Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 13.11.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6303 [Bleskovky - Novinky]
Podobne ako Ducati tak aj Honda vybalila svojej novinky ešte v predvečer Milánskej výstavy. Okrem noviniek z Kolína a trojice 500-viek o ktorých sme písali zaujala novou Forzou a „Bagger-om“ na báze Goldwinga z označením F6B.
Predchádzajúci | Seriál článkov: Výstava EICMA Miláno 2012 | Nasledujúci
Kým z trojice nových skútrov Honda bestseller SH 125 a športovo ladenú 50-tku v Repsol farbách predstavila už v Kolíne, do Milána priviezla inovovanú Forza 300. Nový je 300 kubíkový motor s vylepšenou spotrebou 3,2 l/100km, veľkým batožinovým priestorom na dve helmy, kombinovanými brzdami CBS a voliteľným ABS.
Rovnako civilná CRF 250 L (L-egal) bola predstavená už v polovici leta a už sme ju aj testovali. Teraz prišli na rad ostré cross CRF. 450-tka je už šiestou generáciou, konštruktéri sa zamerali na centralizáciu hmoty, posilnili spodné a stredné otáčky a 450-tka dostala nové pneumatické Kayaba predné tlmiče. Zmenami prešla aj 250-tka, preladené bolo vstrekovanie pre ostrejšiu špičku výkonu a upravený podvozok.
Civilnú CRF 250 L priviezol na pódium Dakarský jazdec Helder Rodrigues a podeli sa s prítomnými okrem iného aj o pozitívne dojmy z jazdy na továrenskom dakarskom špeciáli CRF 450 Rally, ktorý len pred niekoľkými dňami úspešne jazdil na Marockej Rally. Dve vyhrané etapy dávajú aj napriek technickým problémom tímu dôvod na optimizmus.
O tejto trojici sme už rovnako informovali v predstihu. Ide o motorky ušité na mieru nových vodičákov, ktoré vstúpia do platnosti už v januári 2012 a obmedzia výkon na 35 kW. Záujemca si bude môcť zvoliť od naháča, cez crossover X až po športovú CBR 500.
Zaujímavosťou je aj továrensky pripravená okruhovka na báze CBR500, ktorá ponúkne šancu mladým talentom v seriáli
26.10.2012 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 5707 [Bleskovky - Novinky]
O tom, že sa Honda chystá na trh prísť s novinkami, ktoré budú mať motor s objemom 500 kubíkov, sme sa mohli dozvedieť už z predchádzajúcich špionážnych fotografií. Teraz je tu séria ďalších fotiek, tentokrát už hotových mašín, zachytených pri fotení daných strojov.
Inovácie sa dočkal aj veľmi úspešný 600-vkový superšport a konečne aj v Repsol farbách. No nezostalo len pri tom. RR-a dostala Showa Big piston predné tlmiče, upravené zadné Pro-link zavesenie, nové 12-lúčové kolesá, voliteľné kombinované ABS a dizajnové úpravy inšpirované MotoGP.
Tak trochu nečakaným prekvapením bol motocykel z označením Honda F6B – Bagger na báze legendárneho GoldWingu. Ide o motorku v úptavke Bagger, kedy je z motorky osekaných množstvo dielov, je znížený jej profil, samozrejme horný kufor a znížené sedlo. Netradične vyzerajúca motorka sa však podobá na svojho darcu.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Honda | Honda | Honda | Honda | Honda |
Model: | CBR500R | CB500X | CB500F | CBR600RR | NSS300 Forza |
Rok: | 2013 | 2013 | 2013 | 2013 | 2013 |
Novinka: | NOVINKA 2013 | NOVINKA 2013 | NOVINKA 2013 | NOVINKA 2013 | NOVINKA 2013 |
Kategória: | Superšport | Cestovné enduro | Naháč | Superšport | Skúter |
Motor: | |||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 471 ccm | 471 ccm | 471 ccm | 599 ccm | 279 ccm |
Max. výkon: | 47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot. | 47.6 k (35.0 kW) / 8500 ot. | 119.7 k (88.0 kW) / 13500 ot. | 24.34 k (17.90 kW) / 8250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 43 Nm / 7000 ot. | 43 Nm / 7000 ot. | 43 Nm / 7000 ot. | 66 Nm / 11250 ot. | 25.7 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 | 10.7: 1 | 10.7:1 | 12,2 : 1 | 10.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 67 x 66.8 | 67 x 66.8 | 67 x 66.8 | 67 x 42.5 mm | 72 x 68,5 mm |
Palivový system: | PGM FI | PGM FI | PGM FI | PGM DSFI | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | OHC (4V) | |||
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | automatická |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz | variátor |
Zdvih vpredu: | 120 mm | ||||
Zdvih vzadu: | 130 mm | ||||
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | dvojkotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 310 mm | 256 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70-17 | 120/70-17 | 120/70-17 | 120/70-14 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 240 mm | 240 mm | 180 mm | 240 mm |
Pneu vzadu: | 160/60-17 | 160/60-17 | 160/60-17 | 220 | 140/70-13 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 173.4 kg | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 194 kg | 195 kg | 190 kg | 186 kg | 192 kg |
Výška sedla: | 790 mm | 810 mm | 790 mm | 823 mm | 716 mm |
Rázvor: | 1410 mm | 1421 mm | 1410 mm | 1373 mm | 1546 mm |
Dĺžka: | 2075 mm | 2095 mm | 2075 mm | 2029 mm | 2166 mm |
Šírka: | 740 mm | 830 mm | 780 mm | 684 mm | 753 mm |
Výška: | 1145 mm | 1290 mm | 1060 mm | 1115 mm | 1189 mm |
Svetlá výška: | 140 mm | 170 mm | 155 mm | 137 mm | 140 mm |
Objem nádrže: | 15.7 l | 17.3 l | 15.7 l | 15.7 l | 11.6 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 184 km/h | ||||
Spotreba paliva: | 3.6 l/100km | 5.56 l/100km | 3.2 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 360 km | cca 211 km | cca 271 km | ||
Poznámka: | |||||
Poznámka: | Model dostupný len s ABS, Cena 02/2013 5990,- EUR | Model dostupný len s ABS, Cena 02/2013 5890,- EUR | Cena 02/2013 4990,- EUR, s ABS 5490,- EUR |
Pridané: 13.11.2012 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Výstava EICMA Miláno 2012 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 17676 | Včera: 248197