Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 11.09.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
[Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Prvé dojmy z automatu Yamaha v MT-09 - Zoznámenie so systémom bolo veľmi rýchle jednoduché. Je to intuitívne a to je super. Motorka parkuje na prvom kvalte, dá sa naštartovať a rovnako sa dá zaradiť aj neutrál. Tlačidlom zaradíš jednotku a potom stačí otočiť plyn na vozíš sa. Mechanický je systém spracovaný veľmi dobre radí to rýchlo vo vysokých otáčkach to má podobný prejav ako quickshifter. V nižších...
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia a Yamaha.press
Zoznámenie so systémom bolo veľmi rýchle jednoduché. Je to intuitívne a to je super. Motorka parkuje na prvom kvalte, dá sa naštartovať a rovnako sa dá zaradiť aj neutrál. Tlačidlom zaradíš jednotku a potom stačí otočiť plyn na vozíš sa.
Mechanický je systém spracovaný veľmi dobre radí to rýchlo vo vysokých otáčkach to má podobný prejav ako quickshifter. V nižších otáčkach to niekedy trochu cukne.
Automatické režimy sú 2: D stavané na presuny po meste a na kochačkovú jazdu. Športovejšia jazda si vyžaduje režim D+.
Ak si chceš užiť vyslovenie športovú jazdu je lepší plne manuálny režim s tým že radíš ovládačom na ľavej rukoväti. Tak vieš vydolovať aj väčší výkon z motora a využiť širšie spektrum otáčok. Hodne to pripomína jazdenie s quickshifferom a aj zvukový prejav radenia aj pri podraďovaní je veľmi príjemný a zábavný.
Toľko prvé dojmy odo mňa samozrejme viacej sa dozviete s kompletnom teste.
Info k dostupnosti modelu MT-09 Y-AMT: prvé kusy budú k dispozícii od 20. 9 u slovenskúch predajcov.
Cena MT-09 Y-AMT je 11.190 EUR, verzia 35kW je 10.890 EUR, farby sú rovnaké ako na štandardné MT-09.
Aj značka Yamaha chce ponúknuť svojím zákazníkom pocit automatického radenia prevodových stupňov. Experimentovať začala už v roku 2006 pri modely FJR a teraz je to návrat k tejto idei. Predstavila teda systém Yamaha Y-AMT.
Ide o automatizovanú manuálnu prevodovku, ktorú si dnes budeme môcť vyskúšať aj na MT-09. Motorka nie je vybavená spojkovou páčkou ani nožnou radičkou rýchlostných stupňov. Jazdiť sa da ako v automatickom tak aj v manuálnom režime. Systém obsahuje aj quickshifter. Radenie má byť veľmi rýchle a zamerané na športovú jazdu. Radenie sa ovláda kolískovým ovládačom na ľavej rukaväti, radiť sa dá čisto ukazovákom alebo podradzovať aj palcom.
Nová automatická manuálna prevodovka Yamaha (Y-AMT) znamená začiatok novej éry s pokročilou technológiou radenia prevodových stupňov, ktorá prináša nový rozmer športovému jazdeniu. Y-AMT vám umožňuje plne sa sústrediť na vychutnanie si športového výkonu, ktorý ponúka váš motocykel, tým, že poskytuje dôsledne lineárne radenie na vytvorenie najpútavejšieho zážitku z jazdy s výberom hladkého, prstom ovládaného manuálneho radenia (MT) alebo plne automatickú prevodovku s dvoma režimami (AT).
| Foto: | |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | |
| Výrobca: | Yamaha |
| Model: | MT-09 |
| Rok: | 2024 |
| Novinka: | NOVINKA 2024 |
| Kategória: | Naháč |
| Motor: | |
| Typ motora: | radový trojvalec |
| Objem: | 890 ccm |
| Max. výkon: | 119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 93 Nm / 7000 ot. |
| Kompresný pomer: | 11.5 : 1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 78 x 62.1 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie |
| Rozvod: | DOHC (4V) |
| Chladenie: | kvapalinou |
| Pohon / Podvozok: | |
| Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
| Sekundárny pohon: | reťaz |
| Zdvih vpredu: | 130 mm |
| Zdvih vzadu: | 117 mm |
| Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
| Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm |
| Pneu vpredu: | 120/70ZR17M/C (58W) |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm |
| Pneu vzadu: | 180/55ZR17M/C (73W) |
| Hmotnosť / Rozmery: | |
| Hmotnosť s náplňami: | 193 kg |
| Výška sedla: | 825 mm |
| Rázvor: | 1430 mm |
| Dĺžka: | 2090 mm |
| Šírka: | 820 mm |
| Výška: | 1145 mm |
| Svetlá výška: | 140 mm |
| Objem nádrže: | 14 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | |
| Spotreba paliva: | 5 l/100km |
| Dojazd po rezervu: | cca 210 km |
| Doplnková výbava: | |
| ABS: | áno, v sérii |
| Náklonové ABS: | áno, v sérii |
| Trakčná kontrola: | áno, v sérii |
| Palivové mapy: | áno, v sérii |
| Palubný počítač: | áno, v sérii |
| Tempomat: | áno, v sérii |
| LED svetlomet: | áno, v sérii |
| LED denné svetlá: | áno, v sérii |
| LED smerovky: | áno, v sérii |
| Anti-hop spojka: | áno, v sérii |
| Quick-shift: | áno, v sérii |
| Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii |
| Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok KYB |
| Poznámka: | |
| Poznámka: | EURO 5+ |
Pridané: 11.09.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 223036 | Včera: 195720