Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Motozem

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09

 Zdieľať

Pridané: 11.09.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 1904 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Prvé dojmy z automatu Yamaha v MT-09 - Zoznámenie so systémom bolo veľmi rýchle jednoduché. Je to intuitívne a to je super. Motorka parkuje na prvom kvalte, dá sa naštartovať a rovnako sa dá zaradiť aj neutrál. Tlačidlom zaradíš jednotku a potom stačí otočiť plyn na vozíš sa. Mechanický je systém spracovaný veľmi dobre radí to rýchlo vo vysokých otáčkach to má podobný prejav ako quickshifter. V nižších...

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia a Yamaha.press

Prvé dojmy z automatu Yamaha v MT-09 - 11.09.2024 16:28

Zoznámenie so systémom bolo veľmi rýchle jednoduché. Je to intuitívne a to je super. Motorka parkuje na prvom kvalte, dá sa naštartovať a rovnako sa dá zaradiť aj neutrál. Tlačidlom zaradíš jednotku a potom stačí otočiť plyn na vozíš sa.

Mechanický je systém spracovaný veľmi dobre radí to rýchlo vo vysokých otáčkach to má podobný prejav ako quickshifter. V nižších otáčkach to niekedy trochu cukne.

Automatické režimy sú 2: D stavané na presuny po meste a na kochačkovú jazdu. Športovejšia jazda si vyžaduje režim D+.

Ak si chceš užiť vyslovenie športovú jazdu je lepší plne manuálny režim s tým že radíš ovládačom na ľavej rukoväti. Tak vieš vydolovať aj väčší výkon z motora a využiť širšie spektrum otáčok. Hodne to pripomína jazdenie s quickshifferom a aj zvukový prejav radenia aj pri podraďovaní je veľmi príjemný a zábavný.

Toľko prvé dojmy odo mňa samozrejme viacej sa dozviete s kompletnom teste.

Info k dostupnosti modelu MT-09 Y-AMT: prvé kusy budú k dispozícii od 20. 9 u slovenskúch predajcov.

Cena MT-09 Y-AMT je 11.190 EUR, verzia 35kW je 10.890 EUR, farby sú rovnaké ako na štandardné MT-09.

Prvé dojmy z automatu Yamaha v MT-09 - Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09

Prvé dojmy z automatu Yamaha v MT-09 - Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
Prvé dojmy z automatu Yamaha v MT-09 - Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
Prvé dojmy z automatu Yamaha v MT-09 - Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
Prvé dojmy z automatu Yamaha v MT-09 - Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
Prvé dojmy z automatu Yamaha v MT-09 - Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
Prvé dojmy z automatu Yamaha v MT-09 - Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
Prvé dojmy z automatu Yamaha v MT-09 - Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09

Yamaha Y-AMT - 11.09.2024 09:39

Aj značka Yamaha chce ponúknuť svojím zákazníkom pocit automatického radenia prevodových stupňov. Experimentovať začala už v roku 2006 pri modely FJR a teraz je to návrat k tejto idei. Predstavila teda systém Yamaha Y-AMT.

Yamaha Y-AMT - Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09

Ide o automatizovanú manuálnu prevodovku, ktorú si dnes budeme môcť vyskúšať aj na MT-09. Motorka nie je vybavená spojkovou páčkou ani nožnou radičkou rýchlostných stupňov. Jazdiť sa da ako v automatickom tak aj v manuálnom režime. Systém obsahuje aj quickshifter. Radenie má byť veľmi rýchle a zamerané na športovú jazdu. Radenie sa ovláda kolískovým ovládačom na ľavej rukaväti, radiť sa dá čisto ukazovákom alebo podradzovať aj palcom.

Video: Yamaha Y-AMT - automatizovanú prevodovku vyskúšame už zajtra

Yamaha Y-AMT - Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
Yamaha Y-AMT - Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
Yamaha Y-AMT - Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
Yamaha Y-AMT - Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
Yamaha Y-AMT - Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
Yamaha Y-AMT - Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
Yamaha Y-AMT - Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
Yamaha Y-AMT - Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
Yamaha Y-AMT - Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
Yamaha Y-AMT - Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
Yamaha Y-AMT - Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
Yamaha Y-AMT - Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
Yamaha Y-AMT - Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
Yamaha Y-AMT - Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
Yamaha Y-AMT - Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09
Yamaha Y-AMT - Testujeme Y-AMT automatizovanú manuálnu prevodovku Yamaha na novej MT-09

Y-AMT: Automatická manuálna prevodovka Yamaha

Nová automatická manuálna prevodovka Yamaha (Y-AMT) znamená začiatok novej éry s pokročilou technológiou radenia prevodových stupňov, ktorá prináša nový rozmer športovému jazdeniu. Y-AMT vám umožňuje plne sa sústrediť na vychutnanie si športového výkonu, ktorý ponúka váš motocykel, tým, že poskytuje dôsledne lineárne radenie na vytvorenie najpútavejšieho zážitku z jazdy s výberom hladkého, prstom ovládaného manuálneho radenia (MT) alebo plne automatickú prevodovku s dvoma režimami (AT).

Video: Y-AMT: Yamaha Automated Manual Transmission

Y-AMT automatizovaná manuálna prevodovka Yamaha
Y-AMT automatizovaná manuálna prevodovka Yamaha
Y-AMT automatizovaná manuálna prevodovka Yamaha
Y-AMT automatizovaná manuálna prevodovka Yamaha

Foto:
 Yamaha MT-09 2024
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:MT-09
Rok:2024
Novinka:NOVINKA 2024
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:radový trojvalec
Objem:890 ccm
Max. výkon:119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot.
Max. krútiaci moment:93 Nm / 7000 ot.
Kompresný pomer:11.5 : 1
Vŕtanie x Zdvih:78 x 62.1 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:130 mm
Zdvih vzadu:117 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:298 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm
Pneu vzadu:180/55ZR17M/C (73W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:193 kg
Výška sedla:825 mm
Rázvor:1430 mm
Dĺžka:2090 mm
Šírka:820 mm
Výška:1145 mm
Svetlá výška:140 mm
Objem nádrže:14 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 210 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok KYB
Poznámka:
Poznámka:EURO 5+

Pridané: 11.09.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (13)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

tuareg-09-side

Harley-Davidson

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 157207 | Včera: 113821