Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 12.08.2014 Autor: Radas
Čitatelia: 4233 [Vaše stroje - Moja motorka]
Moja cesta k jednej stope bola veľmi dlhá, až taká dlhá, že jej začiatky si len matne pamätám. Plagáty motoriek mi viseli na stene už ako teenagerovi. Vlastne to bolo tak pol na pol s autami.
V tých dávnych dobách vládli cestám Honda Pan European, Yamaha YZF R1 som svojimi 150-timi koňmi v sérii a 177 kilogramami, alebo Honda CBR 900RR fireblade, Honda CBR 1100 XX Super Blackbird, aj keď som nemal vo vrecku ani floka, YAMAHU Virago 535 som vždy videl ako „dostupný“ stroj :D Medzi endurkami v mojich očiach jasne iskril jednobuch Pegaso. Nikdy som však žiadne moto nevlastnil, dokonca sa ani na jednom neviezol. Nemal som takú možnosť. A roky plynuli..
Viac než dekáda neskôr.. Vravím si, že by to chcelo zmenu, do niečoho vraziť prachy, niečo nové, nepreskúšané..moje myšlienky blúdili po nejakom civicu type R, možno nejaké rýchle cabrio..hmm, pekné, ale to nie je ono..Motorka, zrazu mi preblesklo hlavou. Najprv som si pozeral nejaké päťdesiatky skútre...no, to ma veľmi rýchlo prešlo. Zaraz som otvoril youtube a trávil hodiny nad pozeraním amatérskych videí, profi testov a pod. Dokonca som mal vybranú aj moto – Kawasaki Versys 650. To bol rok 2013. Bolo však už po sezóne, prelom októbra a novembra... nevadí, chytilo ma to tak, že som zašiel do autoškoly a chcel sa prihlásiť do kurzu. Samozrejme, nový kurz už neotvárali a do posledného, už rozbehnutého som sa nedostal. Naštvaný som odišiel.
Zima prešla a na jar sa opäť vynorila tá istá myšlienka, avšak tu už rozum zasahoval. Hmm, nekúpim si predsa drahú motorku, možno ma to prestane baviť, alebo sa na tom ešte namotám na nejaký stĺp, veď som na tom v živote nesedel. Potom mi napadla zmena v legislatíve v možnosti riadenia 125-ky s variátorom s béčkom. Opäť internet a objavil som krásu maxi skútrov. Prešiel som snáď milión recenzií a testov od burgmanov, satelisov, xmaxov, Xeva a pod. Potom som náhodou objavil Apríliu SR max, sánka mi spadla a vedel som, že to je ono. Po zistení ceny mi sánka spadla ešte nižšie, vravím si, veď za to mám jazdený transalp. Tak to určite nie. Hľadal som teda jazdenku... problém...
Opäť nejakou náhodou som sa dostal k Gilere Nexus a bolo viac menej rozhodnuté. Lenže opäť problém, skúter je jednoducho problém zohnať a ak sa nejaký objaví, miznú jak teplé rožky. Hľadaním som narazil na jedného nerozhodného majiteľa, ktorý v podstate nevedel, či ho chce predať, alebo nie. Nakoniec to aj tak dopadlo, resp. nedopadlo. Po dlhej dobe (mimochodom, nová helma bola už slušne zapadaná prachom) som si jeden kúsok zadovážil. V prvom momente nebol úplne podľa môjho gusta, čo sa farby týka, ale už som si na neho zvykol a som spokojný. Pravdupovediac hodne som váhal, či neisť radšej do satelisu RS, nenormálny gauč to bol, už len telku, ovládač a chipsy na cestu :D, skvelý na dlhšie túry, pre mňa dokonale farebne zladený. Našiel by som sto dôvodov, prečo sa mi páčil a mal by som ho rád... Gilerku som však miloval.. :)
Mimochodom, o kúpe sme boli dohodnutí s kamarátom, že každý si zoberie jeden a budeme jazdiť spolu. Dokonca sme ich aj spolu vyberali. Kamarát to však nakoniec vzdal. Dnešná realita je však taká, že cca po mojom dvojmesačnom jazdení to nevydržal a kúpil si helmu, aby mohol jazdiť so mnou :D Hneď sme ju odskúšali a urobili cca 70 km výlet. Vo dvojici je to jazda úplne iná, ale o tom možno nabudúce.
Dnes som si teda skoro istý, že budúcu sezónu si už skúter kúpi a budeme jazdiť dvaja. Len kto vie, či ja nedostanem chuť na ozajstnú moto.
Pridané: 12.08.2014 Autor: Radas Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 147939 | Včera: 242839