http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách

[Testy a predstavenia - Test]

Naháča Trident 660 sme otestovali ešte na jeseň, a cez zimu som odbehol do Portugalska, kde som na miestnych okreskách vyskúšal šikovné a toľko očakávané cestné enduro na rovnakom základe, Tiger Sport 660.

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia

Obe novinky, teda Trident 660 aj Tiger Sport 660, majú úplne nový základ. Agregát pôvodom zo Street Triplov má nových 67 komponentov, a iné je aj vŕtanie a zdvih, aj celý charakter motora. Do malého športového cestného endura si lepšiu pohonnú jednotku ani nevieme predstaviť. Menej znalý človek by azda ani neuhádol, že naháč aj endurko sú vlastne súrodenci, veď Tiger Sport 660 má polokapotáž aj s vyšším plexi, riadne dva svetlomety, vyššie zdvihy, vyššie riadidlá, pohodlnejšie nastavovanie zadného predpätia, väčšiu nádrž a celkovo dospelejšiu stavbu, alebo napríklad integrované úchytné body pre bočné kufre a držiaky pre spolujazdca. Obutie zostáva čisto cestné, teda 120/17-17 a 180/55-17.

Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách

Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách

Nový Tiger Sport 660 v skratke

Pozri si aj moje čerstvé dojmy z Portugalska:

12.12.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7150 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

-

Testujeme Triumph Tiger Sport 660 v Portugalsku

Tiger Sport 660 na Portugalských okreskách - Tiger Sport 660 Je malá kompaktná motorečka veľmi dobre padne do ruky má však široké riadidlá ako na cestovnom endure a vďaka tomu sa veľmi dobré ovláda. Samotný prejazd mestom je veľmi komfortný aj vďaka vyšším zdvihom a tomu podvozku a ľahkej ovládateľnosti na 17 palcových kolesách. Video: Testujeme Triumph Tiger Sport 660 v Portugalsku #shorts Motor má veľmi lineárny...

 

Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách

A ak ťa zaujíma aj naháč, tu je test:

27.02.2022 - Peter Fischer Čitatelia: 8502 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]

-

Triumph Trident 660 (2021), elegantný Sherlock Holmes pre začínajúcich

Hádam ešte nikdy sme sa nevozili na toľkých úplne nových modeloch ako v uplynulom roku. Časť z nich si vynútili nové emisné normy, časť snaha značiek priblížiť sa širšiemu okruhu jazdcov. Úplne nový Triumph Trident 660 je jasným bojovníkom v triede stredných naháčov, ktoré si kupujú začínajúci jazdci vrátane žien, a mnohí z nich vo verzii pre vodičáky skupiny A2.

 

Video: Triumph Tiger Sport 660 2022 - svižná trojvalcová raketka

Jazda v meste

V meste je Tiger Sport kompaktná a hodne mrštná mašinka. Trojvalec má uhladený lineárny chod, takže počúva ako mačiatko, dá sa pekne dávkovať výkon na kľudnú jazdu v meste. Ochotne ťahá aj od spodných otáčok. Nízka hmotnosť a 17-palcové kolesá mu dávajú potrebnú obratnosť na prepletanie sa premávkou.

Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách

Vzpriamený a pohodlný posed dopĺňajú spätné zrkadlá s perfektným výhľadom vzad. Tiger môže byť skvelá mašinka na každý deň, aj dochádzanie do práce, avšak absenciu odkladacích priestorov treba vyriešiť ruksakom alebo ešte lepšie horným kufrom, kam by sa dala odložiť aj prilba a nákup cestou domov.

Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách

Zábavnosť Tigríka však prináša isté riziko, že cesta domov z práce nepovedie zrovna tou najkratšou trasou... Pretože mačiatko v sebe skrýva aj šelmu...

Šport

No a táto šelma sa prebúdza nad 6 000 otáčok trojvalca, ktorý si to doslova pýta. Vzhľadom na zdvihový objem motora je pre športovanie nutnosť sa držať v tomto pásme otáčkového spektra. Tu sa začína zábava, točenie motora sprevádzané peknou zvukovou kulisou, časté radenie a to, čo dáva tomu ten športový zábavný nádych.

Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách

Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách

Samozrejme, vzhľadom na segment sa nejedná o žiadneho prekoňovaného športovca, ale svižnú športovú motorku, na ktorej si skvele zajazdí nielen začínajúci jazdec. Tiger Sport verný svojmu menu a po vzore svojich predchodcov je nasmerovaný na cestu a to bez kompromisov, jazdiac na 17-palcových kolesách dospeláckych rozmerov: 120/70 ZR 17 (58W) a 180/55 ZR 17 (73W). Zdvihy na úrovni 150 mm sú vyššie ako na naháči, čo pomôže na rozbitých cestách, ale stále je to smerované na cestu. Podvozok, aj keď nemá možnosť nastavenia, je naladený práve na takú športovú jazdu. Za celý čas aj pri našej naozaj ostrej športovej jazde som podvozok nenachytal na hruškách. Tu ešte vyzdvihnem, že Tigrovi inžinieri dali do vienka hydraulicky nastaviteľné predpätie zadného tlmiča, čo je na turisticky zameranú motorku skvelá a v tomto segmente celkom nevídaná vec. Jazdec si tak ľahko pritvrdí zadné pruženie pre jazdu so spolujazdcom alebo batožinou.

Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách

Čo sa týka bŕzd, nenájdeme tu žiadnu raketovú vedu - vpredu je to dvojica veľkých kotúčov s dvojpiestikmi Nissin. Bez problémov sa ovládajú a dávkujú dvomi prstami a ľahkej motorke poskytujú dobrý brzdný účinok, ktorý sleduje systém ABS. Inak páčka brzdy je nastaviteľná, čo je tiež celkom fajn. Naopak, zadná brzda je hodne ostrá a musel som si zvyknúť ako ju dávkovať, pretože ABS malo hneď kopec práce. Určite tomu pomohlo aj to, že Tiger obsadený iba jazdcom má pri brzdení veľmi rýchlo odľahčený zadok. Zadná brzda bude mať viac práce pri plnom zaťažení dvojicou a batožinou.

Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách

Športový charakter motora tradične dopĺňa hladko fungujúca prevodovka. Je treba povedať, že pri ostrejšej jazde je potrebné kvaltovať naozaj často. Tu športovo založeného jazdca poteší možnosť priplatiť si za quickshifter, čo tiež nie je v tomto segmente samozrejmosť.

Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách

Turistika

Turistika je automaticky v popise práce každého Tigra od Triumphu. Ak neuvažuješ o jazde v teréne, si tu správne. Posed vzpriamený a pohodlný, predné plexi aj v sériovom stave veľmi účinné, a čo je hlavné, ľahko, bez náradia a jednou rukou aj za jazdy výškovo nastaviteľné... Tu by si mohlo brať viacero konkurentov príklad.

Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách

Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách

Z Tigra je perfektný rozhľad a to vrátane zrkadiel. Na pohodovú jazdu sa dá využiť pradúci motor v stredných otáčkach, kedy sa bez problémov aj spotrebou dostaneš pod 5 litrov na sto. Dojazd tak hravo dosiahne 250 - 300 km. Aj keď je to pomerne kompaktná mašinka, v pohode komfortne odvezie dvojicu na cestách za dobrodružstvom.

Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách

Veľmi dobrá je aj výbava od LED osvetlenia, cez elektroniku ako palivové mapy, ABS a trakčnú, ktoré prispejú k bezpečnosti až po farebnú prístrojovku s možnosťou konektivity. Turista ocení aj prípravu na bočné kufre, teda držiaky zakomponované elegantne do podsedlovky. Už menej ocení to, že za praktický zadný nosič si musí priplatiť. Kufor je tradične príplatková výbava, ale nosič sa dá na motorke využiť častokrát aj bez neho. Na druhej strane super vec je hydraulické nastavovanie predpätia vzadu, ktoré je súčasťou sériovej výbavy.

Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách

Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Plusy, mínusy, Video a Technické parametre

Konkurencia

Tiger Sport 660 prináša čerstvý vietor do segmentu kompaktných cestovných endúr. Medzi výsostne dvojvalce (väčšinou radové) prináša trojvalec a vďaka tomu hneď aj najvyšší výkon. Dôležité ale je, že nezaostáva ani krútiacim momentom. Má aj skvelú hmotnosť, keď ľahšia je iba Yamaha Tracer 7. Pochváliť sa môže aj fakt bohatou výbavou a elektronikou, čo asi odzrkadľuje aj takmer najvyššiu cenu. Tu ale treba povedať, že ceny sú neuveriteľne vyrovnané a rozdiely medzi konkurentmi naozaj malé. Rozhodovanie teda môže byť naozaj ťažké.

Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách
Svižný Triumph Tiger Sport 660 (2022) v portugalských zákrutách

Záver

Tiger Sport má označenie právom. Spája v sebe cestovné enduro a športovú cestnú motorku. Zábavný točivý trojvalec v konkurencii dvojvalcov vytŕča najvyšším výkonom 81 koní, ktorý však dosahuje aj vo vysokých otáčkach, až 10 250. Dobré ale je, že nezaostáva výrazne ani krútiacim momentom. Koho teda láka lahodne učesaný lineárny chod motora na kľudnú jazdu a k tomu potenciál širokého rozsahu otáčok pre športovanie, tak by sa mal na malého Tigra rozhodne pozrieť. Totižto ani cenovka tu nie je nastavená rozhodne zle, keď môže byť tvoj za 8 850 eur. Naviac Triumph sa chváli dlhým servisným intervalom a nízkymi servisnými nákladmi.

Plusy, mínusy

jediný trojvalec v segmente, plexi nastaviteľné bez náradia, nastaviteľné predpätie pružiny vzadu (hydraulicky), zabudované držiaky na origo kufre, dlhý servisný interval horný nosič za príplatok

Video: Triumph Tiger Sport 660 2022 - svižná trojvalcová raketka

Video: Triumph Tiger Sport 660 2022

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia

Na zahraničný test nás pozvala spoločnosť Triumph Czech.

Foto:
 Triumph Tiger Sport 660 2022 Kawasaki Versys 650 2022 Yamaha Tracer 7 2022 Honda NC 750 X 2022 BMW F 750 GS 2022 Suzuki V-Strom 650 2022
Všeobecné informácie:
Výrobca:TriumphKawasakiYamahaHondaBMWSuzuki
Model:Tiger Sport 660Versys 650Tracer 7NC 750 XF 750 GSV-Strom 650
Rok:202220222022202220222022
Novinka:NOVINKA 2022NOVINKA 2022
Kategória:Cestovné enduroCestovnáCestovnáCestovnáCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:660 ccm649 ccm689 ccm745 ccm853 ccm645 ccm
Max. výkon:81.1 k (59.6 kW) / 10250 ot.66.6 k (49.0 kW) / 8500 ot.73.4 k (54.0 kW) / 8750 ot.58.5 k (43.0 kW) / 6750 ot.77.5 k (57.0 kW) / 7500 ot.70.7 k (52.0 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:64 Nm / 6250 ot.61 Nm / 7000 ot.68 Nm / 6500 ot.69 Nm / 4750 ot.83 Nm / 6000 ot.62 Nm / 6500 ot.
Kompresný pomer:11.95:110.8:111.5 : 110.7: 112,7:111.2:1
Vŕtanie x Zdvih:74.0 x 51.1 mm83 x 60 mm80 x 68.6 mm77 x 80mm84 x 77 mm81.0 x 62.6 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6 stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:150 mm150 mm130 mm120 mm151 mm150 mm
Zdvih vzadu:150 mm145 mm142 mm120 mm177 mm159 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 2 piestikdvojkotúčovádvojkotúčovájednokotúčovádvoj kotúčová 2 piestikdvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm300 mm282 mm320 mm305 mm310 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR 17 (58W)120/70ZR17M/C (58W)120/70-17120/70-ZR17 M/C (58W)110/80 R19110/80-R19
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 1 piestikjednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:255 mm250 mm245 mm240 mm265 mm260 mm
Pneu vzadu:180/55 ZR 17 (73W)160/60ZR17M/C (69W)180/55-17160/60-ZR17 M/C (69W)150/70 R17150/70-R17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:206 kg217 kg196 kg214 kg224 kg213 kg
Výška sedla:835 mm845 mm840 mm800 mm815 mm830 mm
Rázvor:1418 mm1415 mm1460 mm1525 mm1559 mm1560 mm
Dĺžka:2071 mm2165 mm2140 mm2210 mm2255 mm2275 mm
Šírka:834 mm840 mm806 mm846 mm922 mm835 mm
Výška:1398 mm1360 mm1290 mm1330 mm1350 mm1405 mm
Svetlá výška:170 mm140 mm145 mm
Objem nádrže:17.2 l21 l17 l14.1 l15 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:190 km/h185 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:4.1 s
Spotreba paliva:4.5 l/100km5.1 l/100km4.3 l/100km3.5 l/100km4.1 l/100km4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 286 kmcca 308 kmcca 296 kmcca 302 kmcca 274 kmcca 375 km
Servisný interval:16000 km12000 km10 000km12000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nieáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:za príplatok
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiza príplatok
LED smerovky:áno, v sérii
El. Podvozok:za príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:Showa USD a tlmič s nastaviteľným predpäim pruzinynastaviteľný podvozok, USD vidla, nastaviteľné plexi (4 polohy)12V zásuvka
Poznámka:
Poznámka:Cena: 8 850 eur (3/2022)Cena 04/2022: 8 645 eurCena 12/2021: 8 390 eurCena 12/2021: 7 990 eur (verzia DCT 8 790 eur)Cena 5/2018: od 9 150 eurCena 12/2021: 7 990 eur

Pridané dňa: 07.04.2022 Autor: Awia

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk