Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure - Diskusné fórum

Tu nájdete všetky reakcie návštevníkov Motoride.sk na jednotlivé články...

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuTest rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure - Diskusné fórum

Hodnotenie: (23 hodnotení)

Diskusia k článku: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Predchádzajúce | 1 2 |

24.09.2007 0:46

Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

duggo
 Kávičkár 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Pekna pekna, velmi peknaaa !
Pri skokoch sa netreba bat v zavere pridat, aby ta to nanakoplo a nepadal na predok. Predna vidla je asi maka, ale da sa jednoducho pritvrdit, no nie ?
Som niekde pocul, ze pri uplne prvych predanych motorkach tychto novych modelov, dostanu zakaznici servisnu kartu, koli poruchovosti. Ze ked sa ti to pokaka, zabezpecia ti servis a vsetko s tym suvisiace.


24.09.2007 7:38

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

na S verzii som sedel a ked bola pustena uplne dole tak som nedociahol celou plochou chodidla na zem (195cm)

nenajazdil som na nej tolko km a ceklovo nemam odjazdene tolko co herghott ale zeby sa to vlnilo som si teda nevsimol

co sa tyka preklapania do zakrut tak to bolo tazsie ako na GS ktore ide do zakrut same

tiez si myslim ze v terene nema konkurenciu medzi ostatnymi velkymi cestnymi endurami a taktiez pocitovo najsilnejsie cestne enduro (ten motor ide ako sprosty)

btw. nespozorovali ste jav za ktori sa zniesla na KTM mensia vlna kritiky, ak pri manipulacii z vypnutou motorkou pokrutis rukovat plynu tak tomu pocitacu zacne jebat a z motora idu dost divne zvuky?

... moc pekne fotky, pochvala aj fotografovi

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (24.09.2007 7:38)


24.09.2007 8:31

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

KAISO
 Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Tej moto pristane viac cesta, ako teren 8-)


24.09.2007 9:45

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

fantasticka motorka a dobry clanok. Hlavne si cenim tu cast o turistike, pretoze tato masinka ma chtiac-nechtiac velmi laka. K tej masinke citim velky respekt, ked pri nej stojim nazivo. Jo, a na teba, Herghott, som nahnevany, ze si ma nezavolal aspon ju pohladkat! :-(((((( A cena sa mi nezda taka vysoka, staci si to porovnat s GS-kom. Tiez sa pripajam k pochvalam za fotky, ale mozno je to aj tou krasnou oranzovou.


24.09.2007 9:48

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

raptor, ja som na nej jazdil 13h v kuse a nikdy som si nic take nevsimol. Zrejme je to uz vyriesene, lebo kym "nebootne" pocitac, tak sa ani startovat neda.


24.09.2007 9:55

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

tak cenovo je to jasne

cennikove ceny:
ktm990: 430.000 Sk
bmw gs1200: 509.520


24.09.2007 10:01

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Hodnotenie: Zlé

Dalsi z testov typu:
...povozili sme sa na motorke, bola to KTM, to je taka oranzova...
...velmi sa nam lubilo, pozrite fotky...


24.09.2007 10:15

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

MaAT: To si hádam robíš srandu???

raptor: Veru nespozorovali. Iba to, že pokiaľ elektronika nenaskočí nenaštartuješ.

Awia


24.09.2007 10:21

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Myslim, ze MaAT nam velmi rad napise test o svojej afrike aby nam ukazal, ako by teda taky test mal vyzerat :-)


24.09.2007 10:29

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

awia nech sa paci precitaj si clanok u ceskej konkurencie

MaAT myslim ze chapem co sa ti nepaci ale skus kritizovat konstruktivne, co by mali spravit aby sa to zlepsilo s tvojho pohladu?

ak dostanu motorku na test co ine maju na nej spravit ako sa rychlo povozit kym ju maju a rychlo to vsetko pofotit

mozno by pomohlo keby to nebolo zaskatulkovane pod nazvom TEST ale RECENZIA


24.09.2007 10:38

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Raptor, motorkari testovali v r.2006, cize je to verzia 2006
Verzia 2007 ma uz nove mapy v EFI a navyse tato testovana ma akrapovice - a ta ma zasa ine mapy. Navyse verzia 2007 ma dalsie drobne zmeny oproti 2006, takze zrejme to uz bude vyriesene.


24.09.2007 10:43

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

rado48
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Velmi fajn motorecka. Test OK .
Som sice honda pozitiv , ale som rad , ze sa uz objavuju aj ine znacky v testoch.


24.09.2007 10:47

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus tak toto to vysvetluje

lebo pride mi to strasna kravina aby si daval pozor na to ci neotocis omylom plyn ked manipulujes s vypnutou motorkou... som rad ze to fixli


24.09.2007 10:56

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Hodnotenie: Dobré

Tieto velke autobusy (aj ked je LC8 najostrejsi z mikrobusov) nemusim. Na minulorocnom KTM teste bolo vsetko od SX85 az po 950ku, odkusal som takmer vsetky, jedine 950ka ma nelakala. Pre mna je vsetko nad 130kg autobus ;-) Ale urcite by som na mojej SXF nechcel urobit za den 600km :-}


24.09.2007 12:05

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

bezdooo
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

aj na mna je to uz mooc velke, a viac na cestu ako by som si predstavoval, ale je to naozaj pekna a kvalitna motorka


24.09.2007 12:50

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

mISOp
 Turista 

Awia otazka: PR clanok? Ak ano, tak velmi zly.
Skor mi to pride ako velky inzerat predvadzacky, povedzme si na rovinu.
Result: Urcite nie test!
tot vsjo ale inak urob si ako xces


24.09.2007 12:56

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

mISOp rovnaka otazka ako na MaAT

skusme kritizovat konstruktivne, ak ti to tebe pride ako velky inzerat predvadzacky tak napis akoby mal podla teba vyzerat test


24.09.2007 13:02

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

mISOp:

Odpoveď: Nie

V článku je môj názor na túto motorku. PR články na motoride máme patrične označené. Za tým čo je v texte si stojím. Ak máš nejaké pripomienky skús byť konkrétnejší lebo podobne ako v prípade MaAT-a ste niečo napísali ale vlastne nič...

Hotový článok sme pred zverejnením poslali ľuďom ako Kapro, Sqwer, Gažko, Babci a podobne, čiže ľuďom čo Adventure vlastnia, alebo vlastnili a majú na nich aj niečo odcestované. Pomohli nám doladiť isté drobnosti ale inak s tým čo bola napísané mnou a Herghott-om plne súhlasili.

Awia


24.09.2007 13:12

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

aj s tym ze to plava? :-O :-~


24.09.2007 13:22

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

pekna masina, neni o com...dal by som si povedat...ak by som teda dociahol :-)))
MaAT, mISOp: tiez by som rad vedel, co myslite...coze uz len nove sa da prekvapujuce napisat o dnesnych masinach? v teste napisu to, co aj tak vacsina ludi zhruba ocakava, vacsina tusi, co ta testovana moto poskytuje...aj ked sa mi nejaka moto nepaci, tak ocenim aspon tu robotu...
;-)


24.09.2007 13:50

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Raptor: to plávanie nie je nejaká haluz, ale pravda. Už keď som sa začiatkom roka previezol na Babčiho 990, po niekoľkých zákrutách som zastavil a skúšal, či nemá mäkké gumy. Potom som si zas myslel že má uvoľnenú hlavu riadenia. Teraz som mal rovnaké pocity a tak som to aj napísal - a mám s čím porovnávať.

Herghott


24.09.2007 14:37

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Peto24
 Jogurťák 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Krasna masinka a pekny clanok ;-)


24.09.2007 14:58

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

herghy ja som sa nepytal na tvoj nazor, tvoj nazor som si precital z clanku


24.09.2007 15:08

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Kedze mi uz Herghott vycistil zaludok, a aj Awia sa ozval, napisem co ma viedlo k takemuto hodnoteniu.
Hodnotil som samozrejme test, nie motorku. Moj nazor je subjetivny, na KTM nejazdim, sumarizujem skusenosti ludi, ktori na nej jazdia a s ktorymi sa stretavam, najviac s mISOp s ktorym som najazdili niekolko tisic km, on na KTM ja na XRV. Keby som pred rokom tuto moto kupil, tak by som dospel asi k rovnakemu zaveru. (co sa tyka testu)
Fikcia:
Ked bol takyto test publikovany pred cca rokom, bol som nadseny, (ze konecne zase vyssie S-ko, ze striekacka = nizsia spotreba, ze dobra cena nahradnych dielov...)
..Motorku si kupim.
..Po case zistujem:
..ta nadrz ma o par litrov menej, ani tie zdvihy na S-ku nemaju 55 mm navyse...no,sral to pes, zvyknem si...
..Tusil som, ze seriove pirelly nebudu v terene nic moc, ved siahnem po osvedcenych Mitas 09
- ale kurva, 09 na taku moto nerobia
.. no nic to, su aj ine stuple, - doprajem si napr. michelin desert, - super kvalita i cena
- ale dooooo pixle, po kratkom asfaltovom presune sa mi 30% stuplov jednoducho odtrhlo.. jaj jaaj ale ved vykon je vykon!
..stretavam inych majitelov, postupne sa dozvedam dalsie novinky, tykajuce sa vacsinov fabrickych zvolavaciek
-stale som kludny, ved sa nic nedeje, taka je cesta pionierov, a motorka je fakt gut...
...Potom vidim Test. Celkom novy, po roku od uvedenia tejto moto na trh a na renomovanom motoristickom portali
-konecne sa niekto prebral a na napise aj nieco ine, ako PR dristy z doby uvedenia na trh, mozno sa este aj nieco dozviem
Realita:
No chuja.
- v technickych parametroch tie iste nezmysly...
- aha, ze doporucuje Mitas 09, a ze "natrvalo", no chlap sa evidentne vyzna..
...o nejakych zmenach medzi modelmi 06- 07 ani zmienky...
...pice, ani ta posrana smerovka nestoji 477 SK...
...no ale zase viem, ze ako ho provokovala :-) , to si zapisem, iste sa mi to v buducnosti zide
-keby len vedel, ako takymto testom provokuje on mna...
-Som sklamany. Pisem ze sa mi test nepaci, podobny som cital uz niekedy pred rokom...nedavno aj casaku Motocykl...

Este raz, pre istotu. Hodnotim test, nie moto!!!!!!


24.09.2007 15:21

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

len na margo zvolavaciek KTM LC8.

Je lepsie urobit zvolavacku vsetkym majitelom, napravit svoju chybu a ciastocne si u niekoho pokazit image, alebo je lepsie ignorovat to, hrat sa na kapa-di-tutti a zaviest zmenu az novym majitelom? (mam na mysli postup BMW, ked na GS vznikli problemy so servo posilovacom brzd a motorky uplne - alebo takmer uplne, nebrzdili, dokonca vraj doslo aj k smrtelnym nehodam)


24.09.2007 15:28

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Reakcie:
Awia - nerobim si srandu, myslim to vazne, ale tragediu z toho robit nemienim
Matus: - predpokladam ze chces byt len vtipny, ale ak by si sa naozaj chcel nieco o cca 20 rocnej motorke, ktora bola naposledy modifikovana pred 10 rokmi, ktora sa uz 5 rokov nevyraba, o ktorej sa napisalo hafo testov a ktoru pravdepodobne nikdy jazdit nebudes, chcel dozvediet nieco prevratne, tak ti ochotne, pokial budem vediet, prezradim
Raptor: vid moj prispevok vyssie
duroslav: motorka je v pohode, info uvedene v tomto teste su prinajmensom neaktualne ci zavadzajuce. Na toto smerovala moja kritika.


24.09.2007 15:30

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus ano par ludi vraj zakapalo koli posilovacu brzd ktori sa nema rad zo slabou baterkou na GS a pri viacnasobnom stlaceni brzdnej packy skratka nezabrzdi lebo neni stava

MaAT a TOTO JE KONSTRUKTIVNA KRITIKA!!!!


24.09.2007 15:32

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

MaAT:

Sa nehnevaj. Píšeš aj zdôrazňuješ, že hodnotíš test, nie moto. Ale my sme testovali KTM 990 Adventure:

* Netestovali sme S-kovú verziu, zdvihy S-verzie sme nemerali, údaj je z oficiálnych KTM materiálov
* Netestovali sme ani gumy a okrem toho E-09 sú aj 21 aj 18 palcové, len v inej šírke aj na GS obúvam E-09 užšie ako pôvodné
* Netestovali sme ani michelin desert (Kapro chváli do neba, ty zatracuješ - 100 ľudí 100 chutí)
* Fabrické zvolávačky - moto máme na týždeň, spravíme spravidla cez 1000 km. Na overenie spoľahlivosti to nestačí
* Netestovali sme ani smerovky, ale cena za smerovku je priamo od predajcu, tak mi netvrď že je iná...

Píšeš, že hodnotíš test, a všetky tvoje pripomienky sa netýkaju motorky ktorú sme testovali... Tak tomu fakt nerozumiem.

Awia


24.09.2007 15:32

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

MaAT:

- čo sa týka technických údajov, čerpal som z oficiálnej stránky KTM. Ja nebudem zisťovať, či sú zdvihy skutočne o 55 mm vyššie alebo nie, pokiaľ majú chybu na stránke, tak by to malo mrzieť ich, detto cena smerovky.

- Mitas E-09 sa robia väčšinou v iných rozmeroch, než majú veľké endurá (zvyčajne sú vyššie a užšie). Na túto KTM obuješ E-09, majú 18- aj 21-palcový rozmer, len iné šírky (podobne to nesedí ani na Varana alebo GS).

- fabrické zvolávačky malo Varadero aj Africa. Taká zvolávačka je väčšinou chyba ľudského faktora (niečo sa pofakuje na linke a nikto si to nevšimne), rovnako to bolo aj na reťazovej sade tejto KTM.

- a zopakujem ti to, čo v telefóne: nikto ti nebráni napísať tvoje negatívne dojmy z LC8, ani Misop-ovi, tu má každý dvere otvorené...

Herghott


24.09.2007 15:35

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Awia: je nemam cas dotahovat sa s tebov o slovicka. Napisal som svoj nazor, vobec ma neprekvapuju nechapave alebo odmietave reakcie. Moje prispevky kludne mozes aj vymazat - no problem.


24.09.2007 15:41

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

MaAT: Toto je diskusia a nevidím žiadny dôvod mazať. Tvoje názory sa mi zdajú až príliš subjektivné poukazuješ na veci, ktoré s moto nesúvisia. Test je písaný pre všetkých a niele pre ľudí, ktorí sú už v oblasti veľkých endúr doma.

To že ty si si v teste prečítal veľa vecí, ktoré si už vedel, neznamená, že sú v teste navyše...

Nepoukázal si na nič čo by v teste chýbalo, čo by bola nepravda.

Awia


24.09.2007 15:47

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Feri Zubal - zeON
 Turista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

krasna motorka cena aj spotreba doVY pohodlie nepohodlie ked ju milujes nie je co riesit CHCEEEEEEEM >:-) ( jednou budes maaa )


24.09.2007 16:28

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

pre ludi ktori nie si v oblasti cestnych endur doma staci bohate recenzia ktora bude obsahovo zhodna s tymto testom....

ozajstny test moze pisat clovek co na motorke odjazdil tak minimalne jednu sezonu alebo takych 20-30tkm napr kapro sqwer a pod... ale to by sme ozajstne testy necitali

awia myslim ze maatova kritika bola konstruktivna a mrzi ma ze ty aj s herghottom ju tak neberiete... napr s tymi gumami ste to tam kludne mohli dat ze ten rozmer sa nerobi ale robia sa uzsie.... lebo treba pocitat ze ten test budu citat aj ludia ktori su v oblasti cestnych endur doma

ozaj awia.. aj tebe sa zda ze KTM plava? som si teraz pokecal s kaprom a o tom plavani-neplavani nech radsej napise vecer on sam :-))) :-P


24.09.2007 16:50

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Konštruktívna možno v tom, že napísal čo sa mu nepáči, hneď na to sme mu to vyargumentovali a sme tam, kde sme boli. Skoro každá jedna mitaska pre väčšie enduro je užšia. Nenapadlo ma to tam písať, že aby sa niekto nerozklepal hneď, ako nenájde svoj rozmer.

Kapro ten test už čítal a k plávaniu sa nijako nevyjadril, ani Sqwer a Babci, ale Raptor určite vie, ako tá motorka nepláva.

Herghott


24.09.2007 17:02

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

herghott vyargumentovali - ale s vasho pohladu a to je podstatny rozdiel
herghy pri vsetkej ucte kritika je najma o tom ze co sa cloveku nepaci... alebo vlastne co si ty predstavujes pod pojmom konstruktivna kritika?

raptor na tej motorke sedel a raptorovi sa zdalo ze ta motorka neplava ale sedel na nej primalo km na to aby mohol vynasat nejake sudy... verim ze herghott najazdil tolko km ktore ho k nejakym zaverom opravnuju

... k tomu plavaniu bude mozno najlepsie pockat co k nemu napise kapro sam ... a myslim ze tam nebude pisat nic diametralne ine ako povedal mne do telefonu a potom ste chlapci ako sa hovori v ludovej slovesnosti... V RIŤI :-))) :-P

apropo to ze sa k plavaniu nikto nevyjadril znamena ze ta motorka automaticky plava tak aho herghott napisal? :-O


24.09.2007 17:07

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Peter Fischer
Darca Krvi  Turista 
Redaktor
Ikona

Škoda klávesnice...

Herghott


24.09.2007 17:08

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Kapro
 Bahniak 

Nehadajte sa ako male deti. Moja neplava. Staci na to jeden kluc, ktorym sa nastavi predny tlmic a ruka, ktorou sa nastavi zadny tlmic.
Vecer napisem viac.
P.S. Este je mozne, ze mam narusene centrum plavania a necitim to...
P.P.S. Raz mi padla v brode a ostala na mieste. Nikam neodplavala. Z toho vyplyva, ze LC8 neplave ale sa potopi!

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kapro (24.09.2007 17:10)


24.09.2007 18:26

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

raptor:

Ku gumám, bol to test moto a nie gúm. Ak mám spomenúť vhodné alebo nevhodné gumy Mitas bolo by správne spomenúť aj všetky ostatné značky a všetky vhodné pneumatiky. A čo takto všetky možné druhy olejov... Je to jednoducho nad rámec testu motorky...

plávanie: Nechápem čo tu sleduješ. Je niečo zlé na tom, že Hergi mal pocit, že mu pláva. Porovnáva to s niečim iným. Ja som na nej šiel po asfalte pomenej aj to vo dvojici ale v slušnom tempe. Podvozok ma vyššie zdvihy a je mäkší. Nastavenie som neupravoval. V porovnaní s cesťakmi alebo GS-som je menej istý. Ale aj na GS si na asfalt pitvrďujem zadok... Každému je jasné že ten podvozok je stavaný najme do terénu.

Kapro to dobre uzavrel svojím: P.P.S. Raz mi padla v brode a ostala na mieste. Nikam neodplavala. Z toho vyplyva, ze LC8 neplave ale sa potopi!

Awia


24.09.2007 19:17

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Dokonalosť dokonalého je dokonalá len vtedy, ak dokonalý poukáže na nedokonalosť nedokonalého.

...ale už sa pri tom viac krát sekol. :-)))


24.09.2007 19:31

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

skoda ze ked dojdu argumenty tak je to vlastne skoda drat klavesnicu

awia ked KTM plava co potom robi varadero? co tym sledujem? NIC! ja sa som sa vlastne v tomto momente zacal na vas zabavat....
keby som bol ja ten clovek co vam pozical KTM do testu a vy o nej napisete dristy ze plava ked s tou motorkou sa bez montovania cohokolvek len s pritvrdenim podvozku da jazdit pomaly supermoto tak vam ju minimalne druhy krat nepoziciam

az si toto napriklad precita datel ktory sa vlastne dozvie ze on zatackami nedriftuje ale on sa nimi plavi tak sa urcite potesi ze sa dozvedel nieco nove o svojej motorke

na zaver pridavam niekolko motoriek ako som si uz pred rokom na tejto skvelej motorecke poplaval

Pozri obrázok
Pozri obrázok
Pozri obrázok

ale uplne na zaver musim podla pravdy povedat ze ta KTM 950 na ktorej som jazdil bola po clovekovi ktory sa stal majstrom slovenska v crosse seniorov a bolo to S a asi nemala seriovo nastaveny podvozok, lenze velmi podobne pocity som mal aj s tej predvadzacky v sturove

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (24.09.2007 19:37)


24.09.2007 19:32

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

duggo
 Kávičkár 

Ikona

mne sa VFR tiez niekedy rozplavala pri rychlosti nad 160km/hod s kufrom v zadu, v rychlych miernych zakrutach cca. ZARNOVICA - ZVOLEN . Cital som tiez kopec testov a nikde to nebolo spomenute. Plavanie ci vlnenie, neviem to presne nazvat, nemam kapitansky preukaz, sa da zistit jedine pri takychto extremoch. Alebo pri silnom brzdeni a naslednom klopeni do zakruty. Ak sa vlnila len tak na ceste okolo domu, urcite je to v zlom nastaveni tlmicov, kdezto na tej ceste okolo domu nezistis, ci sa fakt ta motorka vlni, alebo plava. Ak ma nieco take velke zdvihy, je to majstrovstvo to udrzat nad hladinou aj pri extremoch. Ale zasa komu vadi jemne zavlnenie, ked mozes skakat, lietat, brodit, potapat.
Samozrejme ak je obuta na stuploch, je to hotovy "kraul"


24.09.2007 19:47

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

duggo
 Kávičkár 

Ikona

a este nieco, chybaju fotky palubofky, podsedadlovy priestor, kludne aj fotky chladicov, ako je to riesene proti kamenom, zadneho tlmica a uchytenia, prepakovane nasavanie, ake to ma rajdy, ci to ma plavajuce kotuce, nieco technickeeee


24.09.2007 20:50

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Hodnotenie: Dobré

No, ja neviem, možno dostanem po mojom príspevku za uši, ale mne niektoré príspevky k tejto diskusii miestami pripadajú ako súťaž " poďme si merať vtáka ". Pretože čítam aj iné testy, aj Kaprove články a pretože som jeden čas vážne uvažoval nad LC 8 ( s ohĺadom na môj umelý kĺb som to po zrelej úvahe zavrhol ) mne sa článok ako doplnok k už uverejneným testom celkom páčil. To, čo ma odrádza je reťaz, nakoľko som dosť pohodlný a robíme aj s mojím kĺbom dosť kilometrov ročne ( bolo aj cez 35 000 ). Ale zasa netreba iba chváliť a diktát jednej strany, to sme tu už mali za komančov, takže som za kritiku, ale za konštruktívnu, nemalo by to zachádzať do osobných invektív. Je pravda, že Hergiho test nebol dokonalý, ale nakoniec, nečítal sa zle. A pokiaľ vyprovokoval takúto zanietenú diskusiu, tak podĺa mńa sa neminul účelom. PEACE. 8-)


24.09.2007 20:58

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

raptor> no fuj, Lc8 Adv a beton :-D
duggo> www.ktmimages.com
romanka> ja som to chcel riesit nejakym CLS a pod, ale Kapro mi povedal, ze je to blbost :-)


24.09.2007 21:08

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Kapro
 Bahniak 

Matus: ja nehovorim, ze to je blbost.Ja hovorim, ze to nechcem!!!

Ach jo, neviem odkial zacat, tak si idem radsej otvorit flasu cerveneho....
Zacnem tym, ze vsetky recenzie, testy, porovnavania su velmi subjektivne. Znamy je slepy test high-endistov, ktori sa bili za to, ze ten a ten zosilovac je najlepsi a potom ho v teste vobec nespoznali alebo vychvalovali nieco ine v domneni, ze vychvaluju to svoje. Takisto moje nazory treba brat s rezervou. Som konzervativny, ved kto uz dnes pocuva platne, kotucove a kazetove magnetofony....? Navyse neviem, ci ma moje jazdecke schopnosti opravnuju vobec nejaky nazor mat..
K tomu vlneniu sa nejdem radsej vyjadrovat. Cela diskusia o tom je smiesna. Pochopitelne sa LC8 nemoze porovnavat so supersportom a ja tvrdim, ze ani s GS-om. Takisto som napisal, ze staci velmi jednoduchym sposobom nastavit tlmice a vec je vybavena. Isiel som na LC8 200km/h po asfalte a bola stabilna. Isiel som 150-160km/h v terene a tiez bola stabilna. Mam karburatorove S-ko, ktore je vyssie, ale jazdil som aj na synovej karburatorovej „klasike“.Ze som sa neozval, ked som clanok cital pred uverejnenim? Ked sa Herghotttovi zdalo, ze mu plave, tak co budem mudrovat, zdalo sa to jemu, nie mne.
Pneumatiky: Okrem seriovych Pirelli MT90 A/T, ktore su podla mna ani ryba ani rak, su jedine drapaky, ktore sa vyrabaju v rozmere 150/70-18 Metzeler Karoo! Nehovorim, ze su uzasne, ale su obstojne.Pokial mam spravne informacie, tak by sa mali zacat v tomto rozmere vyrabat (alebo sa uz zacali) Continental TKC-80. Tie som neskusal, neviem posudit. Moja skusenost s mitasami bola negativna! Jeden moj cesky kamarat, znamy to dobrodruh, povedal legendarnu vetu, s ktorou sa stotoznujem:“ ...Mitas na 100-konovou motorku proste nepatri...“ Aby som mal vacsi vyber pneumatik, tak som si kupil od KTM Sommer nahradne kolesa s 1,6“ prednym rafkom a 2,5“ zadnym oproti seriovym 2,15“/4,0“. Do terenu obuvam len Michelin Desert. Navyse zadne koleso sa v terene velmi tazko prezuva/vyzuva (pri defekte). Je to dane tvarom rafku, guma sa tazko odlepuje od rafku. Nehovorim, ze to nejde lebo som stretol ludi, co to vraj dokazali. My s Gazkom sme to nedokazali a to tvrdim, ze Gazko je nesmierne zrucny clovek!
Seriove rafky BEHR su uplne na p....! Makke , vsetci sme ich v terene rozsekali. Aj preto ta kupa uzsich Excelov. Tie drzia.

Nadrze: 22 l, neviem MaAT, ci si mal inu skusenost, ale mne tam fakt vlezie 22 l. Za pozornost stoji, ze moja oblubena firma „TrubaTech“ zacala vyrabat 45 l nadrze, takze s nimi zacina mat LC8 celkom obstojny dojazd. Zdvihy na mojej asi tiez budu OK, tak ako je uvedene vyrobcom. Ja mam na mojej motokrosovy predny blatnik a parkrat som to lupol az na doraz a guma mi „lizla“ blatnik odspodu.

A teraz to najdolezitejsie: zena doniesla burciak, ochutnam a budem pokracovat.
Na asfalte to je na mojej ciste utrpenie. Absolvoval som v auguste so synom turistiku po asfalte po norskych fjordoch az na Nordkapp a na mojej vysokej (915mm), tvrdej a s povodnym tvrdym sedlom som mal z riti tatarak. Dakujem, volim GS alebo ine gynekologicke kreslo, aj ked ho nemam. Ale vraj na tychto novych striekackach to uz je lepsie.
V terene je tato motorka sice v porovnani s ostatnymi skrinami na tom asi najlepsie, ale po minulorocnom valani sa v dunach v Tunise sme tento rok radsej volili lahke EXCecka. Proste v narocnom terene je tento mastodont pritazky.Nizsia verzia ako tak , ale moje S-ko? Casto som pri zastaveni nedociahol a zrubal som sa na zem. Ani vykopavat 4-5-6-7-8...krat zapadnutu LC8 z piesku nie je zrovna velka zabava. Ku koncu dna sme ju dvihali zo zeme traja.
Skoncili karburatory, prisli striekacky. Co to tu citam za slova? Restart, namapovat computer, zapnut a vypnut klucik, nabieha pocitac? No dakujem pekne. Uz chyba len upgrade, download,upload, betrieve, Bill Gates a ine hovadiny, ktorym nerozumiem. Ja ostanem pri karburatoroch, radsej kupim este jeden motor. A vobec. Na turistiku si mozno casom kupim GS (aj ked je to proti mojmu presvedceniu, boxer patri do Subaru) a do terenu pojdem na niecom lahsom – KTM 690 Adenture, KTM 690 Rally Replica...?Jedno je iste.V terene zostanem pri KTM.
Vela sa hovori o spolahlivosti LC8. Mame v rodine dve. Synova 2004 -20.000km (jazdi len na vylety so mnou, do premavky v nasej gubernii ho nepustim), doteraz uplne bez problemov.Absolvovala Island. Moja, 2004-45000km, Island, Sahara, nejaky offroad a dost asfaltu: „Vytiekla“ mi v Tunise zadna brzda, zasekol sa daky ventil v odvetravacej hadicke olejovej skrine a vyvalilo mi tesnenie pod krycim vekom ventilov, teraz v Norsku mi tiekol olej cez gufero okolo spojkovej tycky, minuly tyzden mi volali zo servisu, ze je na padrt lozisko vodnej pumpy a vymlatilo karter. Treba ale povedat, ze Stroj vyse roka, po navrate z Tunisu stal. Ze mi tecie olej som zistil v Prahe pred vyletom na Nordkapp.Riskol som to a pokracoval. Ta krasna mrcha to zvladla a doviezla ma domov...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kapro (24.09.2007 21:11)


24.09.2007 21:13

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

zaujimava a urcite aj dobra, ale aj keby som tie prachy mal nikdy si ju nekupim, je rakuska bleeeeee

Upravené 1 krát. Naposledy upravil marccell (24.09.2007 21:17)


24.09.2007 21:21

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

marccell ale ale ale nooo zatoze si robil v rakusku dlhsie ako bolo zdrave tie motorky nemusia byt koli tomu apriori zle :-)))

mna len mata /ne/spolahlivost toho motora aj ked podla toho ci pise kapro by to nemalo byt az take zle


24.09.2007 21:22

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Predstav si, Kapro, že ja tiež nedám dopustiť na platne. majú omnoho priestorovejší zvuk, ako ploché CD. Tým priestorovejším mám na mysli, že si viem oveĺa lepšie fixovať rozmiestnenie nástrojov, najvýraznejščí rozdiel je v akustických nahrávkach, to sa CD absolútne na platne nechytajú. a to šumenie a praskanie ? aj kozub praská a potok šumí... A čistota zvuku ? No, príliš úzkostlivo čistá buchtička vonia ako všeličo iné - nechcem tu robiť reklamu na kozmetiku - ale trošku pižma nie je na závadu. .. Hovorím " trošku ", to neznamená, že cica bude ako 3 mesiace neumytá vańa ( to o vani bola citácia z Chandlera) Mimochodom, mám rád aj plesnivé syry, a hlavne k vínu 8-)


24.09.2007 21:23

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Kapro
 Bahniak 

Pozor na detail: KTM uz je v americkych rukach, vlastnena Polarisom.

Romanka: su veci, ktore masam nevysvetlis. Ale na druhej strane ucho len tak neodrbes...Prave so, kupil cez Ebay 3ks LP J.S.Bacha. Tesim, tesim.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kapro (24.09.2007 21:26)


24.09.2007 21:26

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

no plesnive syry a buchticka co prave zacina lahko zriet hmmmmm

romanka ty si mi spravila chute :-}

amerikanci kupili rakusanov? :-O kurva vo tom som nic nevjedzeu :-(((


24.09.2007 21:26

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

apriori z rakuska ani koza neni dobra :-P
i ked pri adventure LC by som bol ochotny prizmurit lave oko, btw: vcera som sa na toto tema bavil s majitelom GS 1200 BMW a parafrazujem: "ani Ewanovi radsej na cestu okolo sveta nedali tu KTM, vraj ze samotny zastupcovia fabriky tak rozhodli..."


24.09.2007 21:28

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Kapro
 Bahniak 

Raptor: dost davno, bracho
Marcell: na cestu okolo sveta by som aj ja bral GS. Na Saharu, by som si z tych dvoch vybral LC8.
Ono to je tak. V pusti v tunise bolo na 10 LC8 jedno GS. Na Nordkappe bola na 10 GS jedna LC8. To hovori uplne za vsetko a netreba k tomu ziadne jake pak co pak a kdy by aby...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kapro (24.09.2007 21:31)


24.09.2007 21:28

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

marccell to s tym ewanom mcgregorom je stara pravda... dokonca je to aj na tom ich cd long way around

lenze casy sa menia a KTM im pri ich dalsich cestach svoje stroje ponukala sama, na ich smolu ostali verni sudruhom z BMW

gubernator kapro: kurva nectem nevim, aspon vidno ake mam diery a nedostatky :-))) ;-) :-P pssssst... ozaj ako sa ma EVO? uz je po operacii?

Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (24.09.2007 21:31)


24.09.2007 21:30

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

jasne raptoru, boli by vinny robit reklamu rakuskemu produktu. Ani ja som netusil, ze tie kurvy rakuske sa zapredali amerikancom


24.09.2007 21:34

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

gubernator kapricio myslim ze si to vystihol.. obe motorky su sice v jednom chlieviku ale kazda z nich je najlepsie v tom svojom

kapro ozaj co hovoris na HP2 od BMW? az na tu 17 litrovu nadrz dobre neeee

kukni tu


24.09.2007 22:12

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Kapro
 Bahniak 

Raptor: co ti je viem, trebalo by odskusat. Ale ved vies, ze ja mam problem s tym boxerom. Este tak v STI-cku. Mna mata ta KTM 690 Rally Replica...
EVO drieme. Ninč drót, ninč sranda....


24.09.2007 22:23

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

duggo
 Kávičkár 

Ikona

Na cestovanie po cestach je kopec inych, lepsich a vhodnejsich strojov ako KTM.

hp2 je mozno dobra na take rovne cesty ako su na tom videu, ale na nic ine. Na trosku pomalsej a narocne technickejsej trati, by isla do smutku proti lahsim strojom.


24.09.2007 23:09

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

duggo tam moment erzberg rallye ti nieco hovori? videl si tie videa?
ja samozrejme netvrdim ze moze konkurovat mensim a lahsim strojom ale na to aky je to kolos a objem tak to dost dobre zvlada


25.09.2007 2:08

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Kwasak
 Turista 

Ikona

Clanok beriem, ale plavanie KTM sa mi nejak nezda. Citat z ust majstra mechanika: "je tazsie nstavit podvozok, ako ventilove vole", s ktorym celkom suhlasim. Tie vole su dane v tabulkach, ale idealne nastavenie podvozku, to je ina sranda. Neviem ako je to u novej KTM, mozem hodnotit jedine 950, s ktorou mam skusenost. Tieto motorky su kazdopadne genialne, idealne na teren, s GS tazko porovnatelne - ta motorka je niekde "inde". Kategoria sice rovnaka, ale kto skusil obidve, vie o com tocim. Ja som kedysi jazdila na 125, po case akykolvek teren, no na velkych motorkach mam respekt a skusim obcas len tak "light" co to povi. KTM v terene povi urcite viac ako GS. A na asfalte to ide jak besne, to je bez debaty. KTM 950 nema ziadny problem s nekludnym spravanim. Toz, niekedy krok vpred je vlastne krok vzad...
Co sa tyka dizajnu, ta motorka niecim zvlastna. Ten isty nazor mam aj na GS. Ze by nejak extremne lahodila oku sa neda povedat. Konstrukteri ale mysleli na prakticku stranku KTM a to im vyslo dokonale. Je to skratka nieco ine, co sa podla mna vymyka nejakemu skatulkovemu vzhladu. Bud ju milujes, alebo nenavidis...
P.S. Awia, Herghott, robte aj nejake videa z testovacich jazd, fotecky su perfektne, ale take videjko s dobrou muzickou, to je uplne o inom ;-)


25.09.2007 7:57

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

ja iba skromne doplnim ze toto vsetko o motorke mohlo byt zavesene v teste......


25.09.2007 7:57

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

MaAT: S tými nepravdivými údajmi (zdvihy, obsah nádrže, ceny ND) môžeš mať pravdu. Bolo by zaujímavé dočítať sa v teste, či výrobca uvádza pravdivé údaje aj v ostatných parametroch (zrýchlenie, kompresný pomer, výkon, krúťak, presnosť rýchlomeru, hmotnosti, ceny všetkých ND, výška sedla, atď...), ale uznaj, že je to nad rámec možností.

Čo sa týka plávania-neplávania, je to o nastavení podvozku, zvolení "správnych", pneumatík a ich ideálnom nahustení na tie-ktoré podmienky. A to je iná chémia. Kwasakov citát majstra mechanika to vystihuje celkom presne.

A na záver:
Keď si raz v teste prečítate, že: Výrobca ojebáva v technických údajoch a cenách ND, môžete si byť takmer istí, že ďalší test na uvedenú značku motocykla už v danom médiu neuvidíte.


25.09.2007 9:39

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

rmacko
 Skútrista 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

... testík v pohodke a moto je moj horúci kandidát na výmenu po capovi (teda okrem GS >:-) )...

Jazdil som len pár km na predvázačkách u Rada Žubora na jar (na 990 aj 950) a mne by tá moto asi sadla. Je dobre ovládateľná (preklápanie), ide omnoho spontánejšie za plynom (oproti rejdovi) je citeľne lahšia (tiež porovnávam s capom) a eče sa mi aj pááááááááááááááči :-))) .

Jediné čo ma trocha odrádza sú názory na spoľahlivosť :-~ .

A nakonec ani tá cena ak ju aj komplet človek naloží neprevýši GS ... 8-)


25.09.2007 9:49

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

rmacko> ta spohalivost trocha mata aj mna, ale cim dalej sledujem fora (hlavne advrider.com) tak je vidiet, ze to nieje take zle, ako sa na SK weboch spomina.
Hlavne si treba uvedomit, akym sposobom sa s tou motorkou jazdi, vacsina ludi ju naozaj nesetri a jazdia s nou tazke tereny, jazdi sa s nou v terene rychlo a ludia na nej aj skacu.

Dalsi problem je, ze neexistuje alternativa. GS1200 ma v terene urcite obmedzenia, cenovo je o dost vyssie a spolahlivost je uz bohuzial tiez otazna.

Ja ked som si poziciaval LC8 Adv. tak som mal velke ocakavania, co sa vacsinou konci sklamanim, ale nakoniec som dopadol tak, ze som jazdil 13h a najazdil 650km. Proste nevedel som z nej zliezt.


25.09.2007 10:13

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

teda ja by som do tejto prespekulovanej diskusie nemal asi prispievat, ale stale mam pocit, ze ak ma motorka obute drapaky a nie cestne gumy, tak asi nema zmysel sa o "plavani" bavit, nie?


25.09.2007 11:48

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

Veľmi pekná diskusia, vďaka Kaprovi, že dral klávesnicu. Ak by článok nevyvolal žiadnu diskusiu asi by to nestálo zato... ;-)

V svojom závere som napísal:

LC8 je poctivé enduro a vyžaduje si zručného jazdca. Kúpiť ju na jazdenie po asfalte je strata peňazí a samotná KTM-ka sa unudí. Mala by padnúť do rúk ambicióznemu turistovi, ktorý sa nezľakne terénu a vyrazí ju vyvenčiť niekam na koniec sveta. V teréne jej na chrbát mierne dýcha len BMW R 1200 GS, ktorá je o niečo univerzálnejšia, čo v priamom porovnaní s KTM znamená slabšia v teréne a lepšia na cestu. Predchádzajúce modely 950 sa nepreslávili extra spoľahlivosťou. Toto sa samozrejme za 1000 km redakčného testu overiť nedá a tak ostáva iba dúfať, že konštruktéri v KTM popracovali aj v tejto oblasti.

A myslím, že to je to čo odznelo v tejto diskusii, čo ty na to miros139 ;-)

Awia

P.S.: V Krompachoch na MS enduro som si požičal HP2, žiaľ len na hodinku. Musím povedať, že to bolo iné kafe. Aj keď to bola vysoká koza čo mi robilo problémy super som si zajazdil. Treba ale zrovnávať so superendurom od KTM a nie s LC8.


25.09.2007 12:36

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

DucatiST4s
 Bahniak 

Ikona

Awia načo vobec reaguješ na vtákoviny. Veď nech si to oskúšajú tí "niemandi", aké to je tlačiť do toho svoj osobný čas a peniaze (potom zistia, že ak nemáš ľudí, deň má len 24 hodín a nie 40 ako by potrebovali).

Len kopec dementných rečí a samí majstri sveta. :-P

Upravené 1 krát. Naposledy upravil DucatiST4s (25.09.2007 12:38)


25.09.2007 13:00

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

awia - ano,vdaka diskusii sme sa dozvedeli to co mozno v teste chybalo a ak to je v podstate zamerom takehoto testovania tak je to v poriadku. Ja som len myslel ze take pripomienky a skusenosti ake odzneli v diskusii uz mohli byt sucastou samotneho clanku.nic viac ;-)


25.09.2007 13:25

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Kapro
 Bahniak 

Este ma napadli dve veci:
Ako spravne uviedol Vadim, na plavanie ma znacny vplyv opotrebenie a nahustenie pneumatik. Moj Stroj sa velmi divne sprava pri relativne miernom opotrebeni prednej gumy. Dalo by sa to nazvat aj v tejto diskusii uz legendarnym "plavanim". Vsetko ale vyriesil tlmic riadenia Ohlins...

Pouzitie pneumatiky s inym rozmerom, ci uz Mitas, Continental alebo ine nesie v sebe riziko, ze guma bude, aj kvoli sirokemu rafku (4,0"), plocha. Nevravim, ze sa s tym neda jazdit. Teoreticky by to mohlo posobit problem v blate alebo sypkom podklade so zaberom.Neviem posudit, takyto rozmer som neskusal, Mitasu som mal na 2,5" rafku...


25.09.2007 13:37

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

duggo
 Kávičkár 

Ikona

raptor, ano mne to nieco hovori, pozri si starsie zavody a cele dokumenty, nie urivky na Youtube. Mal som nahrany cele zavody, kukal som to vela krat v telke, minule rocniky by HP2 ani nepresla, usek asi 400 metrov velkych kamenov a tie vyjazdy a zjazdy nevedeli prejst na lahkych 250 tkach. Jednoducho hadzali z kopca dole najprv motorky a potom skakali za nimi jazdci. V poprednych prieckach sa drzali na 250tke 2taktoch, len zmenena prevodovka. Rocnik 2007 som nevidel, len som sa cudoval ako to mohla vyhrat HP2, ked som si v duchu predstavil ako mohla prejist tie prekazky .. ked v minulom rocniku vtedy z 500 jazdcov doslo do ciela asi 10. Uz len prejazdy tych obrovskych kolies by som si pozrel, ako by to presli na HP2 jke, nie to predieranie sa cez tie technicke useky.
Takze tento rocnik bol viacmenej na rychlost, potom tam mohlo BMW zvitazit, ked je rychlejsie. Ked to bude takto pokracovat, nebude to uz za chvilu patrit medzi najobtiaznejsi enduro zavod na svete.


25.09.2007 13:38

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

KTM maju amici? tak potom uz sa necudujem, ze Buell ide davat na masiny KTM motory...tusim som to cital na exebate...
duggo: si musim opravit asi poznatky, myslel som si ze pojmy vlnenie a plavanie je rozdiel... ja som si vzdy myslel, ze vlnenie suvisi s krutenim celej motorky a plavanie s pruzenim, hojdanie...ako to je?


25.09.2007 13:43

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

duggo
 Kávičkár 

Ikona

asi sa tu bavime o tom istom, nie o plavani ako takom, ked mas zle tlmice v aute tak to plava, hupe sa to, to je asi spravne pomenovanie. Tunak sa ale bavime asi o tom vlneni
vlnenie moze sposobovat :

zle nahustene pneu
zla volba pneu
zle zjazdena predna pneumatika
zle nastavene tlmice
zla hlava riadenia- okular
slaby ram a celkova konstrukcia
zla znacka motorky
jazda po mokrej bielej ciare
.... :-@

Upravené 1 krát. Naposledy upravil duggo (25.09.2007 13:45)


25.09.2007 13:50

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

tahitan
 Bahniak 

Ikona

duggo - jazdia sa tam rozne kategorie a rozne trate, nejazdia vsetci jednu ;-)

prepacte, ze vam tu do toho skacem.. ..neviem co je plavanie a ani vlnenie, jazdim tak neustale na varane, a nestazujem sa :-P


25.09.2007 13:56

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

duggo
 Kávičkár 

Ikona

ja som pozeral jednu, isli tam vsetci spolu na vsakovakych objemoch.


25.09.2007 14:03

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

duroslav
Darca Krvi  Turista 

Ikona

dik, chcem byt len mudrejsi... :-)


25.09.2007 14:24

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

duroslav buell nedava motory KTM ale rotaxy

zaujimavy a hlavne odvazny krok erika buella ktoreho spolocnost je vlastne dcerou HD pokial viem


25.09.2007 14:41

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Raptor: HD mu to zozralo aj s navyjakom, podstat spociva v tom ze HD potrebuje Erika a nie naopak, pretoze potrebovali zaplnit aj segment kvazi lahsich a sportovejsich motocyklov, i ked stale plati, ze ruka ruku myje, pretoze na druhej strane Buell nemal tolko prostriedkov , aby vytvoril vlastnu dealersku siet, tak sa mu to aj vcelku hodi, ze ano.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil marccell (25.09.2007 14:46)


25.09.2007 14:58

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ja sa radsej nebudem pytat co viedlo erika ze vyveksloval motory HD za rotaxy :-}

inak tiez si myslim ze uz je asi v takej faze ze by neumrel hladom ani on ani jeho ludia keby mu HD zatvorilo svoju laskavu naruc a myslim ze HD to neurobi lebo dobre vie ze sa otvorila laskava naruc z inych motorkarskych koncernov


25.09.2007 15:00

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

duggo vis preco to vyhrala HP2

lebo prisiel taky teren kedy uz jazdec nechcel hadzat prvu motorku a potom skakat za nou lenze sudruhovia v bmw na toto mysleli a stalo sa to ze HP2 hodilo jazdca a potom skocilo za nim :-)))


25.09.2007 15:08

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

mimochodom, este sa vratim k Buellu, myslim, ze to bol jeden z jeho lepsich obchodnych tahov, preorientovat sa na Rotax,pretoze testy sami ukazali ako vyzera HD motor v Buelly po 50 tis. km, hlavne zadny valec. :-}
Kto jazdi Buell, moze si povedat ze ma "ohnive gule" :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil marccell (25.09.2007 15:11)


25.09.2007 15:14

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

tahitan
 Bahniak 

Ikona

netusim odkial ste prisli na to, ze Erzberg vyhralo BMW??
ved vyhral trialista Tadek Blazusiak na pozicanej KTM, druhy J. Salminen.. ..ale BMW nikde !!!


25.09.2007 15:20

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

pravda pravda Tahiti, Pfeiffer ani nedojazdil mam taky skromny vodojem


25.09.2007 15:41

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

to duggo povedal.. to vsetko on! duggo jeden :-)))

nieco sa mi mari ze HP2 vyhrala len vo svojej kategorii ale tiez to neviem zicher

marcel opytam sa este takto.. vyzera zadny valec na buelli s HD motorom po 50tkm na totalku fekalku generalku?

ale myslim si ze toto neni len u HD.. takisto myslim aj u yamahy dragstar a bulldog lubia cinkat zadne valce... na bulldogovi to yamaha neskor svojsky poriesila pomocou dvoch plastovych naduchov ktore maju napomahat chladeniu zadneho valca


25.09.2007 15:48

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

sefko, co Ti poviem, HD samotne taky problem nema, i ked vseobecne aj tam dostavaju zadne valce pekne pecky. Buellovic sa to snazil vyriesit malym ventilatorom nad zadnym valcom, ale efekt nie az taky ako sa ocakavalo. Vela zalezi od zaobchadzania, ako vzdy, ale buell si vyslovene pyta do drzky /100nm pri 2200 ot/min/ takze nebudem to tu omotavat - "Vazeni prátelé ANO" po 50tis km ma motor cca o 10 koni menej a zadny valec netesni. Co sa tyka yamahasaki nemam skusenost, cize sa pozdrzim komentara.
P.S. keby mal Ulyses vypletane kola, kua uz by sa nemusel tvarit ako Enduro....

Upravené 1 krát. Naposledy upravil marccell (25.09.2007 15:54)


25.09.2007 16:00

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

rgw
 Skútrista 

Na Erzbergu sa jazdi vo viacerych kategoriach,velke endura /dvojvalcove/ jazdia kralovsku triedu/konigklasse/,vyhral Kirsi na HP2, tu je clanok od ceskeho ucastnika www.africatwin.cz/zobraz_clanek.asp?polozka_id=413


25.09.2007 16:01

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ozaj marcel.. kup si ulyses


25.09.2007 16:07

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

jasne moj uz si ho idem objednat, hlavne ze skoro vobec z neho nedosiahnem nohami na zem :-P


25.09.2007 16:11

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Francuz
 Edvenčr 

Ikona

Erzberg Rodeo sa sklada z viec sutazi.samozrejme,ze superenduro,alebo HP2 nepojde tu trialovu sutaz a zase ze nejaka ECX 250 nepojde cca 15 km vyjazd v lome,kde najlepsi dosahuju maximalky 180km/h.

Erzberg Rodeo 2007: 1 miesto Simo Kirssi BMW HP2
2 miesto David Knight KTM SuperEnduro


Erzberg Rodeo 2006: 1 miesto David Knight KTM SuperEnduro
2 miesto Simo Kirssi BMW HP2


Matus:ake su tvoje skusenosti so spolahlivostou GS 1200?


25.09.2007 16:36

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Francuz> rovnake ako s KTM, cize prakticky ziadne.
Ale kedze som vyberal v tomto segmente, tak som vela vela studoval a prakticky je to tak, ze oba tabory nieco furt riesia :-)


25.09.2007 16:42

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

vidis, skoro som zabudol, kamos ma 1200 Adv a teraz mu musia menit semmering na kardane... neberiem to nijako tragicky zamozrejme, je to mala zavada.


25.09.2007 17:31

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

furt sa riesi nieco v kazdom tabore

spolahlivost KTM vs BMW sa krasne ukazala prave vtedy ked ewan mcgregor siel okolo sveta a sudruhovia s mattighoffenu mu na to KTM nedali kym sudruhovia u BMW povedali kajn problem


25.09.2007 17:35

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Kwasak
 Turista 

Ikona

bude aj vecerny taborak? :-)))

matus - simering, nie semmering - tam sa chodi lyzovat ;-)

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Kwasak (25.09.2007 17:41)


25.09.2007 17:37

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

hofik
 Edvenčr 

Ikona
Hodnotenie: Dobré

Trochu si pripadam ako ked dieta prehovara k dospelym (aj ked predpokladam ze vekom patrim k starsim), ale mozno ze diskusiu sleduju aj ine motorkarske deti.
Mal so 2 roky Yamahu XT 660. Jazdil som vacsinou na ceste, niekedy polna cesta, nejaka ta sotolinka. Par krat do roka dlhsie vylety, cca 350km/den. XT cko bolo fajn, hlavne na tych polnych cestach a na strku, ale pri tych dlhsich vyletoch samozrejme to sedlo tlacilo a ruky sa triasly od vibracie jednovalca, najma ked ho v hustej premavke kvoli predbiehaniu bolo treba dlhsie drzat v otackach.
Takze som sa rozhodol: Tohto roku KTM 990 alebo Suzuki V-Strom. Nejako som vydedukoval, ze V-Strom 1000 sa dost podoba na GS-u, takze vrazit o 200tis viac za modro-bielu vrtulu ma velmi nelakalo. (pripustam, ze som sa mohol kruto mylit). Kazdopadne si myslim, ze marketingovy boj medzi BMW a KTM je trochu prehnany a 990 a GSa su naozaj ineho zamerania.
Takze, isiel som na skusobnu jazdu na V-Strom. 650-ka netahala, 1000 bola trochu tazkopadna. (ovladatelnost som porovnaval iba s XT a s 650kou). Navyse, bolo jej treba pridat otacok aby tahala a potom kvilila ako supersport. (a to nieje moja parketa) Povedal som si - tazka volba, chcelo by to nieco medzi.
Isiel som sa teda previezt na KTM 990 Adventure - a to bolo ono. Krasne taha odspodu, nekvili a je fantasticky ovladatelna. Vravim, som motorkarske dieta, ale pokial 200kilova 990-ka je tak lahko ovladatelna a tociva ako 167kilove XT, potom ovladatelnost je asi ta klucova vlastnost. Dostala ma. Skoro mesiac som stastnym majitelom 990-ky a zatial som velmi spokojny. Zatial sme spolu urobili len 1200 km, stale sa zoznamujeme. Niektore komentare dospelakov v teste a v diskusii naozaj neviem posudit, ale pre mna, moto-dieta, je 990ka naozaj fantasticka hracka. Milujem ju. Dufam, ze mi to vydrzi. Ak niekoho milujete, nejake tie chybicky prehliadnete. Ja, ako dieta vidim uplne ine chybicky krasy ako tie spomenute hore, ale ako tiez spomenul niekto vyssie: "Ked ju milujes, nie je co riesit".


25.09.2007 17:41

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

vela ludi uz povedalo, ze 990 je ako droga. Raz skusis a uz chces furt... Ja som uz tiez zavisly :-)))


25.09.2007 18:05

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

matus: Droga to nebude, ja som skúsil už viac krát a stále nechcem. Ak by to bola droga tak to jazdia všetci... Každý ma na moto iné požiadavky a o tom to je... Každému vyhovuje iná...

Namiesto kecania je lepšie skočiť do predajne aj KTM aj BMW má k dispozícii testovačku, požičať si a pojazdiť, nemiesto teoretizovania...

Awia

P.S.: K HP2 si pozrite toto video.
Video: www.youtube.com/watch?v=K6wkjOo90Kg Jazdila Kráľovskú triedu. Dosť záleží aj kto na tej HP2 sedí. Na konci videa si pozrite ten výjazd...


25.09.2007 18:10

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Awia, volal som Franovi aj do BMW BA a GS1200 predvadzacku nemaju!!! GS1200 na predvadzanie je iba v KE, tak to serem aby som sa ako potencialny zakaznik trtkal niekam takmer na ukrajinu :-D
Anyway skusal som troska 1200 Adv, iba na asfalte, bol som prekvapeny ako dobre to zataca na taku kravu, ale proste ktm je pre mna srdcovka.


25.09.2007 19:07

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

matus nielen z mojho hladiska je na cestu lepsie bmw, ten podvozok je na ceste neprekonatelny
do terenu samozrejme LC8 adventure aj ked som zvedavy ked francuz dovlecie HP2 ako to okomentuje ked ju opaci


25.09.2007 19:27

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

Tomáš Hajduch - Awia
Darca Krvi  Edvenčr 
Správca
Ikona

matus: Momentálne je v KE tie motorky sa presúvajú celú sezónu podľa požiadaviek zákazníka pokiaľ viem. Adv je v BA a normálne GS v KE. Samozrejme že kvôli tomu nemusíš cestovať do KE a ani na ukrajinu, neboj... Ale to už nieje moja kapusta...

Awia


25.09.2007 19:31

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

raptor> hp2 je zevraj super, ale za tie peniaze kupis LC8 a este k tomu 450exc...

Awia> min.tyzden (alebo 2 dozadu) som volal do bmw BA a bolo mi povedane, ze normalne GS1200 je v KE a ked si ho chcem skusit, tak si tam mam skocit... viac ochotu predajcu nekomentujem. V KTM ta ochota vyzerala inac.


25.09.2007 19:39

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

matus
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

PS: predajcovi som v telefone povedal, ze KTM som uz skusal, a teraz potrebujem GS1200. Mozno prave toto ho donutilo k tomu, aby mi GS ani len neponukal, lebo tusil, ze nema sancu :-D


25.09.2007 19:58

Re: Test rakúskej športovkyne KTM 990 Adventure

hofik
 Edvenčr 

Ikona

O pred-predajnom, predajnom a popredajnom servise KTM by som tiez co-to vedel povedat. Varujem pred prilisnym optimizmom. Nemyslim ze v KTM by to malo byt lepsie ako v BMW. Pravdu povediac, po tejto stranke bola dobra Suzuki. (Vrable).

Mimochodom, bratia Cesi co sa vozili na 990ke robili hodnotenie. Neviem ci je to objektivne a do akej miery, ale vyslo im to co mne: Na 990ke je vynikajuca ovladatelnost: www.flash-team.cz/ktm-vypoved-necekaneho-vodiceorange-d...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil hofik (25.09.2007 20:08)


Predchádzajúce | 1 2 |


Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 55499 | Včera: 249434