Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015 - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015 - Diskusné fórum

Hodnotenie: (8 hodnotení)

Diskusia k článku: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
19.09.2016 8:31

Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Uff...chalani, článok ako tradične fajn, ale mohli ste si trochu menej dať záležať na fotkách detailov :-} , lebo tie aspoň pre mňa vyzerajú už na oko otrasne lacno (napr. prístrojovka, lakované mriežky reproduktorov, kufre...). I-GRR V tejto oblasti je taký H-D pri podobnej cene úplne inde. 8-)


19.09.2016 9:36

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Ved tam o tych detailoch aj dost pisem :-)

Herghott


19.09.2016 9:53

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Pozri obrázok


19.09.2016 10:03

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona

Herghott: Veď hej, ale v tom texte to až tak tragicky nevyznie. :-D


19.09.2016 10:20

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

datadive
 Kávičkár 

Hodnotenie: Dobré

to uchytenie SPZ by som musel nejak inak vymyslet ... hento by som nevydrzal


19.09.2016 10:32

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Plazivec
 Čoprák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tu je vidieť, že ak HD niečo urobí, urobí to poriadne, ale inak je to kus peknej motorky.


19.09.2016 10:58

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

palec hore za to ze si sa herghot kriticky vyjadril k detailom [dobre] + to ze to bolo aj diplomaticky plne chapem

Victory je krásna motorka... do 2 metrov a potom keď zaostríš na malé veci dvihneš obočie a začneš krútiť hlavou... je to dlhodobý stav ktorý nikto nerieši, lebo tie detaily mi vadili pred cca 6 rokmi keď som prvý raz stál v CZ na výstave pri Victory.. tuším Vision to bol.

Ale názory na detaily rozmaznaných japonských, talianskych a nemeckých majitelov motoriek sú tu myslím irelevantné, tie motorky sa predávajú hlavne v amerike.

Čo je ale zaujímavé tak kamoš si kúpil nového Indiana (rovnaký majitel Polaris) a na detaily sa nestažoval a to je človek priamo od fachu.


19.09.2016 11:19

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Aj majitelia iných značiek dokážu kadečo prehliadnuť , napríklad hrdzavejúce skrutky na ...

Sused , Vaša žena vyzerá čím ďalej , tým lepšie .
Hej . A čím bližšie , tým horšie .

>:-)


19.09.2016 12:17

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

SW980r
 Turista 

Ikona

Foto č. 19 a 35 (detail výfuku), to je tam hrdza okolo (a na) šróboch???
:-O :-O


19.09.2016 12:44

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona

raptor: Možno sa "Indiáni" viac snažia, v rámci tradície značky. Victory predsa len nemá "históriu" a príde mi zameraná trochu iným smerom ako Indian.


19.09.2016 15:19

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Menton
 Skútrista 

Ikona

Nemozem si pomoct, ale prvy pohlad na Magnum a aj jeho HD konkurenciu a hned ma napadol rusen Sergej z roku 1966 a jeho horne svelo. Dokonca este aj budiky na pristrojovke ma velmi podobne. Vyvoj nezastavis, ci? :-D


19.09.2016 16:08

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

8814
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Neviem ake budu predaje,ale pri tejto cene nic moc...clovek si radsej priplati za HD.


19.09.2016 17:27

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

to ja by som si zase kupil radsej victory. Nikto to neche a horsie ako HD to byt nemoze. Neviem co na tych HD vsetci vidia, ved je to ako za trest.


19.09.2016 17:46

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

8814
 Turista 

Ikona

Skus predat jazdeny Victory a HD a zistis rozdiel.

Dôvod úpravy:

Upravené 2 krát. Naposledy upravil 8814 (19.09.2016 17:48)


19.09.2016 17:53

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: Masochista: K tvojmu nicku by sa trest hodil. Nič v zlom, to bola len náhodná aciciácia. :-D


19.09.2016 18:16

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

podla mna masochista to rozhodne nemysli vazne.. len provokuje ;)


19.09.2016 18:38

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

Plazivec kazdy spravny masochista ma aspon jedno HD v garazi. Normalny clovek si radsej kupi motorku :-D


19.09.2016 18:43

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: Masochista: Takže ty nie si správny masochista! Už aj si zmeň nick! :-D


19.09.2016 19:16

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Bolo by dobré sa tu už aj zorientovať Ako som vyhral Harley-Davidson - All Bikers Rally 2015
Takže nick mu sedí . ;-)


24.09.2016 10:39

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

FaDe
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Chuapci nejak stroho ste ten clanok odbavili... Prve Victory co testujete a trosku o jazde charakteristike a vibraciach motora nist?
Ako sa spraval ten motor? Ja som jazdil Victory Vegas a Indian Scout, po Scoute ktory ma vyslovene najsamatovejsiu prevodovku z big twinov (V-Roda si odmyslime) ma na Victroy zaskocila ta typicka Harlejacka ocelova hrubost prevodovky, ale s presnym radenim len ta sleha kladivom do kartrov :-D co ma ale prekvapilo aka dokonala bola geometria ramu a vidly a ako sa krasne bez namahy a s absolutnou istotou pokladala na stupacky do kazdej zakuty (stupacky by pri vegase zniesli byt trosku vyssie ale zase oproti HD Breakoutu je naklon Victory priam supersportovy :-)))
Zvuk Victory ma zaskocil, krasny syty hovorim si paradicka ako toto preslo homologizaciou pripecenej EU? Pohlad dozadu to potom objasnil... Akrapovic... takze tiez som ho nejazdil s origo vyfukmi...
Co ma ale trosku sklamalo bol motor... OK mal najazdenych len 300km cize si este potreboval sadnut ale tie vibracie nad 4000 otacok tak to sa nechyta na to ani Shovelhead! Cela motorka rezonovala, brnela, v spatakoch a na budikoch clovek nevidel absolutne nic... Vykon a krutak motoru vsak prijemne prekvapil ako aj jeho agilita... Hlavne v spodnych otackach to bola parada, neviem aku zasluhu na tom mali Akrapovic vyfuky, ale vypalit s elegantne piskajucou zadnou gumou vobec nevyzadovalo vela usilia a hrania sa so spojkou >:-)
Takze taketo dojmy boli z mojho jazdenia na Victory a zase sa mi raz potvrdilo ze najlepsie V-cko s najkrajsou charakteristikou je a stale pre mna ostava HD Revolution 8-)

Nabuduce musim este skusit motor velkeho Indiana...

Dôvod úpravy: preklepy, doplnenie

Upravené 2 krát. Naposledy upravil FaDe (24.09.2016 10:45)


24.09.2016 13:24

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

mdonohue76
 Čoprák 

Ikona
Hodnotenie: Zlé

Nerád prispievam do podobných diskusií akéhokoľvek typu, pretože to nemá väčšinou žiadny význam. Ale keďže som majiteľom hodnoteného motocykla, povedal som si po prečítaní článku, že pre tých ľudí, ktorých to zaujíma a zo zrejmých dôvodov ( na Slovensku medzi dílermi je značka novinka a aj inak zatiaľ rarita ), nemajú dostatok informácií, to poruším.
Nechcem sa púšťať do debaty o tom, že články ( testy ) z pera novinára – a teda profesionála, by mali byť napriek jeho osobným preferenciám alebo vplyvu High-Density marketingu, pokiaľ možno objektívne, ale keď už, tak určite pravdivé a skôr bohaté na relevantné informácie, než skúpe na slovo. Takisto nemá význam polemizovať s diskutujúcimi tu, či inými, ktorí motocykel Victory ( Magnum určite ), videli len na obr. a už vôbec, že by sa boli zviezli. To je totiž taká slovenská realita, vyjadrovať sa k veciam, o ktorých nič neviem...pardon, vlastne viem, lebo veď som čítal a tam písali...
Takže pár faktov:
- značka Victory vyrobila a predstavila svoj prvý motocykel v roku 1998, čo vtedy rozhodne nebola odpoveď na čoraz modernejšie, sofistikovanejšie, úspešnejšie možno, modely HD. Práve naopak, technologicky zdatný výrobca, so značnými skúsenosťami ( súčasný superšport od BMW dokazuje, koniec-koncov aj aktuálne Indiany od samotného Polarisu, že netreba mať príliš to, čo nazývame heritage, stačí srdce pre to čo robím, ale hlavne pánov inžinierov, ktorí už niečo vedia ) si povedal, že vzhľadom na vtedy aktuálny a pretrvávajúci stav technickej úrovne jedného amerického výrobcu motocyklov a naopak svoje bohaté technické skúsenosti a výrobné portfólio, že iste nebude ťažké ;-) , vytvoriť svoju predstavu o konkurencieschopnej, technicky zdatnej americkej alternatíve k japonským výrobcom. Ak si niekto myslí, že HD projekt Rushmore, ktorý započal o mnoho rokov neskôr, nemá nič spoločné s existenciou, predajom a zákazníckou odozvou na motocykle Victory v Amerike, či vzmáhajúcich sa iných, najmä európskych výrobcov v tomto segmente, tak nech kľudne spí ďalej...Zrejme bude tiež iba náhoda, že ´nové´ motory touringových motocyklov s vysokým rozlíšením, majú 107 cu ( Victory 106 ) resp. 114 cu ( Indian 111 ) [dobre]

- kvalita spracovania, pohľad na ňu je individuálna vec, mne vadia skôr káblovačky, ale tie sa, zrejme so známych HD dôvodov nespomenuli. Navyše ma vždy zaráža táto ´objektivita´ diskutujúcich kdekoľvek, nedávno som videl výstavu BMW ( rôzne moto, ominózne GS-ko, R nine T, vrátane 1600 GT – vlajkovej lode ), no a káblovačky, ovládače, tiež do istej miery prístrojovka, všelijaké spoje utesnené silikónom, odliatky dielov...nehovorím nič, len že táto kvalita-nekvalita, podotýkam vizuálneho spracovania, je dnes dosť bežná. Ale áno, dá sa vytknúť všeličo tu a tam, a áno, Victory to dlhodobo nerieši, lenže ( Magnum na to nie je dobrý príklad ) rozdiel v cene oproti ´jasnej´ konkurencii, je pri porovnateľných modeloch skôr 5-6-7 tisíc, no a hádam by človek nechcel, aby dal za motorku v priemere o 6 tisíc menej, mala výkon, jazdné vlastnosti na špici v triede, bola spoľahlivá a ešte aj mala premakané detaily ? Človek nemôže mať v živote všetko, ale možno raz... 8-)

- Magnum vznikol ako dizajnová varianta-pokus, opovedať na módnu vlnu custom bagger-ov v USA ( kde sa úpravcovia predbiehajú, kto bude mať väčšie predné koleso, či nižší stroj ), samozrejme v sériovej podobe tak, aby úžitková hodnota, bola čo najmenej obmedzená. Takže áno, sedadlo je dizanovým prvkom, ktoré sa zvažuje na opačnú stranu, má to budiť dojem, že moto je len sólo. Klasické, štandartné turistické vybavenie, tj. lavórovité sedlo, menšie predné koleso kvôli ľahšiemu ovládaniu, ako aj vyšší zdvih zadného pérovania, má prakticky identický model Cross Country, z ktorého Magnum vyšiel. Ja mám však 105 kg a sedel som na ňom na ceste Zvolen-Trnava, žiadny problém. Ale uznávam že do Španielska, by som to asi nedal. Čo je podstatné , spoluzajdec sa nemá o čo pohodlne chytiť ani oprieť ani na RG a SG, čo je zrejmé, takto sú totiž baggre koncipované, takže táto info bola zbytočná. Vyvodzuje dojem, že motorke oproti konkurencii niečo chýba, čo nie je pravda. Samozrejme príslušenstvo rieši rôzne opierky aj držadlá, ako u každého výrobcu.

- Rádio...čo dodať...6 reproduktorov, dokopy 100 wattov, neviem kde má konkurencia reproduktory v sérii vzadu, mimochodom verzia Magnum X-1 ich v sérii má, dokopy 200 wattov, inak za príplatok...skôr mi vadí, že rádio je americké, tzn párne frekvencie nenaladíš, ale ruku na srdce, kto už počúva rádio. Samozrejme, takisto sa dá spárovať cez bluetooth s telefónom, či USB pripojenie, kedy je zvuk určite brutálny, čistý, na maxime zvuku trochu rezonuje iba ak pri ťažkých basoch, ekvalizér tam samozrejme je, stačí sa poriadne pozrieť/vyskúšať, či opýtať.
- pri kufroch je dôležité, že majú najväčší obsah v triede, nie že sa tam nevojde prilba. By ma zaujímalo, do ktorých kufrov montovaných v sérii na cruisroch sa vojde.

No a predsa si rypnem. Ako povedal v tejto diskusii jeden, pravdepodobne inžinier dizajnu, jazdiaci pravdepodobne na skútri, s nejakým čudným fetišom pre ruské rušne (mimochodom nie každému sa musí páčiť práca dizajnérov Victory, či dokonca Arlena Nessa, samozrejme, ale aspoň je to dizajn – účelne navrhnutá súčasť, ktorá tvorí celok s ostatnými líniami – nemýliť s bočnými kuframi HD, alebo kuframi Touratech, to nie je dizajn - volá sa to kváder ), áno, vývoj ničím nezastavíš...
Práve preto má Victory, tento model prakticky už od roku 2010, upisde-down prednú vidlu, rám nie pozváraný z trubiek, ale hliníkový odliatok, kde motor je stresový člen ( žiadne trubky spodom ), čo mu dáva mimoriadnu tuhosť, motor má 4 ventily na valec už dávno, jednu olejovú náplň ( minimálny-jednoduchý a lacný servis ), motor-prevodovka spojené napriamo ozubenými kolami, nie reťazou ( údržba, prenos výkonu ), jediná reťaz ktorá tu je, poháňa vačku, s napinákom po celej dĺžke, čo minimalizuje opotrebenie časom-kilometrami, dnes už komplet LED osvetlenie v sérii atď.atď.
Takže áno, motorka jazdí mrštne, dokonca tak, že ani ´bycikel´ Boneville, ktorý tiež jazdím, sa na to nechytá pri obchádzaní kanálov, dier a iných rýchlych záležitostiach, bez problémov po meste, aj keď na veľmi malé rýchlosti pozor, no a rozmery pri myškách samozrejme neošáliš. Rám sa nekrúti pod žiadnou záťažou, akokoľvek stupídnou ( viz. [
Video: www.youtube.com/watch?v=8Ec0vINdZy8 ] ), naopak, ak nie je príliš nerovná cesta ( vlny na asfalte ), veľmi silný vietor, Magnum-Cross Country, nezastaví nič, ani v prudkých a rýchlych zákrutách, iba odpor vetra od prednej kapotáže a kufrov tak od 170 km/h, či samozrejme stupačky. Motor ťahá plynule, nevydochne ani do max. 5500 otáčok, kedy zasiahne obmedzovač. Ale samozrejme, na takéto jazdenie cruisre nie sú, kto chce cestovať na plné kotle s uchom pri zemi, zrejme sa obzrie po už spomínanom ´veľkom skútri´od BMW ;-) Ten je na to aj patrične našlapaný elektronikou, asi ako kapusta v sude.

Čiže spokojný bude majiteľ myslím veľmi dlho a nejaký konkurent s infosystémom ho určite nerozhádže, veď vedel že tam nie je, keď si ju kupoval. A ten čo si Victory kúpi, vie prečo tak urobil. Ale v 2018 bude 20-te výročie značky, takže ako naznačil aj autor článku, určite raz bude aj to. Proste ako sa hovorí, výkony sa dajú zmerať, ale niektoré veci sa musia zažiť. Tým, čo sa poriadne previezli a napriek tomu rozprávajú/porovnávajú čudné veci, by som odkázal, podľa bonmotu dnes už ´klasika´: oni vedia, že my vieme, že oni vedia... >:-)

P.S. na fotkách číslo 19 a 35 je hrdza, ale stečená z nového, ešte nezačmudeného výfuku, kde bola skondenzovaná voda a nejakú dobu moto stála. Takže skrutky či výfuk nehrdzavejú, netreba sa báť, koncovka je vymeniteľná a spoje proste prepúšťajú pod tlakom sadze či iné...

P.S. 2 - Hej, motor na Victorke sadá tak 1000km...


24.09.2016 23:49

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Chlapi,

Magnum sme mali pozicany len na jeden den, preto som v nadpise pouzil "vyskusali sme". Nie je to standardny tyzdnovy test. Preto aj ta strohost.

Mdonohue76, dakujeme za prinosny prispevok, a to pisem bez ironickeho podtonu.

K tej objektivnosti: na motorkach mam odlietanych plus minus 250 000 km a vyskusal som 100+ roznych modelov. Motorky (znacky) sa snazim brat pragmaticky, akoby pre mna neexistovala ziadna "legenda" alebo nejaka preferovana znacka.

Rushmore u H-D podla mna prisiel primarne z inych dovodov - Gold Wing uz davno mal farebnu obrazovku s navigaciou. A kedze uz bolo H-D dotlacene k modernizacii, tak to vzali o dva kroky dopredu, a spravili naozaj dobry system. Pretoze to, co mali pred Rushmore (teda takmer nic, len cisty analog), je urcite lepsie ako mat cinsky displej s lacnym fontom.

Spolujazdcove madla tam skutocne chybaju, pretoze napriklad Honda F6B ich ma... A v kufroch F6B je aj viac miesta na prilbu.

Audio na Magnume je, sorry, ale urcite najmenej podarene zo vsetkych motoriek, ktore audio maju. Ak tam je ekvalizer, ako sa prosim ta k nemu dostanem? Skusal som vsetko. Iba pripominam, ze sme mali rocnik 2015, nie 16.

Herghott


25.09.2016 0:27

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

FaDe
 Edvenčr 

Ikona

Ja len podotknem... nezabudajte ze Rushmore nie je len o infotainmente a boom boxe! Rushmore bol o vyladeni a chladeni motora, vyladeni pruzenia, podvozku a brzd, ergonomie posedu a uzivatelsleho komfortu. Rushmore posunul konkretne HD modely konecne do 21. storocia

mdonhue76: seriovka so zadnymi reprakmi je Street Glide CVO a rusim aj RoadGlide CVO


26.09.2016 9:07

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

mdonohue76 - kedže si spomenul BMW a ja tie motorky jazdím nejaký ten rok a teda aj trocha poznám možeš mi poslať nejakú fotku - kludne z webu kde sú káblovačky, ovládače, tiež do istej miery prístrojovka, všelijaké spoje utesnené silikónom, odliatky dielov

nechcem zasierať debatu o Victory tým čo si napísal o BMW takže kludne do SS.

p.s. BMW rozhodne nie je dokonalá značka, už pravidelne serú na odladenie detských chorôb predtým než uvedú zbrusu nový model do predaja ale toto čo si popísal podľa mojich skúseností nie je pravda.


26.09.2016 12:21

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

mdonohue76
 Čoprák 

Ikona

Ahojte,

Presne tomuto som sa chcel vyhnúť a je to tuším aj proti pravidlám diskusií, dohadovať sa sem a tam. Tak to len zhrniem pre všetkých a viac sa k tomu už nebudem vyjadrovať.
Nemyslím si, resp. som si istý a viem to, že keby bol záujem a keďže išlo o prvý test Victory, požičať si moto na viac ako jeden deň, by nebol absolútne žiadny problém. Tvoje kilometre Peter, počet strojov, čo ti prešlo rukami ako aj určite jazdecké skúsenosti/schopnosti, čistý rešpekt. Takým borcom sa ja uhýbam z cesty, ale...Objektívnosťou som mal na mysli, vypichovanie akože negatív, či nedostatkov, ktoré nemajú zmysel. Najprv je jasná konkurencia HD a teraz tu zrazu máme F6B ? No dobre v tomto máš pravdu, dostal si ma ;-)
S CVO modelmi za 40 fíkov na mňa nechoďte, jasné že tam sú repráky aj vzadu, za tie prachy by mali byť aj zospodu, kde by boli síce nanič, ale len tak, z pricípu >:-) . A presne tak, projekt Rushmore zďaleka nebol o infosystéme. No a audio, ok, dostal si ma opäť... 8-) Počulo to už dosť ľudí, ktorí sa vyjadrili a si asi jediný na svete, čo som čítal, že ho označil za najviac nepodarené. Ekvalizér je v menu na ovládači ľavej rukoväte, ako aj kopec iných funkcií, ale ak chceš, uznávam, že to možno nie je úplne ´user friendly´. Model 2015 a 2016 a dokonca aj 2017 sú absolútne identické, líšia sa len farebným prevedením, keď už teda. Ale kašlime na to, každý nech jazdí na tom, čo sa mu páči a samozrejme, nič nie je dokonalé, každý sme iný a preto je to vraj krása a máme tu takú rozmanitosť. Šlo mi o to, že proste na prvý test to bola silná káva trochu, čo sa vyváženia článku týka, hlavne info a technike a ako jazdí, odbili ste to cca jednou vetou, toť vsjo.

No a raptor, netreba posielať nič, BMW rešpektujem na 100%, ja mám záľubu aj v histórii a čo je aj stále dodnes, špičkové stroje. Tvoje P.S. ale napr. neviem posúdiť, pre mňa je to novinka a to, čo som popísal, je môj názor. To či je to viac, či menej, či koľko vlastne, je jedno. Možno sa raz stretneme a ukážem ti to prstom, že aha, toto som mal na mysli a ty povieš, že šibe ti, toto ? Potom ti ja ukážem veci na Victorke a ty možno povieš, že to je nič - to som mal skôr na mysli, objektivitu ;-)

Majte sa.


26.09.2016 13:50

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Ja som teda Victorku nevidel ani z rýchlika a nevidel som ani takú FLHXS Street Glide® Special, ale ak mám úprimne, so zaujatosťou totálne zblbnutého HD magora hodnotiť papierovo od klávesnice, tak pri cene 23 000 za Magnum a 26 000 za harleja by som nerozmýšľal ani sekundu. Ak už mám takú plnú kešeňu, že si idem kúpiť novú motorku, tak nevidím dôvod, nepriplatiť si za Rushmore a legendu mizerných 3 tisíc. Ja som totiž taký magor, že u takéhoto stroja ma ani za milú pilu nezaujíma klopenie po stupačky a podobné chobotiny.
Čítal som, ako vznikal motor Victory a to, že niekto odkukáva u mňa znižuje nehmotnú hodnotu hmotného produktu na úroveň nulanulaništ. Bohužiaľ som asi vadný, keď si vážim um starších generácií spolu s emóciami a rokmi života venovanými vývoju toho kusu železa medzi nohami.
Nepochopím, ako si niekto môže kúpiť také niečo, ale rešpektujem. Každý nech jazdí na tom, čo sa mu páči. Nechápanie je môj problém.


26.09.2016 23:40

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

ked vidim v jednej vete spomenute slova ako Harley a vyvoj, vyvolava mi to usmev na tvari :-D


27.09.2016 1:12

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: Masochista: Smiať sa vlastnej nevedomosti je dosť riskantné. :-D

Napríklad: www.h-d.cz/index.php?option=com_content&view=article...

Dôvod úpravy: Mimochodom, ak by si čítal históriu HD tu na MR, tak by si vedel, že HD vyvíja motory milimeter po milimetri. To, že ryžojedi majú "dvakrát do roka" úplne nový motor neznamená, že to je vývoj.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (27.09.2016 1:15)


27.09.2016 9:01

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona

Plazivec: Ale snáď si nemyslíš, že H-D má všetko "z vlastnej hlavy" a že nikde nič neodkukali, aby sa vyrovnali konkurencii? :-D


27.09.2016 9:21

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: Krakatau: A to som napísal kde?


27.09.2016 10:16

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

Plazivec papier znesie.
A co sa tam zmenilo okrem dizajnu motora?
Vykon to ma stale ako jawa, brzdy to ma stale ako jawa, a podvozok tiez :-D


27.09.2016 10:19

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Toman
 Skútrista 

Ikona

- som to videl na vlastne oci, okukal som si to a zase as take zle to nieje, pravda, ta pristrojovka je celkom hnusna....
- ci by som si to kupil? nie... taketo velke mastodonty niesu moja salka kavy, mozno raz na dochodku, ked mi vypadaju vlasi :-)


27.09.2016 11:38

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: Masochista: No ale že to napíšeš ty s Triumphom, haha, smeje sa čezeťák jawákovi? No daj si výplach mozgu pivom radšej. :-D


27.09.2016 11:59

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

plazivec To nemozes s HD porovnavat, lebo ten Triumph je o niekolko galaxii lepsia motorka.


27.09.2016 12:15

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Píše niekto, kto na HD nesedel. :-D


27.09.2016 12:59

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona

Plazivec: vyznelo mi to tak z tvojej vety: "to, že niekto odkukáva u mňa znižuje nehmotnú hodnotu hmotného produktu na úroveň nulanulaništ." ...ale možno som si to len vytrhol z kontextu. :-}

...a ty si sedel na Triumph-e America? :-)

Dôvod úpravy: Doplnenie otázky. :-D

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Krakatau (27.09.2016 13:03)


27.09.2016 13:03

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

plazivec asi naburam tvoju teoriu, ale jeden HD mi stoji v garazi a je dokonca moj.
Musim priznat, ze ma ta motorka svojim sposobom velmi bavi. Obdivujem ze v dnesnej dobe stale niekto dokaze vyrabat motorku, ktora ta v jazde posunie 50 rokov naspat. Dovoli ti vychutnat si kazdu cestnu nerovnost a v zakrute s nekvalitnym asfaltom ti zdvihne adrenalin, ked bojujes o holy zivot a ked stojis na samafore, tak sa ti trasie hlava ze sa ti po chvilke rozmazava. Ked sa na spracovanie a pouzite diely pozrie japonec tak neuveri ,ze si si to nerobil sam, ale ze to tak vyslo z linky. Nepoznam ani inu motorku kde zadna brzda funguje lepsie ako predna. Vdaka tomuto vsetkemu si na tom sice jazdu uzivam, ale nikto ma nepresveci ze je to dobra motorka. Je to cista recesia a to sa mi na tom paci. [dobre]


27.09.2016 13:06

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Toman
 Skútrista 

Ikona

ja som si teda nieco odjazdil na dvoh HD, a nic moc teda.... na mieste to skace jak suloziaci zajac, zaradit neutal priam nemozne, vysunut bocny stojan ked clovek dedi na moto sa ani neda.... ale uplna tragedia na HD boli brzdy.... - tie boli konstrukterom snat vymislene ako cisto dekoracny prvok.... ale tach a krutak motora bol fajn to sa mi lubilo, aj tie bezklucove kluce.


27.09.2016 19:48

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: Krakatau: No, že konštruktéri viktorky rozobrali motor HD a nejakého japonca sa vie. Okopírovali, čo bolo dobré, čo bolo zlé vylepšili. A že sa nechali inšpirovať HD a Indianom, netreba ani snáď nejak zvlášť zdôrazňovať. Na dizajn si prizvali Arlena Nessa, veľkého customizéra harlejov, čo dodať.


27.09.2016 19:54

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: Masochista: Neviem, aký máš HD, ale môj brzdí, teda momentálne zadná nie, platničky už mám doma. Že trasie, nepovažujem za negatívum, naopak. Z Viraga 750 mi brneli ruky a pišťalo mi v ušoch kvôli prevodovke. Keď sa pozriem, z čoho sú vyrobené blatníky na japoncoch, tak mám doma hrubší alobal na grilovanie.
Re: Toman: No a neporovnávajme HD s SS alebo s naháčom, cendurom a čojaviem čím ešte, máme doma aj Versysa a z750, porovnávajme porovnateľné. Vysunúť bočák na HD je oproti versysovi malina.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (27.09.2016 19:55)


03.10.2016 6:21

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

Plazivec dnes som si spomenul na tvoje slova ked som pozrel na stojan u HD.

"Mimochodom, ak by si čítal históriu HD tu na MR, tak by si vedel, že HD vyvíja motory milimeter po milimetri. "

Este par destaroci a jeho vyvoj a design bude vyvinuty do finalnej podoby. Zatial vsak montuju na novu motorku toto:
Pozri obrázok


03.10.2016 7:08

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

No ano, "toto" je dizajn, vyvinutý tak, aby som nemusel ani na tráve podkladať drievko pod stojan, čo som u japonca musel. Navyše, keby si sa pozrel, ako funguje, má zarážku, že keď je moto na stojane, nesklopí sa, ak ňou pohneš dopredu. Keby si videl, čo montujú na VL1500, tak sa budeš čudovať. No a stojan na versyse - hotová katastrofa, len čakám, kedy drbne na zem sám od seba.


03.10.2016 7:43

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

Aha. Nedoslo mi, ze za tym stoji narocny vyvoj. Bol som povodne v tom, ze soudruzi z HD len zobrali stojan z nejakej inej motorky a potom tam dodatocne privarili kus zeleza, aby si ho sice s problemami, ale aspon nejak dociahol.

Ono je to asi ajtak iba docasny stojan, ked to vyjde z fabriky, lebo spravny majitel HD kustomizuje a da si tam hned nieco co ma gule
Pozri obrázok

mam sa este co ucit


03.10.2016 8:50

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Stačí trochu porozmýšľať. Ale to sa u nás nenosí, že? Všimni si, že keď HD niečo vypustí, tak sa málokedy k tomu vráti, lebo robí veci v porovnaní s inými výrobcami dobre a ten stojan je naozaj premyslený a náhodou dobrý príklad. Na Viragu bol tak nachuja, že som mal veľký problém ho vyklopiť. Ale už na Burgmane niekto premýšľal a pridal naň taký oblúčik z guľatiny a aj poloha bola asi premyslená, takže sa vyklápal perfektne. Ale samozrejme, nedomysleli to do konca a tak aj pod Burgmana bolo treba dávať doštičku na mäkkom povrchu. Ale čo sa týka centrálneho stojana, tak úplne nachuja.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (03.10.2016 8:53)


03.10.2016 9:09

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

to je vsetko super, ale fakt to neslo spravit pekne? Toto je cisto pristup ze kupim univezralny stojan cez ebay a ked mi to nevychadza, nieco k nemu privarim. Ked vidim ten zvar, mam chut ho trochu prebrusit.

Este sa maju od Triumphu co ucit, aby zacali robit dobre a pekne motorky


03.10.2016 9:37

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: Masochista: Ten zvar tam taký musí byť, prebrúsiš a zlomí sa to. Okrem toho, pekné, či škaredé, je vec osobného vkusu. Triumph je pekná motorka, je vidieť, že dizajnéri si na nich popracujú. Mne sa Triumphy páčia. A držia si svoj image. To isté robí HD, ale donútiť niekoho, aby sa mu páčilo, čo sa mu nepáči, nejde. Mne sa ten HD stojan páči. Proti tomu nič nespravíš. Je to osobitý dizajn a vynikajúca funkcionalita.


03.10.2016 11:03

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

ty si taky zaryty HD fanusik, ze si dokazes obhajit aj nepodareny stojan a nedorobeny zvar povysis na vrchol vyvoja a designu.
Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Masochista (03.10.2016 11:16)


03.10.2016 12:13

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona

Sorry Plazivec, ale musím dať Masochistovi za pravdu. Ten zvar sa nedá nazvať "konštrukčným riešením", to je proste flákarina, lebo veď zákazníci to neriešia, tak prečo by to mal riešiť výrobca. Mal by si ísť robiť predajcu alebo obchoďáka do H-D, myslím, že by Ťa ocenili. [dobre]


03.10.2016 12:47

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Toman
 Skútrista 

Ikona

Q: a ako sa vlastrne z HD ma spravne zosadat? lebo to vysuvanie stojanu po sediacky mi je stale zahada... to sa musim fakt najprv postavit, prelozit nohu, cez sedlo, pritom drzat 370kg motorku a as potom slavnostne vysut ten bocak? alebo je nato nejaka finta?


03.10.2016 14:39

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Ješkovetrenky, riešite tu posratý zvar, ktorý nemá žiadny negatívny vplyv na absolútne nič a ostatné vás nezaujíma, typická demagógia.
Re: Toman: ja neviem, či máš nejaké kľavé nohy, ale mne sa ten stojan vyklápa úplne perfektne a to som riadne poleno.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (03.10.2016 14:39)


03.10.2016 14:50

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Toman
 Skútrista 

Ikona

- ja som nanho nohou nedociahol bol umiestneny strasne vzadu... utopeny dakde za tym velkym deklom spojky, tam ako su stupacky spolujadzda...

- zena musela zoskocit a a vyklopit.... alebo potom pomohla drevena plicka.... :-O


03.10.2016 16:02

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

mdonohue76
 Čoprák 

Ikona

Plazivcovi by som odporučil taký seriál, čo práve dobieha na Discovery, či kde, že ´HARLEY and the DAVIDSONS´. Určite sa ti bude páčiť, ak ho náhodou už nemáš pod palcom ;-) To že je to čistá fabulácia, ba až klamstvo a aj to, čo sa ozaj stalo a je to tam akože ok, sa stalo vždy ´trochu´ inak - skrátka taká druhá Hedviga, že áno existuje, ale skutok sa nestal 8-) - aj keď v tomto seriáli sa naozaj nestal - ti určite pri tvojom High-Definition nasadení, nebude vadiť 8-)

Inak sa už na to chlapi vykáľajte, trochu ste odbočili od témy. A odo mňa by to asi nikto nečakal, ale neviem, či všetko tu povedané, sa vzťahuje aj na touringové modely HD, obávam sa, že ani náhodou. Dnes je už iná doba, fatálnu nekvalitu a jazdné nevlastnosti, pri cenách nad 20 fíkov, by už tolerovali ozaj len skalní. Dnešný skalní, sa však so skalnými z čias AMF nedajú porovnať, tak že by ich to mohlo stáť hodne. A tak je to dobre. Pretože tá konkurencia to ženie obojsmerne. A tak ďakujte Victory a Indianu ( Polarisu ak niekto chce ) lebo na konci máme my zákazníci - teda aj VY, aby som použil Plazivcove slová, ´zaujate totálne zblbnutí HD magori :-) , lepší produkt >:-)

Dôvod úpravy: kozmetický

Upravené 1 krát. Naposledy upravil mdonohue76 (03.10.2016 16:10)


03.10.2016 17:11

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

SO545
 Kávičkár 

Ikona

V HD sa tak nehorazne zamysleli nad stojanom ze uz nic nezostalo na zvaraca.

Je to hnus ale funkcny. A ak to ma punc HD tak potom je to aj originalne.

P.ci to je jak v galerii... :-D


03.10.2016 17:24

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: mdonohue76: Ten seriál mám samozrejme v merku. Nemám 10 rokov, aby som nevedel, že tam budú veci prifarbené. Je to hraný seriál a nie dokument, takže to beriem s rezervou. O histórii som si už prečítal viacero elaborátov, vrátane tu na tomto servri od campu. Seriál sa mi páči hlavne preto, že vykresľuje dobovú atmosféru, aká asi v tej dobe bola.
HD určite nie je stelesnená dokonalosť ideálu motorky, ale to nie je ani victory a ani žiadny iný podobný mastodont, že ano.
Ale nikde odo mňa nenájdete, že by som znevažoval nejakú inú značku, s výnimkou kritiky niektorých konštrukčných prehmatov, ale vždy konkrétne, z vlastnej skúsenosti.
Ale blbé je, že o HD sa vyjadruje každý, aj ten, kto ho videl z rýchlika a každý je odborník.
Každý vie, že z HD tečie olej a odpadávajú skrutky a že treba po každej jazde doťahovať matice.
To, že v tomto segmente sú aj iné značky je dobre, tak ako píšeš, konkurenciu treba.
A pokiaľ ide o konkurenciu, v samotných USA existuje asi 10 000 nezávislých custom výrobcov a úpravcov motoriek. Je zaujímavé, že ani na jedného z týchto konkurentov vrátane Victory a Indian neexistuje toľko odporcov, ako na HD.
Ja som HD vždy chcel a preto ho aj mám, so všetkými chybami, ale aj s tým, čo sa nedá definovať a čo robí HD HDčkom. A k tomu u mňa patrí aj tá pridaná hodnota histórie značky. A asi to aj nejak tak bude, pretože skúste napríklad niekto zohnať nejaké búrané HD za cenu šrotu, to sa nedá.
Takže komu HD nesedí, alebo ho ani poriadne nevidel - netreba osierať, ja to nerobím žiadnej značke, tak prečo to robiť HD?


03.10.2016 18:28

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

datadive
 Kávičkár 

Re: Plazivec: zas nebuc namysleny ... pravidelne kydam na talianske motorky a nikdy som ziadnu nemal :-D ... staci ze to maju ti okolo mna a ja musim zhanat odvoz


04.10.2016 8:46

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Krakatau
 Kávičkár 

Ikona

Plazivec: Ani ja nemám nič proti H-D, určite chcem mať časom Sportstera v garáži, ale takto "slepo" obhajovať hocijakú hovadinu len preto, že je to H-D (alebo hocijaká iná "tradičná" značka)...by som asi nevedel. :-}


04.10.2016 10:16

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: Krakatau: Pozri sa na to z praktického hľadiska. Trebars tá hovadina so stojanom, vážne som nemal motorku s praktickejším stojanom, síce som ich nemal veľa, ale je to tak a nie zato, že je to HD. Vždy som sa bál, že mi motorka spadne, ak sa posunie dopredu na bočáku. Vždy bol bočák už vykvedlaný a musel som ho opravovať. Pozeral som ako je spravený tento a je vymyslený tak, že aj keď sa čap vykvedlá, ničomu to nevadí, motorka nikdy nespadne. a nezaborí sa ani na mäkkom povrchu.
Tak prečo nepriznať, že to niekto kedysi premyslel a funguje to? Čo je treba na tom obhajovať? Nejaký škaredý zvar? To je ako v tej bájke, keď to nemám, tak to okydám. Typicky slovenské.

Dôvod úpravy:

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (04.10.2016 10:17)


04.10.2016 11:57

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

mdonohue76
 Čoprák 

Ikona

Re: Plazivec Ak si si všimol, neznevažoval som ani ja, LEBO - a toto je vec, ktorá bohužiaľ uniká 98% spoluobčanov, znevažovať by som totiž nemal z princípu nikdy, nikoho a nič, malo by to byť také ľudské, ALE keď už sme pri tom, najmä keď o tom nič neviem, čo je hneď problém, pretože všetky informácie a skúsenosti, pre objektívne posúdenie vecí, nemá nikto, no a ten kto ich má aspoň o dosť viac ako ostatní, by si mal dať otázku, či to dokáže on urobiť, či vyrobiť lepšie. Z toho vyplýva, že by tieto diskusie prakticky nemali existovať, alebo max. na úrovni, mal som toto a toto a teraz mám toto a toto a takúto mám, podotýkam aktuálnu skúsenosť, nie pred 20-timi rokmi, no a samozrejme k danej téme, článku. Veď aj pri značkách, ktoré sa vkuse kazia, naprieč celým výrobným spektrom, musia mať aj oni niečo, čo sa nekazí skoro vôbec ;-)

No a z HD, čo ti poviem, je to ako s našimi ´celévriťami´. Keď je dobre - heritage, meno, úspechy - tak je najvác. Ale keď som na výslní, tak vieš, keď som mal vo svojej histórii veľmi zlé obdobie, nekvalitu, prúsery, tak si piš, že sa to bude vyťahovať aj o 100 rokov a to sa už málokomu páči, ale aj to je bohužiaľ - ten Heritage... Takže ten ´každý´, ktorý by mal právo, sa ako tak vyjadriť, teda že mal taký stroj a stalo sa mu to a ZÁROVEŇ má nejaký model 2010-16, alebo tak, tak ten ´každý´ vie, že z HD už dávno netečie olej ( ako ani dnes z anglických motoriek, ktoré tým boli v 60-tich, tých slávnych rokoch, keď boli svetovými jedničkami, dosť známe ) a neodpadávajú skrutky a že rozhodne netreba po každej jazde doťahovať matice.
Naopak zas, pridaná hodnota histórie značky je určite plus, aj keď to ti pri niektorých modeloch ( pod 900 cm3 ) nedávajú asi ani ultras :-))) , ale zas by som to nepreháňal. Kto totiž vie, ten vraj vie ( hovorím vraj, pretože som tam nebol a vtedy nežil a toto mám od vraj pamätníka, ktorí to vtedy zažil ), že rodina Davidsonovcov predala HD v 1969 firme AMF, pretože boli zlomení z toho, ako obchody idú pá pá, pretože amíci v húfoch nakupovali japoncov, miesto vtedy už zastaraných, olej púšťajúcich HD. Takže AMF, výrobca bowlingových gulí, kde bolo dielo už úplne katastrofálne dokonané, pretože motorky boli v tak zúfalom stave, že ani nové z bedne nešli, či sa pokazili ihneď, nemali na tú dobu zhola žiadny výkon atď. Stále s tými istými konštruktérmi, či ľuďmi vo výrobe, v tých istých halách ?, to už neviem. Ale skrátka AMF to už potom nechcela vo svojom portfóliu, bolo to ako hnisavá rana, ktorá za chvíľu odpadne, tak ponúkla značku na odkup - a čuduj sa svete, nikto to nechcel... Takže mal nasledovať bankrot. Nakoniec, v roku 1981, sa rodina Davidsonovcov, rozhodla definitívne kúpiť firmu späť, čo bolo vraj cca 24h pred vyhlásením bankrotu, čo ich stálo brutus prachy a tuším tam bola aj hustá vládna pomoc, aby sa jedna z ikon Ameriky, neviem či nie vtedy aj posledný americký výrobca motocyklov, udržala na žive... No a následne na vývoj padlo kopec prachov, kde až keď vyšli modely s motorom EVO 1984-1998, sa začali zákazníci ako tak vracať. Potom chlapík pokračoval s históriou po nástupe motorov TWIN CAM, ale to už vynechám, bolo to dosť negatívne 8-) - nepodstatné. Takže aj toto je história značky, ktorá tu dnes, už tiež nemusela byť.
Preto by som bol rád, keby sa tiež ľudia nevyjadrovali k tomu, že Triumph skrachoval v 1982 a ten dnešný od 1990, nie je ten, čo bol kedysi. Lebo ten je podľa mňa viac s heritage ako HD, keďže ten istý John Bloor, ktorý v 1990 založil opäť oficiálne firmu na inom mieste, dovtedy skúpil tuším všetky stroje, náhradné diely a z toho sa ešte skladali motorky atď a udržoval výrobu a značku aspoň takto, no dnes už je to, kde to je. Takisto Indian, čo je obľúbený HD argument, že tie dnešné sú nič, že to nemá nič spoločné, lebo značka skrachovala v 1953, dokonca, že sa vyrábajú v Číne apod. a iné býčie exkrementy, rozumej bullshity :-) . Ľudia v HD, čo tam robia dnes ( konštruktéri, na linke ), sú prirodzene úplne iní, ako v 50-tich rokoch, možno sú tam rodiny čo pretrvali, ale nemá to nič spoločné s nejakou celkovou kontinualitou. Tak ako aj ľudia od Polarisu, čo stoja za Indianom, sú proste nadšenci, ktorí by tam možno robili aj tak, keby firma existovala nepretržite ( inak existovala v rôznych podobách ešte aj po 53-ťom ). Takže ide skôr o to srdce, historický odkaz, loajalitu a počúvanie starších, čo zažili, a čo následne viem na základe toho vyprodukovať. Indian by tu možno dnes tiež bol kontinuálne, keby...čo je veľmi na dlho, od podporenia 1 sv.v., kedy všetku produkciu poskytli armáde, díleri nemali čo predávať a tak ich dosť skrachovalo, z čoho sa už nikdy úplne nespamätali, cez hospodársku krízu v 30-tich rokoch, až potom paradoxne zase po neúspech v kontrakte s armádou pre 2 sv.v., čo ich pridorazilo druhý krát atď. Ale o 50 rokov to už málokto bude riešiť, podstatné je, že dnešné Indiany, či už tak alebo onak, sú opäť na špici vo svojich segmentoch - a o to ide.

A koho toto zaujíma ? Viem že takmer nikoho, a práve preto, by som bol rád, keby sa ľudia vyjadrovali iba k aktuálnym veciam, ktoré zažili a o ktorých niečo vedia. Viem, že je to v ére informácii ala kscihtokniha ( FB ), Nový Čas atď na milióntu a výrobkov a ich konzumentov ala Porsche Cayenne - som si vybral pretože bolo prvé 8-) atď8, príliš neskromné želanie, ale snáď sa raz prebudím a veci okolo nás budú opäť skutočné...


04.10.2016 14:34

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: mdonohue76: nemal by si znevazovat a znevazujes. Za to, ze som si dovolil vyslovit moj nazor o vzhlade Victory a podobe so Sergejom, si mal potrebu napisat: "pravdepodobne inžinier dizajnu, jazdiaci pravdepodobne na skútri, s nejakým čudným fetišom pre ruské rušne". Jedna vec je pisat vzletne myslienky, druha podla nich aj konat...


04.10.2016 15:20

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

mdonohue76
 Čoprák 

Ikona

Re: Menton: Šlo mi skôr o stroje, ale napísal som aj nikoho, takže ok... No čo spravíš, mám ďaleko od dokonalého budhistu, uznávam, sem tam s tým mám problém, hlavne ak niekto začne prvý a za podmienok o ktorých stále točím, že určite nevidel naživo a neskúsil. Názor na formu/dizajn je zbytočné riešiť, je to individuálna vec/pocit, nakoplo ma iba to - vývoj ničím nezastavíš, lebo to je v tomto prípade buď účel, alebo hrubá neznalosť, no a zapadlo mi to do texu :-)

A nepreháňaj, veď čo už je znevažujúce na inžinierovi dizajnu, jazdení na skútri, alebo že sa ti páčia, či nepáčia ruské rušne ? Nič. Tak mier :-)
Ale ak sa ťa to dotklo, nemám s tým problém, PREPÁĆ.


04.10.2016 15:43

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: mdonohue76: No takisto ani ja neznevažujem iné značky, pretože uznávam, že to, čo robia, robia dobre. Pokiaľ kritizujem niektoré konštrukcie, alebo riešenia, tak, ako som už písal, mám na to nejaký dôvod. Čo sa týka znovuzrodenia Indiána, ja osobne si veľmi vážim túto značku a uznávam jej prvenstvá, ako napríklad v-twin na americkom kontinente v r.1906.
Čo sa týka Victory, uznávam takisto že generuje kvalitné výstupy a to že obe teraz konkurujú HD, alebo navzájom, je podľa mňa len dobre, pretože to koniec koncov posúva dopredu všetkých.
Čo ma na celej veci štve je, že príde nejaký trtko, čo videl HD z rýchlika a začne trepať, že to nebrzdí, nezatáča, teče z toho olej, sypú sa šróby a ešte je to aj škaredé. No a načo toto je. Keď si niekto kúpi parnú lokomotívu, postaví si na pozemku koľajnice a bude sa voziť, tak sa mu poďme smiať, lebo to nebrzdí nezatáča, smrdí a lietajú z toho sadze.
Ak sa chceme baviť o nejakej podpore, alebo nebodaj ochrane ikony amerického priemyslu, tak treba povedať aj B, že americký výrobca vychádzal v dobe nástupu japoncov z úplne iných vstupov, ako japonskí výrobcovia. Nečudo, že produkovali za polovičné ceny, keď im tam makali rákosníci za misku ryže denne. Toto je ostatne problém každej dospievajúcej ekonomiky a postihne aj nás, keď sa vyšplháme na úroveň západných krajín, tak sa od nás odsťahujú všetky automobilky. Kedy to ale bude ani divá sviňa nevie.
Takže ja napríklad akúkoľvek podporu zo strany štátu proti dumpingu nepovažujem za negatívum, práve naopak. Veľa vecí sa tým chráni, vrátane národnej identity a pracovných miest. Mimochodom v r. 1981 pri spätnom odkupe už figuroval iba Vilko Davidson a ostatných 12 statočných sa volalo inak.
Napriek tomu môj osobný pocit, ktorý nikomu nevnucujem, je, ako som už písal, tá spomínaná pridaná hodnota.
Ak píšeš o nadšencoch, ktorí postavili na nohy Indiána a Victorku a hoci sú to v mnohých prípadoch legendárne mená, nebyť korporátnych zdrojov, tak by sa asi nijaké nadšenie nekonalo. Týmto ale neznevažujem výsledky ich práce!
Zhrnul by som to asi tak, že sa treba vykašľať na všelijaké jednoduché porovnávanie motoriek. Každá motorka je iná, každá má svoje prednosti a nedostatky, tie sú však relatívne, lebo to, čo je pre niekoho nedostatok, môže byť pre mňa vytúžená vlastnosť. Napríklad u mňa je to karburátor a to chrchlanie a kašľanie, pšouky do sania, pre moje uši je to hudba, ktorú chcem počúvať a preto si asi nikdy, napríklad, nebudem môcť kúpiť nový HD, ale vždy len starý.
Kto neuznáva právo na vkus, právo na voľbu, je podľa mňa primitív. Preto ja uznávam, že ty si si kúpil Viktorku a nikdy nebudem tvoju voľbu spochybňovať, maximálne môžem povedať, prečo si ju ja nikdy nekúpim, ak sa o tom niekde diskutuje.
V roku 1981 pri spätnom odkupe sa veci nestali hneď ružové a ešte dva roky sa HD potácalo na okraji priepasti, ale dokázalo nájsť riešenie a je tu. Tomu ja hovorím nadšenie. A to tiež spadá do pridanej hodnoty.
Saichiro Honda sa tiež nevzdal po neočakávaných neúspechoch a pozrime sa, kde je značka dnes.


04.10.2016 16:01

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Plazivec , pekne píšeš ... ale ten stojan je aj tak dosť napikaču , zvyknúť si , že treba urobiť niečo naviac , aby to zostalo stáť .


04.10.2016 16:21

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: brazel: Dík za pochvalu, ale nepochopil som, čo to treba urobiť naviac?


04.10.2016 16:27

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

datadive
 Kávičkár 

Re: Plazivec: ja som neznaly amater ... ale co tak miesto zvaracky pouzit ohybacku?


04.10.2016 17:09

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Plazivec , že som to musel zapierať nohou až kým som motorku oň neoprel , inak sa okamžite zatváral sám , čo hrozilo položením mašiny na bok .
Ja motorku obvykle vypínam vykopnutím bočáku so zaradenou rýchlosťou , takže by sama nemala spadnúť .


04.10.2016 17:13

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: brazel: To je divné, mne sa to samo nezatvára.


04.10.2016 17:27

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: datadive: Tak som sa bol schválne na to mrknúť do garáže. Poviem ti presne, ako tá vec vznikla. Je to vyrobené z klasického stojanu, privarením plechového pásika, s ohybom na konci a v uhle tak, aby bol tento pásik vodorovne so zemou v určitej výške, cca 5-8 mm od zeme. To, že je zvar neobrúsený, je technologicky jednak lacnejšie, druhak je tým zvar pevnejší v ohybe. Pre mňa to znamená, že niekto si dal nejakú prácu s tým, aby vymyslel vylepšenie stojanu tak, aby ešte lepšie plnil očakávanú funkciu. Že tam teba trápi nejaký zvar, ktorý som si ja doteraz ani len nevšimol je tvoj problém. Ja by som ho tak isto nechal neobrúsený, tak ako je.


04.10.2016 19:21

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

fredy137
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

...kua tak toto je vlakno!!!....idem si este spravit dalsi popcorn... :-) :-)


04.10.2016 19:36

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

datadive
 Kávičkár 

Re: Plazivec: moment! ... si sa opytal ako inak sa to da spravit, ja som ti odpovedal podla môjho najlepsieho vedomia a svedomia ... stojan na HD mi je tak jedno ako to co mas na ranajky a rozhodne nepatri ani zalezitostiam ktore by ma trapili co i len okrajovo ... si sa opytal, dostal si odpoved a utocis ... si mal povedat ze to bola iba basnicka otazka a ze odpoved necakas a nexes 8-) ...

obhajujes 3,14coviny

Dôvod úpravy: co 8-)

Upravené 2 krát. Naposledy upravil datadive (04.10.2016 19:37)


04.10.2016 19:54

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

ono by tu nebolo vobec o com diskutovat, keby plazivec neobhajoval HD ako stelesnenie dokonalosti. Ja mam svoj HD rad, ale len preto, aka je to zla motorka. Asi som masochista, ale bavi ma to.
Stale tvrdim ze ta motorka je cim dalej tym krajsia. Ale zaroven treba povedat, ze cim blizsie tym skaredsia, lebo takych odflaknutych detailov, ako ten stojan ti tu pofotim cely album. Pravdou vsak je, ze kazdy okoloiduci je uneseny, ze vidi HD. (sme mala dedina)


04.10.2016 20:46

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

mdonohue76
 Čoprák 

Ikona

Re: fredy137: [dobre] [dobre] [dobre]


04.10.2016 20:57

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

mdonohue76
 Čoprák 

Ikona

Re: Masochista: Pravdou vsak je, ze kazdy okoloiduci je uneseny, ze vidi HD. (sme mala dedina) - No a je to, dúfam že už naozaj na záver, vonku...pretože vo, vo, vo, vo, vo tom to pre drvivú väčšinu kupcov je... (si myslím skromne) - AMEN !!!

Re: Pre všetkých: Ja som teda zatiaľ v Amerike a Kanade nebol, ale práve sa vrátil rodinný príslušník a vraj motoriek hocikoľko, ale značka len jedna. Žiadny Triumph, žiadne BMW, žiadna Honda, Ducati, žiadny superšport či enduro, proste nič, začínate tušiť - áno - HD only. Iste nebol všade a niekde byť schované musia, ale my v Európe sme asi totálne mimo, či ? :-D


04.10.2016 22:35

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Menton
 Skútrista 

Ikona

Re: mdonohue76: beriem, si chlap [dobre]


04.10.2016 22:35

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

FaDe
 Edvenčr 

Ikona

Co takto poslednu polovicu diskusie presunut sem ;-)


04.10.2016 22:58

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

myslim ze predajca Victory ani vo sne necakal takuto diskusiu a nakladacku konkurencii. Urcite nebude suhlasit s presunom. Sam mam chut to victory vyskusat :-D


04.10.2016 23:02

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: datadive: Máš problém čítať s porozumením textu? Cituj mi pasáž, kde na teba útočím a kde sa pýtam, ako inak by sa to dalo spraviť? Končím s tebou diskusiu, vymýšľaš si, chceš za každú cenu flame.


04.10.2016 23:04

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Plazivec
 Čoprák 

Ikona

Re: Masochista: Tiež si vymýšľaš, nikde som nenapísal, že HD je dokonalá motorka a dupľom stelesnenie, naopak, nedokonalosti na HD ma bavia. Ak teba baví ako zlá motorka, tak je zlá pre teba, pre mňa je dobrá. To je jediná vec, čo obhajujem. Právo na názor.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Plazivec (04.10.2016 23:06)


05.10.2016 10:18

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

FaDe
 Edvenčr 

Ikona

Re: Masochista: Vyskusat Victory odporucam... Hlavne model Vegas... ten ma naozaj prijemne prekvapil... (az na tie vibracie motora, co mohla byt ale vada daneho kusu a to ze mal nabehanych len 300km)
"Handling" Victory Vegas je na ten styl a typ motocykla nadpriemerny a prekvapujuci...


05.10.2016 11:01

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

Filip Kalka - Masochista
 Kávičkár 

Ikona

Vegas v ciernej by sa mi veru pacil. Vibracie motora tam musia byt, ved to k tomu V patri. Ked sa chcem odviezt pohodlne a daleko beriem Triumph. Ked chcem chvilku vymasirovat rit a previezt sa na kavicku, beriem HD.


05.10.2016 22:48

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

FaDe
 Edvenčr 

Ikona

Vibraciami nemyslim standardne a k americkemu V-cku neodmyslitelne vibracie ;-) ale ako som uz hore pisal ze motorka od cca 4000 ptacok cela brnela, tak ze si nic nevidel v spatakoch ani na budiku a cakal si kedy sa zacnu povolovat sroby... To uz nie su tie "good vibrations" ...inac som sa tak nejako sam so sebou a s Dynou ktoru som jazdil zrovnal, ze keby do Dyny davali Twin Cam B, bola by to vyborna motorka... Ale Twin Cam bez vyvazovaku fakt nemusim... :-)


06.10.2016 8:26

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

duggo
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

zaujimava diskusia, asi ako kazda ina :-)))
ja len k tomu USA, nedavno som si tam dal take vacsie kolecko cez styri staty a motorky ? uplne skoro ziadne, nikde nic a to som sa ze dost pozeral okolo seba, jasne par upravenych choprov som videl "stat na parkovisku" s dlhou prednou vidlou co su motorky na lestenie a nie jazdenie ala oragechoppers, a fakt iba jeden klasicky stary HD som videl pri ktorom som stal par minut nakolko bol odstaveny kusok od motela kde sme prespali a vychutnaval si pri nom prave to ocom HD a cela amerika je,

planujem niekedy mozno napisat cestopis, zatial sa mi ale moc do toho nechce..

mdonohue76 .. nie europa ale amerika je mimo a preto tam ma HD taky uspech, vo velmi vela veciach su uplne ini, ale europa by si mohla tiez zobrat nejaky priklad od nich. A predpokladam kazdy co tu jazdi HD si tu proste robi taky americky beztarostny sen na slovensku, je to o pocitoch a emociach a pri nich ide prakticnost a funkcnost a kvalita nejakych zvarov niekedy uplne bokom. Pravy American sa podla mna absolutne nestara do veci ake tu rozoberate v tejto diskusii, lebo zije svoj sen a nezaobera sa.
aha a este k teme, na tom Victory magnum som sedel a cakal v pozicovni, na novom, pokial mi pozicaju motorku a proste neni to moj sialok kavy

a este foto tych strasne vela HD co su po celej amerike

Pozri obrázok


a tu je ten HD

Pozri obrázok


pod najvacsou znackou route 66 je odstavena stara yamaha na ktorych tam jazdili, neviem celu historiu krajiny a preco tam nestoji hd

Pozri obrázok

Upravené 3 krát. Naposledy upravil duggo (06.10.2016 8:33)


06.10.2016 8:44

Re: Vyskúšali sme alternatívu k prémiovým tourerom - Victory Magnum 2015

duggo
 Kávičkár 

Ikona

no pre presnost, na route66 stretnes turistov na hd, velke skupiny ktore doprevadza velky pickup auto s ich osobnymi vecami, potom sme este stretli na pumpe skupinu na hondach goldwing kazdy mal vozik - pava. A to je asi vsetko co si pamatam



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 277487 | Včera: 219307