Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kawasaki ZZR1100C 1991

 Zdieľať

Pridané: 08.01.2017 Autor: yaMan
Čitatelia: 7681 [Vaše stroje - Moja motorka]

Na začiatku sezóny 2016 som predal moju predchádzajúcu moto (Honda CB500 1995) a vyzeralo to tak že zvyšok roka z vozenia nič nebude, stále som však pozeral inzeráty. O ZZR som nevedel nič, podľa fotiek má však zaujala. Bola lacná, veľká a vyzerala zachovalo.

Zoznámenie:

ZZR je moja 3-tia motorka, začínal som na Suzuki Marauder 250, po prvej sezóne som ju vymenil za spomínanú Hondu. Na oboch som chodil do prace (keď sa dalo) a na väčšie ci menšie výlety, väčšinou vo dvojici. Keď si spomínam ako sme dvaja na 250-tke 3 týzdne cestovali po Španielsku, tak sa sám sebe trochu čudujem. Ale pochopte, vtedy to dávalo zmysel. Upgradovali sme z cestovania stopom ... to bol úplne novy svet :-D

Kawasaki ZZR1100C  - 1991
Kawasaki ZZR1100C - 1991

Prečo práve táto motorka?

Plán na ďalšiu moto bol vybrať niečo športovo turistické. Obzeral som Hondu CB1000F a od vždy sa mi páčili BMW, ale na tie bolo treba šetriť. U Kawy rozhodlo, ze bola na dosah hneď a keď som ju bol obzrieť bola vyleštená ako zo showroomu. (Ukázalo sa ze predávajúci robí v autoservise a majú tam nejaké feši leštidlá a mašinky ktoré to vedia spraviť). Keď som sa previezol tak sa rozmýšľanie zmenilo z prečo by som si kupoval 25 ročnú motorku na prečo by som mal cele leto chodiť do roboty autom.

Kawasaki ZZR1100C  - 1991
Kawasaki ZZR1100C - 1991

Skúsenosti:

Od prvej jazdy som mal riadny rešpekt. Predsa len, minulu sezónu som odjazdil na 50 koňovej Honde, potom pol roka nič a šup na 140 koňovú kawu. Spojku som púšťal tak pomaly ze mi trvalo asi týždeň kým som pochopil ze dvojka prešmykuje a v podstate je nepoužiteľná. Ale postupne som sa osmeľoval, chodil som na nej každý deň keď sa dalo a po mesiaci som si spravil aj víkendový výlet na Grossglocker. Skúsenosti by som zhrnul do týchto jazdných modov:

Zápcha / mesto: Moto je dosť veľká a pomedzi auta sa trochu ťažko prepletá, špeciálne bez dvojky, ale ak nejdem úplne krokom tak trojka to zvláda. Výhodou je vysoký krútiak ale do mesta sa veľmi nehodí. Moja denná trasa vedie z okolia BA (okresky) na obchvat a hneď parkujem, trvá to asi 30 min aj keď sa auta šuchtajú a je to super :-)

Diaľnica: Tu je to paráda. Kapotáž je skvelá vec a aj keď idem rýchlo, tak ma nejde odfúknuť, ak sa poskladám na nádrž tak je úplne bezvetrie. Stabilita sa z naháčom čo som mal predtým nedá porovnať. Prevodovka slúži len na reguláciu hlasitosti, lebo od trojky môžem ísť legálnou maximálkou a aj viac, záleží od nálady či chcem byť hlučný a rýchlo rýchly alebo len rýchly.

Zákruty: Opäť platí že oproti predchádzajúcej moto je to taky veľký upgrade že sa to skoro ani nedá porovnať. Širšie gumy, 2 veľké kotúče vpredu a výkonu viac ako by som vedel použiť. Pokiaľ zákruta nie je úplný vracák tak 3-ka ma z nej vytiahne v pohode a v podstate vôbec nemusím radiť.

Cestovanie: Chvíľu som mal na motorke podomácky pozváraný nosič a kufor a chvíľu to bolo ok. Potom stade odpadol šróbik, stojan sa vzpriečil a zlomil mi kus plastu pod sedačkou. Rovno som ho zhodil a jazdím bez kufra, takže sa nie je kam zbaliť (a aj dochádzanie s ruksakom nie je žiadna výhra). Dal by sa namontovať wingrack. To by problém vyriešilo. Posed je trochu agresívnejší a prestávka každú hoďku hoďku a pol nezaškodí. Vo dvojici sme prešli len par km, takže to veľmi neviem posúdiť. S prestávkami sa však dajú najazdiť stovky km par dni za sebou a stále je to zábava.

Kawasaki ZZR1100C  - 1991
Kawasaki ZZR1100C - 1991

Poruchy:

Nedá sa vyhnúť faktu že motorka prežila uz štvrťstoročie a má svoje muchy. Pri istých otáčkach a teplote (niekedy na semafore) sa rozblikajú kontrolky nádrže (fun fact: na prístrojovke sú 2 kontrolky ktoré robia presne to iste :-)) 2 či 3 krát sa mi stalo že mi vypadla elektrina úplne, stačilo sa však dotknúť spínacej skrinky a pokračovať v jazde. Asi tam je zlý kontakt.
Za sezónu som mal 1 vážnu poruchu. Odišla spojka takže moto musela ísť na prives a do servisu, oprava trvala asi 3 týždne, pretože som si diely objednavál použité z netu. Pri výmene bolo treba meniť aj olej.

Stále pred sebou tlačím opravu prevodovky. Ešte celkom nie som rozhodnutý, ci sa to oplatí robiť a už mám vybudovaný reflex radiť z 1-tky o dva stupne.
S innými vecami som zatiaľ nemal problém. Dúfam ze bude na tom rovnako aj na jar.

Koľko to celé stálo:

Moto som kupoval v lete 2016 za 1550 eur. Okrem nákladov na kufor, prepis a poistku stala oprava spojky 400 eur. Ak nerátam benzín tak ma cela sezóna stala 2 060,09 eur. Pre úplnosť doplním že som za sezónu najazdil 5340km

Záver

Otázka je, či to stálo za to. Ťažko sa dá vyčísliť možnosť voziť sa a nesedieť v kuse v aute. Dúfam že okrem tejto sezóny ma ešte jednu možno dve povozí a ak sa mi ju podari ešte za pár eur predať, nemuselo by to dopadnúť úplne zle. Každopádne to bol pre mňa úplne nový zážitok z jazdenia. Vysoký výkon, veľká kapotáž a celkovo veľká Kawa ma chytili za srdce. V zákrutách je to paráda a diaľničné presuny nie sú už nutné zlo. Keď bolo na jeseň chladno, vozil som sa len cez vikend (na hoďku keď trochu zasvietilo slnko), ale aj v tej kose ma to bavilo. Za mňa teda asi toľko že aj keď je moto stará ale nie je to úplná škrupina, tak vie spraviť radosť. A ak Vám ešte aj sadne, tak je to jednoznačne dobrý nápad :-)

Plusy, mínusy

silný motor, kapotáž, stabilita v zákrutách a pri vyšších rýchlostiach, veľkosť rozbitá prevodovka (to je len môj prípad, asi nie všeobecne), trochu športovejší posed

Pridané: 08.01.2017 Autor: yaMan Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Kawasaki ZZ-R 1100 1991:

Foto:
Kawasaki ZZ-R 1100 1991
Všeobecné informácie:
Výrobca:Kawasaki
Model:ZZ-R 1100
Rok:1991
Kategória:Športovo cestovná
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:1052 ccm
Max. výkon:149.1 k (109.7 kW) / 10000 ot.
Kompresný pomer:11.0:1
Vŕtanie x Zdvih:76.0 x 58.0 mm
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Pneu vpredu:120/70-17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:170/60-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:264 kg
Objem nádrže:20 l

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (11)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 184977 | Včera: 236962