Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 14.08.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 12345 [Testy a predstavenia - Test]
Aký vodičák na Nikena potrebujem?
Jednoznačne veľký motorkový, teda skupina A. Tvrdí to aj Yamaha a vychádza to tak aj z našej legislatívy.
Potrebovali ste pri testovaní Kinedryl? :)
Určite nie :) Ako som písal, pred jazdou som sa trochu obával odporu od predného mechanizmu, a aj som si myslel, že sa na Nikene budem musieť učiť akoby odznovu jazdiť. Ale všetko prebehlo hladko, už po pár stovkách metrov som bol ako doma.
Aký je to pocit, keď sa vyhýbaš výmolu jedným kolesom, tak ho trafíš druhým a keď ani druhým, tak tretím?
Tak toto sa netýka iba Nikena, ale všeobecne trojkoliek, navyše trápiť nás to môže iba na Slovensku :) Cesty, po ktorých sme jazdili, boli doslova dokonalé, učebnicovo alpské, takže žiadne hrboly neboli. Ako som však spomínal, odpruženie predku pracuje veľmi dobre (a zavesenie je nezávislé), pričom zadok je plne nastaviteľný, takže až tak tragicky by som tie hrboly nevidel.
Ide to na zadné?
Áno, ide :) Videl som to aj na vlastné oči, ale na vlastnej koži som to nevyskúšal.
Keď to už má bočný stojan, má aj centrálny?
Niken nemá, verzia GT má aj centrálny stojan.
Dá sa s tým vyjsť Stelvio?
Určite áno. Podobné zákruty sme koniec koncov jazdili aj my, ibaže nie až také utiahnuté vracáky. Na mieste sa však s Nikenom otáča ľahšie než na normálnej motorke, takže v tesných vracákoch by som problém nevidel.
V čom je to lepšie ako motorka?
Jednoznačne v lepšej adhézii a vyššej bezpečnosti. Máš veľa hmotnosti vpredu, a máš tam dve pneumatiky s výborným odpružením.
Koho chce Yamaha Nikenom osloviť?
Citujem priamo z prezentácie: inovátorov (majú radi najnovšie technológie), expertov (sú skúsení a hľadajú nové nadšenie) a funkcionalistov (hľadajú viac istoty, dôvery). Viac na tomto slajde z prezentácie, nech to je bez straty v preklade.
Ako sa to správa pri pozdĺžnych nerovnostiach, keď jedno predné koleso ide na asfaltovej vlne dole a druhé je vyššie?
Sám som si to vyskúšal - jedným kolesom som šiel po kamennom odvodňovacom žľabe a druhým po normálnom rovnom asfalte. Nerovnosti zo žľabu som takmer necítil, a pri prudkom brzdení Niken nijako neznervóznel. Aj ostatní účastníci skúšali jazdiť jedným kolesom mimo cesty, v prachu, a bez problémov.
Konkurencia v podstate neexistuje azda len v podobe štandardnej verzie Niken, ktorá je o 1500 EUR lacnejšia. To je asi vhodná voľba pre toho, kto by si chcel na Nikena dokúpiť kufre a doplnky individuálne. Dole do tabuľky som pridal aj Yamaha Tracer 900 z ktorého Niken vychádza aby ste si mohli porovnať údaje.
Niken GT je fakt netradičným zjavom na cestách. Yamaha vstúpila do nového segmentu - veľká naklápacia trojkolka a len čas ukáže či sa to uchytí. Nárast hmotnosti je podľa mňa primeraný, stabilita, istota a bezpečnosť je na úplne inej úrovni. Čo je podstatné zostal zábavný faktor z jazdy ako na dvoch kolesách... A to je to podstatné. Kto si Nikena kúpi ten sa určite nikde na ceste nestratí.
Futuristická a jedinečná koncepcia, vyšší level bezpečnosti, fun faktor ako na motorke, zábavná jazda, točivý motor, skvelé brzdy, v krízovke môže zachrániť jazdcovi krk | spätné zrkadlá sú nízko a sú široké, vyššia hmotnosť a širšia stavba stroja, GT verzia mohla dostať plastové kufre |
Servisný interval | 10 000 km |
Spotreba | 4,8 l/100km |
Objem nádrže | 18 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | cca 281 km |
Cena motorky | 15 990,00,- EUR |
Nosič kufra topcase | GT v sérii |
Kufor topcase 50L | 195,00 EUR |
Nosič bočných kufrov + kufre | GT v sérii |
Kryt chladiča | 94,17 EUR |
Vyhriavané rukoväte | GT v sérii (154,17 EUR) |
Turistické plexi | GT v sérii |
Tankvak turistický | 153,33 EUR |
Držiak na GPS | 43,58 EUR |
Dizajnové športové sedadlo | GT v sérii (242,50 EUR) |
Dizajnové vyhrievané sedadlo | 427,50 EUR |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia a janciii
Motocykel na test poskytla spoločnosť Yamaha Prešov - Petro a spol. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a Klim, prilba Touratech Aventuro od firmy Touratech Poprad.
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Yamaha | Yamaha | Yamaha |
Model: | Niken GT | Niken | Tracer 900 |
Rok: | 2019 | 2019 | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2019 | ||
Kategória: | Trojkolka | Trojkolka | Športovo cestovná |
Motor: | |||
Typ motora: | radový trojvalec | radový trojvalec | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 847 ccm | 847 ccm | 847 ccm |
Max. výkon: | 115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot. | 115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot. | 115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 87.5 Nm / 8500 ot. | 87.5 Nm / 8500 ot. | 87.5 Nm / 8500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5 : 1 | 11.5 : 1 | 11.5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 78 x 59.1 mm | 78 x 59.1 mm | 78 x 59.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 110 mm | 110 mm | 137 mm |
Zdvih vzadu: | 125 mm | 125 mm | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 298 mm | 298 mm | 298 mm |
Pneu vpredu: | 120/70R15 | 120/70R15 | 120/70-17 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 282 mm | 282 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 190/55-ZR17 | 190/55-ZR17 | 180/55-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Hmotnosť s náplňami: | 267 kg | 263 kg | 210 kg |
Výška sedla: | 820 mm | 820 mm | 845 mm |
Rázvor: | 1510 mm | 1510 mm | 1440 mm |
Dĺžka: | 2150 mm | 2160 mm | |
Šírka: | 885 mm | 885 mm | 950 mm |
Výška: | 1250 mm | 1345 mm | |
Svetlá výška: | 150 mm | 135 mm | |
Objem nádrže: | 18 l | 18 l | 18 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Spotreba paliva: | 4.8 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 281 km | ||
Servisný interval: | 10 000km | ||
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | nie | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | nie |
LED svetlomet: | áno, v sérii | ||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | nie | ||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | ||
Quick-shift: | áno, v sérii | ||
Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii | ||
Iná výbava: | 12V zásuvka, vyššie plexi, zadný nosič, centrál stojan | ||
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 7/2019: cca 14 490 eur Verzia GT 15 990 eur | Cena 7/2019: cca 14 490 eur Verzia GT 15 990 eur |
Pridané: 14.08.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 110061 | Včera: 120500