Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 24.04.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 17512 [Testy a predstavenia - Test]
Už po prvom naštartovaní zaplesá srdce pri zvuku motora (nájdeš vo videu) a to boli na stroji sériové výfuky. Motor sa Angličanom vskutku podaril, klasicky vyzerajúci dvojvalec má 1200 kubíkov ale celkovo pôsobí naozaj kompaktne. Výkon 90 koní / 7,400 ot, a 110 Nm / 3,950 ot. sa na prvý pohľad nezdá vysoký, ale po jazde asi každý bude spokojný. Je to taký ideál na kopu zábavy či už na ceste alebo v teréne. Motor má totiž hlavne mohutný záťah a to jazdec ocení často krát viac ako naháňanie koní niekde vo vysokých otáčkach.
Vyrážam najprv do mesta a hneď oceňujem skvelý posed. Motorka hneď sadne do ruky, posed je taký mix medzi klasikou, naháčom a endurom. Riadidlá široké padnú skvele do ruky, vo výhľade nebráni žiadna kapotáž a medzi nohami pomerne malá nádrž. Scrambler je pomerne ľahká motorka s minimom zbytočností. Váži len 207 kg bez paliva ale pocitovo mám dojem že je to ešte menej. Veľmi dobre sa ovláda, hravo preklápa - je skvelá aj na prepletanie sa mestom. Motor nemá problém držať mestské rýchlosti aj na vyšších kvaltoch a stále ma ochotu ísť.
Scrambler na mňa prekvapivo zapôsobil aj ako funbike - motorka na ktorej sa mi chcelo blbnúť. Je to podarený mix chutí aj retro, aj enduro, aj naháč aj chuligán. Na Štruci sa ukázala ešte jeho ďalšia tvár - keď ma akosi sám primäl k tomu aby som si do pomalších ostrých zákrut vyložil nohu ako na supermoto.
Napriek tomu aké bolo počasie, že naozaj pršalo a bolo 7 stupňov som si skvele zajazdil. Neodradili ma ani zvyšky snehu, ktoré sa na tomto horskom priesmyku ešte mimo cesty držali. Hodno tomu pomáha aj dnešná pokroková náklonovo citlivá elektronika, ktorá dodáva istotu. Samozrejme zákony fyziky ňou neporazíš, ale predsa len sa lepšie brzdí, alebo ťahá za plyn na výjazde zo zákruty. Brzdy má Scrambler skvelé - asi to najlepšie čo môžeš nájsť a je len dobré že dvojicu monoblokov Brembo M50 vpredu krotí kvalitné ABS-ko.
A nemôžem vynechať ďalšiu dôležitú vec a to je podvozok, napriek tomu že sa bavíme o vysokých zdvihoch tak na ceste je neuveriteľne tvrdý a stabilný. Šla z neho neuveriteľná istota, nebol nijako extrémne mäkký a ani pri brzdení sa veľmi neponáral. Toto bola fakt príjemné prekvapenie.
Aj keď je jasné že toto nie je stavané ako čistokrvné enduro tak som sa nemohol dočkať kým opustím asfalt. Dôvod je ten že mi tá motorka neskutočne dobre sadla do ruky ergonómiou - polohou stúpačiek, sedla a riadidiel a tento dojem zostal skvelý aj keď som sa postavil do stúpačiek. Toto sa inžinierom fakt podarilo a lepší Scrambler som v živote neosedlal - doteraz to vždy boli také motorky do terénu viac dizajnom ako jazdnými vlastnosťami. Triumph Scrambler 1200 XE toto ale definitívne mení.
Pobehal som nejaké tie poľné cestičky a šotolinu a tu boli najväčším limitom práve pneumatiky a mokrý podklad. Musel som sa trochu pohrať aj s nastavením a vyskúšal som niekoľko režimov. Tu chválim ako jednoducho sa prepínajú a ako hneď vidím čo v danom režime je nastavené. Je super že je tu aj režim Enduro Pro (nepotrebuješ ďalší príplatok) Trakčná kontrola fungovala obstojne aj v teréne ale ako to už u mňa býva zvykom čoskoro som sa dopracoval k tomu, že som si ju do terénu vypol, rovnako ako som si prepol ABS do offroad režimu s možnosťou blokovania zadného kolesa. Je to tu spravené pekne prehľadne, čo si nastavím to si pamätá a stačí si prepnúť režim na to na čo máš chuť.
Nízka hmotnosť, dobrá ovládateľnosť, skvelá ergonómia - tak ako to je v sérii táto motorka to v teréne proste vie. Aj dojem z nej je ako na endure, nemáš pred sebou vysoký štít a prístrojovku ako na cestovnom endure a to dáva tej jazde v teréne taký lepší pocit. Trochu nevýhodou je šírka stroja v oblasti kolien a pod nimi. Vpravo je tam vedený výfuk, čo vyzerá super štýlovo ale rozširuje ju. Pomerne široko sú potom aj stúpačky a tak máš problém zovrieť kolenami nádrž. Toto je taká menšia drobnosť inak dokonale vyladeného celku.
No vo svete Scramblerov tá konkurencia nie je až taká veľká. Triumph teraz spravil veľký krok v tom zmysle že postavil fakt enduro zameranú motorku, kým konkurencia má také dizajnové odvodeniny svojich cestných café modelov. Ako prvé spomeniem Ducati Scrambler 1100, ktorá zaostáva mierne výkonom, ale výrazne zdvihom podvozka a má vyslovene cestné kolesá 17 palcové a dokonca 180-tku vzadu. Môže sa však pochváliť nižšou hmotnosťou. Ducati ale ponúka aj 800-kubíkový Desert Sled, ktorý má výkon nižší, ale zdvihy 200mm, predu aspoň 19-tku a je ľahší. BMW ponúka R nineT Scrambler alebo Urban G/S. Ich boxer motor je silnejší a má kardan, zdvihy sú však len 125/140 mm, 19-palcové koleso a vyššia hmotnosť limitujú vlastnosti v teréne. Ako takú chuťovku spomeniem novinku Indian FTR 1200 S čo viac ako Scramblej je motorka typu FlatTrack. Indian je výkonný ale podobne ako Ducati a BMW má nižšie zdvihy a menšie kolesá. No a nakoniec je tu Yamaha SCR950 čo je taký scrambler do mesta, výkonovo je najslabší a zároveň najťažší ale zaujme najviac asi cenou.
Celkovo ma Scrambler fakt chytil za srdce. Otázkou by bolo nakoľko by som bol ochotný tak peknú motorku "kántriť" aj v náročnejšom teréne. Na ceste mi nechýbalo absolútne nič. Je to motorka s ktorou môžem jazdiť s kamošmi a je jedno či majú naháče, jogurty či najnovšie cestovné endurá, budem s nimi vždy v pohode držať krok. Zvládol by som na nej asi aj nejakú turistiku aj keď by bolo potrebné najprv doriešiť batožinu. Ale hlavne je to motorka ktorá ma v sebe fajnový potenciál zábavy korunovaný tým vydareným vzhľadom.
podvozok a 21/17 palcové kolesá, offroad zameranie, skvelá prístrojovka, nízka hmotnosť, skvelý motor a brzdy, elektro výbava, mohutné kryty rúčok a spodku motora | širšia stavba v oblasti kolien, cena |
Servisný interval | 16 000 km |
Spotreba | 4,9 l/100km |
Objem nádrže | 16 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | 244 km |
Cena motorky | 14 550,- EUR |
Zadný nosič | 281,34 EUR |
Tankvak | 190,58 EUR |
LED hmlovky | 372,10 EUR |
Plexi (nízke, vyššie alebo tmavé) | 110,93 EUR |
Vysoký hliníkový blatník | 200,68 EUR |
Padacie rámy | 251,09 EUR |
Ladený výfuk Arrow | 1047,73 EUR |
Alarm | 392,27 EUR |
Kontrola tlaku pneu | 291,43 EUR |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto, video a strih: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
Motocykel na test poskytla spoločnosť Triumph Banská Bystrica. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbách AGV od firmy Motostore.
Foto: | ||||
Pridaj obrázok |
||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Triumph | Triumph | Ducati | Ducati |
Model: | Scrambler 1200 XC | Scrambler 1200 XE | Scrambler 1100 | Scrambler Desert Sled |
Rok: | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2019 | NOVINKA 2019 | NOVINKA 2019 | |
Kategória: | Klasika | Klasika | Klasika | Naháč |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) |
Objem: | 1200 ccm | 1200 ccm | 1079 ccm | 803 ccm |
Max. výkon: | 90.0 k (66.2 kW) / 7400 ot. | 90.0 k (66.2 kW) / 7400 ot. | 85.7 k (63.0 kW) / 7500 ot. | 73.4 k (54.0 kW) / 8250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 110 Nm / 3950 ot. | 110 Nm / 3950 ot. | 88 Nm / 4750 ot. | 67 Nm / 5750 ot. |
Kompresný pomer: | 11:1 | 11:1 | 11:1 | 11:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 97,6 x 80mm | 97,6 x 80mm | 98 x 71 mm | 88 x 66 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | OHC (4V) | OHC (4V) | Desmodromický rozvod (2V) | Desmodromický rozvod (2V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 200 mm | 250 mm | 150 mm | 200 mm |
Zdvih vzadu: | 200 mm | 250 mm | 150 mm | 200 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová Brembo M50 | dvojkotúčová Brembo M50 | dvojkotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 330 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 | 90/90-21 | 120/70-ZR17 | 120/70 R19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 255 mm | 255 mm | 245 mm | 245 mm |
Pneu vzadu: | 150/70 R17 | 150/70 R17 | 180/55-ZR17 | 170/60 R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 205 kg | 207 kg | 189 kg | 193 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 206 kg | 209 kg | ||
Výška sedla: | 840 mm | 870 mm | 810 mm | 805 mm |
Rázvor: | 1530 mm | 1570 mm | 1514 mm | 1505 mm |
Dĺžka: | 2325 mm | 2325 mm | 2190 mm | 2200 mm |
Šírka: | 840 mm | 905 mm | 895 mm | 940 mm |
Výška: | 1200 mm | 1250 mm | 1330 mm | 1213 mm |
Objem nádrže: | 16 l | 16 l | 15 l | 13.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km | 4.9 l/100km | 5.1 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 244 km | cca 244 km | cca 198 km | |
Servisný interval: | 16000 km | 16000 km | 12000 km | |
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii | |||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Iná výbava: | USD Showa 45mm, Öhlins vzadu | USD Showa 47mm, Öhlins vzadu | vypletané kolesá | |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | bezdušové kolesá Cena 4/2019: 13 550 eur | bezdušové kolesá Cena 4/2019: 14 550 eur | Cena 4/2019: 12 690 eur |
Foto: | ||||
Pridaj obrázok |
||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Triumph | BMW | Indian | Yamaha |
Model: | Scrambler 1200 XE | R nineT Urban G/S | FTR 1200 S | SCR950 |
Rok: | 2019 | 2019 | 2019 | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2019 | NOVINKA 2019 | ||
Kategória: | Klasika | Naháč | Chopper/Cruiser | Klasika |
Motor: | ||||
Typ motora: | radový dvojvalec (4T) | dvojvalcový boxer (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) |
Objem: | 1200 ccm | 1170 ccm | 1203 ccm | 942 ccm |
Max. výkon: | 90.0 k (66.2 kW) / 7400 ot. | 110.2 k (81.0 kW) / 7750 ot. | 122.4 k (90.0 kW) / 8250 ot. | 54.4 k (40.0 kW) / 5500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 110 Nm / 3950 ot. | 116 Nm / 6000 ot. | 115 Nm / 6000 ot. | 79.5 Nm / 3000 ot. |
Kompresný pomer: | 11:1 | 12.0:1 | 12.5:1 | 9.0 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 97,6 x 80mm | 101.0 x 73.0 mm | 102 mm x 73.6 mm | 85.0 x 83.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | OHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | SOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | vzduchom a olejom | kvapalinou | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | kardan | reťaz | remeň |
Zdvih vpredu: | 250 mm | 125 mm | 150 mm | 135 mm |
Zdvih vzadu: | 250 mm | 140 mm | 150 mm | 110 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová Brembo M50 | dvojkotúčová | dvojkotúčová | jedno kotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 320 mm | 298 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 | 120/70 ZR 19 | 120/70R19 60V | 100/90-19M/C 57H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 255 mm | 265 mm | 265 mm | 298 mm |
Pneu vzadu: | 150/70 R17 | 170/60 ZR 17 | 150/80R18 70V | 140/80R17M/C 69H |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 207 kg | 222 kg | ||
Hmotnosť s náplňami: | 221 kg | 252 kg | ||
Výška sedla: | 870 mm | 850 mm | 805 mm | 830 mm |
Rázvor: | 1570 mm | 1527 mm | 1524 mm | 1575 mm |
Dĺžka: | 2325 mm | 2175 mm | 2287 mm | 2255 mm |
Šírka: | 905 mm | 870 mm | 880 mm | 895 mm |
Výška: | 1250 mm | 1207 mm | 1170 mm | |
Svetlá výška: | 183 mm | 145 mm | ||
Objem nádrže: | 16 l | 17 l | 13 l | 13.2 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 3.6 s | |||
Spotreba paliva: | 4.9 l/100km | 5.1 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 244 km | cca 250 km | ||
Servisný interval: | 16000 km | |||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | |||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii | |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Palubný počítač: | áno, v sérii | |||
Tempomat: | áno, v sérii | |||
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED smerovky: | áno, v sérii | |||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | |||
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | |||
Vyhrievané rukoväte: | áno, v sérii | |||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Iná výbava: | USD Showa 47mm, Öhlins vzadu | plne nastaviteľný podvozok | ||
Poznámka: | ||||
Poznámka: | bezdušové kolesá Cena 4/2019: 14 550 eur | Cena 7/2017: 12 950 eur | Cena 4/2019: 8 990 eur |
Pridané: 24.04.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 260788 | Včera: 128809