[Testy a predstavenia - Test]
Už predošlé eRko bola mašina dvoch tvári. Na ceste sa to s ním dalo pekne roztočiť no slová ako decentné, slušné a na pohodu sa k nemu hodili viac. Avšak najnovšia generácia modelu BMW R1200R je na pohľad skok inam, a tá minulá oproti nemu vyzerá ako klasika. No vraví sa, nesúď knihu podľa obalu.
Text: Feri Zubal - zeON, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Feri Zubal - zeON
Na BMW R1200R sadám hneď po tom ako som vrátil RS-ko a nestačím sa diviť, ako dokáže motorku zmeniť doslova pár detailov. Nemyslím na iný vizuál, teda počet plastov či iných detailov, ktoré sú každému jasné. Myslím na jazdné vlastnosti, ktoré sú totálne odlišné, akoby tie motorky snáď ani nevychádzali z jedného základu. Tak chtiac/nechtiac v hlave porovnávam R vs. RS a samozrejme sa do hlavy tlačia aj myšlienky ohľadom predchodcu.
Biele R-ko s ostro červeným rámom a plastmi aj pod motorom, mňa ako mladú dušu rozhodne oslovilo. No je to až prekvapujúce, na koľko odlišné dojmy z motorky, vo mne vyvolali ostatné farebné prevedenia. Nuž obal je zdá sa rozhodujúci, a stojí za to zamyslieť sa aj nad takým „detailom“ ako farba. Ktovie čo sa podvedome spúšťa v hlave už pri sadaní na stroj.
Vedome však opäť vnímam prepracované detaily aj to ako mi celé R-ko vlastne ladí dokopy (okrem veterného štítku). Aj tu platí, že mnoho komponentov už z rady modelov BMW poznáme. Napríklad rovnako tvarované kolesá nájdeme aj na predchodcovi. Čo však zvlášť vynikne je červený rám, új ten veru môžem. Trošku sci-fi predný svetlomet, s LED centrálnou časťou, bude zrejme tým dielcom, ktorý pre zmenu objavíme aj na neskorších generáciách (osvedčilo sa aj pri jazde v noci).
Opäť mi nedá nespomenúť aj zadné, vnútri predelené, LED svetlo a vlastne lietajte si po R-ku očami kade tade, komu sa páči ako to BMW skladá dokopy, ten zrejme bude spokojný. Od bŕzd, cez rám, motor, svetlomety, zavesenie kolesa, kolies, plastov až po také tlačidlá na riadilách musím povedať, toto veru môžem. Samozrejme aj tu, ako u BMW R1200RS, nájdeme odhalený štartér a aj tu chýba zadný blatníček. Nepáči sa mi ani do strán trčiaci chladič, ktorý sa aj snaží nekričať na okolie „aha som tu“, no chudák, musí tam byť. Ale rozmerný motor mi k tejto strojovni pasuje, aj to, že o sebe dáva vedieť vytŕčaním do strán. Že pri pohľade spredu ruší nejakú tú akčnú siluetu? Kto si to myslí, tak nech, podľa mňa dodáva R-ku taký správny silácky charakter.
Pozrite si prosím test o BMW R1200RS, naháč sa mi do rúk dostal v rovnakej výbave rozšírenej o bezkľúčové zapaľovanie Keyless Ride a rýchloradenie Gear shift assistant Pro. Možnosti nastavenia výbavy, tak isto aj nepreberné informácie ktoré motorka dokáže zobraziť sú rovnaké, nebudem to teda opisovať dva krát, zameriam sa na nové veci.
03.06.2015 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 20714 Strany: 3 [Testy a predstavenia - Test]
Návrat RS-ka od BMW do triedy sport-touring je bezpochyby pekným počinom. Model BMW R1200RS však rozhodne poteší viac turistov než brúsičov stúpačiek. Podarený stroj však ukázal, že nič nie je dokonalé, no radosť z jazdy, tá ma ťahala stále ďalej a ďalej.
V prvom rade ma zaujalo, že displej je o čosi lepšie čitateľný aj v priamom svetle, než tomu bolo na RS-ku. Netuším, čím to je. Je totiž taký istý. Zrejme za to môže jeho trochu iný sklon, možno to, že je trošku viac „utopený“, každopádne sa mi stále moc nepáči.
Keyless Ride to je pekná frajerinka a aj praktická. Kľúč uložený bezpečne vo vnútornom vrecku v bunde, nie je treba ho hľadať a motorka fičí. Stačí stlačiť tlačidlo tam kde by ste ináč pchali kľúč. Keď to tlačidlo dlhšie podržíte zamkne sa volant a keď sa chcete dostať pod sedadlo, už nestačí mať kľúč iba v bunde. Tak pozor na to aby ste si ho tam nevymkli.
A iný je posed. Môžu za to široké riadidlá, nižšie uložené sedadlo a pozmenená geometria stroja. Že to zmenilo chovanie celej motorky, vnímanie jazdy a že som nespomenul čo a ako s Gear shift assistant Pro? Lebo o tom až tam, kde sa jazdí.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Dr. Jekyll, Mr. Hyde, Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Po chvíľke jazdy cítim, že sa tu bijú dva charaktery. Jazdu na nej si dokážem užívať plnými dúškami či už ako totálny pohoďák alebo ako latentný pálič. Pohoďák si užíva slnečný deň, zbytočne nevraždí mušky rýchlou jazdou, len sa tak popod fúz usmeje vždy, keď poriadne zatiahne za heft. Latentný pálič chce však čosi iné, teší ho obratnosť mašiny nad ktorou neveriacky krúti hlavou, teší ho vypaľovanie z každej zákruty, preháňanie otáčkomera a kopanie rýchlosti sem a tam. Že z jednej mašiny nemôžu mať títo dvaja radosť? Nuž môžu.
Dám si tam palivovú mapu Rain, veď nech ma to R-ko zbytočne nenaťahuje, motor má sily aj tak dosť. Dynamic ESA v režime Road zase celkom dobre požiera nerovnosti aj väčšieho charakteru. Na obratnej motorke sa splýva s mestským davom jedna radosť. Vlastne som vždy všade skôr ako v aute, nikoho však nedráždim a ani moja hladina stresu nestúpa, skôr naopak.
Stíham mávať pekným mačičkám, obzrieť si ich eugnátne riťky, sem tam si hrknem plynom, veď to celé pekne decentne vrčí a toto všetko ten stres vlastne znižuje. Stres nemám ani z okolitej premávky, lebo rozhľad je fajn, sedím vzpriamene a späťáky tu nemám na to aby som si po zložení prilby urovnával účes, vidím v nich bez problémov všetko, čo sa deje za mnou.
A pri posede na kávičke sa teším zo samotnej motorky. Fakt sa mi páči a ešte viac pri takom tom nočnom postávaní na benzínke s kamošmi v zbroji. Pod neónmi jej to proste sekne, veď som ju pred jazdou pekne vypucoval, čo som veru dávno žiadnej nedoprial, myslím motorke.
Iba beriem bundu z vešiaka, nehľadám žiadne kľúče od motorky (tie sú v bunde), prehadzujem nohu cez sedadlo a poďho naproti krásnemu dňu. Displej ale nič moc, leskne sa, tak naň kašlem, v podstate na neho iba sem tam mrknem keď si ťuknem do tempomatu, aby som zbytočne neplatil nezmyselné bločky za „51“ km/h.
Aj po peknej porcii kilometrov sa mi sedí pohodlne. Áno kolená mám trošku viac pokrčené, čo by po vééééééľmi dlhej jazde nebolo med lízať. V minulosti som však mototuristiku zvládal aj na ďaleko nepohodlnejších strojoch. Nie som predsa bábovka, viem, že sedím na motorke. Do Chorvátska či do Álp, nech to vezme čert, dokúpim výbavu, sadnem a vyrazím, keby som mal čas.
Teraz si však vystačím s mojimi lokál zákrutkami. Stačí mi režim Road pre palivové mapy aj podvozok. Motorka sa akoby prebudila, reaguje na moje pokyny hravo a svižne. Teší ma, že ma k ničomu nenúti, že ju mám pod kontrolou len ja, že elektroniku, ktorá tu je pre moju bezpečnosť v podstate nepotrebujem. Jej prítomnosť je ale plusom, ktorý dodá na pohode. Podvozok v režime Dynamic veľmi nemusím, aj ten Road sa mi zdá akýsi tvrdší oproti RS-ku. To bude ale väčším prenosom nárazov cez páku širších riadidiel, ale pridané nastavenie v zmysle komfort by nebol zlý nápad.
Je to ale jazda ako lusk. Nepotrebujem sa však omotať okolo stromu, ani veľmi prekračovať MPR, pocit z rýchlosti dodáva nápor vetra. Ten ma z motorky nechce strhnúť, no je to lepšie ako byť skrytý za kapotmi a cítiť sa pomaly ako zavretý v aute.
Živý boxer vodník a doslova hračkárska ovládateľnosť sú návykové. Hlavne z motora mám radosť. Ťahá odspodu ako besný, najviac si ho však užívam pri akcelerácii zo zhruba 3.500 ot./min. Čo je pri každom výjazde z vracáku bombastické. Motorka je pritom v zákrutách stabilná, ani väčšie rýchlosti ju nerozhádžu. Brzdy pritom nerozhádžu mňa. Že Brembo radiális brzdia famózne, asi už vzhľadom na vybudované renomé musia. Ale tuná to nieje žiaden masaker. Keď chcem pomaly pribrzďovať nemusím sa obávať, toho, že by som na nich nechtiac silno zatlačil. A pri krízovke to je iné kafé, bác po páčke a stojím doslova na mieste.
Na konci dňa ma teší aj pekná spotreba, že 4.5 l/100km? Častejšie budem stáť na benzínke z iných dôvodov než tankovanie.
Nuž ako sa asi správa takáto tučná mašina? Lebo posed fasa, kolená prikrčené a dá sa pekne pritlačiť na nádrž aby som ešte viac zaťažil predok, ak by náhodou tá masa železa trčiaca do strán nestačila. Tie čierne plasty po bokoch sa aj dobre zvierajú, na viac sa ani nešmýkajú, pri prudkom brzdení to príde vhod.
Štartujem, nóóó pekný zvuk ale zniesol by som hlučnejšiu kapelu. Nastavujem Dynamic pre palivovú mapu aj podvozok, vypínam trakčnú aj ABS (dlhým podržaním príslušného tlačidla). Len prečo to má analógový tacháč miesto otáčkomera, wtf? Ale kašlať na to, musím sa prepliesť mestom.
No moja, ťaháš pekne a tie myšičky pomedzi autá čo mi dovolíš robiť, palec nahor. Som všade prvý, zelená vlna je pre mňa nevhodne nastavená. Ale baví ma zakaždým akcelerovať z nuly na xy km/h a zakaždým na tú nulu aj brzdiť z xy km/h. To by aj hádam stačilo, ozýva sa v pozadí akýsi hlas, asi moje druhé ja.
Mimo mesto je však v hlave opäť kľud. Preháňam ručičku na tacháči, ešteže tu mám tento malý štítok. Funguje dobre, stačí sa iba trošku prikrčiť a silno nelegálne rýchlosti ma nechcú strhnúť preč. Lenže toto nie je radosť z jazdy, toto by dala aj cvičená opica, ja mám radšej zákruty, čím viac tým lepšie.
Striedanie náklonu zľava doprava v nekonečnej sínusoide je vodou na mlyn tomuto biku. Nezdá sa, ale ten boxer mu v tom zdanlivo vôbec neprekáža. Aj podvozok je fajnový, len naše cesty by mohli byť lepšie, nech to so mnou tak nedrncá. R-ko sa ovláda presne, rado sa preklápa, v rukách cítim všetky infošky, ktoré potrebujem. Vo vysokých rýchlostiach to ale nie je vlak ako RS-ko, no to ani neočakávam.
Radím stále hore dole, čo pri fičúrke ako je Gear shift assistant Pro, vonia maximálnou zábavou. Je to trošku na chorý mozog, kopať rýchlosti pod plným plynom aj smerom nadol. Motorka vtedy pekne odvrkne a vypáli vpred. Nie je to ale žiadne neustále dvíhanie na zadné, chýba tu čosi beštiálne, čo by si tak trošku pýtalo svoje. Asi som si mal radšej zadovážiť S1000R, ale načo? Zase šepká to rozumnejšie ja. Toto je aj tak fajnovka, aj to pekne zatiahne za ruky. Kto to podrží medzi 5.500 až zhruba 6.5000 ot./min. dostane riadnu porciu Newtnov. Keď je treba podržia sa aj väčšie točky, len takto už nie je taká pecka. Ale potrebujem viac? Potrebujem zmixovať šedú hmotu mozgovú s tou bielou a orgány učiniť nepoužiteľnými? Lebo sú motorky ktoré tak trochu nútia človeka skúšať hľadať hranicu, táto však nie, táto robí len to čo chcem ja.
Tak si užívam brzdenie. Síce by som pri pohľade na kotúče a ich strmene čakal ostrejší nástup. Dávkujú sa však ukážkovo, no keď chcem zarvatú gumu v asfalte musím ich poštekliť o čosi viac. Druhé ja by k dobru nás oboch chcelo režim ABS-ka kde by pod jeho kontrolou ostávalo aspoň predné koleso. Ja som totiž so širokým úsmevom na tvári, blokoval zadné koleso všade, kde sa mi krátky šmyk zdal zábavný.
Na konci dňa musím povedať, bola to dobrá jazda, zabavil som sa a trošku som si dvihol hladinu adrenalínu v krvi. Zároveň ma motorka nehnala do hlbokého neznáma, kedy by som už iba voňal kvietky zdola. Len na to treba mať v hlave vždy aj to druhé ja, ktoré ma radšej cicušky než vyplavený epinefrín. Z nádrže to pritom vyplavilo takmer 6l/100km, čo je pri takej jazde slušné.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Názor druhého redaktora, Konkurencia, Záver, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Nové eR-ko je motorka, ktorá akoby ani nevyšla z dielne BMW. Teda boxer motor bije hneď do očí a každému je jasné o čo ide. Avšak celý dizajn je pre značku nezvykle agresívny a športovo ladený - červeno lakovaný rám, USD vidlica, výrazné R na nádrži. Akurát nechápem tú prístrojovku s analógovým rýchlomerom, namiesto otáčkomera - totál nepraktické...
Trochu sa to mení keď usadnete do sedla. To je umiestnené dosť nízko a nemá možnosť výškového nastavenia. Ako som ale zistil toto sa dá poriešiť výberom správneho sedla z bohatej škály doplnkov. Na druhe strane toto nižšie položené sedlo môže byť nespornou výhodou pre jazdcov nižšieho vzrastu.
Nový "vodník" boxer je oveľa dynamickejší a hravejší ako jeho predchodca a tak oveľa viac pasuje do športového naháča. Motor doslova rozmaznáva svojho majiteľa svojím záťahom z akýchkoľvek otáčok, Ak k tomu pridáte dobrú geometriu podvozku tak o zábavný funbike je postarané. Nie je to žiadny streetfigter, ale vskutku obratná motorka na každodenné jazdenie a aj blbnutie. Výbava je tak bohatá koľko euro bankoviek máte navyše a tak môžete mať naháča aj so semi-akívnym podvozkom, bezkľúčovým štartovaním, jazdnými režimami a podobne. Spomeniem ešte skvelý quick-shift, ktorý umožňuje bez spojky radiť hore aj dole. Na toto keď si zvyknete tak to je neskutočná paráda... Len teraz neviem ako budem jazdiť bez toho :-)
S eR-kom som mal možnosť vyraziť aj na dlhšiu trasu, konkrétne na BMW Motorrad Days 2015 v Garmisch-Partenkirchen-e. Mohlo by sa zdať že naháč nebude tou naj voľbou, ale prekvapil ma malý ale veľmi účinný štít. Do 120kmh pohoda, na diaľnici sme jazdili aj oveľa rýchlejšie a šlo to. Z pohľadu únavy bol na tom najhoršie ostrý uhol kolien kvôli nízkemu sedlu. K mojej výške by som si zvoli určite vyššie sedlo. eRko sa ale ukázalo aj ako schopný turista, celý štvordňový trip do Garmischu a späť s motaním sa po kopcoch zvládolo so spotrebou rovných 5,0l/100km.
veľmi zábavná, parádny quick-shoft, výrazný rozdiel mód Dynamic, motor so skvelým ťahom, podvozok, prekvapivo funkčný veterný štítok | nízke a nenastaviteľné sedlo (dá sa dokúpiť vyššie), prístrojovka (analógový rýchlomer namiesto otáčkomera) |
Priamej konkurencie popravde nie je mnoho. Najbližšie to má k tomuto roadsteru od BMW Ducati Monster 1200. Objem motora je podobný avšak viac koníkov má Talianka, tie sú však dostupné vo vyšších otáčkach a Nm zase hrajú pre Nemku. Pri výbere rozhodne najskôr sympatia k značke. Príplatková výbava zase vraví v prospech BMW, v sérii sú si však podobné. Rozdiel v cene je tiež minimálny v prospech BMW. Jednoduchšia, skrátka viac klasická je motorka z dielne Moto Guzzi, konkrétne model 1200 Griso 8V, ale tá by teraz mala stáť skôr oproti BMW R NineT. Ešte spomeniem KTM 1290 Super Duke R, s ktorou keby som nemal osobnú skúsenosť tak ju sem nehodím. No aj "beštia" vie byť kľudná, i keď vie vystrčiť rozhodne dlhšie rožky než BMW R1200R.
Nepriamo je možné rozhodovať sa aj medzi R1200R a litrovými naháčmi, ktoré by bolo treba postaviť skôr proti BMW S1000R. Svojou dynamikou im už nový, kvapalinou chladený, boxer je schopný konkurovať, avšak prinesie vždy o kúsok rozdielnejší zážitok z jazdy. Rozdiely maže aj použitie USD vidlice namiesto telelevera. Výber motorky je potom už iba na ujasnení si priorít, či chcem čosi športovejšie, alebo...
Sám si v hlave neviem urovnať, čo za bike nám to vlastne BMW namixovalo v podobe modelu R1200R. Pre pohoďákov, pánov v rokoch, ľudí ktorí prehodia nohu cez sedadlo počas slnečného dňa a stačí im, vlastne vyslovene chcú, dobrú kľudnú motorečku s decentným dizajnom – tak pre nich áno aj nie. Pre mladších, alebo duchom večne mladých, ktorí občas radi s motorkou blbnú – tak pre týchto skôr áno, avšak v rámci tej zdravej normy v zmysle neublížiť okoliu a sebe. Lebo jedna skupina tu má model R NineT, ktorý sa dá pekne upraviť podľa individuálnych predstáv a pre druhú je tu agreor S1000R, len tu hrozí vypnutý rozum a vyšľahané mozgové závity. Tak komu šupneme pod zadok R1200R? Nuž schizofrenikom, ktorí by radi to aj hento. Aké jednoduché.
Motor, Podvozok, Ovládateľnosť, Charakter, Dizajn, Spotreba, Ovládacie prvky na riadidlách, Zvuk | Displej, Zopár nedotiahnutých detailov |
Servisný interval | 15.000 km |
Spotreba | 4.9 l/100km |
Objem nádrže z toho rezerva | 18 l (4 l rez.) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 264 km |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh | 2.500 ot. (3.st.)/ 3.000 ot. / 4.500 ot. |
Cena testovaného modelu | 15.905,- EUR |
Comfort paket | 403,- EUR |
Touring paket | 1.442,-EUR |
Dynamic paket | 600,-EUR |
Bez kľúčové zapaľovanie | 257,-EUR |
Quickshifter | 403,-EUR |
Alarm | 217,-EUR |
Text: Feri Zubal - zeON, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Feri Zubal - zeON
Motocykel na test poskytla spoločnosť BMW Motorrad Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách Touratech Aventuro.
Foto: | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | BMW | Ducati | Moto Guzzi | KTM |
Model: | R 1200 R | Monster 1200 | Griso 8V SE | 1290 SuperDuke R |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | |||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) | dvojvalec do L (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec V75° (4T) |
Objem: | 1170 ccm | 1198.4 ccm | 1151 ccm | 1301 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 7500 ot. | 137.0 k (100.7 kW) / 8750 ot. | 109.9 k (80.8 kW) / 7500 ot. | 179.5 k (132.0 kW) / 8870 ot. |
Max. krútiaci moment: | 125 Nm / 6500 ot. | 118 Nm / 7250 ot. | 108 Nm / 6400 ot. | 144 Nm / ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 | 12,5 : 1 | 11 : 1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 73.0 mm | 106 x 67.9 mm | 95 x 81.2 mm | 108 x 71 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | Desmodromický rozvod (4V) | ||
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou | kvapalinou | vzduchom a olejom | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | reťaz | reťaz | |
Zdvih vpredu: | 140 mm | 130 mm | 120 mm | 125 mm |
Zdvih vzadu: | 140 mm | 152 mm | 156 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR17 | 120/70 - 17 | |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm | 245 mm | 282 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 | 190/55 ZR17 | 180/55 - 17 | |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 182 kg | 222 kg | 189 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 231 kg | 209 kg | ||
Výška sedla: | 790 mm | 785 mm | 800 mm | 835 mm |
Rázvor: | 1515 mm | 1511 mm | 1544 mm | 1482 mm |
Dĺžka: | 2165 mm | 2260 mm | ||
Šírka: | 880 mm | 830 mm | ||
Výška: | 1285 mm | 1070 mm | ||
Svetlá výška: | 140 mm | |||
Objem nádrže: | 18 l | 17.5 l | 17 l | 18 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km | 6.2 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 275 km | cca 217 km | ||
Servisný interval: | 15 000km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii + Supermoto mód | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Tempomat: | za príplatok | nie | nie | |
LED denné svetlá: | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | za príplatok | nie | za príplatok | |
Iná výbava: | PASC antihop spojka, radiálne M50 monobloky Brembo, 4-piestiky | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena: 05/2015 12.800,-EUR | Cena: 05/2015 12.990,-EUR | Cena: 05/20015 12.795,-EUR | z 0 na 200 km/h za 7,2 sek 100 Nm už pri 2500 ot. Cena 04/2014: 15400,- € |
Foto: | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | BMW | BMW | Aprilia | Triumph |
Model: | R 1200 R | S1000R | Tuono V4 1100 RR | Speed Triple |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | ||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) | radový štvorvalec (4T) | štvorvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 1170 ccm | 999 ccm | 1077 ccm | 1050 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 7500 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 11000 ot. | 175.4 k (129.0 kW) / 11000 ot. | 134.6 k (99.0 kW) / 9400 ot. |
Max. krútiaci moment: | 125 Nm / 6500 ot. | 112 Nm / 9250 ot. | 120 Nm / 9000 ot. | 111 Nm / 7750 ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 | 12.0:1 | 13:1 | 12:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 73.0 mm | 80 x 49.7 mm | 81 x 52.3 mm | 79.0 x 71.4 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 48 mm | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | reťaz | reťaz | |
Zdvih vpredu: | 140 mm | 120 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 140 mm | 120 mm | 130 mm | 134 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková | dvoj kotúčová radiálne monobloky | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70 R17 | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR 17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm | 220 mm | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 | 190/55 R17 | 190/55 ZR 17 | 190/55 ZR 17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 184 kg | 214 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 231 kg | 207 kg | ||
Výška sedla: | 790 mm | 814 mm | 825 mm | 825 mm |
Rázvor: | 1515 mm | 1439 mm | 1445 mm | 1435 mm |
Dĺžka: | 2165 mm | 2057 mm | 2065 mm | 2086 mm |
Šírka: | 880 mm | 845 mm | 800 mm | 728 mm |
Výška: | 1285 mm | 1090 mm | 1033 mm | |
Svetlá výška: | 125 mm | |||
Objem nádrže: | 18 l | 17.5 l | 18.5 l | 17.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.1 s | |||
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km | 5.4 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 275 km | cca 243 km | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia | áno, v sérii | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | |||
Tempomat: | za príplatok | |||
LED denné svetlá: | za príplatok | |||
El. Podvozok: | za príplatok | |||
Iná výbava: | Aprilia Wheelie Control, Launch Control, Quick Shift, tlmič riadenia, telemetria V4-MP | |||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena: 05/2015 12.800,-EUR | Cena: 05/2015 12.800,-EUR | Cena: 05/2015 15.990,-EUR | Cena: 05/2015 11.480,-EUR |
Foto: | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | BMW | Honda | Kawasaki | Suzuki |
Model: | R 1200 R | CB1000R | Z1000 | GSX-S 1000 ABS |
Rok: | 2015 | 2015 | 2015 | 2015 |
Novinka: | NOVINKA 2015 | NOVINKA 2015 | ||
Kategória: | Naháč | Naháč | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 1170 ccm | 998 ccm | 1043 ccm | 998.6 ccm |
Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 7500 ot. | 125.1 k (92.0 kW) / 10000 ot. | 142.1 k (104.5 kW) / 10000 ot. | 145.5 k (107.0 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 125 Nm / 6500 ot. | 99 Nm / 7750 ot. | 111 Nm / 7300 ot. | 106 Nm / 9500 ot. |
Kompresný pomer: | 12.5:1 | 11,2 : 1 | 11.8:1 | 12.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 73.0 mm | 75 x 56,5 mm | 77 x 56 mm | 73.4 x 59 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie, hrdlo 38 mm | vstrekovanie 44mm |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom a kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | kardan | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 140 mm | 120 mm | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 140 mm | 128 mm | 122 mm | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 310 mm | 310 mm | 310 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR17M/C (58W) | 120/70ZR17M/C | 120/70ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 1 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm | 256 mm | 250 mm | |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 | 180/55 ZR17M/C (73W) | 190/50ZR17M/C | 190/50ZR17M/C (73W) |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 217 kg | 186 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 231 kg | 221 kg | 209 kg | |
Výška sedla: | 790 mm | 825 mm | 815 mm | 815 mm |
Rázvor: | 1515 mm | 1445 mm | 1435 mm | 1460 mm |
Dĺžka: | 2165 mm | 2105 mm | 2045 mm | 2115 mm |
Šírka: | 880 mm | 785 mm | 790 mm | 795 mm |
Výška: | 1285 mm | 1095 mm | 1055 mm | 1080 mm |
Svetlá výška: | 130 mm | 125 mm | 140 mm | |
Objem nádrže: | 18 l | 17 l | 17 l | 17 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Zrýchlenie na štvrť míle: | 10.1 s | |||
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km | 5.2 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 275 km | cca 245 km | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | áno, v sérii, za príplatok rozšírené nastavenia | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Tempomat: | za príplatok | |||
LED denné svetlá: | za príplatok | áno, v sérii | áno, v sérii | |
El. Podvozok: | za príplatok | |||
Iná výbava: | Kompletný LED svetlomet | easy start | ||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena: 05/2015 12.800,-EUR | Cena s ABS: 05/2015 11.595,-EUR | Cena s ABS : (09/2015) 10990EUR |
Pridané dňa: 16.07.2015 Autor: zeON