Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 18.05.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 19929 [Testy a predstavenia - Test]
Všetko dobré s ale raz končí, a inak to nie je ani s pokrútenými horskými cestami v okolí Malagy. Po splnení si fotografických povinností v kopcoch sa dostávame k moru na pláž a potom postupne do mesta. Prichádza hustá premávka, kruháče, viacprúdové cesty a semafory. Integra sa razom mení svoju tvár a skútrový vzpriamený posed ukazuje svoje výhody. Prevodovku prepínam do režimu D, ktorý udržuje príjemne nízke otáčky pre kľudnejšiu jazdu v meste. Napriek tomu sa netreba obávať slabej dynamiky, pretože tento sklonený dvojvalec má nízke otáčky vyslovene rád a rozdáva kopu krútiaku. Práve vďaka motoru so sklopenými valcami má Integra nízku stavbu i ťažisko, čo jej dáva skvelú „skútrovskú“ ovládateľnosť pri manévrovaní v meste. Práve tu ukazuje kríženec svoju druhú tvár a človek neznalý veci by asi ani nezbadal, že nesedí na klasickom maxiskútri.
Všetko má ale svoje pre a proti. Celkový koncept Integry, jej veľké kolesá sú síce prínosom pokiaľ ide o jazdné vlastnosti a komfort, avšak uberajú jej v oblastí skútrových predností. Tou prvou je priestor pod sedlom. Kto by čakal „hektolitre“ priestoru ako ponúka početná konkurencia, bude sklamaný. Popravde má Integra priestor relatívne malý a to len pod predným sedlom, pretože vzadu je palivová nádrž. Aby som bol presný, priestor je menší ako na NC-čku, ktoré má veľký odkladací priestor v „akože“ nádrži. Malú odkladaciu skrinku nájdeš ale i v prednej kapotáži, do ktorej pohodlne odložíš mobil i peňaženku. Ďalšou nevýhodou Integry proti maxiskútrom je použitie reťaze a s tým spojená starostlivosť o ňu. To sa dnes ale dá riešiť nejakým mazacím systémom.
Integra je proste krížnec a tak to treba brať. Nie je to typický mestský skúter, na to je zbytočne veľká a ťažká. Ale ak niekto potrebuje dochádzať i väčšie vzdialenosti a zároveň chce mať v jednej motorke aj praktické mestské vozítko i motorku, s ktorou môže vyraziť i s polovičkou na dovolenku, tak už to celkom dáva zmysel.
Keď sme už pri tej turistike, tak Integra je postavená a pripravená i na túlanie sa po krajine. V prvom rade poteší a jej vychýrená nízka spotreba (turistika pod 4 l/100 km). Vďaka slušnému krútiaku sa Integra nezľakne ani jazdy vo dvojici a vôbec sa netreba obávať s ňou vyraziť ani k moru. Za ušetrené peniaze pri tankovaní si budete môcť večer dopriať napríklad večeru pri západe slnka na pláži.
Keďže s tým odkladacím priestorom pod sedlom to vôbec nie je veselé, treba dokúpiť horný kufor (45 l) a prípadne i bočné kufre (2 x 29 l) a Interga sa premení na solídneho cestovateľa. Diaľničné presuny zvláda hravo a povozíte sa príjemne i po okreskách. Pohodlie jazdca zabezpečuje vysoké a dobre fungujúce plexi. Pohodlie na sedle je podľa mňa tiež v poriadku a spomínaný zadný kufor s opierkou zvýši pohodlie pre spolujazdca.
Za konurentov si vyberám schválne maxiskútre a to tie športovejšie + luxusný Burgman. Integra ako jediná ponúka podvozok motorky, veľké 17-palcové kolesá a motorkovú zadnú kyvku, avšak na jej pohon slúži reťaz. Oproti konkurentom, ktorí majú 14 a 15-palcové kolesá, však zaostáva vo veľkosti odkladacieho priestoru.
Len nedávno som testoval dvojicu maxiskútrov od BMW C650. Veľmi solídne spracovaný maxáč ponúkajú Bavori v dvoch prevedeniach, športovom i turistickom. Výkonovo BMW mierne Intergu prevyšuje a platí to i hmotnosti, ale hlavne o cene.
Yamaha má v ponuke vyslovene športovo ladený T-max, ktorý je obľúbený pre svoje jazdné vlastnosti, ktoré mu zabezpečuje robustný rám a z konkurentov najnižšia hmotnosť. Veď právom je kráľom veľkých európskych miest, no rovnako si za neho treba priplatiť.
No a potom tu máme kráľa, maxiskúter luxusu Burgman, ktorý svojich pasažierov rozmaznáva a tiež umožňuje radiť aj ručne. Veľký, mohutný s veľkým odkladacím priestorom a i miernou nadváhou. Cenovo sa však i Burgoš pohybuje vyššie ako Integra.
Integra prešla vylepšeniami, ktoré z nej znovu robia zaujímavú voľbu. Kríženec stojí za zváženie, lebo má čosi navyše, ale treba prijať i isté kompromisy. Jej silnými stránkami je „motorková“ koncepcia a DCT prevodovka, slabinami menší „kufor“ a pohon reťazou. Stále sú to ale dve motorky v jednom, čo stojí za uváženie. Počas roka dennodenne dochádzať väčšiu vzdialenosť do mesta, prepliesť sa mestskou premávkou a ľahko zaparkovať. A zároveň cez víkendy vyraziť na výlety i vo dvojici či na turistiku k moru. A to všetko s príjemnou spotrebou... To je Integra, ktorá vrátane ABS môže byť tvoja za 8 650 eur.
motor, nízka spotreba, LED svetlá, solídny motocyklový podvozok a 17-tky kolesá, DCT prevodovka - možnosť ručného radenia, | menší odkladací priestor pod sedlom, reťaz |
Servisný interval | 12000 km |
Spotreba | 4,4 l/100km |
Objem nádrže | 14,1 l |
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh | 2000 ot. / 2700 ot. / 4000 ot. |
Cena motorky | 8 650,- EUR |
Nosič kufra topcase + kufor 45l | 440 EUR |
Nosič bočných kufrov + kufre 29l | 670 EUR |
Vyhrievané rukoväte | 270 EUR |
Páčka brzdy | 52,26 EUR |
Stupačka | 71,64 EUR |
Spätné zrkadlo | 76,94 EUR |
Smerovka | 56,42 EUR |
Svetlomet | 302,83 EUR |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Honda Europe (Zep Gori, Felix Romero, Ula Serra, Francesc Montero)
Motocykel na test poskytla spoločnosť Honda Motor Europe Ltd Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held a prilbách Suomy od firmy Styx.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Honda | Suzuki | Yamaha | BMW |
Model: | Integra 750 | AN 650 Burgman | TMAX 500 | C650 Sport |
Rok: | 2016 | 2016 | 2016 | 2016 |
Novinka: | NOVINKA 2016 | NOVINKA 2016 | ||
Kategória: | Skúter | Skúter | Skúter | Skúter |
Motor: | ||||
Typ motora: | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | dvojvalec (4T) | radový dvojvalec (4T) |
Objem: | 745 ccm | 638 ccm | 530 ccm | 647 ccm |
Max. výkon: | 54.8 k (40.3 kW) / 6250 ot. | 56.8 k (41.8 kW) / 7000 ot. | 46.5 k (34.2 kW) / 6850 ot. | 59.8 k (44.0 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 68 Nm / 4750 ot. | 62 Nm / 5000 ot. | 52.3 Nm / 5250 ot. | 66 Nm / 6000 ot. |
Kompresný pomer: | 10.7: 1 | 11,2 : 1 | 10:9 : 1 | 11.6:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 77 x 80mm | 75,5 x 71,3 | 68.0 x 73.0 mm | 79 x 66 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | automatická 6 stupňová dvojspojková | automatická | automatická | automatická |
Sekundárny pohon: | reťaz | variátor | reťaz | |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm | 115 mm | |
Zdvih vzadu: | 120 mm | 116 mm | 115 mm | |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 267 mm | 270 mm | |
Pneu vpredu: | 120/70-17 | 120/70R15 | 120/70-15 | 120/70 R15 |
Brzdy vzadu: | jedno kotúčová (CBS) | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 267 mm | 270 mm | |
Pneu vzadu: | 160/60-17 | 160/60R14 | 160/60-15 | 160/60 R15 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Hmotnosť s náplňami: | 237 kg | 277 kg | 219 kg | 249 kg |
Výška sedla: | 790 mm | 750 mm | 800 mm | 810 mm |
Rázvor: | 1525 mm | 1590 mm | 1580 mm | 1591 mm |
Dĺžka: | 2195 mm | 2270 mm | 2200 mm | 2155 mm |
Šírka: | 810 mm | 810 mm | 775 mm | 877 mm |
Výška: | 1440 mm | 1430 mm | 1475 mm | |
Svetlá výška: | 135 mm | 120 mm | 125 mm | |
Objem nádrže: | 14.1 l | 15 l | 15 l | 16 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 175 km/h | |||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 7.1 s | |||
Spotreba paliva: | 3.5 l/100km | 4.5 l/100km | ||
Dojazd po rezervu: | cca 302 km | cca 266 km | ||
Servisný interval: | 12000km | 10 000km | ||
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | nie | nie | ||
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | |||
Palivové mapy: | nie | |||
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Tempomat: | nie | |||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | |
El. Podvozok: | nie | |||
Iná výbava: | automatická prevodovka DCT | full LED svetlá, USD vidlica, radiálne strmene, bezkľúčový štart, 12V zásuvka | za príplatok: vyhrievané rukoväte a sedlo | |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Cena 04/2016 8650€ s DPH | Cena 11/2015 9290€ s DPH (verzia 650Z 9490€) | Cena 11/2015 9990€ s DPH | Cena 12/2015 11250€ s DPH |
Pridané: 18.05.2016 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 38459 | Včera: 230667