http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Triumph Trident 660 (2021), elegantný Sherlock Holmes pre začínajúcich

[Testy a predstavenia - Test]

Hádam ešte nikdy sme sa nevozili na toľkých úplne nových modeloch ako v uplynulom roku. Časť z nich si vynútili nové emisné normy, časť snaha značiek priblížiť sa širšiemu okruhu jazdcov. Úplne nový Triumph Trident 660 je jasným bojovníkom v triede stredných naháčov, ktoré si kupujú začínajúci jazdci vrátane žien, a mnohí z nich vo verzii pre vodičáky skupiny A2.

Text: Peter Fischer
Foto a video: Peter Fischer

Triumph Trident 660 (2021)
Triumph Trident 660 (2021)

Samozrejme, už z názvu je každému jasné, že v Tridente vrčí trojvalec. A aj keď Triumph vraví, že ide o nový motor, objem 660 je veľmi podobný objemu 675, čo sú známe trojvalce zo Street Triplov, alebo predtým z Daytony; stačí sa pozrieť na kartre a príbuzenstvo je zreteľné. V motore je však 67 nových komponentov vrátane tých najpodstatnejších, teda piestov, valcov a rotujúcich častí, veď koniec koncov iné je aj vŕtanie a zdvih, a logicky aj zdvihový objem.

Triumph Trident 660 (2021)
Triumph Trident 660 (2021)

Okolo tohto motora vznikol celý nový rad takzvaných entry modelov - Tiger 660 Sport otestoval Awia nedávno, a už aj vrabce na streche vedia, že príde aj adventure endurko s vypletanými kolesami. Aby sa tento modelový rad jasne vyhranil, nemohol mať v názve Street, ani Triple. Triumph siahol po historickom názve Trident. Niesli ho jeho prvé trojvalce pred viac ako päťdesiatimi rokmi.

Nový Trident 660 v skratke

Triumph Trident 660 (2021)
Triumph Trident 660 (2021)

Ku Tridentu prichádzam v deň vyzdvihnutia po prvý raz. Predtým som ho nemal kde vidieť, veď všetky výstavy boli zrušené a showroomy zavreté, pretrpeli sme päťsto logdaunov. Nie je to nijako veľký stroj, ale pokojne by to mohla byť aj deväťstovka. S ohľadom na kategóriu má Trident nadmieru kvalitné spracovanie, nehovoriac o celkovom dizajne a dojme - krátky zadok s držiakom značky a smeroviek za zadným kolesom, páčky kovovej farby, leštené konzoly stupačiek s plutvičkami, skutočne vkusná okrúhla prístrojovka s inverzným LCD displejom a TFT obrazovkou, výrazná grafika s dobre zvolenými farbami alebo napríklad lakovaný blatník na podsedlovke. Všetko tip top sedí, je to pevné a hodnotné, klobúk dole! Fakt si viem predstaviť na Tridente babu dochádzajúcu do práce, aj Keanu Reevesa idúceho na odovzdávanie Oskarov. Trident podľa mňa nemá z hľadiska dizajnu slabé nedotiahnuté miesta. Všetko je také kompaktné, ucelené, akurát sa sem hodiace, že si to nevieš predstaviť v inom tvare. Trident poteší odhaleným motorom, aj elegantnými anglickými krivkami.

Triumph Trident 660 (2021)

Triumph Trident 660 (2021)
Triumph Trident 660 (2021)
Triumph Trident 660 (2021)
Triumph Trident 660 (2021)

Do prístrojovky si vieš naťukať svoje meno, Trident ti potom po jazde poďakuje; ja som tam mal THANK YOU MOTORIDE. Drobnosť, ale aká osobná a potešujúca! Za príplatok môžeš mať konektivitu, ktorá ti po spárovaní s mobilom vie na prístrojovke zobrazovať navigačné pokyny, prípadne vieš tadiaľ kontrolovať svoju Gopro kameru. Toto je dva svetelné roky pred väčšinou konkurentov.

Triumph Trident 660 (2021)

Urbi et orbi

Tri hrnčeky si len tak bzučia, cvak za jedna a šup šup do mesta. Je jasné, že ulice sú pre Tridenta primárnym pracovným prostredím, prepletá sa nimi s ľahkosťou. Už na tretej križovatke som si pri spomaľovaní na červenú všimol, že čisto elektronický plyn si vyhodnocuje moje medziplyny po svojom. Je tam jednoducho oneskorenie, akýsi nesúlad medzi tým čo počujem a tým, čo robí moja ruka. V zákrutách je to paradoxne menej citeľné, akoby presne prehodené so Speed Triplom RS, na ktorom ma prekvapila neskoršia reakcia plynu na výjazde zo zákrut. Trident dáva výjazdy bez zreteľného oneskorenia. To je vlastne veľmi dobrá skutočnosť. Môžeš tu mať aj príplatkový quickshifter, ktorý celkovú ľahkosť a obratnosť ešte posilní.

Za mestom, kde sú rýchlosti vyššie (inak maximálka je okolo 200 km/h), ma prekvapila menšia ochota Tridenta vytáčať sa. Najprv som si povedal, že by som k nemu nemal pristupovať ako ku menšiemu Speed Triplu alebo Tigeru 800 a brať ho tabula rasa, ale potom som si spomenul na jeho konkurentov, a to už je neúprosné. Fúha, veď mám ten silnejší mód, je sucho a teplo, čo sa deje? Podvozok miluje náklony, Trident sa rád preklápa, len motor akoby robil svoju prácu tak na 80 %. Akoby mali vnútornosti 500 kíl a dusili sa nadbytkom vzduchu. Nad zhruba 6 000 otáčkami, kde je vrchol krútiaceho momentu, Trident stratí dych, a výkonový vrchol je vtedy ešte kozmicky ďaleko, až za desiatimi tisíckami, a celý motor na seba upozorňuje značným hlukom. Neviem či majú toto na svedomí ekoteroristi alebo ký ďas, ale zlatý Street Triple! Normálne som si chvíľu myslel, že do môjho kusu niekto omylom namontoval dvojvalec zo Street Twina.

Triumph Trident 660 (2021)
Triumph Trident 660 (2021)

O niekoľko mesiacov neskôr, na jednej zahraničnej testovačke, som sa večer pri poháriku rozprával s jedným anglickým novinárom, a reč prišla aj na Tridenta. Povedal mi, že mali porovnávací test so všetkými konkurentami, a že Trident nevyhral. Nebol ani druhý. Opakujem, že šlo o anglického novinára. Nedal domácu značku na prvé miesto! WTF, sir?

Triumph Trident 660 (2021)

Triumph Trident 660 (2021)
Triumph Trident 660 (2021)
Triumph Trident 660 (2021)
Triumph Trident 660 (2021)

Awia sa na Tridente nevozil, ale s otáčkami na Tiger 660 Sport, ktorý má rovnaký motor s rovnakými výstupmi, vraj problémy nemal. Ja som sa zas nevozil na tom Tigri 660. Som si takmer istý, že celé toto majú na svedomí nové emisné normy, pretože predchádzajúce modely s týmto motorom lietali veľmi slušne, a nemyslím si, že Triumph by ho zámerne pridusil sám, iba s ohľadom na začínajúcich jazdcov. Netuším aké je na toto riešenie, ale jednoznačne viem, že symptómy sú ako keby sa motor dusil v prebytku vzduchu.

Ok, lenže to sa týka iba vytáčania motora pri športovaní. 90 % bežných situácii pokrýva Trident krúťakom, a to celkom luxusne. Celkovo ho má rovnako ako konkurenti, ibaže s vrcholom v najnižších otáčkach, už pri 6 250. Z tohto hľadiska je Trident naozaj krotký, vláčny, a... Taký Charlie Watts, nech mu je zem ľahká. Do robotky, na kofolu, na nákupy, za frajerkou, to mu ide, a to s netuctovým štýlom.

Triumph Trident 660 (2021)

Aj periférny hardvér celkom zodpovedá bežnému používaniu: predná vidlica je nenastaviteľná, ale je to Showa s oddelenými fukciami, čiže v jednom teleskope je pružina a v druhom piestik, čo má okrem iných výhod aj tú, že celá vidlica pracuje jemnejšie. Ako stvorené na naše predpotopné cesty. Vzadu sa dá nastaviť predpätie. A brzdy nie sú ani monoblokové, ani radiálne uchytené, ale robia svoju robotu poctivo, presne tak ako to človek čaká. Brzdová páčka je, mimochodom, nastaviteľná. A koho by to zaujímalo, predné brzdové kotúče sú uchytené priamo na lúče kolesa, teda bez unášačov.

Video: Triumph Trident 660 (2021) - Anglický elegán za výbornú cenu - motoride.sk

Komu by aj takéto porcie štýlu boli málo, Triumph ponúka niekoľko pekných doplnkov a príslušenstva, napríklad hliníkové deklíky pod motor alebo bar-endové zrkadlá či miniplexi. Trident je však sám osebe pekným kúskom, ktorý nestretávaš na každom rohu, preto by som skôr investoval do funkčných vecí, teda celkom určite quickshiftera alebo plnohodnotných držiakov pre spolujazdca, ak s ním jazdíš častejšie.

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a Technické parametre.

Foto:
 Triumph Trident 660 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:Triumph
Model:Trident 660
Rok:2021
Novinka:NOVINKA 2021
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)
Objem:660 ccm
Max. výkon:81.6 k (60.0 kW) / 10250 ot.
Max. krútiaci moment:64 Nm / 6250 ot.
Kompresný pomer:11.95:1
Vŕtanie x Zdvih:74.0 x 51.1 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 2 piestik
Priemer bŕzd vpredu:310 mm
Pneu vpredu:120/70 R17
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 1 piestik
Priemer bŕzd vzadu:255 mm
Pneu vzadu:180/55 R17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:189 kg
Výška sedla:805 mm
Rázvor:1401 mm
Dĺžka:2020 mm
Šírka:795 mm
Výška:1089 mm
Objem nádrže:14 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Servisný interval:16000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:Showa USD a tlmič
Poznámka:
Poznámka:Cena 4/2021: 7 550 eur

Triumph Trident 660 (2021)
Triumph Trident 660 (2021)

Konkurencia

V triede nižších stredných naháčov sa o zákazníka trhá primárne šesť motoriek, pričom ešte nedávno boli iba štyri, a to celkom netypicky od japonského štvorlístka. Taký japonský pretlak sme tu už dlho nemali, a ešte k tomu majú aj najnižšie ceny.

S výnimkou Suzuki SV650 sú to všetko radové motory - od dvojvalcov, cez triumphácky trojvalec až po klasickú štvorvalcovú školu v Honde CB650R. Najvýkonnejší stroj je Aprilia Tuono 660 s 95 koňmi, najslabší Kawasaki Z650 so 68 koňmi. To je rozpätie takmer 30 koní, pritom zdvihové objemy majú všetci konkurenti takmer rovnaké, krútiace momenty detto. Ibaže vrcholy krúťakov dosahujú v iných otáčkach: Triumph Trident 660, Yamaha MT-07 a Kawasaki Z650 okolo 6 500 otáčok, Aprilia Tuono 660, Honda CB650R a Suzuki SV650 až nad 8 000 otáčok. Veľa záleží aj od charakteru motora; kým Suzuki je stará elková dvojvalcová škola, Honda sa so svojím R4 nestratí trebárs ani na okruhu, ak prižmúrime oči. Najvýkonnejší jedinec, Aprilia Tuono 660 s 95 koňmi tiež nemá problém s okruhom, ani s dosahovaním vysokých rýchlostí, a popritom váži o 20 kíl menej než Honda (to je inak rozpätie hmotností v celej triede, Aprilia je najľahšia, Honda najťažšia. Triumph je taký lepší priemer).

Našťastie, všetky spomínané stroje majú vpredu dva kotúče a najštandardnejšie rozmery obutia 120/70-17 a 180/55-17 (Suzuki a Kawasaki majú 160).

Cenovo je to tu až na jednu ustrelenú výnimku plus mínus vyrovnané - kým Yamaha, Suzuki a Kawasaki sa držia ľahko pod 7 000 eur, Triumph ide nad 7 500. To je pochopiteľné, pretože ide o úplnú novinku, navyše s celkom dobrou výbavou. Úplne bokom stojí Aprilia, ktorej vysokú päťcifernú cenu sme vyčítali už dávnejšie.

Všetky stroje sú k dispozícii aj vo výkonovej verzii 35 kW pre držiteľov vodičákov skupiny A2.

Triumph Trident 660 (2021)

Záver

Thank you, Triumph, for such a nice bike! Nie sme celkom zvyknutí, že stroj tejto kategórie dokáže zaujať práve vzhľadom. Trident 660 vtrhol medzi menšie stredné naháče ako sebavedomý nováčik a okamžite ich vyškolil z elegancie. Má svoj špecifický charakter; trojvalec a nizučký krúťak v kombinácii s obratnou stavbou znamenajú užívateľskú prívetivosť, nenáročnosť. Ako stvorené pre menej skúsených jazdcov.

Cena Triumph Trident 660 je 7 700 eur.

Plusy, mínusy

spracovanie, imidž, výbava, premyslené detaily, netuctovosť, ovládateľnosť v zákrutách pridusený motor

Video: Triumph Trident 660 (2021) - Anglický elegán za výbornú cenu - motoride.sk

Video: Triumph Trident 660 - vlastnosti

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Triumph Trident 660 (2021)

Servisný interval 16 000 km
Spotreba 4,8 l/100 km
Objem nádrže, z toho rezerva 14 l (3 l rez.)
Približný dojazd (po kontrolku rezervy) 230 km
Cena motorky 7 700 eur (2022)

Text: Peter Fischer
Foto a video: Peter Fischer

Motocykel na test poskytla spoločnosť Motocorse Bratislava.

Foto:
 Triumph Trident 660 2021 Aprilia Tuono 660 2021 Honda CB650R 2021 Yamaha MT-07 2021 Obrázok nieje k dispozícii
Pridaj obrázok
Kawasaki Z650 2021
Všeobecné informácie:
Výrobca:TriumphApriliaHondaYamahaSuzukiKawasaki
Model:Trident 660Tuono 660CB650RMT-07SV650Z650
Rok:202120212021202120212021
Novinka:NOVINKA 2021NOVINKA 2021NOVINKA 2021NOVINKA 2021
Kategória:NaháčNaháčNaháčNaháčNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:radový trojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec 90˚ (4T)dvojvalec (4T)
Objem:660 ccm659 ccm649 ccm689 ccm645 ccm649 ccm
Max. výkon:81.6 k (60.0 kW) / 10250 ot.95.2 k (70.0 kW) / 10500 ot.91.1 k (67.0 kW) / 11000 ot.74.8 k (55.0 kW) / 9000 ot.76.2 k (56.0 kW) / 8500 ot.68.3 k (50.2 kW) / 8000 ot.
Max. krútiaci moment:64 Nm / 6250 ot.67 Nm / 8500 ot.64 Nm / 8000 ot.68 Nm / 6500 ot.64 Nm / 8100 ot.64 Nm / 6700 ot.
Kompresný pomer:11.95:113.5:111,6 : 111.5 : 111.2:110.8:1
Vŕtanie x Zdvih:74.0 x 51.1 mm81 x 63.93 mm67 x 46 mm80 x 68.6 mm81.0 mm x 62.6 mm83 x 60
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie PGM-FIvstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:110 mm120 mm130 mm125 mm125 mm
Zdvih vzadu:130 mm127 mm130 mm130 mm130 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová 2 piestikdvojkotúčová radiálna 4 piestikovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm320 mm310 mm282 mm290 mm300 mm
Pneu vpredu:120/70 R17120/70 ZR 17120/70-17M/C120/70-17120/70ZR17M/C (58W)120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčová, 1 piestikjednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:255 mm220 mm240 mm245 mm240 mm220 mm
Pneu vzadu:180/55 R17180/55 ZR 17180/55-17M/C180/55-17160/60ZR17M/C (69W)160/60ZR17M/C (69W)
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:169 kg
Hmotnosť s náplňami:189 kg183 kg202.5 kg182 kg198 kg187 kg
Výška sedla:805 mm820 mm810 mm805 mm790 mm790 mm
Rázvor:1401 mm1370 mm1450 mm1400 mm1445 mm1410 mm
Dĺžka:2020 mm1995 mm2130 mm2085 mm2140 mm2055 mm
Šírka:795 mm805 mm780 mm745 mm730 mm775 mm
Výška:1089 mm1075 mm1090 mm1090 mm1080 mm
Svetlá výška:150 mm140 mm135 mm130 mm
Objem nádrže:14 l15 l15.5 l14 l14.5 l15 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:4.9 l/100km5 l/100km4.3 l/100km3.8 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 229 kmcca 232 kmcca 244 kmcca 286 km
Servisný interval:16000 km12 0006000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:nie
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériinie
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériinie
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériinie
Zákrutové svietenie:nie
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nie
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatokza príplatok
Vyhrievané rukoväte:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:Showa USD a tlmičnastaviteľný podvozokukazovateľ zaradeného stupňaukazovateľ zaradeného stupňaukazovateľ zaradeného stupňaukazovateľ zaradeného stupňa
Poznámka:
Poznámka:Cena 4/2021: 7 550 eurCena: 10 699 eurCena 4/2021: 7 790 eurCena 4/2021: 6 590 eurCena 4/2021: 6 590 eurCena 4/2021: 6 995 eur

Pridané dňa: 27.02.2022 Autor: Herghott

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk