Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 28.09.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 14484 [Testy a predstavenia - Test]
FE 250 je skvele postavený ľahký a dobre ovládateľný štvortakt. Je to motorka pri ktorej mám aj ja pocit, že ju poriadne vyťahám za uši. Na tento typ trate, kde rovinky boli naozaj krátke a potom pomerne technický les nebola vôbec že slabá a perfektne mi sadla.
FE 350 je motorka, ktorú som niekedy dávno keď prišla nechápal až kým som si ju nevyskúšal a postupne sa stala mojou asi najobľúbenejšou kubatúrou. Je presne v strede medzi ľahkou 250 a silnou 450. Stále skvleé ovládanie a k tomu výkon ktorý nevytraší a ani tak neunavuje, že jazdec má po 20 min pociť, že sa mu motorka snaží ruky utrhnúť. Môžem povedať že táto motorka ma asi najviac počúvala a navyše som nemal pocit že mi nestačí jej výkon. Skvele si počínala aj v tom technickom endure či už v potoku alebo vo výjazdoch.
Poobede so vysadol do sedla FE 450 a to bol už masaker. Treba povedať že sme už aj menej fotili a tým pádom mali menej prestávok a keď som si dal 3 svižné kola v rýchlom tempe tak som bol vyťahaný ako staré ponožky. Toto je fakt silný štvortakt a keď ho jazdec nevie dobre krotiť tak ho vytrestá, vodí ho po trati a hodne unavuje. Pre skúseného jazdca, ktorý vie túto silu spútať je to určite skvelá voľba.
Ako úplne poslednú jazdu v tento deň som si zobral FE 501 a očakával som že som mnou vyzametá každý kút. Prekvapila ma že ovládateľnosťou nijako nezaostáva za 450, nezdala sa ani ťažká. Motor má fakt prebytok sily a vďaka tomu sa dá jazdiť aj v spodnej polovici otáčok, kde potiahne ale neunavuje. S týmto sa dá jazdiť aj "na kochačku"... Možno to bolo aj tým že už som bol dosť unavený a jednoducho som neťahal za plyn tak ako by bolo treba. 501 mi príde vhodná ak jazdíš dlhšie trate, presuny krajinou alebo rally, že jednoducho máš kde využiť tej jej výkonový potenciál a jazdu a vyšších rýchlostiach.
V podmienkach aké boli počas testovacieho dňa na trati v Kopernici sa dalo veľmi dobre zajazdiť na každom biku. Ak by zapršalo a bolo fakt klzko bolo by to veselšie a asi aj rozdiely medzi motorkami by boli výraznejšie. Je to hodne individuálne a aj keď sa zdá že motorky sa od seba líšia minimálne každému vyhovuje čosi iné. Mne osobne sa páčil TE150i lebo si vyžadovala najviac mojej pozornosti a jazdeckého umenia. Moje srdce ale bije pre väčší dvojtakt a srdcovka je 250 alebo 300. Zo štvortaktov je voľbou s rozumu pre mňa FE 350 lebo ma nevyžmýka a pritom mi dáva skvelý level zábavy.
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Video: Miro Lacko a Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Martin Matula
Motocykel na test poskytla spoločnosť Husqvarna CEE. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení Kini a prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Husqvarna | Husqvarna | Husqvarna | Husqvarna |
Model: | FE 250 | FE 350 | FE 450 | FE 501 |
Rok: | 2020 | 2020 | 2020 | 2020 |
Kategória: | Enduro | Enduro | Enduro | Enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 249.91 ccm | 349.7 ccm | 449.9 ccm | 510.9 ccm |
Kompresný pomer: | 12.8 : 1 | 12.3 : 1 | 11.8 : 1 | 11.8 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 78 x 52,3 mm | 88 x 57.5 mm | 95 x 63,4 mm | 95 x 72 mm |
Palivový system: | Keihin EFI 42mm | Keihin EFI 42mm | Keihin EFI 42mm | Keihin EFI 42mm |
Rozvod: | DOHC (4V) | OHC (4V) | OHC (4V) | OHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 300 mm | 300 mm | 300 mm | 300 mm |
Zdvih vzadu: | 300 mm | 300 mm | 300 mm | 300 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 260 mm | 260 mm | 260 mm | 260 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 | 90/90-21 | 90/90-21 | 90/90-21 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 120/90-18 | 140/80-18 | 140/80-18 | 140/80-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 105.5 kg | 106.8 kg | 108.3 kg | 108.4 kg |
Výška sedla: | 950 mm | 950 mm | 950 mm | 950 mm |
Rázvor: | 1482 mm | 1482 mm | 1482 mm | 1482 mm |
Svetlá výška: | 360 mm | 360 mm | 360 mm | 360 mm |
Objem nádrže: | 9 l | 9 l | 9 l | 9 l |
Doplnková výbava: | ||||
Iná výbava: | Vidlica: WP Suspension Up Side Down 4CS, vzadu tlmič WP s prepákovaním | Vidlica: WP Suspension Up Side Down 4CS, vzadu tlmič WP s prepákovaním | Vidlica: WP Suspension Up Side Down 4CS, vzadu tlmič WP s prepákovaním | Vidlica: WP Suspension Up Side Down 4CS, vzadu tlmič WP s prepákovaním |
Pridané: 28.09.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 55254 | Včera: 125564