Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Trial FIM Vintage trophy Francúzsko 2023 – historický úspech pre Slovensko

 Zdieľať

Pridané: 12.09.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2426 [Šport - Trial]

Uplynulý víkend sa alpské mesto Auron vo Francúzsku stalo svetovým centrom FIM Trialu. Práve tu sa uskutočnil TRIAL NÁRODOV 2023- MS družstiev v kat. muži, ženy, ktorých súčasťou bola i svetová súťaž “classic” trialových motocyklov “Trial FIM Vintage trophy” Naša krajina mala trojčlenné zastúpenie práve medzi pretekármi Vintage, kde nás reprezentovala trojica Jánov – otec a syn Ján Hudák,ml., Ján Hudák, st. a Ján Gurín. Výpravu zo Slovenska dopĺňala managérka a naša trialová jazdkyňa Lucia Gurínová. V súťaži jednotlivcov si Ján Gurín vo Francúzsku získal krásne tretie miesto.

Veľmi náročný terén vo francúzskych horách v lokalite Auron privítal pretekárov z rôznych kútov sveta, ktorí sa rozdelili do niekoľkých kategórii. V jednej z týchto kategórii štartovali pretekári na úplne pôvodných originálnych motocykloch (tu štartoval aj náš pretekár Ján Gurín), v ďalšej kategórii historické motocykle s úpravami, ktoré neboli úplne pôvodného charakteru. (v tejto kategórii štartovali Ján Hudák st. a Ján Hudák ml.).

Trial FIM Vintage trophy Francúzsko 2023 – historický úspech pre Slovensko
Trial FIM Vintage trophy Francúzsko 2023 – historický úspech pre Slovensko

Obe kategórie ovládli vo veľkej prevahe domáci francúzski pretekári. Medzi nimi boli mnohé zvučné mená pretekárov, ktorí vo svojej kariére získali niekoľko titulov majstra sveta a tak o poriadnu konkurenciu nebola núdza. O výsledkoch nerozhodovali len trestné body získané na trati ako je zvykom v triale, ale aj vek pretekárov. Tu mali značnú nevýhodu mladší pretekári, čo bol aj prípad našich slovenských reprezentantov. Tí sa však nenechali zahanbiť a podali veľmi solídne výkony na trati. Náš najmladší len 18 ročný Ján Hudák ml. doplatil na technické problémy počas prvého kola prvého dňa a na druhý deň mu organizátor neumožnil reštart. Ján Hudák st. ukázal, že bol dobre pripravený na preteky. Na trati podal veľmi slušný výkon a aj napriek veľkej nevýhode, v podobe koeficientu veku, sa v silnej konkurencii nestratil. Slnečné a veľmi teplé počasie pridávalo na náročnosti. Samotná trať bola postavená v ťažkom skalnatom teréne a vo vysokých prevýšeniach. To dalo zabrať aj technike, ktorú bolo treba veľmi dôkladne nastaviť. Solídny a oddaný výkon na trati ukázal aj tretí z našich reprezentantov Ján Gurín. Ten bojoval v kategórii Originál o čo najlepšie umiestnenie, ktoré sa mu napokon podarilo získať a Ján obsadil krásne 3. miesto. Podmienky vo Francúzsku boli naozaj náročné aj podľa slov samotných pretekárov, ktorí si museli siahnuť na dno svojich síl.

V hlavnej súťaži tímov FIM trial des Nations obsadili prvé miesto pretekári zo Španielska, ktorí sú už niekoľko rokov na najvyššej úrovni. Druhí skončili domáci Francúzi a tretiu priečku obsadili pretekári z Talianska.

Trial FIM Vintage trophy Francúzsko 2023 – historický úspech pre Slovensko
Trial FIM Vintage trophy Francúzsko 2023 – historický úspech pre Slovensko

Trial FIM Vintage trophy Francúzsko 2023 – historický úspech pre Slovensko
Trial FIM Vintage trophy Francúzsko 2023 – historický úspech pre Slovensko
Trial FIM Vintage trophy Francúzsko 2023 – historický úspech pre Slovensko
Trial FIM Vintage trophy Francúzsko 2023 – historický úspech pre Slovensko

A aká bola cesta a účasť na podujatí vo Francúzsku očami Jána Gurína?

” Už cesta do dejiska podujatia bol zážitok. 1500 km v jednom smere, zážitok pre vodičov áut, posledných 40 km do Auronu v smere od Turína prevýšenie zo 100 m n.m. do 2450, následné klesanie do 900 m n.m. A to po ceste úzkej cca 2 m, so zrázmi aj 100 m. Toto malo neblahé účinky na nášho vodiča a zároveň aj jazdca, keď sa u neho vyskytli zdravotné problémy. Po neúspešnom pokuse o zavolanie záchranky sme našli pomoc v depe u našich poľských priateľoch, za čo sa im chceme veľmi pekne poďakovať. Telefonicky sa nám podarilo spojiť s hlavnú organizátorku Vintage trialu a tá zabezpečila miestneho lekára. Ochotne s ním prišla do depa a spoločne sa nám tieto zdravotné problémy podarilo našťastie vyriešiť. Ale poďme k súťaži.

FIM a miestny organizátor Moto Club de La Gaude pripravilo nezabudnuteľné podujatie s dvanástimi úsekmi rozdelené medzi umelé prekážky, horské koryto rieky, strmý svah a les. Súťaž sa išla ako dvojdňové podujatie, zrátavané spolu, výpadok jazdca jeden deň znamenal koniec. Pomoc na trati možná iba od jazdcov, žiadny doprovod. Prebierka prebehla bez problémov. Motorku J. Gurína /jediná Aprilia na štarte/ zaradili medzi originál Vintage, v preklade motocykel bez úprav ako vyšiel z fabriky, dokonca technický komisár FIM ho označí ako “absolut original”.
Štart súťaže v piatok bol pre nás excelentný, prvý úsek nulový a tam to aj skončilo. Janko Hudák ml. dostal na druhej sekcii defekt, bol nútený ísť do depa na opravu, do protismeru nesmie, ide teda celý okruh. Ján Hudák st. na úseku č.5 po páde utrhol plynové lanko. Tretí jazdec Ján Gurín v snahe pomôcť spolujazdcovi s opravou plynu odišiel do depa, kde stretol mladého Hudáka, ktorý sa snažil opraviť defekt, avšak ten už vie, že stanovený čas na dojazd už nestihne. Otec Hudák medzitým prešiel jeden úsek iba zo zvýšeným voľnobehom na karburátore, za čo získava aplauz u rozhodcov aj publika. lanko sa spoločne podarilo opraviť a tak sa s časovým sklzom pokračovalo v súťaži. Prvé kolo sme dojazdili s rezervou asi 2 min., vyčerpaný na doraz. Druhé kolo bolo už v poriadku dokončievame s miernou rezervou a tak máme aspoň dlhší čas na opravy. Druhý súťažný deň: motorky v dolných úsekoch išli bez problémov, v horných strácala Montesa 125 výkon, málo kyslíka ako aj ich jazdci. Po každom úseku sme sa museli pre dýchavať, bolo to náročné. V druhom okruhu prestala fungovať aj Aprilia, našťastie sa to nachvíľu vyriešilo výmenou sviečky, následne nešli radiť prevodové stupne, no na koniec sme to zvládli. Po dojazde sa rozprúdila diskusia s ostatnými jazdcami, pýtali sa odkiaľ sme, ako funguje Trial u nás a pod. na koniec sme zorganizovali spoločnú fotografiu skoro všetkých Vintage jazdcov. Šok nastáva po pozretí výsledkov, kde po korekcii výsledkov v kategórii ” Originál Trophy Vintage Motocykle” sa dostáva slovenský jazdec Trial klubu Kamikadze Ján Gurín, na motocykli Aprilia, na tretie miesto na svete – historický úspech slovenského trialu. Ján Hudák st. v kategórii Support na Montese 125 cm sa umiestňuje na 22 mieste. Ján Hudák,ml. pre technické problémy nedojazdil. Ďakujeme za podporu a ústretovosť pri vybavovaní potrebných dokumentov s účasťou na podujatí Slovenskej motocyklovej federácii a nášmu Trial klubu Kamikadze, bez nich by sme to nezvládli.”

Trial FIM Vintage trophy Francúzsko 2023 – historický úspech pre Slovensko
Trial FIM Vintage trophy Francúzsko 2023 – historický úspech pre Slovensko

Kompletné výsledky Trialu národov nájdete na stránke: trialgp.com/2023-results/, kde výsledky jednotlivých súťažných dní vintage nájdete po kliknutí na slovko “vintage” v pravej hornej časti stránky.

Na záver by sme chceli našim pretekárom pogratulovať k úspešnej účasti, reprezentácii našej krajiny a samozrejme k výsledkom, ktoré na podujatí dosiahli.

Trial FIM Vintage trophy Francúzsko 2023 – historický úspech pre Slovensko
Trial FIM Vintage trophy Francúzsko 2023 – historický úspech pre Slovensko

Trial FIM Vintage trophy Francúzsko 2023 – historický úspech pre Slovensko
Trial FIM Vintage trophy Francúzsko 2023 – historický úspech pre Slovensko

Text a foto: J.Gažo, J.Gurín, FB
Zdroj: SMF

Pridané: 12.09.2023 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 89438 | Včera: 198027