[Testy a predstavenia - Test]
Naháča Trident 660 sme otestovali ešte na jeseň, a cez zimu som odbehol do Portugalska, kde som na miestnych okreskách vyskúšal šikovné a toľko očakávané cestné enduro na rovnakom základe, Tiger Sport 660.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia
Obe novinky, teda Trident 660 aj Tiger Sport 660, majú úplne nový základ. Agregát pôvodom zo Street Triplov má nových 67 komponentov, a iné je aj vŕtanie a zdvih, aj celý charakter motora. Do malého športového cestného endura si lepšiu pohonnú jednotku ani nevieme predstaviť. Menej znalý človek by azda ani neuhádol, že naháč aj endurko sú vlastne súrodenci, veď Tiger Sport 660 má polokapotáž aj s vyšším plexi, riadne dva svetlomety, vyššie zdvihy, vyššie riadidlá, pohodlnejšie nastavovanie zadného predpätia, väčšiu nádrž a celkovo dospelejšiu stavbu, alebo napríklad integrované úchytné body pre bočné kufre a držiaky pre spolujazdca. Obutie zostáva čisto cestné, teda 120/17-17 a 180/55-17.
Pozri si aj moje čerstvé dojmy z Portugalska:
12.12.2021 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 7150 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Tiger Sport 660 na Portugalských okreskách - Tiger Sport 660 Je malá kompaktná motorečka veľmi dobre padne do ruky má však široké riadidlá ako na cestovnom endure a vďaka tomu sa veľmi dobré ovláda. Samotný prejazd mestom je veľmi komfortný aj vďaka vyšším zdvihom a tomu podvozku a ľahkej ovládateľnosti na 17 palcových kolesách. Video: Testujeme Triumph Tiger Sport 660 v Portugalsku #shorts Motor má veľmi lineárny...
A ak ťa zaujíma aj naháč, tu je test:
27.02.2022 - Peter Fischer Čitatelia: 8502 Strany: 2 [Testy a predstavenia - Test]
Hádam ešte nikdy sme sa nevozili na toľkých úplne nových modeloch ako v uplynulom roku. Časť z nich si vynútili nové emisné normy, časť snaha značiek priblížiť sa širšiemu okruhu jazdcov. Úplne nový Triumph Trident 660 je jasným bojovníkom v triede stredných naháčov, ktoré si kupujú začínajúci jazdci vrátane žien, a mnohí z nich vo verzii pre vodičáky skupiny A2.
V meste je Tiger Sport kompaktná a hodne mrštná mašinka. Trojvalec má uhladený lineárny chod, takže počúva ako mačiatko, dá sa pekne dávkovať výkon na kľudnú jazdu v meste. Ochotne ťahá aj od spodných otáčok. Nízka hmotnosť a 17-palcové kolesá mu dávajú potrebnú obratnosť na prepletanie sa premávkou.
Vzpriamený a pohodlný posed dopĺňajú spätné zrkadlá s perfektným výhľadom vzad. Tiger môže byť skvelá mašinka na každý deň, aj dochádzanie do práce, avšak absenciu odkladacích priestorov treba vyriešiť ruksakom alebo ešte lepšie horným kufrom, kam by sa dala odložiť aj prilba a nákup cestou domov.
Zábavnosť Tigríka však prináša isté riziko, že cesta domov z práce nepovedie zrovna tou najkratšou trasou... Pretože mačiatko v sebe skrýva aj šelmu...
No a táto šelma sa prebúdza nad 6 000 otáčok trojvalca, ktorý si to doslova pýta. Vzhľadom na zdvihový objem motora je pre športovanie nutnosť sa držať v tomto pásme otáčkového spektra. Tu sa začína zábava, točenie motora sprevádzané peknou zvukovou kulisou, časté radenie a to, čo dáva tomu ten športový zábavný nádych.
Samozrejme, vzhľadom na segment sa nejedná o žiadneho prekoňovaného športovca, ale svižnú športovú motorku, na ktorej si skvele zajazdí nielen začínajúci jazdec. Tiger Sport verný svojmu menu a po vzore svojich predchodcov je nasmerovaný na cestu a to bez kompromisov, jazdiac na 17-palcových kolesách dospeláckych rozmerov: 120/70 ZR 17 (58W) a 180/55 ZR 17 (73W). Zdvihy na úrovni 150 mm sú vyššie ako na naháči, čo pomôže na rozbitých cestách, ale stále je to smerované na cestu. Podvozok, aj keď nemá možnosť nastavenia, je naladený práve na takú športovú jazdu. Za celý čas aj pri našej naozaj ostrej športovej jazde som podvozok nenachytal na hruškách. Tu ešte vyzdvihnem, že Tigrovi inžinieri dali do vienka hydraulicky nastaviteľné predpätie zadného tlmiča, čo je na turisticky zameranú motorku skvelá a v tomto segmente celkom nevídaná vec. Jazdec si tak ľahko pritvrdí zadné pruženie pre jazdu so spolujazdcom alebo batožinou.
Čo sa týka bŕzd, nenájdeme tu žiadnu raketovú vedu - vpredu je to dvojica veľkých kotúčov s dvojpiestikmi Nissin. Bez problémov sa ovládajú a dávkujú dvomi prstami a ľahkej motorke poskytujú dobrý brzdný účinok, ktorý sleduje systém ABS. Inak páčka brzdy je nastaviteľná, čo je tiež celkom fajn. Naopak, zadná brzda je hodne ostrá a musel som si zvyknúť ako ju dávkovať, pretože ABS malo hneď kopec práce. Určite tomu pomohlo aj to, že Tiger obsadený iba jazdcom má pri brzdení veľmi rýchlo odľahčený zadok. Zadná brzda bude mať viac práce pri plnom zaťažení dvojicou a batožinou.
Športový charakter motora tradične dopĺňa hladko fungujúca prevodovka. Je treba povedať, že pri ostrejšej jazde je potrebné kvaltovať naozaj často. Tu športovo založeného jazdca poteší možnosť priplatiť si za quickshifter, čo tiež nie je v tomto segmente samozrejmosť.
Turistika je automaticky v popise práce každého Tigra od Triumphu. Ak neuvažuješ o jazde v teréne, si tu správne. Posed vzpriamený a pohodlný, predné plexi aj v sériovom stave veľmi účinné, a čo je hlavné, ľahko, bez náradia a jednou rukou aj za jazdy výškovo nastaviteľné... Tu by si mohlo brať viacero konkurentov príklad.
Z Tigra je perfektný rozhľad a to vrátane zrkadiel. Na pohodovú jazdu sa dá využiť pradúci motor v stredných otáčkach, kedy sa bez problémov aj spotrebou dostaneš pod 5 litrov na sto. Dojazd tak hravo dosiahne 250 - 300 km. Aj keď je to pomerne kompaktná mašinka, v pohode komfortne odvezie dvojicu na cestách za dobrodružstvom.
Veľmi dobrá je aj výbava od LED osvetlenia, cez elektroniku ako palivové mapy, ABS a trakčnú, ktoré prispejú k bezpečnosti až po farebnú prístrojovku s možnosťou konektivity. Turista ocení aj prípravu na bočné kufre, teda držiaky zakomponované elegantne do podsedlovky. Už menej ocení to, že za praktický zadný nosič si musí priplatiť. Kufor je tradične príplatková výbava, ale nosič sa dá na motorke využiť častokrát aj bez neho. Na druhej strane super vec je hydraulické nastavovanie predpätia vzadu, ktoré je súčasťou sériovej výbavy.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Plusy, mínusy, Video a Technické parametre
Tiger Sport 660 prináša čerstvý vietor do segmentu kompaktných cestovných endúr. Medzi výsostne dvojvalce (väčšinou radové) prináša trojvalec a vďaka tomu hneď aj najvyšší výkon. Dôležité ale je, že nezaostáva ani krútiacim momentom. Má aj skvelú hmotnosť, keď ľahšia je iba Yamaha Tracer 7. Pochváliť sa môže aj fakt bohatou výbavou a elektronikou, čo asi odzrkadľuje aj takmer najvyššiu cenu. Tu ale treba povedať, že ceny sú neuveriteľne vyrovnané a rozdiely medzi konkurentmi naozaj malé. Rozhodovanie teda môže byť naozaj ťažké.
Tiger Sport má označenie právom. Spája v sebe cestovné enduro a športovú cestnú motorku. Zábavný točivý trojvalec v konkurencii dvojvalcov vytŕča najvyšším výkonom 81 koní, ktorý však dosahuje aj vo vysokých otáčkach, až 10 250. Dobré ale je, že nezaostáva výrazne ani krútiacim momentom. Koho teda láka lahodne učesaný lineárny chod motora na kľudnú jazdu a k tomu potenciál širokého rozsahu otáčok pre športovanie, tak by sa mal na malého Tigra rozhodne pozrieť. Totižto ani cenovka tu nie je nastavená rozhodne zle, keď môže byť tvoj za 8 850 eur. Naviac Triumph sa chváli dlhým servisným intervalom a nízkymi servisnými nákladmi.
jediný trojvalec v segmente, plexi nastaviteľné bez náradia, nastaviteľné predpätie pružiny vzadu (hydraulicky), zabudované držiaky na origo kufre, dlhý servisný interval | horný nosič za príplatok |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia
Na zahraničný test nás pozvala spoločnosť Triumph Czech.
Foto: | ||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||||
Výrobca: | Triumph | Kawasaki | Yamaha | Honda | BMW | Suzuki |
Model: | Tiger Sport 660 | Versys 650 | Tracer 7 | NC 750 X | F 750 GS | V-Strom 650 |
Rok: | 2022 | 2022 | 2022 | 2022 | 2022 | 2022 |
Novinka: | NOVINKA 2022 | NOVINKA 2022 | ||||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovná | Cestovná | Cestovná | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||||||
Typ motora: | radový trojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 660 ccm | 649 ccm | 689 ccm | 745 ccm | 853 ccm | 645 ccm |
Max. výkon: | 81.1 k (59.6 kW) / 10250 ot. | 66.6 k (49.0 kW) / 8500 ot. | 73.4 k (54.0 kW) / 8750 ot. | 58.5 k (43.0 kW) / 6750 ot. | 77.5 k (57.0 kW) / 7500 ot. | 70.7 k (52.0 kW) / 8000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 64 Nm / 6250 ot. | 61 Nm / 7000 ot. | 68 Nm / 6500 ot. | 69 Nm / 4750 ot. | 83 Nm / 6000 ot. | 62 Nm / 6500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.95:1 | 10.8:1 | 11.5 : 1 | 10.7: 1 | 12,7:1 | 11.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 74.0 x 51.1 mm | 83 x 60 mm | 80 x 68.6 mm | 77 x 80mm | 84 x 77 mm | 81.0 x 62.6 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6 stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm | 150 mm | 130 mm | 120 mm | 151 mm | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm | 145 mm | 142 mm | 120 mm | 177 mm | 159 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová 2 piestik | dvojkotúčová | dvojkotúčová | jednokotúčová | dvoj kotúčová 2 piestik | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 300 mm | 282 mm | 320 mm | 305 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 (58W) | 120/70ZR17M/C (58W) | 120/70-17 | 120/70-ZR17 M/C (58W) | 110/80 R19 | 110/80-R19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 255 mm | 250 mm | 245 mm | 240 mm | 265 mm | 260 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 (73W) | 160/60ZR17M/C (69W) | 180/55-17 | 160/60-ZR17 M/C (69W) | 150/70 R17 | 150/70-R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||||
Hmotnosť s náplňami: | 206 kg | 217 kg | 196 kg | 214 kg | 224 kg | 213 kg |
Výška sedla: | 835 mm | 845 mm | 840 mm | 800 mm | 815 mm | 830 mm |
Rázvor: | 1418 mm | 1415 mm | 1460 mm | 1525 mm | 1559 mm | 1560 mm |
Dĺžka: | 2071 mm | 2165 mm | 2140 mm | 2210 mm | 2255 mm | 2275 mm |
Šírka: | 834 mm | 840 mm | 806 mm | 846 mm | 922 mm | 835 mm |
Výška: | 1398 mm | 1360 mm | 1290 mm | 1330 mm | 1350 mm | 1405 mm |
Svetlá výška: | 170 mm | 140 mm | 145 mm | |||
Objem nádrže: | 17.2 l | 21 l | 17 l | 14.1 l | 15 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||||
Max. rýchlosť: | 190 km/h | 185 km/h | ||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 4.1 s | |||||
Spotreba paliva: | 4.5 l/100km | 5.1 l/100km | 4.3 l/100km | 3.5 l/100km | 4.1 l/100km | 4 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 286 km | cca 308 km | cca 296 km | cca 302 km | cca 274 km | cca 375 km |
Servisný interval: | 16000 km | 12000 km | 10 000km | 12000 km | ||
Doplnková výbava: | ||||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | áno, v sérii | ||||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok | |||||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | ||
LED smerovky: | áno, v sérii | |||||
El. Podvozok: | za príplatok | |||||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | |||||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||||
Iná výbava: | Showa USD a tlmič s nastaviteľným predpäim pruziny | nastaviteľný podvozok, USD vidla, nastaviteľné plexi (4 polohy) | 12V zásuvka | |||
Poznámka: | ||||||
Poznámka: | Cena: 8 850 eur (3/2022) | Cena 04/2022: 8 645 eur | Cena 12/2021: 8 390 eur | Cena 12/2021: 7 990 eur (verzia DCT 8 790 eur) | Cena 5/2018: od 9 150 eur | Cena 12/2021: 7 990 eur |
Pridané dňa: 07.04.2022 Autor: Awia