Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 26.09.2005 Autor: zahri
Čitatelia: 23465 [Vaše stroje - Moja motorka]
Prešiel týžden od predaja mojej teraz už bývalej TZRky, a tak som sa rozhodol napísať moje drobné postrehy týkajúce sa tejto krásky...
23. 10. 2004, Nové Zámky. Prišiel konečne ten deň, na ktorý som pomerne dlho čakal a tešil som sa ako kedysi, keď som dostal lízatko. Bol to deň, keď som si konečne kúpil moju prvú motorku. Časť financií mi síce poskytli rodičia z poistky, ktorú som mal odmalička, no majoritnú čiastku som si poctivo odpracoval, a tak sa dostal k splneniu veľkého sna kúpiť si "veľkú" motorku.
Vysokootáčkový dvojtaktný motor s objemom 124 kubíkov ak sa dobre pamätám, ktorý nemal problém točiť do 11,5 tis. otáčok, 6-stupňová prevodovka. Táto kombinácia motora a prevodovky dokázala spraviť z tejto maličkej motorky malé športové žihadielko. Zrýchlenie bolo svižné. Nemám ho odmerané, ale maximálka sa vyšplhala na cca 160 km/h, čo nie je zlé. Toto tempo som však neskúšal často, pretože som šetril motor. Podľa môjho názoru je také akurátne tempo od 110 km/h do 130 km/h. Vpredu upside-down vidlica pomohla k tomu, aby celá motorka šla tam, kam ju nasmerujete a dokonca ani menšie nerovnosti na ceste či "lepená" cesta tento maličký šport nerozhádzali. Ďalším plusom tejto motorky bol športový posed, vďaka ktorému je hračkou predierať sa zákrutami a na kľukatých cestičkách dokáže konkurovať aj veľkým strojom. Pri tomto všetkom je však treba ešte poznamenať jednu dôležitú vec a tou sú brzdy - vpredu štvorpiestikový strmeň a jeden kotúč, vzadu dvojpiestikový strmeň, oba Brembo. Tie mi zachránili krk aj v niekoľkých krízových situáciach.
A zápory? Budem opisovať konkrétne skúsenosti, ktoré som zažil, a tak nemusia byť identické s ostatnými motorkami tohto typu. Pri štartovaní po nejakej prestávke, napr. 2 - 3 dni, bol už problém so štartom a najrozumnejším riešením bolo motorku roztlačiť. Potom, keď trošku povrčala, už išla v pohode. Tento problém som nevyriešil ani výmenou sviečky. Druhou nevýhodou tejto motorky bolo, že jazdiť so spolujazdcom bolo utrpenie. Pri vyššej hmotnosti bolo odpruženie úplne mäkké, aj keď motor v podstate stíhal, podvozok to už tak nedržal. A to isté brzdy. Pri jazde vo dvojici nezaberali tak ako by to bolo potrebné.
Spotreba benzínu sa dala rôzne upraviť tempom jazdy. Od cca 2,5 l/100 km pri minimálnom vytáčaní (do 5000 ot.) do cca 4,5 l/100km. Motorový olej - plná syntetika - tam bola spotreba veľmi vysoká, no tá je vraj rovnaká pri všetkých dvojtaktných 125-kách. Tam to bolo na liter oleja od 700 - 1000 km, čo je dosť odpudzujúci údaj pri cene oleja 440 Sk za liter.
A keď to vezmem komplexne - dizajnovo na môj vkus veľmi vydarená motorka, ktorej dizajn je, zdá sa, dosť nadčasový, ak si vezmeme do úvahy, že rovnaký tvar sa vyrábal čo ja viem tak minimálne od r. v. 1994 do 2000. Stavbou mohutná motorka, čiže mladí chlapci sa na tom cítia neuveriteľne dobre. Skvelý a výkonný motor. Možnosť jazdiť od 16 rokov vďaka Európskej únii a výrobe motoriek s papierovým výkonom do 15 k. Perfektne zladené brzdy, podvozok a motor. Toto všetko pomôže vychovať budúcich veľkých bikerov a je to skvelý stupienok pred jazdením na skutočne veľkých strojoch.
Pridané: 26.09.2005 Autor: zahri Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 166716 | Včera: 189396