Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vyskúšali sme revolučnú Kawasaki KX450 2019 1/2

 Zdieľať

Pridané: 21.08.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 13918 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Vo svete motokrosu sa inovuje a pre rok 2019 to Kawasaki nakopla naozaj významne. Priaznivci motokrosu sa dočkali elektrického štartéra, hydraulickej spojky či návratu ku klasickej vidlici. Ale to zďaleka nie je všetko.

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia

Kawasaki KX450 2019
Kawasaki KX450 2019

Modelový rok KX 450 2019 je prekopaný doslova od podlahy. Pri motokrosových motorkách sa isté zmeny robia aj každý rok, ale nie vždy sú tak významné ako teraz. Pozrime sa stručne na všetky novinky KX450:

Video: Kawasaki KX 450 2019 - MX revolúcia v japonsku - motoride.sk

Nový motor a výfuk - Kawasaki KX450 2019
Nový motor a výfuk - Kawasaki KX450 2019

Elektrický štartér - Kawasaki KX450 2019
Hydraulická spojka - Kawasaki KX450 2019Kawasaki KX450 2019
Kawasaki KX450 2019
Kawasaki KX450 2019

A taký detail - možno si si všimol, že z názvu zmizlo písmeno F - nie, nie je to preklep. Od 2019 sa už bavíme o KX450. V minulosti F označovalo štvortakty (four stroke), no dnes už nie je nutné. Aby sme ešte dostali to "revolučný nadpis" do reálu, tak treba povedať, že iní (európski) výrobcovia mali také vecičky ako hydrauliku či štartér už skôr. Len Japonci tomuto tlaku odolávali - až dodnes.

Elektrický štartér a hydraulická spojka - Kawasaki KX450 2019
Elektrický štartér a hydraulická spojka - Kawasaki KX450 2019

Poďme na trať

Žiaľ, tu hneď musím napísať, že moje jazdenie na novinke nebolo veľmi dlhé. Stihol som len pár zoznamovacích kôl ako s motorkou tak aj s traťou v Spišskom Hrhove. Po mojej jazde mal ďalší test jazdec pád a zlomil tú jedinú vec, ktorú chlapci z TatraMoto nemali (pretože ešte sa ako náhradný diel do úplne novej motorky nedal objednať), a to spojkovú páčku. A tak nemám ani video z jazdy a tiež iba niekoľko jazdných fotiek. Napriek tomu sa s vami podelím aspoň o prvé moje dojmy a aj niektoré sprostredkované od ďalších test jazdcov.

Kawasaki KX450 2019
Kawasaki KX450 2019
Kawasaki KX450 2019
Kawasaki KX450 2019

V prvom rade sme prelaďovali podvozok. Trať bola poriadne rozbitá a dávala zabrať nielen motorke, ale aj jazdcovi. Po prvých jazdách teda nasledovalo preklikanie do mäkšia, čo bol výrazný posun vpred. Tu predsa len sa osvedčila klasická vidlica s vinutými pružinami. Jazdec sedlajúci model 2017 so vzduchovou vidlicou si nemohol tú novú vidlicu vynachváliť. Je mu môžem len veriť, pretože som nemal možnosť priamo na trati porovnať.

Kawasaki KX450 2019
Kawasaki KX450 2019

Samozrejme, elektrický štartér, to je parádne pohodlíčko - aj keď mi nikdy nevadilo motorku nakopávať. Táto vec sa mi zdala už roky "nutnosťou" na endure, kde motor často skape v komplikovanom teréne a štartér vie ušetriť množstvo síl. Na motokrose pád často znamená ihneď stratu niekoľko priečok a potom nakopávať... To je už na Kawe minulosťou.

Kawasaki KX450 2019
Kawasaki KX450 2019

Spojka sa ovláda skvele a parádne ľahúčko. Jeden prst to zvládne určite celý pretek a to je rozhodne výhoda. Tieto vecičky si žiada aj ten fakt, že tieto motorky kupuje aj množstvo amatérov, nielen profíci. Práve amatérski jazdci tieto veci ocenia.

Kawasaki KX450 2019
Kawasaki KX450 2019

Celkové ovládanie KX-y bolo skvelé. Neskôr po jazde, keď som si pozrel aj technické údaje, sa mi nechcelo ani veriť že má takmer 110 kg. Naozaj to nebolo nejako cítiť. Štartér, baterka a vidlica niečo pridali, ale zároveň na iných komponentoch dokázala Kawa aj ušetriť, a tak rozdiel oproti predchodcovi je minimálny.

Kawasaki KX450 2019
Kawasaki KX450 2019

Motoricky nemám čo vyčítať. 2019-tka by mala mať lepší priebeh aj na spodku. Okrem toho je ale neuveriteľne hladná po otáčkach a po pridaní letí vpred. Pre jazdca, ktorý na to nie je zvyknutý, sa po pridaní snaží utrhnúť ruky, čo vie byť poriadne unavujúce. Jednoducho veľký MX už vyžaduje pilota a poriadny tréning.

Kawasaki KX450 2019
Kawasaki KX450 2019

Pokračovanie článku na ďalšej strane: Záver, Plusy, mínusy, Video, Čo by ťa mohlo zaujímať, Servisný plán a technické parametre.

>

Pridané: 21.08.2018 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (12)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 126031 | Včera: 170046