Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020 Kráľovná Adventure dozrieva ako víno 3/3

 Zdieľať

Pridané: 26.03.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 19307 [Testy a predstavenia - Test]

Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports

Kým štandardná verzia sa pocitovo zmenšila, tak Adventure Sports je dnes poctivou veľkou adventúrou. Veľká nádrž a tým pádom aj širšia kapotáž vpredu, vysoké plexi, doplnkové svetlá do zákrut, veľký kryt motora, bezdušové kolesá, širšia podsedlová kapotáž a nový hliníkový nosič batožiny hneď zaujmú. V Honde sa rozhodli nechať podvozok na rovnakých zdvihoch ako má štandardná verzia a je to asi len dobre. Nakoniec práve výška predchodcu bola strašiakom pre nejedného potenciálneho zákazníka.

Video: Honda CRF 1100 L Africa Twin Adventure Sports 2020 - detailný test zo Sardínie

Už po vysadnutí do sedla je dojem z motorky radikálne iný ako zo štandardnej verzie. Tu je hneď jasné že ide o veľkého turistu. Aj kolesá máme obuté cestnejšie a pred nami viac ako 300 km vrátane množstva fotenia, filmovania a štyroch offroad sekcií. Navyše testujeme verziu s úplne nový elektronickým podvozkom Showa EERA™ - Showa Electronically Equipped Ride Adjustment.

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Tento podvozok je semi-automatický a to znamená že počas jazdy upravuje parametre tlmenia. Využíva na to jednotku IMU, riadiacu jednotku ECU a aj senzor zdvihu vidlice. Úpravy tlmenia sa vykonávajú každých 15 milisekúnd. Vďaka informáciám z IMU dokáže podvozok pritvrdiť pri brzdení a ponáraní prednej vidlice, alebo detekovať skok a pritvrdiť podvozok ešte pred dopadom a podobne. Systém rovnako reaguje aj na rýchlosť stroja a podvozok je tvrdší pri vyšších rýchlostiach. Na výber sú 4 prednastavené rezimy el. tlmenia (Hard, Medium, Soft a Offroad) a v USER režimoch je možne to nastaviť v 12 stupňoch. K tomu je tu el. nastavenie predpätia zadného tlmiča podľa zaťaženia stroja: jazdec, jazdec + batožina, dvaja jazdci, dvaja + batožina.

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

A aká je jazda s týmto podvozkom. V prvom rade zmeny medzi jednotlivými nastaveniami sú výrazné citeľné čo je super. Jazdec si môže dopriať aj športovejšie nastavenie pre ostrú jazdu na ceste, kde sedí na ceste ako pribitá, ale aj pohodlné nastavenie na turistiku a vo dvojici kde to krásne filtruje nerovnosti. Naviac v teréne v režime Offroad podvozok reaguje aj na rýchlosť stláčania vidlice a pri tvrdých nárazoch okamžite pritvrdzuje. Motorka je tak veľmi stabilná a predvídateľná. Elektronický podvozok je rozhodne krokom vpred pre ľudí, ktorí sa nechcú babrať so šrobovákom a upravovať si štandardný podvozok na svoj obraz.

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Adventure Sports je dnes svižnejšia silnejšia cestovná motorka s vymakaným podvozkom. Veľa som odjazdil aj na novom automate a tam zostáva všetko po starom. je to bezstarostná jazda a funguje veľmi dobre na ceste aj v teréne. Automat po novom reaguje aj na náklony motorky v zákrutách ale aj na stúpanie takže Honda sa zas posunula bližšie k dokonalosti, keď v minulosti sa mi stávalo, že mi 2017-tka v Tunisku niekedy zbytočne radila v strmých kopcoch vyšší kvalt.

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Resumé

Do roku 2020 Honda prichádza s dvomi Africami a dá sa povedať že doskočila všetkých konkurentov a napratala do nich všetku najmodernejšiu techniku. Stále si môžeš vybrať základnú Africu s mechanickým podvozkom štíhlu a obratnú v teréne, ale aj nadupaný Adventure model v plnej výbave aj s el. podvozkom. A čerešničkou na torte je u Hondy veľmi dobre známy a obľúbený automat DCT.

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Plusy a mínusy

Nový živší motor, Adv Sports je veľký tourer s výbavou, moderná náklonová elektronika, voliteľný el. podvozok a automatická prevodovka chyba nosič batožiny / madlo v štandardnom modeli, cena Adv Sport v plne sa už posúva poriadne hore

Konkurencia

Nová Africa Adventure Sports sa teraz už pohybuje na rozmedzí segmentov. Kým v základnej výbave konkuruje strednému segmentu tak v plnke výbavou aj cenou už nakúka do prémiového sergmentu k 1200-vkám. Začnem BMW F 850 GS Adventure ktorá je vskutku mohutná i keď má takmer o 2l menšiu nádrž, je aj ťažšia a znovu tu zostáva ten podvozok bez nastavenia (iba vzadu za príplatok ESA) Základná cenovka je o dosť nižšie ako býva zvykom.
Spomeniem aj novinku Triumph Tiger 900 GT ktorý ide cestnejšou cestou, menšie zdvihy, 19-palcové koleso, nie až taká veľká nádrž a príjemná hmotnosť a aj jeho cenovka je hodne lákavá.

Tak a pozrieme sa aj o "poschodie vyššie" do prémiového segmentu. Adventure Sports tu už vstupuje vďaka výbave a voliteľnému elektro podvozku. Etalón segmentu BMW R 1250 GS Adventure má samozrejme o dosť vyšší výkon, nižšie zdvihy, 19-17 kolesá, kardan a o 30 kg viac to ale s 30 litrovou nádržou. Cenovka bavoráka však začína tam kde je Adv Sport aj s elektro podvozkom.

No a fakt plnohodnotný offrod s mega výkonom neponúka nik iný ako KTM - 1290 Super Adventure R ktorá má so 160 koňmi samozrejme hodne navrch, porovnateľné zdvuhy ako Africa, skvelý podvozok, trochu menšiu nádrž a len o 1 kg viac. Cenový rozdiel je tu však už viac ako 2500 EUR v neprospech KTM v porovnaní s verziou Africy bez elektro podvozka. (KTM vo verzii R elektro podvozok nemá)

No a tradične musím doplniť obvyklú formulku: Honda jediná ponúka automatickú prevodovku DCT za 1000 eur príplatok.

Video

Video: Honda CRF 1100 L Africa Twin Adventure Sports 2020 - detailný test zo Sardínie

Video: Honda CRF 1100 L Africa Twin 2020 - offroad test zo Sardínie

Video: Zimný test: Honda CRF 1100 Africa Twin na ceste na Stretnutie Ľadových Medveďov 2020

Video: Prvé dojmy Africa Twin Adventure Sports 2020, s el. podvozkom na Sardínii

Video: Prvé dojmy Honda CRF1100 Africa Twin 2020, v teréne na Sardinii

Video: Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020

Video: Honda CRF1100L Africa Twin 2020

Pozadie / Wallpaper:

Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Naživo: Testujeme Hondu CRF 1100 L Africa Twin 2020 na Sardínii
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020
Honda CRF 1100 L Africa Twin a Adventure Sports 2020

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Honda CRF1100 Africa Twin a Adventure Sports 2020:

Servisný interval 12 000 km
Spotreba 4.9 l/100km
Objem nádrže 18.8 l (Adv: 24.8)
Dojazd (po kontrolku rezervy) cca 287 km (Adv: cca 379 km)

Oficiálne ceny Africa Twin 2020:

Model Cena
CRF1100L Africa Twin 13 790 EUR
CRF1100L Africa Twin DCT 14 790 EUR
CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 15 490 EUR
CRF1100L Africa Twin Adventure Sports DCT 16 490 EUR
CRF1100L Africa Twin Adventure Sports + SHOWA EERA 16 990 EUR
CRF1100L Africa Twin Adventure Sports DCT + SHOWA EERA 17 990 EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Kufor topcase plas + nosič 929 EUR
Kufor topcase ALU + nosič 969 EUR
Bočné kufre ALU + nosič 1190 EUR
3x ALU kufre s taškami + nosiče + tankbag + padací rám + hlavný stojan 2740 EUR
Hmlové svetlá LED 410 EUR
Turistické plexi 119 EUR
Hlavný stojan 179 EUR
Tankvak 4,5 l 119 EUR
Padacie rámy 310 EUR
Ochrana motora 215 EUR
Quick-shift obojsmerný 625 EUR

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a Video: Honda EU a Tomáš Hajduch - Awia

Na testovanie motocykla nás pozvala spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. Slovensko. Redaktori motoride.sk jazdia v oblečení Klim od Touranbike.sk, prilba Touratech.


Foto:
 Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports 2020 BMW F 850 GS Adventure 2020 Triumph Tiger 900 GT 2020 BMW R 1250 GS Adventure 2020 KTM 1290 Super Adventure R 2020
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaBMWTriumphBMWKTM
Model:CRF1100L Africa Twin Adventure SportsF 850 GS AdventureTiger 900 GTR 1250 GS Adventure1290 Super Adventure R
Rok:20202020202020202020
Novinka:NOVINKA 2020NOVINKA 2020
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)dvojvalcový boxer (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1084 ccm853 ccm888 ccm1254 ccm1301 ccm
Max. výkon:102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot.95.2 k (70.0 kW) / 8750 ot.136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot.160.5 k (118.0 kW) / 8750 ot.
Max. krútiaci moment:105 Nm / 6250 ot.92 Nm / 6250 ot.87 Nm / 7250 ot.143 Nm / 6250 ot.140 Nm / 6750 ot.
Kompresný pomer:10,1:112,7:111.27:112.5:113.1 : 1
Vŕtanie x Zdvih:92 mm × 81,5 mm84 x 77 mm78 x 61.9 mm102.5 x 76 mm108 x 71 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinouvzduchom a kvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazkardanreťaz
Zdvih vpredu:230 mm230 mm180 mm210 mm220 mm
Zdvih vzadu:220 mm215 mm170 mm220 mm220 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová 2 piestikdvojkotúčovádvoj kotúčová, radiál 4 piestdvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm305 mm320 mm305 mm320 mm
Pneu vpredu:90/90-21M/C 54H90/90-21 54 V100/90-19120/70-ZR1990/90-21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm265 mm255 mm276 mm268 mm
Pneu vzadu:150/70R18M/C 70H150/70-R17 69 V150/70R17170/60-ZR17150/70-18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:216 kg194 kg217 kg
Hmotnosť s náplňami:238 kg244 kg268 kg
Výška sedla:850 mm875 mm810 mm890 mm890 mm
Rázvor:1575 mm1593 mm1556 mm1504 mm1580 mm
Dĺžka:2330 mm2300 mm2270 mm
Šírka:960 mm939 mm930 mm952 mm
Výška:1560 mm1350 mm1410 mm
Svetlá výška:250 mm250 mm
Objem nádrže:24.8 l23 l20 l30 l23 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:197 km/h200 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.8 s4 s
Spotreba paliva:4.9 l/100km4.1 l/100km5.2 l/100km4.75 l/100km5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 379 kmcca 420 kmcca 288 kmcca 473 kmcca 308 km
Servisný interval:12000 km10 000km15 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiza príplatokáno, v sériiza príplatokáno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sériiáno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiza príplatokza príplatokáno, v sérii
Zákrutové svietenie:áno, v sérii
LED smerovky:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:za príplatokza príplatokza príplatoknie
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Vyhrievané rukoväte:áno, v sériiáno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatok
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok, bezdušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesaUSD vidlicapodvozok MARZOCCHI nastaviteľná kompresia, útlm vpredu a predpätie a útlm vzaduvypletané kolesáv sérii plne nastaviteľný podvozok, vypletané kolesá, nosiče kufrov, kryty rukovätí.
Poznámka:
Poznámka:DCT 248 kg, So Showa EERA + 2kg
Cena 03/2020: 15 490 EUR (DCT +1000eur EERA + 1500 EUR)
Cena 03/2020: od 13 100 eurDostupná aj verzia GT Pro: LED hmlovky, el. podvozok vzadu, obojsmerný quick-shifter, vyhrievané sedadlá a systém kontroly tlaku pneumatík TPMS (198 kg)
Cena 05/2020: 13 290 EUR
Variabilné časovanie ventilov ShiftCam
Cena 03/2020: 17 900 EUR
Cena 03/2020: 18 050 eur

<

Pridané: 26.03.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (15)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 148455 | Včera: 228636