Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Motozem,sk

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kawasaki Versys 1000 SE 2019 - nadupaný hyper turista 2/2

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 03.06.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7574 [Testy a predstavenia - Test]

Offroad:

Na moje prekvapenie má Versys aj pomerne slušný postoj v stupačkách čo som si overil jazdou po poľných cestách. Je pomerne široký v kolenách, ale celkovo je postoj dobrý a aj keď nemá vyslovene terénne zameranie tak umožňuje pekne ovládať motorku. Versys rozhodne zvládne aj nejaké tie kratšie presuny po nespevnených a povedzme že suchých cestách za nejakým tým dobrodružstvom.

Kawasaki Versys 1000 SE 2019 - nadupaný hyper turista
Kawasaki Versys 1000 SE 2019 - nadupaný hyper turista

Nakoniec dnes sú v ponuke už aj nejaké tie „offroad“ pneumatiky aj v 17-palcovom rozmere ak by niekto po tomto zatúžil. Nemyslím si ale že toto bude zrovna doména týchto motoriek, terénu sa nezľaknú, ale väčšinu času tam tráviť rozhodne nebudú.

Konkurencia

Kawasaki Versys 1000 SE 2019 - nadupaný hyper turista
Kawasaki Versys 1000 SE 2019 - nadupaný hyper turista

Začnem trochu netradične športovým tourerom Honda Crossrunner ktorý síce zaostáva mierne výkonom, ale má podobné športové zameranie a zaujímavý V4 motor, ale hlavne je lacnejší ako štandardný Versys. Yamaha má teraz Tracer 900 GT so zábavným trojvalcom sa výkonovo doťahuje a je aj výrazne ľahší a cenovo podlieza aj Hondu. Taliani majú teraz novú Multistradu 950 s L-kovým dvojvalcom len o mál slabším od Versysa. Ducati má však 19-tku vpredu, je ľahšia a cenovo už o 700 eur drahšia od základného Versysa.

Z anglicka prichádza ďalší vážny konkurent Triumph Tiger Sport 1050, ktorého trojvalec výkonovo o kvapku predbieha Versysa, je o pár kíl ľahší, rovnako športovo orientovaný, ale hlavne o pár stoviek lacnejší. A z bavorského tábora spomeniem BMW S1000XR ktorá hodne vytŕča výkonom, ale už aj cenou. No výber to nie je vôbec ľahký že... :-)

Kawasaki Versys 1000 SE 2019 - nadupaný hyper turista
Kawasaki Versys 1000 SE 2019 - nadupaný hyper turista
Kawasaki Versys 1000 SE 2019 - nadupaný hyper turista
Kawasaki Versys 1000 SE 2019 - nadupaný hyper turista

Záver

Versys je motorka čo sa od svojho uvedenia na nič nehrá, je to "nasraný" superbike oblečený do kabátu pohodlného cesťáku. Nie je to však sport-touring (ako Z1000SX) ale s posedom vzpriameným ala cestovné enduro. Do terénu sa však nikdy nehrnul a to mu zostáva - naďalej jazdí na 17-palcových cestných kolesách.

Kawasaki Versys 1000 SE 2019 - nadupaný hyper turista
Kawasaki Versys 1000 SE 2019 - nadupaný hyper turista

Teraz dostal do vienka tie najnovšie high-tech vecičky z prémiových bikov tak sa môže hrdo postaviť konkurencii. Či už v základnej výbave alebo nami testovanej našlapanej SE verzii je to zábavná športová motorka so štvorvalcom neustále hladným po otáčkách, ktorá miluje jazdu v zákrutách. A toto všetko ponúka s maximálnym pohodlím plnohodnotne dvojici v jeho sedle.

K tomu naviac má turistickú tvár, dobrú ochranu posádky, pohodlie, spotrebu a motor, ktorý poslušne pradie aj v nízkych otáčkach pri kochačkovej turistickej jazde. Tak ako to býva zvykom motorka na rozhraní viacerých svetov, univerzál na kaŽdý deň, na dovolenku, na športovú jazdu a občas možno aj na okruh - prečo nie. To je Versys 1000.

Kawasaki Versys 1000 SE 2019 - nadupaný hyper turista
Kawasaki Versys 1000 SE 2019 - nadupaný hyper turista
Kawasaki Versys 1000 SE 2019 - nadupaný hyper turista
Kawasaki Versys 1000 SE 2019 - nadupaný hyper turista

Plusy, mínusy

Športový charakter a dizajn, točivý motor, pohodlie, prehľadná farebná prístrojovka + Rideaology aplikácia, široké možnosti nastavenia el. podvozku, ochrana pred vetrom „gumenný“ quick-shifter

Video

Video: Kawasaki Versys 1000 SE 2019 - nadupaný turista v plnej SE verzii

Video: Kawasaki Versys 1000 2019 - Dobrodružstvo volá

Pozadie / Wallpaper:

Kawasaki Versys 1000 SE 2019 - nadupaný hyper turista
Kawasaki Versys 1000 SE 2019 - nadupaný hyper turista
Kawasaki Versys 1000 SE 2019 - nadupaný hyper turista
Kawasaki Versys 1000 SE 2019 - nadupaný hyper turista
Kawasaki Versys 1000 SE 2019 - nadupaný hyper turista
Kawasaki Versys 1000 SE 2019 - nadupaný hyper turista

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Kawasaki Versys 1000 2019:

Servisný interval 12 000 km
Spotreba 5,5 l/100km
Objem nádrže 21 l
Dojazd (po kontrolku rezervy) 286 km
Cena štandard verzie od 12 995,- EUR
Cena SE verzie od 16 395,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Quickshifter 328.99 EUR
Kryt chladiča 105.96 EUR
Ochrana rámu 218.41 EUR
Vyhrievané rukoväte 310.82 EUR
Krytka rukoväte 149.28 EUR
Turistické plexi 195.29 EUR
Znížené sedlo 469.09 EUR
Zámok prilby 151.01 EUR
Kryt sedla spolujazdca (Metallic Moondust Gray) 271.58 EUR
Hmlovky 558.46 EUR
Držiak navigácie 94.64 EUR

Text: Martin Kňaze - matox, Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia
Video a strih: Tomáš Hajduch - Awia, Martin Kňaze - matox

Motocykel na test poskytla spoločnosť Kawasaki SLovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Kawasaki Versys 1000 2019 Honda Crossrunner 2019 Yamaha Tracer 900 GT 2019 Ducati Multistrada 950 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiHondaYamahaDucati
Model:Versys 1000CrossrunnerTracer 900 GTMultistrada 950
Rok:2019201920192019
Novinka:NOVINKA 2019NOVINKA 2019
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroŠportovo cestovnáCestovné enduro
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)štvorvalec (4T)radový trojvalec (4T)dvojvalec do L (4T)
Objem:1043 ccm782 ccm847 ccm937 ccm
Max. výkon:120.0 k (88.2 kW) / 9000 ot.106.1 k (78.0 kW) / 10250 ot.115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot.113.0 k (83.1 kW) / 9000 ot.
Max. krútiaci moment:102 Nm / 7500 ot.75 Nm / 8500 ot.87.5 Nm / 8500 ot.96.2 Nm / 7750 ot.
Kompresný pomer:10.3 :111.8:111.5 : 112,6:1
Vŕtanie x Zdvih:77 x 56 mm72 x 48 mm78 x 59.1 mm94 x 67,5 mm
Palivový system:vstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanie PGM-FIvstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:150 mm145 mm137 mm170 mm
Zdvih vzadu:152 mm148 mm130 mm170 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, 4 piestikdvojkotúčovádvojkotúčovádvojkotúčová, 4-piestikové radiálne stremene
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm298 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)120/70-R17M/C120/70-17120/70 R19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2-piestokový strmeň
Priemer bŕzd vzadu:250 mm256 mm245 mm265 mm
Pneu vzadu:180/55ZR17M/C (73W)180/55-R17M/C180/55-17170/60 R17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:204 kg
Hmotnosť s náplňami:253 kg242 kg215 kg227 kg
Výška sedla:840 mm815 mm850 mm840 mm
Rázvor:1520 mm1475 mm1440 mm1594 mm
Dĺžka:2270 mm2190 mm2160 mm2280 mm
Šírka:895 mm870 mm950 mm995 mm
Výška:1400 mm1360 mm1345 mm1470 mm
Svetlá výška:150 mm165 mm135 mm
Objem nádrže:21 l20.8 l18 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.5 l/100km5.4 l/100km5.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 286 kmcca 288 kmcca 272 km
Servisný interval:12000 km15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériinieáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériinieáno, v sériinie
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Zákrutové svietenie:za príplatok
El. Podvozok:za príplatoknienie
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatokza príplatok
Asistent rozbehu do kopca:áno, v sérii
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:bočné kufre, plne nastaviteľná predná vidlicaplne nastaviteľný podvozok, 12V zásuvka
Poznámka:
Poznámka:Cena 04/2019 štandard: od 12 995,- EUR SE verzia: od 16 395,- EURCena 6/2017: 12 190 eurCena 7/2018: 11 990 eurCena 5/2019: 13 690 eur
Foto:
 Kawasaki Versys 1000 2019 Triumph Tiger Sport 1050 2019 BMW S1000XR 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:KawasakiTriumphBMW
Model:Versys 1000Tiger Sport 1050S1000XR
Rok:201920192019
Novinka:NOVINKA 2019
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroŠportovo cestovná
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)radový trojvalec (4T)radový štvorvalec (4T)
Objem:1043 ccm1050 ccm999 ccm
Max. výkon:120.0 k (88.2 kW) / 9000 ot.126.5 k (93.0 kW) / 9475 ot.164.6 k (121.0 kW) / 11000 ot.
Max. krútiaci moment:102 Nm / 7500 ot.106 Nm / 7000 ot.114 Nm / 9250 ot.
Kompresný pomer:10.3 :111.7:112.0:1
Vŕtanie x Zdvih:77 x 56 mm79 x 71.4mm80 x 49.7 mm
Palivový system:vstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:150 mm140 mm150 mm
Zdvih vzadu:152 mm150 mm140 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestikdvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70ZR17M/C (58W)120/70 ZR 17120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová, 2 piestikjednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:250 mm255 mm265 mm
Pneu vzadu:180/55ZR17M/C (73W)180/55 ZR 17190/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:253 kg235 kg228 kg
Výška sedla:840 mm830 mm840 mm
Rázvor:1520 mm1540 mm1548 mm
Dĺžka:2270 mm2150 mm2183 mm
Šírka:895 mm835 mm940 mm
Výška:1400 mm1310 mm
Svetlá výška:150 mm
Objem nádrže:21 l20 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h:3.1 s
Spotreba paliva:5.5 l/100km5.3 l/100km6.7 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 286 kmcca 283 kmcca 223 km
Servisný interval:12000 km10 000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sériiáno, v sériiza príplatok
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiza príplatok
Zákrutové svietenie:za príplatok
El. Podvozok:za príplatokza príplatok
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:semiaktívny podvozok
Poznámka:
Poznámka:Cena 04/2019 štandard: od 12 995,- EUR SE verzia: od 16 395,- EURCena 9/2017: cca 12 410 eurCena 9/2017: 15 400 eur

<

Pridané: 03.06.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia pošli na vybrali.sme.sk

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (8 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (22)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Suzuki V-strom 1050 2020

Adamoto Flash

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2020 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 16520 | Včera: 306290