Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 21.05.2015 Autor: nadejnymotorkar
Čitatelia: 7463 [Mototuristika - Európa - Výlet]
Už pred sviatkami (1. a 8. máj) sme s polovičkou hútali, že kam by sme vybehli vyfúkať vlasy. Zhodli sme sa na tom, že si pôjdeme obzrieť miesto kam sa v lete chystáme na dovolenku - ostrov Cres.
Nechcem písať nič dlhé, len pár základných informácií pre tých, ktorí uvažujú o podobnom výlete.
Vyrážali sme 2.5.2015 zo Svätého Jura na pravé poludnie, keď sa počasie umúdrilo a cesty boli suché. Pôvodne sme chceli vyraziť už 1.5., ale počasie nebolo nám naklonené a nakoniec nebol dôvod sa nikam ponáhľať, lebo na tie štyri dni medzi sviatkami sme si vzali voľno. Plán bol jednoduchý - spanie pod stanom, cesta tam - spoznávanie cudzích krajín, cesta späť - rýchly presun. Katka spravila a následne aj nakúpila rozpis potravín (len raňajkového a večerového "menu" =) ) a po nabalení - hurá na cestu. Aj rozpočet bol jednoduchý - 100 eur benzín, 100 poplatky za prespanie a 100 náklady na stravu a ostatné. Priznám sa, že mierne sme to prešvihli, ale o tom až neskôr.
Vyrazili sme cez Maďarsko po ich "route 86" smer Szombathely. Tu treba poznamenať, že od 1.2.2015 sa v HU platí aj za cesty I. triedy a táto do nich spadá, tak sme za 6,50 eur kúpili 10-dňovú "licenciu" na používanie HU ciest. Pokračovali sme na Körmend, kde sme odbočili na Bajánsenye. To bola naša prvá plánovaná zastávka (okrem tankovania). Majú tam rybársku čárdu s výbornými rybacími (a aj nerybacími) špecialitami. Mňam....
Z Bajánsenye sme pokračovali po úzkych takmer horských cestičkách do Slovinska. Konkrétne do mestečka Ljutomer. Ubytovali sme sa v najbližšom kempe (nájdený za výdatnej pomoci "be-on-road" v mobile). Polovička kempu a to oddelená bola označená FKK..... Čo to znamená sme pochopili až keď sme na motorke pomaly prechádzali a hľadali miesto na postavenie stanu.... všade samí naháči (nemyslím motorky).... =))
Tak z "natur" časti sme sa rýchlo porúčali. Mimochodom hotel ku ktorému kemp patrí sa volá "Zelený gaj" - teda "zelený háj"... ak by niekto myslel niečo iné =)
V noci nás v našom malom tesco-stane vypláchla dvojhodinová prietrž. Našťastie všade okolo bolo veľa prázdnych prístreškov a tak nám jeden z nich poskytol azyl a zachránil pred totálnym premočením. S tým stanom som to neodhadol. Mám doma ešte jeden horolezecký, ale rozhodla hmotnosť a objem...chyba! A tak v ďalšom pokračovaní sme stan, karimatky a spacáky vozili vo valcoch na kufroch len aby sme vyzerali viac "adventure". Inak to bol jediný dážď za celý trip.
Z Ljutomeru sme pokračovali na juh cez národný park Jeruzalemsko. Je to vinárska oblasť a oplatí sa tam pozrieť. Ďalej sme šli cez Ormož, Ptuj dole na Rogatec. Pokračovali sme cez Koziansky NP do mesta Brežice. Tu sme čosi pojedli, popili a pokračovali cez Novo Mesto a Kočevje dole do Chorvátska. Po napojení na diaľnicu sme ťahali na Rijeku. Na diaľnici sme zažili hmlu v ktorej sme sa asi 8 kilometrov vliekli tak sedemdesiatkou. Za Rijekou sme zišli z diaľnice a po pobreží cez Opatiu, Brseč smerovali do Brestova na trajekt na ostrov Cres. V Opatii sme sa „flákali“ za miestnymi plechovkármi ,ale ďalej to bolo krásne jazdenie po kvalitnej ceste. Aj keď som „brúsil“ kufre, tak trajekt v Brestovej nám odplával doslova pred predným kolesom. Ďalší mal odchod o hodinu (19:30) a tak sme zas pojedli, natiahli údy, rozmasírovali stuhnuté chrbátiky....
Na trajekte okrem našej „big-bandurky“ boli ešte štyri autá... mohli sme si tam zahrať futbal.... =) Po vylodení v Porozine na Crese sme nechali všetkých odísť a pohodovým tempom sme smerovali do vnútrozemia. Ubytovali sme sa v kempe Kovačine pri mestečku Cres. Pôvodne sme mysleli, že ostaneme iba na jednu noc, ale boli z toho dve. Ďalší deň sme si vyhradili na prieskum ostrova Cres a Lošinj (sú spojené mostom v meste Osor). Krásne jazdenie po prázdnych cestách. Počasie poloblačné, teploty okolo 26 stupňov...proste paráda. Cres aj Lošinj majú na dlžku cca 80 – 90 km a tak je ozaj potrebný aspoň deň na prevezenie sa. Ak sa tam z vás niekto ocitne, doporučujem ísť v meste Mali Lošinj do časti Kalvária. Na konci ulice sa dáte napravo takou úzkou cestičkou. Po miernom stúpaní a pár vracačkách sa dostanete na takú náhornú plošinu a pokračujete po šotolinovej ceste až na najjužnejší cíp ostrova Lošinj (cca 7 km). Výhľady z vrcholu sú nádherné.
Nasledujúci deň sme sa trajektom preplavili z Cresu (prístav Merag) na ostrov Krk (prístav Valbiska). Na trajekte bolo odhadom 90 áut a asi 12 motoriek. Boli to poväčšinou starší páni (Nemci, Taliani a Švajčiari) na báwoch zo začiatku 80-tych rokov. Krása. Párkrát sme ich stretli aj na Crese.
Keďže na Krk-u sme boli vlani, tak sme sa nezastavovali, ale valili to na diaľnicu smer Rijeka - Zagreb - Varaždin. Na pevnine sme tankovali a stretli sme tam pána (Chorvát) cca 55-58 ročného na staršej Suzuke. Cestoval do Bosny a tak sme pár kilometrov šli spolu. Aj som bol rád, lebo sám by som sa bol hnal a takto sme to valili takým rozumným tempom (110-120). V tento deň sme sa nijako nenáhlili, lebo sme mali v úmysle prenocovať v Maďarsku. Z diaľnice sme zišli na Čakovec a cez slovinskú Lendavu sa v Rédics-i napojili na maďarskú 86-ku. Znova sme išli do Bajánsenye kde sa vedľa už v úvode spomínanej čárdy nachádza útulný Malom panzió (Penzión Mlyn). Motorkári v ňom majú 10% zľavu! Krásne izby, pohodlné postele, motorka pod prístreškom....super! Večer samozrejme halászlé u susedov.....
Spomínaná dedinka Bajánsenye sa nachádza v národnom parku Örségi. Aj keď pôvodne nebol v pláne, tak sme si ho pozreli a neľutujeme. Hlavne moja Katka – tá nakúpila hŕbu tekvicových semienok a zväzok poriadneho maďarského cesnaku. S prísľubom, že sa tam ešte vrátime (v septembri tam bude „tekvicový festival“) sme sa okolo obeda opäť napojili na 86-ku a prášili domov...
Za päť dní sme najazdili 1600 kilometrov. Maďarsko, Slovinsko a ostrovy sme jazdili po vedľajších cestách. Presuny po diaľnici, či spomínanej „HU route 86“. Diaľnica v Chorvátsku bola takmer prázdna, akurát okolo Záhrebu sa to trochu zhustilo. Najhoršie úseky boli medzi Szomathely a mestom Csorna.
Náklady dosiahli 370 korún európskych. Ochutnali sme kopec miestných špecialít. Na Crese sme spali v chatke. Trajekt na Cres nás stal 61 kún (2 os. 1 motorka). Tak isto aj z Cresu na Krk.
Chcem poďakovať Katke, že to so mnou vydržala aj keď sa občas na zadnom sedadle nudila lebo zadriemala. Za to, že zniesla vlhko v stane, za masáž chrbta počas dlhých presunov...A sľubujem, že kúpim nový stan. =)
...najbližšie – Transfagaraš =)
Pridané: 21.05.2015 Autor: nadejnymotorkar Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 70047 | Včera: 213272