Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

S Hondou CRF1000L Africa Twin DCT 2016 v teréne 2/2

 Zdieľať

Pridané: 15.07.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 17053 [Testy a predstavenia - Test]

Africa Twin DCT v teréne alebo resumé:

O tom to celé je. Africa Twin je enduro. Tak ako kedysi, tak aj dnes. Našťastie, pretože iného som sa veľmi obával. Kým dnes všetky cestovné endurá prešli rovnakým vývojom a posúvali sa stále viac a viac na cestu (a to vrátane KTM 1190), tak Honda priniesla po rokoch motorku, ktorá je v prvom rade enduro, a rovnako tak cestovná. Vlastne aby som bol spravodlivý, tak je to minimálne 50 na 50.

Honda CRF1000L Africa Twin 2016 v teréne
Honda CRF1000L Africa Twin 2016 v teréne

Čo je ale podstatné, už po vysadnutí je jasné, že to je enduro. Všetko je tomu prispôsobené od podvozka, cez ergonómiu, posed a postoj, riadidlá, rejd, nízke ťažisko a správe reagujúci motor. Jazdec sa veľmi rýchlo s motorkou zohraje a potom je to lahoda.

Pre mňa osobne by dnes bola Afra jasnou voľbou. Má dostatok výkonu a v sérii slušné enduro schopnosti. Aby som bol spravodlivý, tak má aj nedostatky. Predná kapotáž je zbytočne pekomplikovaná z jedného dielu plastu s kopov malých "cvokov", ktoré zaskakujú do úchytov. Komplikovane sa to rozboberá i skladá. Po nejakom poškodení to bude problém opraviť a treba to demontovať aj pri servise. Taký ten dnešný "počítačový" dizajn, vyzerá to síce dobre, asi sa to i dobre vyrobí a poskladá v továrni, ale prax počas používania nič moc. Je to ale osud všetkých dnešných (nielen) motoriek...

Honda CRF1000L Africa Twin 2016 v teréne
Honda CRF1000L Africa Twin 2016 v teréne

Podvozok sa mne páči, ale mnohým sa zdá mäkký. Je to enduro kompromis, nedá sa na ceste čakať správanie naháča, resp. na cestu si treba asi pritvrdiť. V teréne je ale fajn. Možnosť nastavenia tam je. Možno pre niekoho bude nutná výmena pružín. To sú ale bežné veci. Ešte mi vadila tá trakčná trochu, ak by sa dala vypnúť natrvalo alebo nechať na najslabšom stupni, to by som ocenil. ABS bolo veľmi dobré.

nádherný motor, zvuk a prejav v spodných ot., pocit ľahkej motorky, veľký rejd, super manipulácia na mieste, super podvozok a brzdy, prepracované detaily, vlastné tlačidlo na ABS a trakčnú, prehľadná prístrojovka, možnosť voľby DCT nízke riadidlá pre jazdu v stupačkách, páčka smeroviek pod klaksónom – treba zvyk, páka centrálneho stojana „schovaná“ pod stupačkou spolujazdca, slabá pružina hlavného stojanu - v teréne niekedy klepe, vedenie hadíc prednej brzdy ponad blatník, komplikovaná plastová kapotáž (na rozoberanie i opravu)

Vymeníme? Marek SLobodník vs. Awia - Honda CRF1000L Africa Twin 2016 v teréne
Vymeníme? Marek SLobodník vs. Awia - Honda CRF1000L Africa Twin 2016 v teréne

Konkurencia

Konkurencia Afrike, ako verím, príde. BMW má osemstovku, tá by ale potrebovala viac "zendurovieť", na druhej strane má voliteľné elektronické vychytávky, ktoré do Afriky nedostaneš. KTM pravdepodobne chystá menší dvojvalec, a tak to dúfam že bude pre Afriku ten pravý konkurent - ak bude a kedy bude. Tiger a V-Strom sú tiež skôr cesťáky ako endurá, a ťažko povedať či sa tam čosi chystá...

Názor druhého redaktora:

datadive:

Na Afrike som mal príležitosť povoziť sa v rámci 7. Honda Festu. Čím viac písmen a čísel malo označenie cesty počas mojej 800 km dlhej potulky, tým sa motorka správala lepšie. Cestovné enduro, skôr na necesty ako na cesty, s 21" predným kolesom, mäkkým podvozkom, na Hondu prekvapivo svižným motorom a slušnou ochranou pred počasím.

Lepšie sa mi na asfalte jazdila Afrika s automatom, ktorý mi umožňoval plne sa sústrediť na neznámu a miestami chýbajúcu cestu. Manuál aj tak nemal práve najhladší chod. DCT verzia mala navyše ručnú brzdu, vyhrievané rukoväte, padáky, hmlovky a zázračné "G" tlačidlo. Ako som sondoval medzi ľuďmi, ktorí si Afriky skúšali, väčšina by si vybrala práve automat z dôvodu odpadnutia jednej "starosti". Skoro každému sa režim prevodovky "D" zdal až príliš "eco" a jazdilo sa väčšinou v režimoch "S2" a "S3" s občasnou asistenciou. Ručnú brzdu si pochvaľovali aj tí, ktorí ju zabudli zatiahnutú, aj tí, ktorí ju použili namiesto spojky, "parkovaniu" to dáva nový rozmer. Zhoda panovala v názore, že nová Afrika je silná karta na trhu cestovných endrúr a objednávky len potvrdzujú marketingom predpovedaný úspech.

Honda CRF1000L Africa Twin 2016
Honda CRF1000L Africa Twin 2016

motor, brzdy (ručná brzda), DCT, dizajn, Nízke riadidlá na jazdu v stupačkách, (tempomat, lepší patent na posúvanie plexi, informácia o dojazde)

Video

Video: Honda CRF1000L Africa Twin DCT v teréne

Video: Africa Twin - True Adventure

Video: Honda Africa Twin 2016 - Interaktívne video - Adventure Made By Honda

Pozadie / Wallpaper:

Honda CRF1000L Africa Twin 2016 v teréne
Honda CRF1000L Africa Twin 2016 v teréne
Honda CRF1000L Africa Twin 2016 v teréne
Honda CRF1000L Africa Twin 2016 v teréne
Honda CRF1000L Africa Twin 2016 v teréne
Honda CRF1000L Africa Twin 2016 v teréne
Honda CRF1000L Africa Twin 2016 v teréne
Honda CRF1000L Africa Twin 2016 v teréne

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Ceny vybraných doplnkov: katalóg na stiahnutie

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: danielo, Tomáš Hajduch - Awia, Cacao

Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Klim prilbách Touratech a AGV od firmy Motostore.

Foto:
 Honda CRF1000L Africa Twin 2016 BMW F 800 GS 2016 KTM 1050 Adventure 2016 Triumph Tiger 800 XC 2016 Suzuki V-Strom 650 XT 2016
Všeobecné informácie:
Výrobca:HondaBMWKTMTriumphSuzuki
Model:CRF1000L Africa TwinF 800 GS1050 AdventureTiger 800 XCV-Strom 650 XT
Rok:20162016201620162016
Novinka:NOVINKA 2016NOVINKA 2016
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)radový trojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:998 ccm798 ccm1050 ccm799 ccm645 ccm
Max. výkon:95.2 k (70.0 kW) / 7500 ot.85.7 k (63.0 kW) / 7500 ot.95.2 k (70.0 kW) / 6200 ot.95.2 k (70.0 kW) / 9300 ot.69.0 k (50.7 kW) / 8800 ot.
Max. krútiaci moment:98 Nm / 6000 ot.83 Nm / 5750 ot.107 Nm / 5750 ot.79 Nm / 7850 ot.59.66 Nm / 6400 ot.
Kompresný pomer:12:113.0:112.0:111.2:1
Vŕtanie x Zdvih:92 x 75.1 mm82 x 75.6 mm103 x 63 mm74 x 61.9 mm81.0 x 62.6 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:SOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:230 mm230 mm185 mm220 mm150 mm
Zdvih vzadu:220 mm215 mm190 mm215 mm159 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvoj kotúčová (ABS)dvojkotúčová radiálne strmenedvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm300 mm320 mm308 mm310 mm
Pneu vpredu:90/90-R2190/90-21 54 V110/80-R1990/90-21110/80-R19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm265 mm267 mm255 mm260 mm
Pneu vzadu:150/70-R18150/70-R17 69 V150/70 R17150/70-17150/70-R17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:208 kg191 kg212 kg190 kg
Hmotnosť s náplňami:228 kg214 kg235 kg218 kg215 kg
Výška sedla:870 mm880 mm850 mm840 mm835 mm
Rázvor:1575 mm1578 mm1560 mm1545 mm1560 mm
Dĺžka:2335 mm2320 mm2215 mm2290 mm
Šírka:875 mm945 mm865 mm835 mm
Výška:1475 mm1350 mm1390 mm1405 mm
Svetlá výška:250 mm220 mm175 mm
Objem nádrže:18.8 l16 l23 l19 l20 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:200 km/h
Spotreba paliva:5.6 l/100km4.5 l/100km5.5 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 251 kmcca 266 kmcca 313 km
Servisný interval:12000 km15 000km
Doplnková výbava:
ABS:v sérii modelu s ABSáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:v sérii modelu s ABSáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériinie
Trakčná kontrola:v sérii modelu s ABSza príplatokáno, v sériiáno, v sériinie
Palivové mapy:nieáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nienie
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sérii
El. Podvozok:nieza príplatoknienie
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Automatická prevodovka:za príplatok
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozoknastaviteľný podvozok WP
Poznámka:
Poznámka:Predbežné ceny:
CRF1000G bez ABS/ bez HSTC: 11 790,- EUR
CRF1000AG ABS/HSTC: 12 590,- EUR
CRF1000DG ABS/HSTC/DCT: 13 590,- EUR
Očakávaný príchod prvých kusov modelu pre zákazníkov je koniec novembra 2015.
Cena 03/2016 11 150,-EURCena 03/2016 12 690,-EURCena 02/2015 10 600,00 €Cena 03/2016 8 190,-EUR

<

Pridané: 15.07.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (10 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (34)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 139335 | Včera: 223018