Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 19.12.2016 Autor: Jan Holler - hollco
Čitatelia: 12999 [Vaše stroje - Moja motorka]
Návrat na dve kolesá po 30 rokoch som starostlivo zvažoval dlhý čas. Ku Enfieldu som sa dostal tak, že som hľadal niečo nenáročné nevýkonné a tak trochu exotické na pohodovú jazdu a tento jednovalec mi učaril na prvý pohľad.
Jedná sa o model BULLET 500 F, ročník 2007, posledná karburátorová verzia. S postavením na značky nebol problém pretože v technickom preukaze bolo napísané vyrobené pre EU. V prípade dovozu z Indie by to asi problém bol. Kúpil som ju v dosť zanedbanom stave, no napriek vysokej spotrebe oleja ma spoľahlivo vozila celú sezónu, cca 7000 km.
Z papierovou maximálnou rýchlosťou 110 km/h som si krajinu vychutnával naozaj detailne do posledného konárika na strome či kamienka pri ceste.
Po sezóne som sa pustil do údržby ktorú potrebovala ako soľ. Z ohľadom na konštrukčnú jednoduchosť stroja som sa do toho pustil úplne sám s tým že ako si to urobím tak to budem mať. Náhradné diely nie sú žiadny problém, dostať na ňu úplne všetko a lacno. Problém je len ten že všetko je v Indii. Takže Ebay sa stal mojím najlepším pomocníkom. Youtube je tiež plný inštruktážnych videí k údržbe.
Keďže všetko čo som potreboval došlo v priebehu niekoľkých týždňov, všetko je poskladané. Potreboval som len gola sadu, sadu vidlicových kľúčov, kombinačky a jednu stolársku zvierku na demontáž ventilov. :-) Motorka vrčí a je prichystaná na sezónu.
Enfield je podľa mňa motorka s dušou a prináša majiteľovi neskutočný pokoj a pohodu. Vhodná je pre naozajstných salámistov ktorý sa nikam neponáhľajú a potrebujú vypnúť od každodenného pracovného zhonu.
Pridané: 19.12.2016 Autor: Jan Holler - hollco Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Royal Enfield |
Model: | Bullet 500 |
Rok: | 2010 |
Kategória: | Klasika |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 499 ccm |
Max. výkon: | 22.32 k (16.41 kW) / 5500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 35 Nm / 3000 ot. |
Kompresný pomer: | 5.5 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 84.0 x 90.0 mm |
Palivový system: | karburátor(y) |
Rozvod: | OHV |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | bubnová |
Priemer bŕzd vpredu: | 178 mm |
Brzdy vzadu: | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 152 mm |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 168 kg |
Výška sedla: | 760 mm |
Dĺžka: | 2110 mm |
Šírka: | 700 mm |
Výška: | 1080 mm |
Svetlá výška: | 140 mm |
Objem nádrže: | 14.5 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 120 km/h |
Doplnková výbava: | |
Iná výbava: | el. štartér |
Poznámka: | |
Spotreba 3,5 l/100 km |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 317666 | Včera: 244945