Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Penta |
Model: | 125 Torete |
Rok: | 1991 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (2T) |
Objem: | 124.97 ccm |
Max. výkon: | 12.24 k (9.00 kW) / 7800 ot. |
Kompresný pomer: | 12.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 55.0 x 52.6 mm |
Palivový system: | karburátor DELLORTO 28mm |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 240 mm |
Zdvih vzadu: | 200 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová 2piestik |
Pneu vpredu: | 2.75-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 4.00-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 118 kg |
Objem nádrže: | 12 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 110 km/h |
Spotreba paliva: | 3.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 257 km |
Poznámka: | |
Motocykel vyrábaný na Slovensku (Kysucké Nové Mesto) v rokoch 1991-1993. Motor ČZ 125/519 výkonnejší variant mal 14,2 kw (20k) karburátor DELLORTO 28mm mechanická regulácia časovania nasávanie membránovým ventilom bezkontaktové zapaľovanie Ducati kyvka vola oceľová aj hliníková centrálny tlmič ČZ USD vidlica duralové ráfiky Akront Približne v období začiatkom 90-tych rokov, presnejšie v 1992 roku začali v tlači presakovať prvé správy o ,,motocykloch s Kysúc". Išlo o projekt Ing. Ľubomíra Janošku a ľudí okolo neho. Jednalo sa o motocykel s označením Penta 125 Torete. Títo páni odoberali síce zo Strakoníc hotové motory ČZ 125, ale tentokrát to najlepšie čo vtedy v sérii ponúkali, a síce motor z motokrosového špeciálu ČZ 125/519. Akurát im ho dodávali v upravenej verzii s menším výkonom a teda väčšou životnosťou. Nakupovali ešte iné špeciálne diely ako prednú vidlicu typu upside-down atd. ale rám a množstvo iného si vyrábali vo vlastnej réžii. Takto vznikla vcelku vydarená a výkonná aj moderná motorka. Lenže údajne spolupráca s padajúcou fabrikou ČZ-Cagiva nejak dlhodobo nefungovala tak ako by mala. To vyústilo do experimentov s osadením ázijského motora. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 270629 | Včera: 213372