Pridané: 13.11.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Bleskovky - Novinky]
Hlavným ťahákom prezentácie BMW bola pochopiteľne nová R 1200 GS, ale značka predstavila aj nový touring F 800 GT a modely k 90 výročiu, ktoré bude BMW oslavovať v roku 2013.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Výstava EICMA Miláno 2012 | Nasledujúci
![]() |
Rovnako ako v Kolíne, aj tu doviezol na pódium novú GS Chris Pfeiffer. Na pódium zišiel po schodoch z vrchného poschodia.
![]() |
04.10.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 34307 [Novinky - Predstavujeme]
Svetovo najúspešnejšie cestovné enduro bolo pre rok 2013 ešte viac vylepšené. Prichádza s novým motorom, prevodovkou, upravenou ergonómiou, novými elektronickými systémami...
![]() |
Do segmentu turistických cestným mašín prináša BMW nového hráča, akéhosi nasledovníka F 800 ST. GT má teraz nové meno a celokapotáž.
![]() |
![]() |
Je to priam neuveriteľné, ale od čias, keď svetlo sveta uzrel prvý boxer motor a motorka s kardanovým náhonom, uplynie v roku 2013 rovných 90 rokov. BMW ukázala práve legendárnu R32 a niektoré výročné špeciálne edície.
![]() |
Ale ako sme sa dozvedeli, nebude to všetko. Budúci rok predstaví aj nový retro model so vzduchom chladeným boxerom.
![]() |
| Koncept pri príležitosti 90 výročia |
| Foto: | ||
![]() |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | ||
| Výrobca: | BMW | BMW |
| Model: | R 1200 GS | F 800 GT |
| Rok: | 2013 | 2013 |
| Novinka: | NOVINKA 2013 | NOVINKA 2013 |
| Kategória: | Cestovné enduro | Cestovná |
| Motor: | ||
| Typ motora: | dvojvalcový boxer (4T) | radový dvojvalec (4T) |
| Objem: | 1170 ccm | 798 ccm |
| Max. výkon: | 125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot. | 89.8 k (66.0 kW) / 8000 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 125 Nm / 6500 ot. | 86 Nm / 5800 ot. |
| Kompresný pomer: | 12.5:1 | 12:1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 101.0 x 73.0 mm | 82 x 75.6 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
| Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
| Chladenie: | vzduchom a kvapalinou | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | ||
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | kardan | remeň |
| Zdvih vpredu: | 190 mm | 125 mm |
| Zdvih vzadu: | 200 mm | 125 mm |
| Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, radiál 4 piest | dvoj kotúčová (ABS) |
| Priemer bŕzd vpredu: | 305 mm | 320 mm |
| Pneu vpredu: | 120/70-ZR19 | 120/70-17 |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm | 265 mm |
| Pneu vzadu: | 170/60-ZR17 | 180/55-17 |
| Hmotnosť / Rozmery: | ||
| Suchá hmotnosť: | 212 kg | |
| Hmotnosť s náplňami: | 238 kg | 213 kg |
| Výška sedla: | 850 mm | 800 mm |
| Rázvor: | 1507 mm | 1514 mm |
| Dĺžka: | 2210 mm | 2156 mm |
| Šírka: | 953 mm | 905 mm |
| Výška: | 1450 mm | |
| Objem nádrže: | 20 l | 15 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
| Max. rýchlosť: | 200 km/h | |
| Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 4 s | |
| Spotreba paliva: | 5.4 l/100km | 4.3 l/100km |
| Dojazd po rezervu: | cca 277 km | cca 261 km |
| Servisný interval: | 10 000km | |
| Doplnková výbava: | ||
| ABS: | áno, v sérii | |
| Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |
| Trakčná kontrola: | za príplatok | |
| Palivové mapy: | áno, v sérii | |
| Palubný počítač: | za príplatok | |
| Tempomat: | za príplatok | |
| LED denné svetlá: | za príplatok | |
| El. Podvozok: | za príplatok | |
| Iná výbava: | za príplatok LED smerovky | |
| Poznámka: | ||
| Poznámka: | ABS v sérii. Doplnková výbava: dynamický systém ESA (elektronické nastavenie pruženia), ASC (automatická kontrola stability), palubný počítač, LED smerovky, tempomat, LED reflektor s integrovaným denným stretávacím svetlom, kolesá s krížovým výpletom Cena 05/2013: 13950.- EUR | ABS v sérii |
Pridané: 13.11.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať