miros139 (30.07.2015 18:16)


30.07.2015 17:40

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: miros139: osobne si myslim, ze asi jediny clovek, co dokaze novu moto ako tato Afrika, zobrat do fakt tazkeho terenu, je Zubor (aspon ja nikoho ineho nepoznam). Lebo je omnoho lahsie mlatit o zem "starenku" za 1.000 eur, niekolkorocnu jazdenku s hodnotou 3.000-5.000 a uplne inak to vnimas pri moto za 12.000-15.000. Takze, aj ked Afrika posobi rozhodne viac off, ako velka vacsina cestovnych endur momentalne na trhu, vacsina novych majitelov ju bude brat na prevazne asfaltove vylety s lahsimi off vlozkami (sotoliny, polne cesty, trava v kempe). Ale po par rokoch, ked klesne cena tak na polovicu, tak ju mozno niekto dotiahne aj napr. do Piliscevu na rally... A konecne zisti, co v nej je...
Preto ma na tuto moto iny pohlad clovek, co si ju chce (chcel) kupit novu a inak sa na nu pozera niekto, kto si urcite pocka par rokov az na nevyuzitu jazdenku od dedka zo sopy v Nemecku...


30.07.2015 16:05

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

satos-dik za info, super,
hlavne ze si si vylet uzil to je to najpodstatnejsie, obdivuhodne je aj to ze si to dal sam-koli x okolnostiam.
mne sa mala tenerka paci, ale ked som ju porovnaval s afrikou novou tak na to ze je to jednovalec by mohla byt lahsia, to naznacuje, ze v dnesnej dobe skratka motorka naberie vela kil koli serepetickam tipu katalizator,vstrekovanie a pod., verim tomu ze keby su tie motorky cisto iba ram, motor karbose buda na filter sedlo svetlo a nadrz nejaky ten obyc blatnik tak su mnohe z nich pod 200kg. ale keby...je keby...
ano adventure je ako adidas, cim viac pasikov tym viac adventure, je pekne ze net je plny fotiek kde dokazu zanieteni chalani prekopat aj motorky typu vstrom vymenou vidlice, kostami v prepakovani a tlmicom, vyfukom a par doplnkami na uz dobry zaklad na jazdu offroad,a zvlast dnes ked jazdenu vidlu z motokrosu kupis za radovo 100-200-300 eur, je tym padom, bezpredmetne riesit podvozky seriovych motoriek, kto chce si to poladi a ma dobry pocit a lepsie vlastnosti,
-a pri dnesnych cenach jazdeniek nie je problem mat aj dve motorky a doplnat ich charakter navzajom, nova afrika bude dobrym zakladom a univerzalom v duchu starych endur - 21a18 rafiky,blbuvzdorny podladeny motor,geometria a posed vhodny pre sirsiu verejnost-vyska sedla nastavitelna, a kazdy kto bude chciet vacsi extrem si ju upravi na svoj obraz


30.07.2015 15:38

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Re: miros139: Ja to porovnám teoreticky s Afrikou, keďže je to fórum o nej.
podvozok: neviem, čo je lepší podvozok, ako má Ténéré, pretože som žiaden iný v teréne neskúsil. Nemám s čím porovnať. Pre mňa je otázka podvozku takmer bezpredmetná. Som si istý, že je to otázka dôležitá, keď o nej hovoria skúsený jazdci, ale aj vraj zlý podvozok na Ténéré ma odviezol tam, kam som chcel.
hmotnosť: bez debát, čo najnižšia. Ale hore som spomínal, že prečo hlavne (zdvíhanie, bahno...). Dnes viem, že je to na jazdcovi, aby prešiel. Ténéré zvládne ďaleko viac, ako ja som schopný uriadiť.
zdvihy, svetlá výška a šírka zadného kolesa: môj sedliacky rozum mi hovorí, že Afrika je na tom lepšie
výkon: 34kW mi bohate stačí, ak by som mal 70kW, možno by to bolo trocha pohodlnejšie na diaľnici. Treba sa však aj zamyslieť nad tým, aký je limit pre pneu E09. Edvenčri na asfaltových pneumatikách určite na diaľnici využijú 70kW.
spotreba + dojazd: Ak má Afrika dojazd 450 km, je jedno akú má nádrž. Pritom je jasné, že spotrebu bude mať príjemnú. Vlastne menej ako Ténéré. Ja mám dojazd zhruba 470 km. Vôbec to nie je málo.
madla na zdvihanie: Určite treba. A nie len vzadu pri sedadle. Žiaľ, obkolesiť Afriku padákmi=hmotnosť naviac.

Musím povedať, že šotoliny jazdím 30-50 km/h. Tak viem sledovať cestu aj kochať sa okolím. Viem, že sú jazdci, ktorí by to jazdili 50 až 100 km/h rýchlejšie.
A teraz treba porozmýšľať, pre koho je nová Afrika postavená. Pre široký okruh amatérov a kochačov, ako som ja, alebo "pretekárov". Ak je to to prvé, tak si myslím, že debata o tom, či je Afrika dobrá, alebo zlá, je bezpredmetná. Až na hmotnosť, Afrika má oproti Ténéré všade plusy.

Otázka je, či začínajúci jazdec potrebuje Afriku, alebo cca 4000€ lacnejšiu Ténéré... Ak Afrika poskytuje viac, ako Ténéré, pre znalých jazdcov je asi rozhodnutie jasné.
Našťastie je teraz nepotrebujem meniť motorku, inak by som mal dilemu a vyhrala by asi Ténéré. Ale ak v jari brat kúpi Afriku a ja zistím, že je to veľký rozdiel do plusu, ďalšia voľba bude jazná.

Ešte ku kolesám a hmotnosti:
Takže, ak sú oceľové vypletané (+ duša) ťažšie ako liatinové, tak to Honda neposrala a dala tam to, čo tam má byť, aj na úkor hmotnosti. Osobne som sa nikdy nezaujímal o cenduro motorku s liatinovými kolesami..., a potvrdili ste mi to.

Ešte pikoška na záver:
Švagor v Chorvátsku stretol krajanov (angličanov) na 1200GS a asfaltových pneu. Jasne, dal sa s nimi do reči.
Spýtali sa ho, akú má motorku (bol tam autom na dovolenke) a on že Apriliu Pegaso 650.
Ich odpoveď: Ale to nie je Adventure motorka


30.07.2015 14:03

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: raptor: Dušové kolesá


30.07.2015 13:50

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Mne by duse vobec nevadili. Asi preto, ze som na ne zvyknuty. Na novej motorke mam bezdusove gumy a este som sa s tym uplne nestotoznil.


30.07.2015 13:08

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

PedroADV
 Jogurťák 

Ikona

Raptor : na českom fóre som čítal ze to bude s dušou :-(


30.07.2015 12:58

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

neviete niekto ci bude mat dusove [zle] alebo bezdusove [dobre] pneu?
v clanku ani v diskusii som to nenasiel a z obrazkov mam vodojem ze tam budu duse


30.07.2015 12:53

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Campo
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

dovolím si podotknúť že cestovateľa edvenčra nerobí motorka ale jeho srdce.. príkladov máme dosť... ale je jasné že motorka pri tom výrazne pomôže... mne by nepomohla... mne asi chýba ta odvaha... [dobre]


30.07.2015 12:50

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

satos-cital som tvoj clanok z rumuska, tak priebezne nie podrobne,hlavne som pozeral fotky a precital niektore state kde si enduroval, povedz co by ti v tom terene a na takom vylete bodlo najviac, lepsi podvozok, ci nizsia hmotnost, svetla vyska, vyska sedala, madla na zdvihanie, vykon motora, spotreba, dojazd motorky, pneumatiky, servisne ukony, skus nacrtnut co by si na svojej motorke potreboval vylepsit aby si sa tam citil prijemnejsie, (urcite to bol fajn zazitok v takej konfiguracii ako si bol, ale urcite by si si sam prial nieco zlepsit ) ak sa ti chce tukat tukni do klavesnice


30.07.2015 12:34

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Kolesá z hliníkovej zliatiny sú ľahšie ale krehké... môžu prasknúť.
Vypletané kolesá sú ťažšie, ale robustnenšie, pružnejšie, odolnejšie voči nárazom, po skrivení je možnosť vycentrovať... Jednoducho do terénu vhodnejšie, blbovzdornejšie...


30.07.2015 11:32

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

jogcar
 Edvenčr 

Satos: ked dojde k situacii, ze rozmlatis kolesa z hlinikovej zliatiny na takom stroji, tak si motorku tohto typu pouzival nespravne. Samozrejme su tam rozdiely vo vlastnostiach kolies, ale nie take, ktore by rozhodovali alebo urobili nejaky rozdiel. Jedna sa skor o situacie, ze odkusnes z limca, kde pri hlinikaci si skoncil, pri ocelovom teoreticky zrovnas pripadne vyriesis dusou. Zase je ich treba kontrolovat, ci su spice ok a su spravne dotiahnute. Ale pokial to nie je zavodne nasadenie, alebo vazna turistika kde nic nie je, je to optika.


30.07.2015 11:08

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Mňa práve zaujalo, že KTM má liatinové kolesá. Trocha mimo témy, ale vysvetlil by mi niekto, prečo sú liatinové dobré na cenduro stroj? Ja som v tomto neinformovaný.
Možno ľahšie? + bezdušové pneu. Aj keď V strom má vypletané + bezdušové (ak som to dobre pochopil, keď som ho naživo videl)

Vychádzam z predpokladu, že oceľ je pružná a v náročnejšom teréne by toho mala zniesť viac ako nepružná liatina...


30.07.2015 9:28

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

Awia: prečítal som si to 3x a stále neviem pochopiť....nevadí, ved nemusim vediet vsetko..a po vcerajsich pivach je dnes ráno trocha ťažšie... 8-)


30.07.2015 9:22

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Campo
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: egres2: :-D alebo chýba preto, lebo sa neporovnáva octavia rs ale mohla by sa napríklad porovnať s bmw M3 kde tvoj vzorec vyzerá nasledovne:
BMW M3 - 1900 kg dvaja + batožina : 317 kW = 1 kW na 5,99 kg kurva tá afrika je úplne slabučká!!! a poznám aj silnejšie autá tabulkovo :-D :-D :-D :-D
Re: superflanker: [dobre]
ale co ja s mojou shadowicou???
500 kg a výkon 33,6kW toto sa zle píše 1kW na 14,88 kg...
sa čudujem že ma to vôbec odvezie...

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Campo (30.07.2015 9:23)


30.07.2015 9:17

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: demmoo: Chlape radšej najprv čítaj potom píš... ;-)

Spomenul som Nudu ako jednu z TOP fun motoriek posledných rokov (pre mňa) a už keď vyšla som sa tešil že snáď na jej báze postavia aj cestovné enduro... To by bola šupa. Na druhej strane aspoň je vidieť aké má ten motor v F800GS rezervy. Snáď sa bavorák zobudí a do novej generácie F800GS dá konečne poriadny podvozok.

Btw ja som tu nikde žiadnu tabuľku nedával, doplnil som len Lanďalovu aby som spomenul Nudu...

Ale keď chcete tak aktuálna konkurencia - pridal som tam aj VStroma XT aj keď... ;-)

Kým BMW má podvozok naprd, Triumph pre 2015 inovoval práve na tomto poli a to plne nastaviteľným podvozokom WP. Paradoxne KTM v 1050 na podvozku ubrala, vidla je tenšia (43mm) a nenastaviteľná... Nehovoriac že iba KTM má liate kolá a KTM a Vstrom majú 19/17 palcové kolesá. (KTM 1050 má úplne cieľové zameranie ako Africa Twin - je to entry adv nie offroad adv) A iba Afrika má vzadu endurácku 18-tku...



30.07.2015 8:40

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

egres: v hlave... (a nohaviciach)


30.07.2015 8:16

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

egres2
 Bahniak 

Ikona

Afrika- 450 kg full naložená : 70kW = 1kW na 6,42 kg
Octavia RS - 1680 kg dvaja + batožina : 161 kW = 1 kW na 10,43 kg
Kurva kde vám stále chýba výkon???? :-O


29.07.2015 21:07

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

pitaz
 Kávičkár 

Ikona

majoKE veru, ked uz honda raz vyrobi novy motor, urcite ho mozme ocakavat najmenej v 5tich dalsich modeloch v nasledujúcich rokoch. a kedze bol uz dopredu vyvijany na pouzitie s DCT prevodovkou, urcite budu dane modely v ponuke s DCT. aj ked sa tesim, co za nove modely to budu (ved honda si vie sem tam pekne uletiet), aj tak sa mi zda, ze nova africa je to, na co som sa najviac tesil.

keduska - varadero ma tiez 100 k a 100 nm (cca), ale je o 40 kg tazsie a hlavne tazisko ma podstatne vyssie. cize v porovnani s varanom bude africa rally bicyklik :-)))


29.07.2015 20:41

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

coffeeracer
 Veteránista 

Ikona

..som antihondofilny,ale lubi sa mi,ze Honda sa nesnazi za kazdu cenu vytiahnut vykon kedze sam zastavam nazor,ze 100koni,100 krutak staci vzdy a vsade tak ,aby si clovek maximalne uzil motorku naplno.Ta motorka sa bude sama predavat uz len vdaka menu z minulosti a tvarom pravoverneho rally offroadu..jedina chyba je vaha..


29.07.2015 20:35

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

nie nie sme skromni, staci nam vsak to co ponuka aj honda, povedzme,lebo vieme ze keby chceme 150kg a 150k a zdvihy 300mm, tak nam to nikdo v serii neponukne, nikdy v zivote,
apropo rally specialy dochovane, po legendarnych jazdcoch hrdo stoja nedotknute vo vytrinach predajni na cestnom mieste alebo v sukromnych zbierkach, a behaju len aby sa prevetrali vyfuky alebo pofotili a to su tie motorky co rozvirili hladinu, a kontinenty sa objavuju na baworakoch, vstromoch a cojaviem com vsetkom na radoby cendurach....


29.07.2015 20:32

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

alexa7 - ale KTM hrá inú hru - a hrá ju dobre.

+ KTM takú motorku ako je Afrika spravilo - pred 10 rokmi a LC8 950 / 990 zožala úspech. Akurát že bola na špičke cenovej ponuky. Nevidím dôvod prečo by to Honda teraz nemohla zopakovať, najma ak cena je naozaj priaznivá. a vlajková loď KTM - SuperAdventure sa snaží ukrojiť z koláča kde sa tetelí ešte viac pocestnená R 1200 GSA-LC.

Podľa mňa 150 koní a adaptívny podvozok na dual purpose motorkách, ktoré majú byť reálne vystavené terénom je blbosť. Keď raz budem chcieť naháňať superšporty na asfaltkách v posede cestovného endura tak si s prehľadom kúpim S 1000 XR alebo Multisrandu ;)

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (29.07.2015 20:35)


29.07.2015 20:20

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

raptor:ale keby KTM spravilo motorku s parmetrami ako táto Afrika to by bolo rečí že čo toje :-O
aké "Ready to race" :-O , ale zrazu je každý skromný , že ako to stačí , lebo Honda vie čo nám treba :-D


29.07.2015 20:17

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

MajoKE
 Skútrista 

Ikona

Afrika mi je ukradnuta, ale na pouzitie tohto motora v inych modeloch sa tesim. Ozivit strednu turisticku triedu, kde je par modelov...aj vyhynute XJ900, NTV700, F800ST. Poprosim remen, kardan, DCT. 😇


29.07.2015 19:24

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

mentonova tabulka porovnania sa mi zdá naozaj korektnejšia ako awiova ;-)

landák - urazil si ma.. >:-) ja jazdím vždy tak na 120 - 150%, potrebujem aspon 150HP ideálne 200HP + do terénu samozrejme N2O, ...čo si nevidel že mi to GS skrátka nestačí :-)))

Teraz vážne, Honda musela Afriku postaviť (funkčne aj cenovo) tak aby predávala po celom svete, nielen u nás na malom Slovensku. Okrem KTM 1190R (ktorá je ale cenovo, váhovo aj výkonovo niekde uplne inde) je to pre mňa jediný mastodont ktorý sa nehrá na Rallye motorku , ale ktorý je rallye motorkou. Všetko ostatné sú len viac či menej pocestnené cestovné endurá. Kto si myslí že do terénu potrebuje 150 koní a preto je 1190R lepšou motorkou ako 100 koňová Afrika má moju poklonu s obnaženým zadkom. :-P


p.s. najendurovatejšími mastodontami boli bezpochyby BMW HP Enduro a KTM 950 SuperEnduro... ako dlho sa vyrábali? Aký bol po nich dopyt? Koľko stáli ako nové?

p.s.2 ani stará Afrika nemala lepšie parametre napr. oproti starej XTZ 750 SuperTenere. Napriek tomu koľko sa predalo Afrík a koľko SuperTeneriek?


29.07.2015 19:05

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

PedroADV
 Jogurťák 

Ikona

Ja len ze v Mentonovom porovnani treba upravit krutak 950 adv ktory urcite nie je 55 Nm ale 95 ;-)


29.07.2015 17:11

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Neviem kolko koni ma velke Varadero, ale dvaja a plne nalozeni sme davali v poho aj zly teren a vykon stacil (nalozeni celkova hmotnost takmer pol tony). Kym to nevyskusate su to tu len take dohady a ja si myslim a ja som cakal a bla bla.
Myslim, ze Honda mala dobre urobeny prieskum trhu, kym urobila novu Africu.
Podstatne je celkove zladenie veci a ako povedal elKablo, hlavne, nech to nie je ping pong kvalita :-D
Pre mna je dizajn a vizaz tejto moto uplne top na trhu. Uvidime, povedal Stevie Wonder.


29.07.2015 17:05

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Menton
 Skútrista 

Ikona

Medzi slepými býva jednooký kráľom!
Preto je starostlivy vyber konkurencie zakladom pre dobry vysledok testu. A tak 1000 enduro porovname s 800 alebo este lepsie s motardom (aj ked s humorom) ;-)

motoride.sk/?P=motodb-cmp&cmp=%2C7349%2C10347%2C...


29.07.2015 16:59

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

100k je do terenu az az, na cestu pre jedneho primerana vykonova rezerva, pre 2 s kuframi je to ale obcas malo...

Jazdne rezimy nepotrebuju ziaden geret. Je to prachsprosta zmena mapy. 140k motorka nepotrebuje ziadnu stabilizaciu ani kontrolu preklzu, je to zvladnutelny vykon. Ale trh to ziada...


29.07.2015 16:41

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Re: demmoo: neblbni chlape, šak Awia píše "XL enduro na jej báze..." Je jasné, že by sa to muselo celé upraviť a inak nastavený podvozok...

Ja viac výkonu nechcem chlapi. Sorry, ale naháňačka za výkonom je mega chujovina. Potom tam musia natrepať 14 režimov a 48 obmedzovacích systémov, aby sa s tým ľudia v premávke nepozabíjali. Na čo to je? Fak chcem cielene menej výkonu a za to chcem spoľahlivý držiak!

Moja stará afa bola dosť dobrá na to, aby som na slušne obsadenej rally naháňal (a niekedy aj predbiehal!!!) jednobuchy. Na tejto novej je papierovo výkonu habadej a nikto z nás, čo sme tu zatiaľ do tohto vlákna prispeli, z toho nevyužujeme odhadom ani 60%. Ak som niekoho urazil, tak sorry, ale som o tom fakt presvedčený.


29.07.2015 16:15

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Awia> suhlasim, ze na tazisku velmi zalezi.

Predpokladam, ze v Maroku vase veci aj s kuframi vazili okolo 30kg. Ako skuseny cestovatel mas najtazsie veci v kufroch dole, a v topcase len lahke blbosti.

Ked jazdec stoji v stupackach nemoze byt iba zalezitostou taziska, ze 30kg, pritom vacsina ulozenych pod urovnou sedadla by ta tak rozhodilo, ze by ste nepresli dunami. Je to ta hmotnost. Ta hmotnost sposobovala to, ze ste sa zahrabavali.


29.07.2015 16:11

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

ešte tam doplň S 1000RR a Goldwinga...a bude to uplne super porovnanie...

čo volali chalani z Husky, že treba reklamu spraviť?

rozmer kolies [zle]
objem nadrže [zle]
dojazd [zle]
ochrana jazdca [zle]
zameranie celej mašiny [zle]

to je proste motorka z úplne inej kategórie :-O


29.07.2015 16:06

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Nadviažem na Landala... Čo tak doplniť do porovnania toto. Už keď Nuda vyšla tak som začal tajne dúfať nad XL endurom na jej báze... Výkon lepší ako nová Afra, poriadny podvozk by bol... Hmotnosť samozrejme nevieme lebo Nuda je nahatá a s malou nádržou ale... Žial BMW namiesto dopracovania Husku predala a bolo po... nádeji... ;-)


29.07.2015 15:49

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Re: BorisF800: súhlas úplne, a preto som si hodil už hneď po uverejnení článku toto porovanie:
motoride.sk/?P=motodb-cmp&cmp=%2C10735%2C...

Keď zohľadním rozdiel v obsahu nádrže, tak je afrika s ABS o 7 kg ťažšia. Ale z týchto dvoch dizajnovo u mňa afka 800-ku tromfne.


29.07.2015 14:01

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

8814
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Nemá chybu!Oplatilo sa čakať na novú Africu.Predajnosť bude určite vysoká.A hmotnosť?Bude k nej množstvo doplnkov rámy kufre držiaky a bude mať cca 240-250kg ako konkurencia.


29.07.2015 13:10

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Hodnotenie: Dobré

Ak si kupujem niečo v rámci svojho koníčka, tak dizajn je dôležitý (auto, bicykel, nôž,...a kde jaké somariny).
Osobne na oplastovanú KTM pozerať nemusím a pre mňa nová Afrika vyzerá (takmer) dokonale.
K tomu pohľad človeka, ktorý sa rád prevezie po horských cestách a užíva si to a nepotrebuje naháňať sekundy na uzavretých tratiach stavaných na o polovicu (či viac) ľahšie motorky:
Výkon: komu je 70kW na motorku (a zvlášť cestovné enduro) málo, asi má doma minimálne 350 kW auto
Dojazd: 450 km je dosť pre veľa z nás. Ak niekto rieši, že na diaľnici pri 170 km/h bude mať vysokú spotrebu, asi Afrika pre neho nie je ten pravý edvenčr stroj.
Kolesá: OK
Zdvihy: OK
Svetlá výška: OK
Výška sedadla: OK
(stále sme v kategórii Cestovné Enduro)
Hmotnosť: Ak teraz napočítam k Ténéré padáky, centrálny stojan a kde jaké prkotiny, tak budem niekde tam, kde je teraz Afrika. Hmotnosť je dôležitá keď zdvíham zo zeme, rozbieham do kopca (nehovorím o asfalte), ťahám z bahna... Ak je motorka v pohybe, hmotnosť nie je až tak cítiť, hlavne ak na zadnom sedadle nemám slona a tým ťažisko vo výške hlavy.
U mňa je to tak, že moje schopnosti sú stále pozadu za motorkou. Ak nie je moja moto v pohybe, tak som väčšinou zlyhal ja. A kto vie, koľko je takých jazdcov, mne podobných. A potom sa vyhovárajú na hmotnosť.

Z toho čo tu vidím, nová Afrika [dobre]

Ak sa zadarí a v jari pribudne nové cenduro do rodiny, Afrika je favorit č.1.


29.07.2015 12:22

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Landal
 Edvenčr 

Ikona

Mňa na tom baví, že motorka, ktorá evidentne je žiadaná a motoverejnosť na ňu čaká.

Jedna vec je ale fakt. Podstatné je, ako vec funguje ako celok. Stará Afa bola v ktorom samostatnom kritériu extra? Ja neviem, nič ma nenapadá... Ale výsledná funkčnosť celku [dobre]

Na tej váhe je naozaj najdôležitejšie ťažisko a umietnenie. Mňa by nenapadlo že stará Afa má cez 200 kg ale má...


Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Landal (29.07.2015 12:29)


29.07.2015 12:15

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

BorisF800
 Turista 

Ikona

Už ked tak Africu Twin by som porovnaval z GS800 , GSA800. Či novu alebo aj staru. Toš moj nazor :-)


29.07.2015 12:12

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Súhlas s Awiom [dobre]


29.07.2015 12:06

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Awia, vravim v tech. specifikacii - v tabulke.


29.07.2015 11:58

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: matus: Kufre sme v Maroku skladali raz a to preto že kufre sú ťažké, ťažisko vysoko a nad zadným kolesom... Bol to úsek takých malých metrových závejov piesku a sypkých... Neboli to duny. Zahrabali sme v sypkom piesku zadok. Po zložení nebol problém jazdiť... Aj bez kufrov má tá moto 250kg, to nieje v hmotnosti ale aj o tom kde je uložená...

Re: keduska: Iba si poriadne nečítala: "Sedadlo bude možné výškovo nastaviť v rozmedzí 20 mm, teda jeho výška bude buď 870 mm alebo 850 mm."

Zostávam verný svojmu výroku, ak má moto 200+kg tak +-20kg nehrá zásadnú rolu. Oveľa viac rozhoduje kde je ťažisko, aký to má podvozok a v neposlednom rade jazdca... Súhlasiť s tým nemusíte ;-)

S GS som na pretekoch bežne jazdil časy porovnateľné s Afrikami (nerátam Hajného a spol >:-) ) a to GS rozhodne podvozok dobrý nemá... Príklad Kľačany: 1. Transalp 01:54:26,45, 2. Afrika 01:58:21, 3. Afrika 02:01:24,37 4. GS ja 02:03:54,97 a to nespomínam Rada Žubora, kde ten prínos jazdca bol zjavne oveľa väčší... ;-) Porovnanie Afra vs GS

Na technické parametre sa nejazdí a podľa nich ani moto nekupuje... Rozhoduje ako funguje celok, jedna moto v niečom stráca, v inom je lepšia...


29.07.2015 11:21

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Motoraptor
 Turista 

Ikona

varan - k supertenere sa pre klud vo fime nevyjadrujem :-))) .. cacho vie kde bývam :-)
fonzy - tak zas ale awia má toho v teréne najazdené rádovo viac ako my - je možné že my nováčikovia každé kilo cítia ovela viac ako starí harcovníci ale zas matúš pokiaľ viem neni offroadpanna

tých 19litrov paliva može byť pri dobrej spotrebe kľudne na 350 - 400km čo je dojazd myslím bohato dostačujúci, na druhej strane 33 litrová nádrž pri R 1200GSA znamená zásadný rozdiel v manévrovateľnosti pri nižších rýchlostiach a na nespevnených povrchoch .. citeľné najma ak prídeš "nasucho" na pumpu a tankuješ doplna


29.07.2015 9:41

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Tak tak Raptore [dobre]
...a ako je v terene dolezite kazde kilo (a je to citit), presne tak isto je dolezity kazdy liter paliva navyse. Dojazd takejto moto by mal byt co najvacsi (aspon 500km). Ved nejde len o to, ze pump je dost, ale moze nastat situacia, ze nemas hotovost v mene danej krajiny a hladas pumpu kde sa da platit kartou. Alebo nemusis nutne tankovat predrazeny benzin a pod..


29.07.2015 8:27

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

aj keď som pred pár rokmi ešte nejavil o túto kategóriu záujem, tak dnes musím skonštatovať, že som veľmi zvedavý na živé okukanie ;-) [dobre]


28.07.2015 15:29

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Sano
 Edvenčr 

Ikona

Tam je ale trochen tazsi motor a namrdanej je tam hafo elektroniky kdezto afrika je este nieco porovnatelne s KTM1050 co je akoby odrazovy mostik k dalsim adventurkam od KTM. Bude to fajn masinka ale honda sa kazdopadne drzi na uz jej znamom lovkostovom programe, na ktorom sa prizivuje uz tak cca 6rokov co mi je aj trocha luto. Trhove hospodarstvo je uz take


28.07.2015 13:57

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Varan
 Jogurťák 

Ikona

no kukám či nemám haluze, že motoride diskusia a raptor :-)

aby som nebol 100% offtopic, tak prakticky súhlas s raptorom

raptor: a na supertenere 1200 je tá váha skrytá kde? Veď je ťažšia ako 20ročné GS


28.07.2015 13:44

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

ak po rokoch prispejem znova ako Raptor tak to bude koli Afrike
ak po rokoch vymením BMW za Hondu tak to bude koli Afrike - ale až keď sa odveziem

tá hmotnosť ma nejak nepotešila (R1200GS 2010 - dry 203kg) CRF100 2015 - bez ABS HSTC a DCT 205kg a to prosím pekne boxer od BMW je všetko možné len nie kompaktný motor kdežto pri motore v CRF1000 sa naozaj ako o kompaktnom rozprávať dá... dalej hmotnosť kardan vs. reťaz, + CRF nemá žiadne levery...... skrátka naozaj som čakal aj v rámci teasingu suchú hmotnosť na úrovni +- 190kg celkom by ma zaujímalo v ktorých partiách je Afrika "pribratá" :-)

+ zhodneme sa s Bačom že toho teasingu bolo mierne viac než bolo treba

p.s. awia vs. matus - malá poznámka offroadového amatéra... podľa môjho názoru je 20kg aj pri motorke čo má cez 200kg setsakrametský rozdiel... ale môžem sa mýliť


Dôvod úpravy: doplnenie

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (28.07.2015 13:46)


28.07.2015 13:21

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Chyba info, ze sedlo je mozne znizit na 850 mm v specifikacii.


28.07.2015 7:40

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Awia - preco ste v Maroku na prejazde Taouz M'Hamid davali dole kufre?


27.07.2015 20:35

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Palika
 Turista 

Gico,napísal si presne to, čo som chcel. len ty tam nemáš moje pravopisné chyby :-)
Mal som starú Afriku, 60 koní bolo málo, ale podvozok bol výborný, takže v zákrutách 100 a viacej koňové nestačili. Malo to eleganciu a štýl. NTV Revere s podobným 650V motorom ale mala to, čo chýbalo Afrike - kardan. Reťaz bola slabou stránkou, ale keď mi na RTčku pri 20tis km v Alpách kľaklo ložisko, tak ani kardan sa mi nezdal tak super. No dobre, raz sa mi zasa roztrhla reťaz na CBR 1000 F a zruinovala všetko okolo. tak si vyberte.
Mňa čo na Honde nebaví je to, že už dávno nepredávajú sny, ako pred 10mi-20mi rokmi. lacný grc všade, nenafarbené plasty, sporenie na každom kroku, nie závodníci vyvíjajú, ale marketingový managery. A vidieť to aj tu. Tých 20 kíl hore-dole, keď niekto neide do tvrdého off roadu, kam sa chodí s ľahkými jednovalcami, to je mi fuk. Ale že Honda znak na novej Afrike trčí na nádrži uprostred nenalakovaného čierneho plastu, za to by s Hatori Hanso musel spáchať Sepuku pred pánom Honda ten, kto to dal na nákres.
Som zvedavý, keď to uvidím v salóne, čo ešte bude takto Teco usporné na tejto mašine. Za 12 tisíc by som tam nemal nájsť nič podobného, ale sa bojím toho, že toho tam bude viacej.


27.07.2015 20:01

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

gico
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

mal som dlhe roky afriku. a nikdy som ju nedal v terene na dno jej moznosti. nieto este trufnut si s touto novou. ale ja som take ambicie ani nemal.

hodnotit masinu, kladne, ci zaporne bez toho, aby som ju osobne vyskusal, je ako trepat o rezni, ze bol presoleny, z obrazku z kucharskej knihy. :-P

dovolim si hodnotit vyzor. mne sa paci. aspom je to afrika. konecne nieco väcsie od hondy, s cim sa da ist do terenu.
ostatne ukaze cas.

suhlasim s tym, ze ju mali hodit na trh hned po ukonceni vyroby starej. 100% by sa chytila.

Dôvod úpravy: dop

Upravené 1 krát. Naposledy upravil gico (27.07.2015 20:09)


27.07.2015 19:31

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Sano
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Ak bude dielenske spracovanie na urovni, motor dlhoveky, tak to bude fajn jednoduchy nenarocny stroj. Za predpokladu, ze nepojde o tu hnusnu cervenu variantu, tak bude aj pekne vyzerat :-D


27.07.2015 18:04

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

duggo
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

veeeelmi pekna


27.07.2015 17:43

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

bruntyno
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Re: miros139: mas uplnu pravdu s tym vykonom v terene,98 koni preboha je masaker aj na vacssiu vahu z ktorej ja by som vobec nemal strach...mal som tenerku 750 a vobec neviem kolko vazila a ani ma to vobec nezaujimalo,ale urcite dobre cez 200 a nemal som nikdy problem ju zdvihnut v blate ked som sa na nej vyvalal castokrat...vykon mala ze vraj 70 koni a do terenu to bolo panboh zaplat,na cestu nist moc....kedze som na nej jazdil 90 percent teren tak som ju vymenil za ostre enduro a to je samozrejme o niecom inom...ale ta nova africa sa my brutalne paci a velice jej fandim,len bohuzial tak lahko ju mat nebudem v garazi....jedine ze by som vyhral ,alebo zdedil daco :-~ :-~ :-~ ale mozno sa stane zazrak.... [dobre] [dobre] [dobre]


27.07.2015 14:15

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Že ma málo výkonu? - tak zhoď pivný bachor a nelep na ňu krytku krytky s ultrametrosexo logom, potom bude vládať. Na druhej strane, na kerú fujaru a hlavne komu ho treba viac? 98% z tých čo to kritizujú, by sa s ňou vytrelo aj na mokrej tráve...

Že je ťažká? - tak zober do rúk poriadny kus železa a urob so seba chlapa. Ak stále nevládzeš kúp si bicykel.


26.07.2015 21:43

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: alexa7: len vysvetlim ako som myslel.

Ktm 1190r je moto inej triedy vybavy a aj ceny, afrike konkuruje 1050... myslel som to tak ze ktm uz nema 990adv

A BMW800gs, zial naprd podvozok, nie je to ziadne tajomstvo. Preto som spominal toho Triumpha ktory ma konecne kvaliny podvozok WP. Afriku som nejazdil ale vidlica je plne nastavitelna tak to vyzera slubne...

Ak lreklept tak sorry, iba z mobilu pisem ;-)


26.07.2015 21:43

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Express
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

zaujimave citanie. Moto teraz nemam, ale ked ma nova afrika uchvati tak si ju kupim.
Vykonu dost, pohodie bude urcite dobre, cena tiez celkom ok a nie je to BMW :-P

a komu vadi 10kg na viac, tak nech potrenuje off jazdu... >:-)


26.07.2015 21:35

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

ja si myslim ze honda aj hocikto in vie urobit motorku ktora bude mat aj 150kg a 200k, dopice ale kto sa na tom bude vozit, keby nam dali do ruk peterhajzelovu jamahu co lietal na dakare a sestkrat vyhral vsetko, tak sa na nej pozabijame preboha!!!!!!
sak sa chodim kukat na tie rally, si myslite ze ked sa date na stupacky a zahrabete po starte dva metre ze co....sak ic plny kotol do zakruty driftom ale ze plny ze uz dalej sulec nejde...na nejakom litry...ukazte mi jedneho takeho z vas, a ked to ma vykon a zivotnost na hrane a zacne sa to sypat, lebo sedlak si kupi hightech ale zabudne ze motohodiny a pod, a potom place ze sa mu to rozsypava,ze aka je to nahovno znacka,
tych 70kW tam nie je preto ze viacej nevedia, ale ze tolko Vaaam bude bohate stacit pani, a stastni budete po 250.000 km na nej pisat ze stale funguje, v honde nie su jebli, oni presne vedia co Vam treba aby ste spokojne spali, takze sup sup podstromcek budu afriky fesaci,komu sa nepaci kupisi inu buchtu


26.07.2015 21:17

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

ddemo
 Kustomizér 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

peknucka je...
to "ludom".. je to sice radovy dvojvalec, ale klukovka ma capy predsadene v 270° uhle, takze spravanie je ako V-ckovy motor a este usetrene kopec miesta ...


26.07.2015 20:31

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

ludom
 Turista 

Ikona

Aáááá, zase Menton, ako Truhlík, všade bol a všetko vie, čo k tomu dodať :-) Škoda, že sa nedal na dráhu konštruktéra a dizajnéra, to by bol super stroj... [ciel]
Awia: Nerieš a informuj ako doteraz. Mne sa tá motorka páči, a nezaslúži si haniť bez otestovania. Aj keď osobne ju nebudem chcieť, radový 2V asi EE. Dizajnovo celkom vydarená, možno časom zmením názor, keď si ju skúsim. Aj tak verím, že si tá mašinka kupcov nájde, utčite to nebude zlý stroj. [dobre]


26.07.2015 18:26

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

jogcar
 Edvenčr 

Vy ste tu uz celkom ŠIŠI vsetci??? Cest vynimkam...
Sa tu dokazete hadat, pomaly pobit, kvoli nejakej motorke? Sa uvedomte uz vsetci tuto na FORE!!! Namiesto tvorenia komunity a radosti, ze disjutujem s nickom, za ktorym je realny kamarat a nie anonym.
Tak sa uz konecne prestante urazat, osocovat, robit zo seba idiotov. Akceptujte druhych alebo sa nevyjadrujte.

To, ze honda nevyda okrem DCT nic prevratne je hadam kazdemu jasne, v dnesnej dobe, kedy srdce uz vymenili tabulky pri navrhu vozidiel ani nic prevratne nevznikne. Motory maju technologiu vstrekovania, cize standart spred x desiatok rokov, cize vplyv na spotrebu ma hlavne Dct a nie vesmirna technologia. Podvozkove komponenty atd. Maju standartne vlastnosti, v yej cene tam zazracne patrony v tlmicoch nebudu.

TAK SA UZ KONECNE POMERTE A CHODTE SA RADSEJ NA KOFOLU POVOZIT.


26.07.2015 15:52

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

rmacko
 Skútrista 

Ikona

Romanka - si zabil chalan :-))) :-))) :-))) [dobre] ...


26.07.2015 11:28

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Keby táto motorka vyšla ako nástupca starej Afriky namiesto Varadera pred 10-15 rokmi, aj bez DCT a elktronických serepetičiek, pretože v tom ostatnom nič až tak prevratné čo by sa už vtedy nedalo vyrobiť nevidím, tak by sme pravdepodobne všetci do jedného mali sánky zvesené a nosili vypadnuté oči z jamiek v rukách na podnosoch, .....a nikto by necekol ani nad vyššou cenou ako je teraz, lebo vtedy by to bolo niečo naozaj top.
Dnes už mohla byť vychytaná a vynovená jej minimálne druhá generácia aj s DCT a elektronikou.

Ale ponúknuť po 10rokoch + dvojročnom ťahaní medových motúzov ako vzácnu novinku niečo, čo tu mala konkurencia už pred 10rokmi? To nieje nič iné, len šikovné využitie diery na trhu a vynikajúci marketing.
Nikto tu netvrdí že tá moto je alebo bude zlá, ale v dnešnej dobe po toľko deklarovanom vývoji už mala byť trochu ďalej a nie parametrami konkurovať 10 ročným motorkám a hmotnoťou o triedu väčším a ťazším motorkám.

Ak niekto uvažuje aspoň trochu triezvo bez eufórie tak si toto už dávno uvedomil.
Ak si to neuvedomil tak ho nepovažujem za menejcenného, alebo ufrflaného slováka iba za to že má iný názor ako ja. ;-)

Awia:
Zdvihy -predok 230mm
-zadok 220mm

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (26.07.2015 11:36)


26.07.2015 11:08

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

FOGY
 Edvenčr 

Hodnotenie: Zlé

dúfal som, že sa stane zázrak a honda vyrobí niečo ľahké alebo ľahšie ako f800 a niečo silnejšie ako moja xt660. Zázrak sa nestal a preto ostávam v dileme, či naďalej sa trápiť cestovaním po dialnici na XT660 a potom si užívať terén alebo presedlať na f800 z ktorou už na tarcu 2200mnm sa určite nedostanem. Chodím aj sám a neviem ako zdvihnem moto nabalenú nad 200kg zo zeme??? Nová afrika to určite nebude


26.07.2015 10:11

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

alexa7
 Kávičkár 

Ikona

208kg suchá hmotnosť ale + 4kg ABS, + oleje, voda, padací rám a hlavný stojan je diskutabilný
1190 R je možno rovnako tažká a AWIA napíše že KTM nemá čo ponúknuť :-O

A keby som chcel isť niekde fakt daleko tak si zoberiem BMW GSA 800 cenovo je to rovnaké ale má skoro o 20kg menej /čo si ja myslím nie je až tak k zahodeniu/ má vačšiu nádrž, pod sedadlom / to tažisko/ rozdiel je len 10 koní. Nerozumiem výroku od AWIA že BMW "nemá šancu".

Divná novinárska nestrannosť.





26.07.2015 8:38

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Mentonko, ved si vybav presspas a nik Ti nebrani zalozit ani vlastnu webku ak chces. A mozes testovat do hallelujah, pre Teba predsa ziadny problem.O scestovaneho rozhladeneho novinara tvojho formatu, ktory vie vsetko najlepsie, vsade bol a vsetko videl sa budu vyrobcovia urcite trhat a radi aj zaplatia, len aby ho dostali na testovacky ;-)


26.07.2015 8:34

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

jaka
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Fesanda [dobre]


26.07.2015 8:26

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Feror
 Edvenčr 

Ikona

Pozvat novinara na testovacku a nezaplatit mu ubytovanie, stravu, palivo, dopravu ...
To ho rovno ani nemusi pozyvat, ved je to normalny standart.

Ak novinar po testovacke vsetko vychvaluje, ako v Autosalone Škodu, tak je to jeho vizitka a nabuduce sa na jeho test vsetci vyseru.

Zjebať motorku na ktorej nikto z nas este nesedel, tak to uz je najlepsi test.
Parametre [dobre]
Cena [dobre]
Dizajn [dobre]
Jazda ???


26.07.2015 8:17

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Awia tu sa da vidiet co mozu hadice zachytene o prednu pneu sposobit. Mozno mal len chalan velku smolu,kazdopadne by som nechcel byt v jeho kozi. player.vimeo.com/video/21223833?title=0&byline=0...


26.07.2015 1:03

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: Awia: zhrnme si to:
- tema nasej poslednej diskusie boli "dva roky medovych motuzov",
- ja som uz predtym uviedol aj link so zdrojom,
- ty si ma obvinil z dristania, lebo podla teba to nie su dva roky,
- ja som ti zopakoval moj zdroj informacie (riaditel Honda Italia),
- tvoja reakcia? Vraj som ja nachytany na hruskach, krutim sa ako had a bla bla bla :-D

Nikde som nenapisal, ze ti KTM, ci Honda plati za prispevky, to su dristy. Ale pisal som v niekolkych diskusiach o tom, ze ta pozyvaju na testovacky a tieto ti platia (minimalne ubytovanie, strava, palivo, mozno aj dopravu). A to je velky rozdiel, konstatovanie tejto skutocnosti ta nemoze urazit, kedze je to fakt...


26.07.2015 0:23

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Re: Menton: S tebou sa baviť nemá cenu, keď dôjdu argumenty a si nachytaný "na hruškách" krútiš sa ako had... A potom začneš tie rozprávky o tom ako mi Honda, BMW aj KTM atď. platia za príspevky vo fórach a podobe ;-) . Za prvé to nieje pravda (čo je každému jasné) a za druhé ma to uráža... Zostaň radšej pri tej o Červenej Karkulke, ja už nato odteraz hádžem bobek.

Ja už sa budem venovať len motorke a veciam okolo toho. Ak tu niekto napíše bud tak ho vyvrátim. Názor nikomu neberiem, tak to tak neprežívajte...

Re: pito1145: Ku LC8. Tá bola v svojom čase v TOP segmente, 990ccm ale najväčšia KTM a tak aj cenou. To malo vplyv na predajnosť, konkurovala BMW GS a nepredávala sa lebo veľká spotreba, menej pohodlné, nemá kardan atď atď... Teda to všetko v porovnaní s GS... Ľudia v tomto segmente a cene nemali záujem o moto s takým off-road potenciálom, nepotrebovali to, chceli čosi iné. KTM to prehodnotila a s 1190 postavila iný bike... To neznamená že LC8 bola zlá len na trhu zle umiestnená...

Podľa mňa s cenou základu pod 12000 EUR (berte to tiež tak že keď príde novinka cena je vždy vyššia, bude klesať) mieri Africa inde a ako som písal konkuruje 800vkám... Určite nie prémiovým 1200-vkám narvatým elektronikou...

Re: RadoR6: Dobrý postreh... S tými hadicami to ako veľký problém nevidím, veľa moto to tak má, Pravda je že keď zhodíš blatník a hadice nič nedrží a to potom problém je.

Ale ten jednodielny rám to je iné, to je naozaj škoda... Podobne to má Triumph, neviem či je to kvôli cene ale dobré to nie je... Na to sa rozhodne popýtam japončíkov ak budem mať tú možnosť...

Inak: Páči sa mi že to má poriadnu prednú nastaviteľnú vidlu, ale nepači že zadný tlmič nie je nastaviteľný (iba predpätie), páči sa mi že to má poriadne rajdy, ale kryty rúčok také kozmetické, Nepáči sa mi že nezverejnili aké to má zdvihy, pači sa mi že pôsobí štíhlo, aj ako sú vedené výfuky, no a pači sa mi aj prístrojovka, neodflákli to ale dali tam čosi nové... Mohli tam hodiť aj tripmaster ako mali prvé Afriky... Nikomu to síce asi netreba ale :-)

A úprimne som zvedavý na automat v teréne... za jazdy to bude OK... Ale čo taký rozbeh zo zapadnutia v blate, alebo rozbeh do výjazdu a pod, kde potrebuješ spojkou regulovať citlivo trakciu?

Awia


25.07.2015 23:22

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

PedroADV, nepochopili sme sa. Myslel som tvoju poznamku o zvrhnuti diskusie na chytanie za slovicka.
Naspet k teme. Honda si mohla odpustit dve veci. 1; viest brzdove hadice prednej brzdy ponad predny blatnik.
2; podsedlovy ram je sucast hlavnemu ramu(zvary).


25.07.2015 22:47

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

PedroADV
 Jogurťák 

Ikona

RadoR6 - absolutne som ta teraz nepochopil. Co je prezivanie ? Ze chcem vediet aka bude nazivo ? Ci to aky bude servisny interval ? Ci to ze tu jebu do Awiu zas ? Sa popozeraj vyssie jak to tu preziva par jedincov, si myslim ze viac ako ja :-)
Ja mam u prdele ci so mnou niekto suhlasi alebo nie ;-) diskujem...

Zasa mimo temu....


25.07.2015 22:31

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

RadoR6
 Kávičkár 

Ikona

Fonzy, suhlas
pito1145, suhlas
PedroADV, neprezivaj to az tolko,diskusia je diskusia,bavime sa o tom co mame radi.Ze s niekym nesuhlasim alebo niekto nesuhlasi so mnou? Nejde o zivot.


25.07.2015 22:23

Re: Novinky 2016: Honda CRF1000L Africa Twin - Oživená legenda?

PedroADV
 Jogurťák 

Ikona

Mna by zaujimal servisny interval lebo to som si nikde nevsimol. A velmi som zvedavy aka bude nazivo, myslim tym ci bude mohutna alebo stihla, aka bude na dlhe cesty, ochrana pred vetrom. Ale to sa asi az do skusobnej jazdy nedozviem.


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 191830 | Včera: 139355