Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 16.11.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 9716 [Bleskovky - Novinky]
Len pred niekoľkými chvíľami Yamaha predstavila v Miláne čerstvé modely pre rok 2016. Klik a mrk o aké ide!
Predchádzajúci | Seriál článkov: Výstava EICMA Miláno 2015 | Nasledujúci
Na začiatku tlačovky Yamaha ukázala novinky, ktoré už odhalila skôr na výstave v Tokiu:
07.11.2015 - Tomáš Hajduch - Awia Čitatelia: 5843 [Novinky - Predstavujeme]
Návštevníci si budú môcť pozrieť 6 svetových premiér, ktoré zahŕňajú elektricky poháňaný bicykel, EV superšport a enduro, retro-moderný Resonator 125, trojkolky s naklápateľnými kolesami a dokonca aj auto inšpirované motocyklami.
A následne pompézne ukázala horúce novinky pre rok 2016:
MT-10 je nový a zároveň najväčší člen rodiny MT (skratka z Master of torque - majster krútiaku) a jeho príchod bol ak nie očakávaný, tak určite aspoň predvídateľný. Ide v podstate o "oholenú" YZF-R1 so všetkým, čo ku nej patrí: silný litrový štvorvalec s posunutým pálením a troma jazdnými módmi, krátky rázvor, tuhý rám, klasické yamahácke brzdové strmene a kopec ďalších komponentov vrátanie obutia, ibaže obalených do ostrého dizajnu typického pre rad MT. Novinkou, ktorou YZF-R1 celkom pochopiteľne nedisponuje, je tempomat. Na záver ceremoniálu na MT-10 na pódium prišiel sám maestro Jorge Lorenzo, a povedal, že pri jazde na MT-09 si želal mať v nej motor z YZF-R1, čo sa mu teraz splnilo.
Táto Emtéčka sa tiež dala očakávať, veď diera medzi MT-125 a MT-07 bola príliš veľká a nie vždy zalepiteľná športovou YZF-R3. Logickým krokom teda bolo aj túto R3 prezliecť do ostrého MT dizajnu a najmä ponechať parametre motora spadajúceho do podmienok vodičákov skupiny A2, teda do 35 kW. Nová MT-03 tak prináša tento dvojvalcový radový motor v oveľa civilnejšom a praktickejšom balení.
Yamaha už dosť dlho okato koketuje so známymi úpravcami motoriek, a to aj na európskom podujatí číslo jeden v tejto kategórii, zraze Wheels and waves. Ďalšie ovocie tohto randenia prišlo v podobe XSR900, čiže niečo ako MT-09 prezlečená do customovej podoby. Do parády si ju vzal samotný Roland Sands a skutočne pekne sa s ňou vyhral. K peknej estetike sa pridáva aj agilná dynamika, pretože motor je samozrejme rovnaký radový trojvalec, tiež s posunutým odpaľovaním. Nechýba kontrola trakcie, tri jazdné módy motora, predná vidla je upside-down. Hneď od prvého dňa predaja má byť k dispozícii veľmi široký výber štýlových doplnkov.
Popri WR450F vytiahla Yamaha vec nečakanú, a to WR450F Dakar, špeciál určený pre rely Dakar 2016. Nepriviezol ho tam nik iný než ostrieľaný Helder Rodriguez, ktorý ju polroka vyvíjal a budúcoročný Dakar na nej aj absolvuje.
Nuž a celkom na záver tlačovky nabitej novinkami sa na pódiu stretli tímoví kolegovia Jorge Lorenzo a Valentino Rossi. Jorge síce ako čerstvý majster sveta, ale ľudia oveľa vrúcnejšie odmenili potleskom Valentina. Predstavte si, pri záverečnom fotení boli od seba hádam meter a to bez steny!
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Yamaha | Yamaha | Yamaha |
Model: | MT-10 | XSR900 | MT-03 |
Rok: | 2016 | 2016 | 2016 |
Novinka: | NOVINKA 2016 | NOVINKA 2016 | NOVINKA 2016 |
Kategória: | Naháč | Klasika | Naháč |
Motor: | |||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový trojvalec | dvojvalec (4T) |
Objem: | 998 ccm | 847 ccm | 321 ccm |
Max. výkon: | 160.5 k (118.0 kW) / 11500 ot. | 115.1 k (84.6 kW) / 10000 ot. | 42.0 k (30.9 kW) / 10750 ot. |
Max. krútiaci moment: | 111 Nm / 9000 ot. | 87.5 Nm / 8500 ot. | 29.6 Nm / 9000 ot. |
Kompresný pomer: | 12.0 : 1 | 11.5 : 1 | 11.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 79.0 mm x 50.9 mm | 78 x 59.1 mm | 68.0 x 44.1 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 137 mm | 130 mm | |
Zdvih vzadu: | 130 mm | 125 mm | |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová | dvojkotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 298 mm | 298 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR17M/C (58W) | 120/70-17 | 110/70-17M/C 54H |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 245 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 ZR17 M/C (75W) | 180/55-17 | 140/70-17M/C 66H |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Hmotnosť s náplňami: | 210 kg | 195 kg | 168 kg |
Výška sedla: | 830 mm | 780 mm | |
Rázvor: | 1400 mm | 1440 mm | 1380 mm |
Dĺžka: | 2095 mm | 2075 mm | 2090 mm |
Šírka: | 800 mm | 815 mm | 745 mm |
Výška: | 1110 mm | 1140 mm | 1035 mm |
Svetlá výška: | 130 mm | 135 mm | 160 mm |
Objem nádrže: | 17 l | 14 l | 14 l |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | ||
Palivové mapy: | áno, v sérii | ||
LED svetlomet: | áno, v sérii | ||
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | ||
Quick-shift: | áno, v sérii | ||
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok |
Pridané: 16.11.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Predchádzajúci | Seriál článkov: Výstava EICMA Miláno 2015 | Nasledujúci
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 19491 | Včera: 165918