Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 10.11.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 39374 [Testy a predstavenia - Test]
Vitajte v džungli, tej mestskej, samozrejme. Noha šups cez Crossrunner-a, všetko v pohode, labky pekne na zemi, vzpriamený posed a širokánske rajdy v rukách. Čudujem sa, kde je tých 242 kilogramov, toľko totiž Crossrunner váži, len to akosi takto tragicky nevnímam, a to je motor ešte vypnutý. Takže manipulácia na mieste ok.
Ťukes do štartéra, šaltpáky a pomaly sa vymotávam v skupine ostatných Crossrunner-ov od hotela. Zatiaľ zvukový prejav nič moc, no aspoň to nikoho neprovokuje. Motorka sa pekne nechá viesť kadiaľ chce jazdec, hydraulická spojka je tu plusom, jednotku totiž častejšie prespojkovávam, nech to necuká. Motorka teda nie je doma pri pomalých prepletačkách, ale rozhodne to nie je zlé, tragické či výrazne negatívne. O to viac sa teším z automatického vypínania smeroviek.
Pri troche rýchlosti to už je ale iné kafíčko. Crossrunner chce proste bežať, aj keď len pomalšie v rámci mestkej premávky, ale ísť svižne, to je jeho. Tu už prepletanie nie je povinnosťou, ale skôr zábavou. Vďaka posedu je prehľad v premávke ukážkový, to isté platí pre rozhľad v späťákoch. Pozdával sa mi aj úložný priestor pod sedadlom, čosi tam vojde, nie veľa, skrátka zadný kufor to istí alebo aj malý magnetický tankvak (áno, nádrž je plechová).
Ako mestský pracant sa teda Crossrunner dá fajnovo využiť. Hlavne ak do mesta dochádzate, či jazdíte často rôznymi obchvatmi. V džungli, kde sa sem-tam nájde otvorený kanál, rozbitý asfalt alebo si situácia vynúti preliezť obrubník, bude stavba tejto motorky len plusom. A potom tá jazda domov...
Jó, domov to potiahnete cez tú najzákrutovejšiu cestu, akú máte poblízku. Ak poblízku žiadnu nemáte, nájdete si ju. Lebo Crossrunner je poriadny športovec, zákruty má rád a má aj iné atribúty, predurčujúce ho k fajnovému vyrezávaniu zatočeného asfaltu.
Bác po plynovej rukoväti, a ten zvuk k tomu, mňam!!! Vyhnať točky nad šesť a pol, tak trochu lenivec razom poskočí vpred. No nie je to skok ako taký, teda aký bol pri VTEC-u kedysi, len je štvorval zrazu hladný po otáčkach a ženie sa za nimi doslova sám. Nie je to nič nebezpečné a keby aj, pomôže decentne zasahujúca kontrola trakcie. Takže žiaden bác po plynovej rukoväti, rovno sa na ňu v každom výjazde zavesím. Strojovňa s elektronikou sa o to postará a keby aj tie nestíhali, Pirelli Scorpion Trail podporia heslo "dobrá guma nadovšetko".
V ostrých zákrutách a vracákoch potešia široké rajdy. Skoro ako streetfighter. Aj sa pomerne ľahko nechá Crossrunner prevracať z pravej do ľavej a naopak. Vpredu zúžené sedadlo jazdca nelimituje, a tak už ostáva sklápať cezpoľného bežca viac a viac k asfaltu. Podvozkovo opäť ok, mohlo by to byť lepšie, ale to by zase utrpelo pohodlie pri turistike. No kto by to chcel bez pohupnutia pri rýchlom preklopení, prenastaví si odskok a malo by to byť vyriešené.
Jazda tiahlymi rýchlymi zákrutami je opäť pôžitkom. Takú stabilitu som nečakal, zvlášť nie pri vetrisku, akým sme šli, keď sme míňali pole s veternými elektrárňami. Crossrunner-a to nielenže nerozhodilo, ale on si pýtal viac a viac, až sme šli v permanentnom, síce malom, náklone rýchlosťami, ktorými sa verejne nesluší chváliť.
K brzdám len toľko, nemusí byť všetko, čo brzdí parádne Brembo. Radiálky TOKICO sú toho dôkazom. Aj bez pancierových brzdových hadíc sa ľahúčko ovládali, fajnovo dávkovali, proste brzdenie jedným prstíkom vždy a všade. Celkový dojem z brzdenia trošičku kazila predná vidla, ktorá sa rada potopila, ak stlačeniu brzdovej páčky nesekundovalo aj pribrzdenie zadnou brzdou.
Praktická poznámka k nepraktickému jazdeniu. V takomto režime jazdy si cuckal Crossrunner 6,9 litra na stovku.
Crossrunner je však turista, i keď stále je z neho cítiť športový potenciál. Uvoľniť sa za riadidlami ale nie je problém a rovnako nie je problém zvládať na chrbte tohto maskovaného športovca ani veľké vzdialenosti.
Posed od pása nahor je skrátka čistá turistika. Uvoľnený, vzpriamený na sedačke, ktorá je vo svojej zadnej časti dostatočne široká. Aj ochrana proti vetru je fajnová, lepšia, než by sa zdalo. Na vrchole prihnutý veterný štít spolu s na pohľad nie až tak rozmernou kapotážou svoju úlohu zvládajú na výbornú. Povedal by som, že až príliš dobre. Chcelo by to skrátka nastaviteľný štít, ktorý by som si vedel jednoducho spustiť nadol. Pomalá jazda plus nahriate skaly, domy atď., nuž pustil by som na seba aj viac vetra.
Od pása nadol, čo sa posedu týka, však Crossrunner nezaprie svoje VFR800F korene. Nohy sú v kolenách trošičku zohnuté, nie však nič, čo by mi po celodennej jazde prekážalo, šlo by to však potiahnuť aj do príjemnejšej, turistickejšej pozície. No neviem, či to možno brať ako mínus, nakoľko s Crossrunnerom budete často a radi vymetať zákruty, vtedy je takýto posed ideál.
Turistika sedí aj motoru. Aj diaľničná maximálna povolená je dosiahnutá v otáčkach, kedy motor fachčí v dvojventilovom režime, teda pod 6.500 ot./min. Jazda je preto kľudná, motorka pri malom pohybe plynovou rukoväťou nevystreľuje nervózne vpred. So spotrebou to tiež pohne dobrým smerom, mne sa zadarilo za 5,4 l/100 km, ale tak dobrý asfalt, skoro prázdne cesty, nuž nazvime to zrýchlená turistika. Rovná päťka je údaj dosiahnuteľný pri jazde, ktorú si užijete poriadne a pod päť by to tiež išlo.
K turistike patrí aj doplnková výbava a s tou originálnou Crossrunner vyzerá ako nefalšovaný adventure bike. Samozrejme, je to skôr ilúzia, avšak pekná. Padacie rámy, na nich LED prídavné svetlá, sada kufrov, centrálny stojan, quickshifter a pár ďalších drobností sme mali možnosť obzrieť si aj naživo.
Že to celé ladí dokopy fajn, bohužiaľ, kufre sú už na pohľad neprakticky tvarované, náhrad bude isto dosť. S quickshifterom bola aj praktická skúsenosť, niektoré motocykle v testovacej skupine ho mali nainštalovaný, športovej jazde to bezpochyby prospelo. Kopať tam rýchlosti nahor bez povolenia plynu bolo návykové. Honda by však mohla do doplnkovej výbavy zaradiť aj kryty rukovätí a centrálny stojan zase do výbavy sériovej.
Pokračovanie článku na ďalšej strane: Crossrunner a ostatné Hondy, Konkurencia, Záver, Oficiálne videá, Čo by ťa mohlo zaujímať a technické parametre.
Pridané: 10.11.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 44997 | Včera: 120897