http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Harley-Davidson FXDR 114 2019 - najšportovejší H-D s motorom Milwaukee-Eight®

[Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Tento nový power-cruiser sme vyskúšali ešte na jeseň, ale nakoniec sme sa rozhodli test zverejniť až keď bude vonku teplo. Je to novinka 2019 poriadne nadupaný športový Harley. Pozrime sa na FXDR 114 prostredníctvom videa a aj fotiek.

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii

Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019

FXDR 114 je bezpochyby najšportovejším Harlejom dnešných čias s motorom Milwaukee-Eight® a to v prevedení 114 kubických palcov teda zdvihovým objemom 1868 ccm. Komu chýbal v ponuke amerického výrobcu už pár rokov V-Rod sa môže pri tomto modeli naozaj potešiť. Takto vyzerá číra radosť z jazdy na fest výkonnom power-cruiseri podľa vzoru USA:

Video: Harley-Davidson FXDR 114 2019 - nový power-cruiser z USA

Ako dobre vieme Harley má veľké plány, ktoré nedávno odhalil, chystá nielen futuro elektro bike, ale v najbližších rokoch novú platformu, športové motorky, Streetfighter a dokonca aj cestovné enduro:

31.07.2018 - Redakcia Motoride.sk Čitatelia: 16080 [Novinky - Predstavujeme]

-

Harley-Davidson dnes ukazuje nové modely! Cestovné enduro, elektro bike, Streetfighter a nový custom!

Značka Harley-Davidson dnes oznámila podrobnejšie informácie o svojom raste s názvom „Plán Harley-Davidson“ do roku 2022, ktorým osloví ďalších zákazníkov po celom svete

 

Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019

FXDR je postavený na báze Softailu - dnes širokej rodiny cruiserov rôzneho zamerania. Z nej sme pred rokom vyskúšali aj dvoch predstaviteľov: Fat Bob a Fat Boy. FXDR má ambíciu stať sa najšportovejším Softailom a možno tak nejako zastať pozíciu V-Roda, ktorý už niekoľko rokov nie je v ponuke.

Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019

FXDR je v detailoch inšpirované dragstermi značky čo vidno na saní, na skrátenej "odseknutej" podsedlovke, nenápadným blatníkom tesne nad širokánskym zadným kolesom, minimalistickej prístrojovke, mini prednom blatníku a podobne.

LED svetlomet a sanie ala dragster - Harley-Davidson FXDR 114 2019
LED svetlomet a sanie ala dragster - Harley-Davidson FXDR 114 2019

Harley-Davidson FXDR 114 2019
Mohutný motor Milwaukee-Eight® 114 - Harley-Davidson FXDR 114 2019
Mohutný motor Milwaukee-Eight® 114 - Harley-Davidson FXDR 114 2019
Mohutný motor Milwaukee-Eight® 114 - Harley-Davidson FXDR 114 2019

FXDR jazdí na športových kolesách 19 a 18 palcových s pneu 120/70ZR-19 60W vpredu a vzadu sa vyníma širokánska 240/40R-18 79V. O odpruženie sa stará USD vidlica a vzadu úplne nová odlievaná hliníková kyvná vidlica. Zadné odpruženie je schované, ale na pravej strane pozorné oko zbadá nastavovač predpätia pružiny.

Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019

Na pohon slúži najvýkonnejšia verzia motora Milwaukee-Eight® 114, ktorý má zdvihový objem 114 kubických palcov (1868 ccm) s parádnym krútiakom 160 Nm. Výfuk prevedením a farbou tak trochu pripomína ten na Fat Bob-e, ale je úplne nový pre tento model. Výkon motora výrobca už tradične neuvádza, ale pri vidlicových motorkách z USA to nie je až tak podstatný údaj, keďže tieto motory majú hlavne mohutný záťah.

Video: Nový motor Harley-Davidson Milwaukee-Eight 2017

Mohutný motor Milwaukee-Eight® 114 - Harley-Davidson FXDR 114 2019
Mohutný motor Milwaukee-Eight® 114 - Harley-Davidson FXDR 114 2019

Harley-Davidson FXDR 114 2019
Mohutný motor Milwaukee-Eight® 114 - Harley-Davidson FXDR 114 2019
Mohutný motor Milwaukee-Eight® 114 - Harley-Davidson FXDR 114 2019
Mohutný motor Milwaukee-Eight® 114 - Harley-Davidson FXDR 114 2019

Riaditka sú uchytené priamo na trubkách vidlice ako na športových motorkách, je teda možnosť nastaviť si aj ich uhol. Motorka je v štandarde dodávaná ako monopost - teda iba pre jedného jazdca. Vzadu namiesto zadného sedla je len kryt a pod ním odkladací priestor. Je možné dokúpiť kit zadného sedadla aj so stupačkami. V sériovej výbave Harleja nájdeme už povinné ABS, bezkľúčové zapaľovanie a alarm.

Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019

Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019
Sólo sedlo a odseknutá zadná časť -  Harley-Davidson FXDR 114 2019

Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019

Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Poďme do sedla, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.

Poďme do sedla:

Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019

Prvé s čím sa jazdec stretne po nasadnutí je pomerne agresívny športový cruiser posed. Potom nasleduje prvý štart mohutného motora, ktorý sa prejavuje skvelou hudbou z nového výfuku. Mohutný veľkoobjemový vidlicový motor vzbudzuje rešpekt a produkuje mierne vibrácie, ktoré naladia jazdca pozitívnou emóciou. Na druhej strane treba povedať že motor Milwaukee-Eight® už zďaleka nie je takým "vibrátorom" ako to bolo v minulosti.

Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019

Po prvom rozbehu tápem nohou vo vzduchu a nedarí sa mi nájsť stupačku. Stupačky sú totiž poriadne vpredu a posed je tak trochu neštandardný. Je to ale niečo na čo som si rýchlo zvykol. Rovnako návykový je aj neuveriteľný ťah motora. Každé pootočenie plynom je zážitok sám o sebe. Je to motorka ktorou ma doslova bavilo stáť na semafore ako prvý a počkať si na zelenú. Široké zadné koleso je dizajnová chuťovka, ale musím uznať aj to že dokáže ten mohutný krútiak preniesť na cestu bez prešmykovania.

Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019

O krotenie tejto sily sa starajú solídne brzdy. Tu sa s tým amíci znovu nebabrali a dali na FXDR dopredu dva veľké kotúče so štvorpiestikovými piestikmi a dozadu veľký kotúč s dvojpiestikom. Samozrejme o bezpečnosť sa stará aj systém ABS. Brzdenie bolo vždy bezproblémové a s rezervou a to napriek tomu, že plne natankovaný cruiser má 300 kíl.

Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019

Samozrejme z mesta a semaforov som sa rýchlo ponáhľal si zajazdiť aj do zákrut. Tu som bol zvedavý na to široké zadné kolo, či neuberie nejako z agility a celkovo ako sa bude FXDR preklápať v zákrutách. Ukázalo sa to ako zbytočné obavy - FXDR konštruktéri postavili tak, že dosahuje najväčšie bočné náklony zo všetkých modelov v histórii značky. FXDR sa vedie do zákrut inak ako na naháčoch alebo iných "bežných" motorkách. Ten posed s rukami aj nohami vpred, spojený s nízko položeným sedlom dáva jazde úplne iný dojem, ale musím povedať, že som si jazdu v zákrutách nesmierne užíval. Ťažko sa to vysvetľuje, ale je to asi ten pocit minimalistickej strojovne okolo mohutného motora, čo v jazdcovi vytvára ten pocit opojenia.

Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019

V Harleji to so športovým zameraním mysleli naozaj vážne. Mohutná zadná kyvka spolu s prednou USD vidlicou dáva biku potrebnú tuhosť. Ani pri fakt svižnej jazde v zákrutách aj po menej kvalitných cestách sa nedostavuje žiadne vlnenie či náznak nestability. FXDR naozaj miluje náklony a vymetanie zákrut. Viem že to v prípade Harleya z tradičného pohľadu na túto značku vyznieva trochu divne ale je to tak. Takto si jednoducho v USA predstavujú športový power-cruiser.

Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019

Konkurencia

Začnem novinkou takpovediac od susedov Indian FTR 1200 je podobne športovo zameraný stroj z USA aj keď s nepomerne menším motorom, ktorý samozrejme nedosahuje krútiak Harleya. Indian však pôsobí agresívne, obratne a je výrazne ľahší.

Podobný svalnatý bike ponúka aj Ducati - Ducati Diavel 1260 Diavel je fakt nadupaný výkonom takmer 160 koní vyrazí dych, jazdí na športových 17-palcových kolesách a je o dosť ľahší ako FXDR. S plnou elektronickou výbavou pôsobí výrazne futuristicky k tradičným americkým cruiserom.

Z talianska spomeniem ešte Moto Guzzi Audace Carbon s mohutným krútiakom naozaj od spodných otáčok a nezameniteľným talianským športovým šmrncom. Záujemcu môže potešiť že má kardan, sedlo rovnako nízko ako Harley a takmer identickú aj hmotnosť.

Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019

LED svetlomet a sanie ala dragster - Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019

Zhodnotenie:

Táto motorka je o čistej radosti s jazdy na motorke s veľkým vidlicovým dvojvalcom medzi nohami. Je to motorka pre jedného, pre športového jazdca, pre človeka, ktorý má rád tieto americké stroje ale zároveň si rád zajazdí športovo. Asi športovejšiu motorku v terajšej ponuke Harley-Davidson nenájdete takže to rozhodne stojí za vyskúšanie.

Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019

Plusy, mínusy

dragster dizajn, minimalizmus, mohutný motor a jeho záťah, kvalitný športový tuhý podvozok, brzdy hmotnosť, cena

Video

Video: Harley-Davidson FXDR 114 2019 - nový power-cruiser z USA

Video: Harley-Davidson FXDR 114 2019 - bližší pohľad

Pozadie / Wallpaper:

Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019
Harley-Davidson FXDR 114 2019

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Harley-Davidson FXDR 114 2019 :

Spotreba 5,6 l/100km
Objem nádrže 16.7 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) 223 km
Cena motorky od 24 480 € (farba Vivid Black)

Ceny vybraných doplnkov:

Bočné rámy na upevnenie batožiny 118,73 EUR
Vyhrievané rukoväte (WILLIE G SKULL) 289,15 EUR
Spätné zrkadlá (WILLIE G SKULL) 103,24 EUR
Krytka zapaľovacích cievok 61,92 EUR
Protektor matice prednej osky 33,00 EUR
Lithiová batéria 258,17 EUR
Sedlo rozšírené aj pre spolujazdca 237,52 EUR

Pozri si viac doplnkov tu: Parts & Accesories

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii

Motocykel na test poskytla spoločnosť Harley-Davidson Prešov. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Harley-Davidson FXDR 114 2019 Indian FTR 1200 2019 Ducati Diavel 1260 2019 Moto Guzzi Audace Carbon 2018
Všeobecné informácie:
Výrobca:Harley-DavidsonIndianDucatiMoto Guzzi
Model:FXDR 114FTR 1200Diavel 1260Audace Carbon
Rok:2019201920192018
Novinka:NOVINKA 2019NOVINKA 2019NOVINKA 2019
Kategória:Chopper/CruiserChopper/CruiserNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)
Objem:1868 ccm1203 ccm1262 ccm1380 ccm
Max. výkon:122.4 k (90.0 kW) / 8250 ot.159.1 k (117.0 kW) / 9500 ot.96.6 k (71.0 kW) / 6500 ot.
Max. krútiaci moment:160 Nm / 3500 ot.115 Nm / 6000 ot.129 Nm / 7500 ot.120 Nm / 2750 ot.
Kompresný pomer:10:112.5:113.0:110,5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:101,6 x 114,3 mm102 mm x 73.6 mm106 x 71.5 mm104 x 81.2 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHCDOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)
Chladenie:vzduchomkvapalinoukvapalinouvzduchom a olejom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:remeňreťazreťazkardan
Zdvih vpredu:150 mm120 mm120 mm
Zdvih vzadu:150 mm130 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčova, radiálny 4 piestikový strmeň
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70ZR-19 60W120/70R19 60V120/70-ZR17130/90-18
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, dvojpiestikový strmeň
Priemer bŕzd vzadu:265 mm265 mm282 mm
Pneu vzadu:240/40R-18 79V150/80R18 70V240/45-ZR17200/65-16
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:289 kg221 kg218 kg
Hmotnosť s náplňami:303 kg244 kg299 kg
Výška sedla:720 mm805 mm780 mm720 mm
Rázvor:1615 mm1524 mm1600 mm1685 mm
Dĺžka:2425 mm2287 mm2235 mm2445 mm
Šírka:880 mm860 mm1030 mm
Výška:1207 mm1192 mm1460 mm
Svetlá výška:120 mm183 mm165 mm
Objem nádrže:16.7 l13 l17 l20.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.6 l/100km5.4 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 223 kmcca 236 km
Servisný interval:15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Bezkľúčové zapaľovanie:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:USD vidlica, alarm
Poznámka:
Poznámka:Motor: Milwaukee-Eight® 114 (1868 ccm, 160 Nm)
Cena 10/2018: od 24 480 € (farba Vivid Black)
Ducati Wheelie Control Evo (DWC), Ducati Power Launch Evo (DPL), Hands-Free

Pridané dňa: 03.05.2019 Autor: Awia

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

<ďalšie obrázky...>

http://motoride.sk