http://motoride.sk


Internetový magazín o motorkách, motorkároch a o všetkom okolo nich....
Šport, Novinky, História, Technika, Vaše Stroje, Video-Foto Galéria, Motoride Klub, Diskusia, Inzercia, MotoChat, Ankety... a a ešte o mnoho viac...

Najväčší z rodiny tigrov -Triumph Tiger Explorer 1200

 Zdieľať

Pridané: 16.11.2011 Autor: Feri Zubal - zeON
[Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Veľké motorky primárne určené na cestovanie po asfaltkách a šotolinách pochybnej kvality sa tešia čoraz väčšej obľube. Preto niet divu, že chce v tejto kategórii zamiešať karty aj anglický výrobca motocyklov Triumph, konkrétne s modelom Triumph Tiger Explorer 1200.

Seriál článkov - Novinky 2012:

| Seriál článkov: Novinky 2012 |

A tak sa v konkurencii „mastodontov“ ocitá aj Triumph. Mohutnými rozmermi a megalomanským vzhľadom dáva jasne najavo kvôli čomu bol vyrobený a proti komu sa chce postaviť. Veľký motor, nádrž, plexi... vpredu devätnástka vzadu kardan. Ako aj jeho meno napovedá, určený je primárne na dobrodružné objavné cesty trebárs aj okolo zemegule. Servisný interval 16 000 kilometrov iste poteší nie len cestovateľov.

Explorer 1200 bude poháňať úplne nový radový, kvapalinou chladený, trojvalec o objeme 1215 ccm. Skonštruovaný je tak aby poskytoval maximum krútiaceho momentu pre ľahký chod aj plne naloženej motorky. Maximálny výkon 101 kW dosahuje motor pri 9000 ot./min a krúťak 121 Nm pri 6400 ot./min. Plyn je ovládaný systémom ride-by-wire, nechýba kontrola trakcie a ani tempomat, ktorý bude v Triumphoch Explorer inštalovaný štandardne.

O odpruženie sa starajú tlmiče značky Kayaba. Vpredu je masívna obrátená vidlica s priemerom trubiek 46 mm a zdvihom 190 mm, ktorá nesie koleso s priemerom 19 palcov. Vzadu sa o odpruženie jednoramennej kyvky stará, nastaviteľný tlmič so zdvihom 194 mm.

Brzdové strmene na sebe nesú nápis Nissin. Vpredu sú štvorpiestiky, ktoré sa zahryzávajú do kotúčov o priemere 305 mm a vzadu je dvojpiestik skombinovaný s 282 mm kotúčom. Na veľkej cestovnej motorke s váhou 259 kg (hmotnosť s náplňami) nemôže chýbať ani sériovo montované ABS-ko, ktoré sa však dá vypnúť.

O tom čo sa práve deje s motorkou informuje jazdca multifunkčný LCD display. Tachometer je digitálny a otáčkomer analógový. S ostatných funkcií stojí za zmienku ukazateľ zaradeného stupňa, teplomer vonkajšej teploty s varovaním pred možnosťou vzniku námrazy a kontrola tlaku v pneumatikách. Pohodu za riadilami Explorera zabezpečí veľké sedadlo, ktorého výšku je možné si nastaviť v rozmedzí od 810 až po 880 mm. Nastaviť sa dá aj pozícia riadidiel a veterného štítu.

Cestovateľov isto poteší 950 Wattový generátor elektrickej energie, ktorý umožňuje prevádzku viacerých elektrických prístrojov naraz. Triumph Tiger Explorer 1200 má už v sérii namontované 12V zásuvky. Jedna je v blízkosti spínacej skrinky aby sa umožnilo ľahké pripojenie GPS-ka. Druhá sa nachádza pri sedadle spolujazdca a je okrem iného určená aj na zapojenie originálneho vyhrievaného oblečenia od Triumphu.

Triumph Tiger Explorer sa bude predávať v troch farebných prevedeniach: Sapphire Blue (modrá), Phantom Black (čierna) a Graphite (sivá).

Video

Video: NAHRADENE oficialnym videom Triumph Tiger 1200 2012

info & foto: www.triumphadventure.com

Pridané: 16.11.2011 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať

Galéria ku článku:

Uprav galériu

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

http://motoride.sk