Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 30.05.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 8054 [Testy a predstavenia - Test]
Tak táto dvojica je podstatne vybavenejšia a vyspelejšia než predošlé dva stroje. A aj s reprezentatívnejším vzhľadom. Tracer má takpovediac najširšiu výbavu nielen spomedzi týchto šiestich strojov, ale dá sa povedať, že aj z celej dnešnej produkcie, a reinkarnovaná KTM SMT je jedna z najzábavnejších motoriek na trhu vôbec. Veď si to vezmi - v podstate je to enduro na 17-palcových kolesách s čisto cestným obutím, motor ti ide odtrhnúť ruky, a večer si rád, že si niekde nemusel nechať 5 kíl ako pokutu, alebo že ešte stále máš vodičák v peňaženke. Aj Tracer vie byť pekne rýchly, ale nie je to jeho primárna náplň práce. Za mňa je to po dlhom čase motorka z Japonska, ktorá má špičkový dizajn bez slabých miest, je kultivovaná v nízkych rýchlostiach a dravá vo vysokých, pričom za každých okolností je pohodlná. Pekelné kombo.
Každopádne, SMT by som si kúpil, ak by som vedel, že budem jazdiť najmä sám, a frajerku so sebou vezmem len občas, pričom aj tak sa nebude mať kde oprieť. Pretože dať topcase na SMT dokáže len barbar. Tracer potom volá po diaľkach, kilometre hlce na počkanie, ale nevadia mu ani krátke trasy po meste. A tam, v hustej premávke plnej kvaltovania, ti trojvalec iba pomáha svojim hladkým chodom, rovnako ako trebárs aj na diaľniciach, kde sa nenechá zahanbiť v žiadnych rýchlostiach. A semiatktív sa potom postará aj o príkladné prelety zákrutami. Fakt že mňam.
A SMT? Po dlhom čase konečne silné dvojvalcové supermoto bez kompromisov. Niekto by mohol namietať, že posed a vzhľad nie sú ortodoxne motardové, že podvozok je naladený viac endurácky a motor mohol byť ten silnejší, napríklad z GP verzie Duke, alééé... Hahah, odvez sa na tom! Také rýchlosti nebudeš dosahovať na Dukeovi, ani na 890 Adventure. SMT je jedna z najšportovejších KTM dnešných čias. Adrenalín ti bude klesať len pomaly a večer sa ti z nej budú triasť ruky. Čistá koncentrovaná radosť.
Táto dvojica je zameraná vyslovene na cestu, a aj keď obe sa snažia o športovo turistickú jazdu, tak obe motorky to robia úplne ale úplne inak. Yamahu Tracer sme mali o verzii GT+, čo je motorka prešpikovaná všetkými možnými technologickými vychytávkami a zameraná na luxusné zvezenie pre svoju posádku, samozrejme so športovým podtónom točivého trojvalca. V tejto verzii sediac na luxusne čalúnenom sedle a schovaný za obrovským plexi som sa cítil ako v pohodlí obývačky. Samozrejme, tieto veci fungujú a dobre ochránia posádku, ale trochu uberali z pocitu ľahkosti a ovládateľnosti štandardnej takpovediac holej-bosej verzie Tracera 9, ktorá má asi bavila viac. Je ťažké Traceru 9 GT+ vyčítať, že je takmer dokonalý, ale napriek tomu to spravím. Všetko tu funguje úplne správne až tak, že to bola trochu nuda.
Úplne na opačnom konci je KTM so svojou SMT. Už jej predchodca bola jedna z najzábavnejších motoriek aké som za posledných 20 rokov jazdil! Tentoraz je tu radový dvojvalec z aktuálnej adventury, postavený na vyšších zdvihoch a cestných 17-palcových kolesách. Zvyšok motorky je osekaný na totálne minimum v zmysle supermoto s malou pridanou kapotou ala turista. Presne takto vyzerá komprimovaná zábava vtesnaná pod 200 kilogramov. Ostrá reakcia na plyn, žiletkovo ostré brzdy a motorka, ktorá poslúcha na slovo. Bola to rozhodne najzábavnejšia motorka z celej šestice, a je len paradox, že mala najnižšiu spotrebu paliva. Ak rád vymetáš nielen alpské zákruty, tak SMT je jasnou voľbou číslo jedna z pohľadu zábavy.
KTM SMT 890 | Yamaha Tracer 9 GT+ | ||||
|
|
POKRAČOVANIE článku na ďalšej strane: Moto Guzzi V100 vs. BMW R 1250 GS Adventure.
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | KTM | Yamaha |
Model: | 890 SMT | Tracer 9 GT+ |
Rok: | 2023 | 2023 |
Novinka: | NOVINKA 2023 | NOVINKA 2023 |
Kategória: | Športovo cestovná | Športovo cestovná |
Motor: | ||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 889 ccm | 889 ccm |
Max. výkon: | 104.7 k (77.0 kW) / 8000 ot. | 119.0 k (87.5 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 100 Nm / 6500 ot. | 93 Nm / 7000 ot. |
Kompresný pomer: | 13.5:1 | 11.5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 90,7 x 68,8 mm | 78 x 62.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 180 mm | 130 mm |
Zdvih vzadu: | 180 mm | 137 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 298 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR 17 | 120/70Z R17 M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 260 mm | 267 mm |
Pneu vzadu: | 180/55 ZR 17 | 180/55Z R17 M/C (73W) |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 194 kg | 223 kg |
Výška sedla: | 860 mm | 820 mm |
Rázvor: | 1502 mm | 1500 mm |
Dĺžka: | 2175 mm | |
Šírka: | 885 mm | |
Výška: | 1430 mm | |
Svetlá výška: | 227 mm | 135 mm |
Objem nádrže: | 15.8 l | 19 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 4.6 l/100km | 5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 257 km | cca 285 km |
Servisný interval: | 15 000km | |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | za príplatok | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | |
Quick-shift: | za príplatok | áno, v sérii |
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | |
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | áno, v sérii |
Vyhrievané sedlo: | za príplatok | |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | WP APEX 43 mm USD | el. podvozok KYB, bočné kufre, adaptívny tempomat |
Poznámka: | ||
Poznámka: | SUPERMOTO ABS mód, TC vypínateľná + TRACK MODE Vidlica 43 mm WP APEX (nast: compresia a útlm) tlmič WP APEX (nast: predpätia a útlm) DEMO mód: Možnosť otestovať doplnky (QS a tempomat) prvých 1500 km. Cena 09/2023: 14,090.00 EUR | Cena 9/2023: 16 390 eur EURO 5 adaptívny tempomat a združený brzdový systém napojený na radar 7-palcový multifunkčný TFT 6-osá IMU jednotka - Náklon systémy: Systém kontroly trakcie (TCS), protišmykový systém (SCS) a systém riadenia zdvíhania (LIFt) s tromi úrovňami intenzity zasahovania Systém ABS a systém regulácie brzdenia Brake Control (BC) |
Pridané: 30.05.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 117116 | Včera: 223941