Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 22.01.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 11234 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
Čo vám poviem, viac by sa mi chcelo skočiť do Dunaja ako ísť Hypoša vrátiť, ale to už je tá nepríjemná stránka tejto našej práce. Motorku odovzdávam bez jediného škrabanca a sám neviem či je to zázrak alebo náhoda. Padá mi vďaka tomu aj kameň zo srdca. Fakt sme si spolu zablbli. Utrieďujem si myšlienky, doma prezerám inzerciu a hľadám Hypermotardy 1100, táto choroba ma drží pár dní, ale zjavne je nákazlivá, pretože asi o 2-týždne ideme na cesty a na vozíku vezieme Hypoša 1100 do Košíc. Nie žiaľ nie je pre mňa, to len som preniesol túto nákazlivú chorobu aj na kamaráta... Sorry Janči.
Takže pozor priatelia, držte si odstup od tejto talianskej supermodelky - zvezenie na nej jej extrémne nákazlivé riskujete, že budete mať zlý spánok a budete neverný tej svojej, ktorú máte v garáži.
Má nejakú? KTM už dnes nerobí svoje veľké Supermoto LC8 čo je aj škoda a ani BMW svoje MegaMoto. Predsa len z vlastnej krajiny tu je Aprilia Dorsoduro 900 podobné zameranie a dizajn, trochu slabšia, trochu ťažšia a s jednoduchšou elektronikou ale dosť lepšou cenovkou. Rozhodne by ale stála za hriech.
Spomeniem aj KTM 1290 SuperDuke R čo je ale motoricky iná liga. Beštia z rákuska je výkonnejšia a je to naháč. Nedá sa o nej povedať že je ťažká či neobratná ale je tam proste iný posed - náhačovský, posed v motorke. Je to jednoducho iný pocit. Podobne je na tom MV Agusta Brutale 800 - rovnako krásny stroj z talianska, len je proste iného zamerania. Keď sedíš na Hypermotarde máš jednoducho pocit že sedíš na oveľa menšej mašine ako na nejakom jednovalcovom nadupanom supermotarde.
Dizajn ktorý sa nedá okukať, charizmu, šprtové vlastnosti, nízka hmotnosť, nákazlivý zvuk | nemá hlásiče náklonu na stupačkách, nemá supermoto mód ABS (možne blokovať zadné kolo) a obe veci potrebuje ako soľ :-) |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a Video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
Foto Slovakiaring: sportphoto.sk
Motocykel na test poskytla spoločnosť Ducati Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbe Aventuro od firmy Touranbike.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Ducati | Aprilia | KTM | MV Agusta |
Model: | Hypermotard 950 | Dorsoduro 900 | 1290 SuperDuke R | Brutale 800 |
Rok: | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2019 | NOVINKA 2019 | ||
Kategória: | Supermoto | Supermoto | Naháč | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec V75° (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 937 ccm | 896 ccm | 1301 ccm | 798 ccm |
Max. výkon: | 114.2 k (84.0 kW) / 9000 ot. | 95.2 k (70.0 kW) / 8750 ot. | 176.8 k (130.0 kW) / 8870 ot. | 117.6 k (86.5 kW) / 11500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 96 Nm / 7250 ot. | 90 Nm / 6500 ot. | 144 Nm / ot. | 83 Nm / 7600 ot. |
Kompresný pomer: | 13.3:1 | 11:1 | 13.3 : 1 | |
Vŕtanie x Zdvih: | 94 x 67.5 mm | 92 x 67.4 mm | 108 x 71 mm | 79 x 54.3 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | Desmodromický rozvod (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 170 mm | 160 mm | 125 mm | 125 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm | 160 mm | 156 mm | 124 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová radiálne 4-piestikové strmene, pancierové hadice | dvoj kotúčová 4 piestiková radiálna | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70 ZR 17 | 120/70 ZR 17 | |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová, 1-piestikový strmeň, pancierová hadica | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 240 mm | 240 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-17 | 180/55 ZR 17 | 180/55 ZR 17 | |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 178 kg | 186 kg | 195 kg | 167 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 200 kg | |||
Výška sedla: | 870 mm | 870 mm | 835 mm | 830 mm |
Rázvor: | 1493 mm | 1500 mm | 1482 mm | 1400 mm |
Dĺžka: | 2210 mm | 2045 mm | ||
Šírka: | 905 mm | 875 mm | ||
Výška: | 1100 mm | |||
Svetlá výška: | 140 mm | |||
Objem nádrže: | 14.5 l | 12 l | 18 l | 16.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 237 km/h | |||
Spotreba paliva: | 5.1 l/100km | 5.57 l/100km | 5.6 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 213 km | cca 242 km | cca 220 km | |
Servisný interval: | 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km | 15 000 km | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Tempomat: | áno, v sérii | |||
LED svetlomet: | áno, v sérii | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
LED smerovky: | áno, v sérii | |||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Quick-shift: | za príplatok | za príplatok | ||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Iná výbava: | vidlica Marzocchi, tlmič Sachs | radiálne M50 monobloky Brembo, 4-piestiky | LED svetlomet, quickshifter EAS 2.0 | |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Ducati Wheelie Control (DWC) EVO Cena 10/2019: 12 390 EUR | Cena 10/2019: 9 990 EUR |
Foto: | ||
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Ducati | Ducati |
Model: | Hypermotard 950 | Hypermotard 1100/S |
Rok: | 2019 | 2007 |
Novinka: | NOVINKA 2019 | |
Kategória: | Supermoto | Supermoto |
Motor: | ||
Typ motora: | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 937 ccm | 1078 ccm |
Max. výkon: | 114.2 k (84.0 kW) / 9000 ot. | 89.8 k (66.0 kW) / 7750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 96 Nm / 7250 ot. | 105 Nm / 4750 ot. |
Kompresný pomer: | 13.3:1 | 10.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 94 x 67.5 mm | 98 x 71.5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | Desmodromický rozvod (4V) | Desmodromický rozvod (2V) |
Chladenie: | kvapalinou | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 170 mm | 165 mm |
Zdvih vzadu: | 150 mm | 141 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 305 mm |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70-ZR17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 245 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 180/55-17 | 180/55-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Suchá hmotnosť: | 178 kg | 179 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 200 kg | |
Výška sedla: | 870 mm | 845 mm |
Rázvor: | 1493 mm | 1455 mm |
Objem nádrže: | 14.5 l | 12.4 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 5.1 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 213 km | |
Servisný interval: | 15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km | |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | |
Quick-shift: | za príplatok | |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | |
Iná výbava: | vidlica Marzocchi, tlmič Sachs | |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Ducati Wheelie Control (DWC) EVO Cena 10/2019: 12 390 EUR | Cena: 1100: 395 000 Sk 1100 S: 445 000 Sk (19. 10. 2007) |
Pridané: 22.01.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 144118 | Včera: 192641