Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vyskúšali sme endurá Husqvarna 2020 vrátane novej TE150i 2/2

 Zdieľať

Pridané: 28.09.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 14484 [Testy a predstavenia - Test]

Štvortakty:

Husqvarna Enduro 2020, Kopernica
Husqvarna Enduro 2020, Kopernica

FE 250 je skvele postavený ľahký a dobre ovládateľný štvortakt. Je to motorka pri ktorej mám aj ja pocit, že ju poriadne vyťahám za uši. Na tento typ trate, kde rovinky boli naozaj krátke a potom pomerne technický les nebola vôbec že slabá a perfektne mi sadla.

FE 250 - Husqvarna Enduro 2020, Kopernica
FE 250 - Husqvarna Enduro 2020, Kopernica

FE 350 je motorka, ktorú som niekedy dávno keď prišla nechápal až kým som si ju nevyskúšal a postupne sa stala mojou asi najobľúbenejšou kubatúrou. Je presne v strede medzi ľahkou 250 a silnou 450. Stále skvleé ovládanie a k tomu výkon ktorý nevytraší a ani tak neunavuje, že jazdec má po 20 min pociť, že sa mu motorka snaží ruky utrhnúť. Môžem povedať že táto motorka ma asi najviac počúvala a navyše som nemal pocit že mi nestačí jej výkon. Skvele si počínala aj v tom technickom endure či už v potoku alebo vo výjazdoch.

Husqvarna Enduro 2020, Kopernica
Husqvarna Enduro 2020, Kopernica

Poobede so vysadol do sedla FE 450 a to bol už masaker. Treba povedať že sme už aj menej fotili a tým pádom mali menej prestávok a keď som si dal 3 svižné kola v rýchlom tempe tak som bol vyťahaný ako staré ponožky. Toto je fakt silný štvortakt a keď ho jazdec nevie dobre krotiť tak ho vytrestá, vodí ho po trati a hodne unavuje. Pre skúseného jazdca, ktorý vie túto silu spútať je to určite skvelá voľba.

Husqvarna Enduro 2020, Kopernica
Husqvarna Enduro 2020, Kopernica

Ako úplne poslednú jazdu v tento deň som si zobral FE 501 a očakával som že som mnou vyzametá každý kút. Prekvapila ma že ovládateľnosťou nijako nezaostáva za 450, nezdala sa ani ťažká. Motor má fakt prebytok sily a vďaka tomu sa dá jazdiť aj v spodnej polovici otáčok, kde potiahne ale neunavuje. S týmto sa dá jazdiť aj "na kochačku"... Možno to bolo aj tým že už som bol dosť unavený a jednoducho som neťahal za plyn tak ako by bolo treba. 501 mi príde vhodná ak jazdíš dlhšie trate, presuny krajinou alebo rally, že jednoducho máš kde využiť tej jej výkonový potenciál a jazdu a vyšších rýchlostiach.

Husqvarna Enduro 2020, Kopernica
Husqvarna Enduro 2020, Kopernica

Záver

V podmienkach aké boli počas testovacieho dňa na trati v Kopernici sa dalo veľmi dobre zajazdiť na každom biku. Ak by zapršalo a bolo fakt klzko bolo by to veselšie a asi aj rozdiely medzi motorkami by boli výraznejšie. Je to hodne individuálne a aj keď sa zdá že motorky sa od seba líšia minimálne každému vyhovuje čosi iné. Mne osobne sa páčil TE150i lebo si vyžadovala najviac mojej pozornosti a jazdeckého umenia. Moje srdce ale bije pre väčší dvojtakt a srdcovka je 250 alebo 300. Zo štvortaktov je voľbou s rozumu pre mňa FE 350 lebo ma nevyžmýka a pritom mi dáva skvelý level zábavy.

Video

Video: Vyskúšali sme Husqvarna Enduro 2020 - nová TE 150i a ďalšie biky

Video: 2-STROKE Husqvarna TE 150i - RAW

Video: Husqvarna Enduro 2020 - medzinárodné predstavenie

Pozadie / Wallpaper:

Husqvarna Enduro 2020, Kopernica
Husqvarna Enduro 2020, Kopernica
Husqvarna Enduro 2020, Kopernica
Husqvarna Enduro 2020, Kopernica
Nový model TE150i  - Husqvarna TE150i Enduro 2020, Kopernica
Husqvarna Enduro 2020, Kopernica

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Video: Miro Lacko a Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Martin Matula

Motocykel na test poskytla spoločnosť Husqvarna CEE. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Kini a prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Husqvarna FE 250 2020 Husqvarna FE 350 2020 Husqvarna FE 450 2020 Husqvarna FE 501 2020
Všeobecné informácie:
Výrobca:HusqvarnaHusqvarnaHusqvarnaHusqvarna
Model:FE 250FE 350FE 450FE 501
Rok:2020202020202020
Kategória:EnduroEnduroEnduroEnduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:249.91 ccm349.7 ccm449.9 ccm510.9 ccm
Kompresný pomer:12.8 : 112.3 : 111.8 : 111.8 : 1
Vŕtanie x Zdvih:78 x 52,3 mm88 x 57.5 mm95 x 63,4 mm95 x 72 mm
Palivový system:Keihin EFI 42mmKeihin EFI 42mmKeihin EFI 42mmKeihin EFI 42mm
Rozvod:DOHC (4V)OHC (4V)OHC (4V)OHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:300 mm300 mm300 mm300 mm
Zdvih vzadu:300 mm300 mm300 mm300 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:260 mm260 mm260 mm260 mm
Pneu vpredu:90/90-2190/90-2190/90-2190/90-21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm220 mm220 mm
Pneu vzadu:120/90-18140/80-18140/80-18140/80-18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:105.5 kg106.8 kg108.3 kg108.4 kg
Výška sedla:950 mm950 mm950 mm950 mm
Rázvor:1482 mm1482 mm1482 mm1482 mm
Svetlá výška:360 mm360 mm360 mm360 mm
Objem nádrže:9 l9 l9 l9 l
Doplnková výbava:
Iná výbava:Vidlica: WP Suspension Up Side Down 4CS, vzadu tlmič WP s prepákovanímVidlica: WP Suspension Up Side Down 4CS, vzadu tlmič WP s prepákovanímVidlica: WP Suspension Up Side Down 4CS, vzadu tlmič WP s prepákovanímVidlica: WP Suspension Up Side Down 4CS, vzadu tlmič WP s prepákovaním

<

Pridané: 28.09.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 55254 | Včera: 125564