Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ako som prihlásil motorku

 Zdieľať

Pridané: 22.06.2005 Autor: stega
Čitatelia: 11793 [Novinky]

Ako som prihlásil motorku - tento článok je pokračovaním ako som prišiel k motorke.

Ako som prihlasoval motorku, (tento článok je pokračovaním článku ako som prišiel k motorke - Ako som prišiel k motorke...

Tento článok som napísal pre tých ktorí sa rozhodli doviezť motorku zo zahraničia. Takto sa všetko začalo. Na jeseň roku 2004 som si kúpil Hondu CBR 600, dovezenú z Talianska. Keďže som hneď na to odišiel pracovať do Rakúska ostala čakať v garáži, vrátil som sa začiatkom apríla 2005 a začal som s prihlasovaním.

Nabehol som na Obvodný úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie, s dokumentmi: Talianský technický preukaz, kúpna zmluva, 2x odhlasovací lístok.

Keďže od marca 2005 je potrebné k prihláseniu COC - certifikát konformity, povedali mi na úrade, že najjednoduchšie bude prihlásenie keď si zoženiem k mojim dokumentom ešte COC. COC sa vybavuje v štáte kde bola motorka daná do obehu, takže v Taliansku, vybavovanie COC mi dalo zabrať, nespočetné telefonáty a neznalosť a neochota niektorých ľudí ma priviedli k záveru, (prečo som nekúpil prihlásenú moto?)

Nakoniec mi pomohol človek ktorý mi moto sprostredkoval (nie predal), veľmi mu za to ďakujem. Nakoniec som po mesiaci čakania a prizerania sa na druhých motorkárov (závidel som aj tým na babetách) dočkal. V telefóne sa ozvalo: Prišlo COC z Talianska. Bol som šťastný ako blcha. Neváhal som, nespoliehal sa na poštu, išiel som na istotu... natankoval za 2 tisícky a vyrazil na druhý koniec našťastie nášho malého Slovenska. Tam moja radosť skončila, pán mi oznámil, že je to COC ale Honda do 2002 vydávala nie COC na formáte A4 ale menšie na A6, kde je len asi 12 údajov. A na úrade potrebujú najmenej 15, takže musím v Honde požiadať o ZTO (základný technický opis) asi 3-5000sk. Takže to dlhé čakanie bolo na prd. Zaplatil som 55 euro za COC a vydal sa domov.

O dva dni na to som odišiel na dva týždne na dovolenku do Egypta. Pred odchodom som dal kámošovi všetky papiere aby ich dal preložiť a súdne overiť. Bolo ich 5 ale jeden odhlasovací lístok mal viac ako 800 znakov tak sa platilo ako za dva. Takže 6x1141 Sk. (VAaaav. Mal som sa učiť za prekladateľa, pomyslel som si v tom momente.) Po príchode z Egypta (nikdy viac) som sa rozhodol isť na úrad s tým mojim COC.

Že čo oni na to (nemal som znova chuť volať do Hondy a čakať ďalší mesiac). Pozerali do papierov, hľadali nakoniec našli, áno môže byť, to sú prvé COC od Hondy.... vyšlo z jeho úst.... skoro som odpadol od šťastia.... nič viac netreba??? Zašomral som...

Ako dlho to bude trvať? Príďte si po prerušenie konania za tri dni, potom pôjdete na STK. Prišiel som domov 3. júna a 14. odchádzam... myslím si v duchu to nestíham... tak vyťahujem urýchľovací poplatok 1000 Sk, ....NO DOBRE POČKAJTE... Za 15 minút som mal papier v ruke. Zaplatil som 2000 Sk za žiadosť a 1000 Sk za pridelenie čísla aby som mohol ísť na moto na STK.

To bolo v piatok okamžite som vyštartoval objednať sa na STK... keďže sa treba objednať týždeň dopredu... mal som pripravený urýchľovací poplatok 500Sk, mohol by som hneď v pondelok?

SAMOZREJME MLADÝ PÁN... V pondelok som prišiel o 9:00 ako ma pracovníčka vďaka urychľováku objednala... čakal som do 11:00 kým si ma ešte po víkende rozospatý páni všimli, vo vrecku starostlivo prichystaných 500 Sk, našťastie... prvýkrát čo som bol na STK mi ich nebolo treba. Ani zásterku som vzadu nemal, ako mi kámoši hovorili že treba vystrihnúť z linolea... O 13:00 som už letel s protokolom na úrad, tam mi oznámili že v COC je málo údajov.... Zalial ma pot. Že nech prídem s motocyklom že tam niečo odpíšu zo štítkov, doniesol som aj používateľskú príručku, tak tam niečo popísali, na spotrebu sme neprišli tak ju tam nepísali, za 30 minút som mal TP vo vrecku (vďaka obyčajnej fialovej ). Potom som utekal do Alianzu uzavrieť poistku, keďže tam mám viac zmlúv dali mi 40 % zľavu, zaplatil som 2700 Sk na rok.

V Utorok sa na Slovensku nepracuje..... V stredu som sa vybral na políciu. Vstal som o 4:30 a odviezol moto na obhliadkové parkovisko, bol som prvý... zázrak... trošku som si postál vonku potom dnu a nakoniec po 5 hodinách som dostal číslo, dali mi veľké, že malé dávajú len na skútre... tak som utekal kúpiť veľký držiak na číslo, malý čo som si kúpil si môžem niekam strčiť. Potom som kúpil skrutky a s veľkou hrdosťou priskrutkoval EČ. Ešte som nahlásil číslo na poisťovňu. A ešte musím ísť na administratívnu STK + nalepenie nálepky.... Taže asi 2 hodinky čakať.

Papiere a poplatky v súhrne:

Môj záver je, keď sú všetky papiere v poriadku, ide všetko hladko (samozrejme treba použiť uchýchľovacie poplatky). Dnes je štvrtok 9.júna, po 7. mesiacoch čakania a behania som majiteľom legálnej motorky, nemusím sa skrývať a jazdiť potajme. Sedím pri počítači a píšem článok, vonku prší ako z krhly, víkend má tiež pršať v utorok odchádzam na 4 mesiace. Moto ostáva doma. Tak si počkám na peknú jeseň a možno po roku pojazdím.

Všetkým zdar stega

Pridané: 22.06.2005 Autor: stega Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (14)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 221176 | Včera: 220554