Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 26.03.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 19307 [Testy a predstavenia - Test]
Kým štandardná verzia sa pocitovo zmenšila, tak Adventure Sports je dnes poctivou veľkou adventúrou. Veľká nádrž a tým pádom aj širšia kapotáž vpredu, vysoké plexi, doplnkové svetlá do zákrut, veľký kryt motora, bezdušové kolesá, širšia podsedlová kapotáž a nový hliníkový nosič batožiny hneď zaujmú. V Honde sa rozhodli nechať podvozok na rovnakých zdvihoch ako má štandardná verzia a je to asi len dobre. Nakoniec práve výška predchodcu bola strašiakom pre nejedného potenciálneho zákazníka.
Už po vysadnutí do sedla je dojem z motorky radikálne iný ako zo štandardnej verzie. Tu je hneď jasné že ide o veľkého turistu. Aj kolesá máme obuté cestnejšie a pred nami viac ako 300 km vrátane množstva fotenia, filmovania a štyroch offroad sekcií. Navyše testujeme verziu s úplne nový elektronickým podvozkom Showa EERA™ - Showa Electronically Equipped Ride Adjustment.
Tento podvozok je semi-automatický a to znamená že počas jazdy upravuje parametre tlmenia. Využíva na to jednotku IMU, riadiacu jednotku ECU a aj senzor zdvihu vidlice. Úpravy tlmenia sa vykonávajú každých 15 milisekúnd. Vďaka informáciám z IMU dokáže podvozok pritvrdiť pri brzdení a ponáraní prednej vidlice, alebo detekovať skok a pritvrdiť podvozok ešte pred dopadom a podobne. Systém rovnako reaguje aj na rýchlosť stroja a podvozok je tvrdší pri vyšších rýchlostiach. Na výber sú 4 prednastavené rezimy el. tlmenia (Hard, Medium, Soft a Offroad) a v USER režimoch je možne to nastaviť v 12 stupňoch. K tomu je tu el. nastavenie predpätia zadného tlmiča podľa zaťaženia stroja: jazdec, jazdec + batožina, dvaja jazdci, dvaja + batožina.
A aká je jazda s týmto podvozkom. V prvom rade zmeny medzi jednotlivými nastaveniami sú výrazné citeľné čo je super. Jazdec si môže dopriať aj športovejšie nastavenie pre ostrú jazdu na ceste, kde sedí na ceste ako pribitá, ale aj pohodlné nastavenie na turistiku a vo dvojici kde to krásne filtruje nerovnosti. Naviac v teréne v režime Offroad podvozok reaguje aj na rýchlosť stláčania vidlice a pri tvrdých nárazoch okamžite pritvrdzuje. Motorka je tak veľmi stabilná a predvídateľná. Elektronický podvozok je rozhodne krokom vpred pre ľudí, ktorí sa nechcú babrať so šrobovákom a upravovať si štandardný podvozok na svoj obraz.
Adventure Sports je dnes svižnejšia silnejšia cestovná motorka s vymakaným podvozkom. Veľa som odjazdil aj na novom automate a tam zostáva všetko po starom. je to bezstarostná jazda a funguje veľmi dobre na ceste aj v teréne. Automat po novom reaguje aj na náklony motorky v zákrutách ale aj na stúpanie takže Honda sa zas posunula bližšie k dokonalosti, keď v minulosti sa mi stávalo, že mi 2017-tka v Tunisku niekedy zbytočne radila v strmých kopcoch vyšší kvalt.
Do roku 2020 Honda prichádza s dvomi Africami a dá sa povedať že doskočila všetkých konkurentov a napratala do nich všetku najmodernejšiu techniku. Stále si môžeš vybrať základnú Africu s mechanickým podvozkom štíhlu a obratnú v teréne, ale aj nadupaný Adventure model v plnej výbave aj s el. podvozkom. A čerešničkou na torte je u Hondy veľmi dobre známy a obľúbený automat DCT.
Nový živší motor, Adv Sports je veľký tourer s výbavou, moderná náklonová elektronika, voliteľný el. podvozok a automatická prevodovka | chyba nosič batožiny / madlo v štandardnom modeli, cena Adv Sport v plne sa už posúva poriadne hore |
Nová Africa Adventure Sports sa teraz už pohybuje na rozmedzí segmentov. Kým v základnej výbave konkuruje strednému segmentu tak v plnke výbavou aj cenou už nakúka do prémiového sergmentu k 1200-vkám. Začnem BMW F 850 GS Adventure ktorá je vskutku mohutná i keď má takmer o 2l menšiu nádrž, je aj ťažšia a znovu tu zostáva ten podvozok bez nastavenia (iba vzadu za príplatok ESA) Základná cenovka je o dosť nižšie ako býva zvykom.
Spomeniem aj novinku Triumph Tiger 900 GT ktorý ide cestnejšou cestou, menšie zdvihy, 19-palcové koleso, nie až taká veľká nádrž a príjemná hmotnosť a aj jeho cenovka je hodne lákavá.
Tak a pozrieme sa aj o "poschodie vyššie" do prémiového segmentu. Adventure Sports tu už vstupuje vďaka výbave a voliteľnému elektro podvozku. Etalón segmentu BMW R 1250 GS Adventure má samozrejme o dosť vyšší výkon, nižšie zdvihy, 19-17 kolesá, kardan a o 30 kg viac to ale s 30 litrovou nádržou. Cenovka bavoráka však začína tam kde je Adv Sport aj s elektro podvozkom.
No a fakt plnohodnotný offrod s mega výkonom neponúka nik iný ako KTM - 1290 Super Adventure R ktorá má so 160 koňmi samozrejme hodne navrch, porovnateľné zdvuhy ako Africa, skvelý podvozok, trochu menšiu nádrž a len o 1 kg viac. Cenový rozdiel je tu však už viac ako 2500 EUR v neprospech KTM v porovnaní s verziou Africy bez elektro podvozka. (KTM vo verzii R elektro podvozok nemá)
No a tradične musím doplniť obvyklú formulku: Honda jediná ponúka automatickú prevodovku DCT za 1000 eur príplatok.
Servisný interval | 12 000 km |
Spotreba | 4.9 l/100km |
Objem nádrže | 18.8 l (Adv: 24.8) |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | cca 287 km (Adv: cca 379 km) |
Model | Cena |
---|---|
CRF1100L Africa Twin | 13 790 EUR |
CRF1100L Africa Twin DCT | 14 790 EUR |
CRF1100L Africa Twin Adventure Sports | 15 490 EUR |
CRF1100L Africa Twin Adventure Sports DCT | 16 490 EUR |
CRF1100L Africa Twin Adventure Sports + SHOWA EERA | 16 990 EUR |
CRF1100L Africa Twin Adventure Sports DCT + SHOWA EERA | 17 990 EUR |
Kufor topcase plas + nosič | 929 EUR |
Kufor topcase ALU + nosič | 969 EUR |
Bočné kufre ALU + nosič | 1190 EUR |
3x ALU kufre s taškami + nosiče + tankbag + padací rám + hlavný stojan | 2740 EUR |
Hmlové svetlá LED | 410 EUR |
Turistické plexi | 119 EUR |
Hlavný stojan | 179 EUR |
Tankvak 4,5 l | 119 EUR |
Padacie rámy | 310 EUR |
Ochrana motora | 215 EUR |
Quick-shift obojsmerný | 625 EUR |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a Video: Honda EU a Tomáš Hajduch - Awia
Na testovanie motocykla nás pozvala spoločnosť Honda Motor Europe Ltd. Slovensko. Redaktori motoride.sk jazdia v oblečení Klim od Touranbike.sk, prilba Touratech.
Foto: | |||||
Všeobecné informácie: | |||||
Výrobca: | Honda | BMW | Triumph | BMW | KTM |
Model: | CRF1100L Africa Twin Adventure Sports | F 850 GS Adventure | Tiger 900 GT | R 1250 GS Adventure | 1290 Super Adventure R |
Rok: | 2020 | 2020 | 2020 | 2020 | 2020 |
Novinka: | NOVINKA 2020 | NOVINKA 2020 | |||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | |||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | radový trojvalec (4T) | dvojvalcový boxer (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1084 ccm | 853 ccm | 888 ccm | 1254 ccm | 1301 ccm |
Max. výkon: | 102.0 k (75.0 kW) / 7500 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 8250 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 8750 ot. | 136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 8750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 105 Nm / 6250 ot. | 92 Nm / 6250 ot. | 87 Nm / 7250 ot. | 143 Nm / 6250 ot. | 140 Nm / 6750 ot. |
Kompresný pomer: | 10,1:1 | 12,7:1 | 11.27:1 | 12.5:1 | 13.1 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 92 mm × 81,5 mm | 84 x 77 mm | 78 x 61.9 mm | 102.5 x 76 mm | 108 x 71 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom a kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT) | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | kardan | reťaz |
Zdvih vpredu: | 230 mm | 230 mm | 180 mm | 210 mm | 220 mm |
Zdvih vzadu: | 220 mm | 215 mm | 170 mm | 220 mm | 220 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvoj kotúčová 2 piestik | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, radiál 4 piest | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 310 mm | 305 mm | 320 mm | 305 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21M/C 54H | 90/90-21 54 V | 100/90-19 | 120/70-ZR19 | 90/90-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 256 mm | 265 mm | 255 mm | 276 mm | 268 mm |
Pneu vzadu: | 150/70R18M/C 70H | 150/70-R17 69 V | 150/70R17 | 170/60-ZR17 | 150/70-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||||
Suchá hmotnosť: | 216 kg | 194 kg | 217 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 238 kg | 244 kg | 268 kg | ||
Výška sedla: | 850 mm | 875 mm | 810 mm | 890 mm | 890 mm |
Rázvor: | 1575 mm | 1593 mm | 1556 mm | 1504 mm | 1580 mm |
Dĺžka: | 2330 mm | 2300 mm | 2270 mm | ||
Šírka: | 960 mm | 939 mm | 930 mm | 952 mm | |
Výška: | 1560 mm | 1350 mm | 1410 mm | ||
Svetlá výška: | 250 mm | 250 mm | |||
Objem nádrže: | 24.8 l | 23 l | 20 l | 30 l | 23 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||||
Max. rýchlosť: | 197 km/h | 200 km/h | |||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.8 s | 4 s | |||
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km | 4.1 l/100km | 5.2 l/100km | 4.75 l/100km | 5.6 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 379 km | cca 420 km | cca 288 km | cca 473 km | cca 308 km |
Servisný interval: | 12000 km | 10 000km | 15 000km | ||
Doplnková výbava: | |||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | za príplatok | za príplatok | áno, v sérii | |
Zákrutové svietenie: | áno, v sérii | ||||
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
El. Podvozok: | za príplatok | za príplatok | za príplatok | nie | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | ||||
Quick-shift: | za príplatok | ||||
Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | |||
Automatická prevodovka: | za príplatok | ||||
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok, bezdušové pneu, systém na zamedzenie dvíhania predného kolesa | USD vidlica | podvozok MARZOCCHI nastaviteľná kompresia, útlm vpredu a predpätie a útlm vzadu | vypletané kolesá | v sérii plne nastaviteľný podvozok, vypletané kolesá, nosiče kufrov, kryty rukovätí. |
Poznámka: | |||||
Poznámka: | DCT 248 kg, So Showa EERA + 2kg Cena 03/2020: 15 490 EUR (DCT +1000eur EERA + 1500 EUR) | Cena 03/2020: od 13 100 eur | Dostupná aj verzia GT Pro: LED hmlovky, el. podvozok vzadu, obojsmerný quick-shifter, vyhrievané sedadlá a systém kontroly tlaku pneumatík TPMS (198 kg) Cena 05/2020: 13 290 EUR | Variabilné časovanie ventilov ShiftCam Cena 03/2020: 17 900 EUR | Cena 03/2020: 18 050 eur |
Pridané: 26.03.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 148455 | Včera: 228636