Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 31.01.2005 Autor: Milo
Čitatelia: 24798 [Vaše stroje - Moja motorka]
Polokapotovaný naháčik? Možno. V motokatalógoch sa nachádza v kategórii funbike s prívlastkom funduro. Je to ale také UFO-duro. Jednoducho SCARVER!
Nie, nejdem vás (ani seba) trápiť nejakým testom alebo porovnávaním. Na to nemám ani vedomosti, ani moto-skúsenosti a ani chuť. Porovnávať by som mohol len s mojou predchádzajúcou moto-simákom skútrom, ale to by bola riadna divočina. Mojím zámerom bolo len také prízemné „ľudské a chlapské“ pochválenie sa konečne novým kubatúrovo ako-tak dospeláckym strojom.
![]() |
Samotnej kúpe motorky predchádzalo, tak ako u drvivej väčšiny z vás, dlhé snorenie po katalógoch, výstavách, predajcoch, inzerátoch,..... a samozrejme nekonečné skrblenie grošov. Na značke mi nezáležalo, skôr som niečo hľadal pre staršieho začiatočníka - výkonovo slabšie, na denné dochádzanie do roboty, ale i na nejaký ten výletík. A hlavne, aby moto vyzerala trochu k svetu. Na maximálke mi nezáleží, jazdím pomaly. V úvahách som lietal od kategórie CCC (zatiaľ ma odradilo pracné čistenie motorky i manévrovateľnosť s vyššou hmotnosťou v meste) až po veľkoobjemové skútre. Veď som aj vás trápil v motoporadni. Scarver mi padol do oka po návšteve všetkých dostupných značiek u nás. BMW predajcu som omrkol len pre úplnosť. A osud zapracoval......Rozhodla aj znížená cena. Porada s manželkou o rodinných finančných limitoch a možnostiach (aby sme v najbližších rokoch prípadne nehladovali) a šlo sa pre moto. Jazda z Blavy v plnej premávke bola fest adrenalínová (predsa len 50 a 650 ccm je rozdiel).
Ešte perlička: v deň D sme po ňu prišli dvaja kupujúci, hoci tam bola vystavená už asi štvrť roka. Zasa osud.
Ešte som sa rozhodoval medzi CS a GS, ale predsa len CS-ko ma viac oslovilo. Aj pre ozubený remeň, ktorý je údajne bezúdržbový.
![]() |
Keď som už konečne zabŕdol do technických fines - okrem ozubeného remeňa (fragment z CCC) upúta aj úchyt zadného kolesa. Výfuk je evidentne zo skútra, takže som si nakoniec spojil tieto dve kategórie. Ďalším “zázrakom“ je falošná nádrž - nosič báglu. Môže slúžiť i na uloženie prilby s uzamykateľným pavúkom, prípadne uzamykateľného boxu, dokonca špeciálnej audiosúpravy. Nemám, neodskúšal som. Nádrž je umiestnená pod sedadlom. Nízke plexi a prístrojovka dopĺňa prvý pohľad.
Hm, prístrojovka.
![]() |
Klasické budíky, hodiny, kontrolky. Akurát chýba ukazovateľ paliva (svieti iba rezerva). Na riaditkách klasické spínače. Navyše je možnosť doobjednať “výstražný trojuholník“, vyhrievanie rúčok a ABS - tlačidlá sú predpripravené (nemám). Našťastie tu nie je nepraktické prepínanie smeroviek ako u “veľkých“ bavorákoch. Pribudla mi akurát kontrolka alarmu.
No a sme pri motore. Pomerne známy štvortaktný jednovalec Rotax s dvomi sviečkami a s elektronickým vstrekovaním. Je identický s motorom v známejšom GS-ku. Po stlačení el. štartéra nezaznie žiadny brutálny zvuk (ani by sa hádam sem nehodil) .Že ide o nízkootáčkový motor je zrejmé z otáčkomera – do cca 7000 ot/min.
Prevodovka je 5-stupňová. Radenie je dobré. Problém mám iba s neutrálom - nájsť jeho polohu. Keď ju nájdem zase niekedy nezasvieti kontrolka. Ale vraj to majú zo začiatku všetky bavoráky, že sa to časom poddá. Maximálka je udávaná niekde pri 180km/h. Neviem, maximálne som „upaľoval“ 140 a veru vo vetre mi nebolo všetko jedno. Brzdy Brembo – po jednom kotúči vpredu aj vzadu - zatiaľ stíhajú.
Pri mojej výške 176 cm je sedadlo príjemne nízko. Aj pohodlie ujde (nešiel som dlhšie v kuse ako 2 h). Sedadlo spolujazdca sa mi také pohodlné nezdá. Nemám ho odskúšané. Manželka odmieta so mnou jazdiť. Boh vie prečo?! Asi že jazdím pomaly.
![]() |
Spotreba, čo som odsledoval, zhruba sedí s prezentovanými údajmi. Nemilo ma akurát prekvapila „účinnosť“ blatníkov. Blato som mal na chladiči, motore i na sedadle.
Čo dodať na záver? Myslím si, že motorečka je celkom vhodná pre začiatočníka i pre motobabenku. Vraj je to milovník zákrut, no stupačky mám ešte panenské. Asi to nebude chyba motorky. Je netradičná. U nás ich behá minimum. Možno je to i výkonom, ale hlavne „besnou“ cenou. Niekto namietne, že sa z nej rýchlo vyrastie. Iste. Ale ako sa poznám za tie roky, u mňa to tak skoro nehrozí. Okrem jazdy mám však najväčšiu radosť, keď sa míňam s niekym podobne „postihnutým“ a pozdravíme sa (to sa mi veru pri 15 tis. km na simáku nestalo). Takže ak budete predbiehať véééľmi vyškereného motorkára na drobcovi, tak to som JA!
![]() |
Teším sa na jarné stretnutia na cestách - Milo
Pridané: 31.01.2005 Autor: Milo Zdieľať
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | BMW |
Model: | F 650 CS Scarver |
Rok: | 2004 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 652 ccm |
Max. výkon: | 50.7 k (37.3 kW) / 6800 ot. |
Max. krútiaci moment: | 62 Nm / 5500 ot. |
Kompresný pomer: | 11.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 100.0 x 83.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | remeň |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 300 mm |
Pneu vpredu: | 100/90-19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm |
Pneu vzadu: | 130/80-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 187 kg |
Šírka: | 1 mm |
Výška: | 915 mm |
Objem nádrže: | 17.3 l |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 117734 | Včera: 183989