Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Hodnotenie: (28 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (45)  [Verzia pre tlač] Tlač

Prvý test: Suzuki V-Strom 1000 2014 - štíhly obratný dobrodruh 2/2

 Zdieľať

Pridané: 16.04.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 40291 [Testy a predstavenia - Test]

Turistika - pripravený na každé dobrodružstvo:

V-Strom má byť ale hlavne kandidátom na cestu za dobrodružstvom a diaľkami. Tu je základom dobrý, pohodlný a vzpriamený posed. V ergonómii ťažko niečo vyčítať. Možno riadidlá by som volil trochu viac vpredu a hlavne vyššie. Na slušnej úrovni je aj ochrana pred vetrom. Predné plexi je veľmi dobre navrhnuté a dá sa nastaviť do troch polôh. A to veľmi jednoducho potlačením vpred. Mení sa tak jeho sklon. Dá sa zmeniť aj jeho výškové umiestnenie, ale to už uvoľnením štyroch skrutiek, s presunutím plexi na inú polohu. Skrutky sú pogumované, a tak to zvládnete aj bez náradia. Tu ale predpokladám jeho jednorázové nastavenie do hornej polohy a „šmitec“. Funguje veľmi dobre a na rozdiel od iných motoriek si myslím, že mhoho jazdcov ho ani nebude meniť, či dopĺňať o deflektor. Ochrana hornej časti tela je v pohode, kolená sú za kapotážou, ale čo nohy? Nemal som možnosť jazdiť v daždi, ale nohy jazdca vyzerajú byť nechránené. V Suzuki snáď aj na toto mysleli, pretože predný blatník je naozaj dlhý.

Suzuki DL 1000 V-strom
Predné plexi nastaviteľné výškovo + sklon v troch stupňoch

Sedlo je jednodielne a neumožňuje žiadne výškové nastavenie čo je škoda (v ponuke príslušenstva je zvýšené aj znížené sedlo). Boky sedla sú obšité kvalitnou oteru odolnou tkaninou, takže sedlo by sa nemalo predrať ani pri jeho odkladaní na zem počas demontáže. Spolujazdec má k dispozícii dosť miesta, stupačky v rozumnej polohe a rozmerné madlá po bokoch. Pod sedlom je relatívne veľkorysý odkladací priestor, ktorý som už spomínal a po bokoch podsedlovky je príprava na originálne bočné kufre. Tie sa tam potom dajú upevniť bez nutnosti montáže podporných oceľových rámov. V sérii je aj zadný nosič batožiny, na ktorý nebude problém upevniť nejaký ten bágel, alebo skôr horný kufor aj s opierkou pre spolujazdca. V-Strom sa tak zmení na plnohodnotného turistu.

Suzuki DL 1000 V-strom
Suzuki DL 1000 V-strom
Suzuki DL 1000 V-strom
Suzuki DL 1000 V-strom

Z doplnkov by som spomenul klin pod motor, ktorý podľa mňa pomôže Stromu vizuálne, ale možno aj v ochrane pred vodou. Turista ďalej určite ocení padacie rámy, krytky rukovätí + vyhrievanie, hlavný stojan, či doplnkové svetlá. Toto všetko však už za príplatok.

Čo však každého turistu poteší, je prejav motora a jeho ochota pracovať aj v nižších otáčkach a potiahnuť na rôznych kvaltoch. Kľudnejšia turistická jazda na kochačku nie je problémom a V-Strom sa nakoniec odmení aj skvelou spotrebou. Napríklad pri kľudnom presune po celodennom jazdení som pri jazde po vedľajších cestách, cez mesto a cez obchvat, pri rýchlosti tak do 110 prišiel so spotrebou 4,2 l/100 km. Veľmi pekný údaj. Priemer bol okolo 5 – 5,5 l a športovejšia jazda si vypýtala tak o litrík navyše. Toto dáva Stromu aj slušný dojazd - na jednu nádrž takmer 300 km. 20 l nádrž nie je nijako extra veľká, hlavne keď kontrolka rezervy začne blikať, keď máte v nádrži ešte stále 5 litrov paliva.

V-Strom 1000 je dobrá turistická mašinka, ktorá má dnes čo ponúknuť s dobrou základnou cenovkou. Pre turistu má všetko potrebné, dobrý motor so záťahom aj odspodu a priaznivou spotrebou, dlhý servisný interval, dobrú ochranu už v základe, pohodlný posed pre dvoch a prípravu na montáž kufrov. Turista sa bude musieť zmieriť s reťazou a jej mazaním, avšak dostáva za to veľmi priaznivú hmotnosť celej motorky. Aj kvôli reťazi bude asi dobrým nápadom dokúpenie hlavného stojanu.

Off-road - či vlastne len zvezenie na poľňačke

Suzuki DL 1000 V-strom

Dnes sa čoraz viac od off zamerania ustupuje a výnimkou nie je ani V-Strom. Napriek tomu a tiež napriek cestnému obutiu som s ním na nejakú tú poľnú cestu zablúdil. V-Strom v ničom nezaostáva za svojou konkurenciou. V rámci možností 19/17-palcových kolies zvláda všetko, čo je treba. V dobrom svetle sa ukazuje podvozok, nízka hmotnosť a štíhla stavba stroja. Zo stromčekom som sa dobre povozil a valiť kilečko po poľňačke, súbežne s autami na hlavnej nebol žiadny problém.

Dobre fungovala aj trakčná kontrola v režime 1, ktorá umožňovala také kratšie dobre kontrolované driftíky, takže aj menej skúsený jazdec si hneď neustelie niekde na trávičke. ABS sa vypnúť nedá (jedine odpojenie poistky) ale na prekvapenie vcelku dobre zvláda aj brzdenie v teréne. Pokiaľ sa v teréne jazdí na kochačku či na turistiku, nebude tam ABS prekážkou.

Suzuki DL 1000 V-strom
Na driftíky je lepšie trakčný systém vypnúť, dá sa to rýchlo aj počas jazdy

Celkovo sa mi so Stromom jazdilo dobre. Samozrejme, riadidlá sú prinízko na dobrú jazdu v stupačkách, ale toto dnes majú takto všetky cestovné "endurá". Ak by to niekto s terénom myslel vážnejšie, nevidím v tom žiadny problém. Nahodiť padacie rámy, dvihnúť riadidlá, obuť "chlpaté" gumy a určite nahodiť chránič spodku motora a výfukov. V tomto smere bude "roboty" asi najviac, pretože zvody výfukov idú pod motorom a výfukové koleno predného valca spolu s lambda sondou je poriadne na rane. Rovnako aj olejový filter a niekoľko hadičiek a káblov by mohli nejaké tie odletujúce kamene ľahko poškodiť.

Suzuki DL 1000 V-strom
Nechránený spodok motora, zvody a káble či hadičky

Konkurencia

Konkurencia je poriadne široká. Ja som ju rozdelil na tie cestovné endurá s menším objemom/výkonom a samozrejme aj cenou. Dnes to už nie je len o dvojvalcoch, vybrať si môžete V4-ku, radový štvorval a dokonca aj trojvalec. Honda má v ponuke Crossrunnera s motorom V4 z legendárnej VFR, ktorý je na tom veľmi dobre cenou, ale je zameraný viac na cestu. Kawasaki Versys 1000 je takmer identicky vybavený ako Strom a za rovnaké peniaze. Je to pohodlný cesťák so štvorvalcovým motorom a tiež športovým duchom. Veľmi podobne je zameraný aj Triumph Tiger Sport 1050, tentoraz s troma valcami. Posledného mohykána spomeniem staré dobré talianske železo Moto Guzzi Stelvio 1200 8V. V-Strom všetkých týchto konkurentov valcuje najnižšou hmotnosťou, avšak zaostáva trošku výkonom. Rozdiely však nie sú markantné.

Suzuki DL 1000 V-strom
Suzuki DL 1000 V-strom

Ak by sme chceli V-Stroma porovnať s lídrami segmentu (druhá porovnávacia tabuľka na konci článku), treba povedať, že si budeš musieť priplatiť dve a viac tisíciek eur. Sú to 1200-ky a z toho pramení aj väčší rozdiel vo výkone. V-Strom znovu vyhráva v hmotnosti a podlieza dokonca aj KTM, ktorá má rovnako ako Strom reťaz. Konkurencia má však modely "preplnené" elektronikou, semi-aktívnimi podvozkami, tempomatom, automatickou prevodovkou a podobne.

Záver

V-Strom 1000 je kus podarenej motorky. Všetko, čo táto motorka robí, robí naozaj dobre. Možno to na prvý pohľad tak nevyzerá, ale ak sa zvezieš, budeš príjemne prekvapený jeho ľahkosťou a klasickosťou a pocitom, že sedláš skutočnú motorku bez "gadgetov" navyše. Nehrá sa na lídra segmentu a ani nepôjde po krku 150-koňovým hráčom, ale za tú cenu si myslím, že pekne zamieša pozíciami na trhu. Má totiž skvelý motor - dvojvalec, ktorý nikoho nebude nudiť, suprový podvozok a brzdy. Azda najväčšiu nevýhodou ktorú ja vidím je fakt, že ho Suzuki nepriniesla na trh už pred piatimi rokmi.

Plusy, mínusy

zábavný motor, spotreba, skvelé brzdy, nastaviteľný podvozok, dobré plexi, cena nevypínateľné ABS, nechránený spodok motora a zvody, odkryté detaily na motore (filter, kábliky a hadice), „obyčajné“ oceľové riadidlá

Video

Video: Suzuki V-Strom 1000 2014

Pozadie / Wallpaper:

Suzuki DL 1000 V-strom
Suzuki DL 1000 V-strom
Suzuki DL 1000 V-strom
Suzuki DL 1000 V-strom
Suzuki DL 1000 V-strom

Čo by ťa mohlo zaujímať:

Suzuki V-Strom 1000 2014:

Servisný interval 12000 km / 1 x ročne
Spotreba 5,3 l/100km
Objem nádrže z toho rezerva 20 l (5 l rez.)
Dojazd (po kontrolku rezervy) 283 km
Otáčky motora pri 50, 90, 130 kmh 1900 ot. / 3100 ot. / 4600 ot.
Cena motorky 11 990,- EUR

Ceny vybraných doplnkov:

Nosič kufra topcase 83,84 EUR
Kufor topcase 680,47 EUR
Nosič bočných kufrov + kufre 106,84+876,59 EUR
Príplatok ABS ABS je v základe
Vyhrievané rukoväte 230,26 EUR
Turistické plexi 177,12 EUR
Tankvak 122,08 EUR
Padacie rámy 244,46 EUR
Ochrana motora plastova/hlinikova 177,12/243,06 EUR

Ceny vybraných ND:

Páčka brzdy 48,83 EUR
Stupačka 53,22 EUR
Spätné zrkadlo 45,24 EUR
Smerovka 38,47 EUR
Svetlomet 279,46 EUR

Všetky ceny sú vrátane DPH

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Juraj Odin Klačko, Tomáš Hajduch - Awia

Motocykel na test poskytla spoločnosť MSC Suzuki Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Held prilbách Suomy od firmy Styx.

Foto:
 Suzuki V-Strom 1000 ABS 2014 Honda Crossrunner 2014 Kawasaki Versys 1000 2014 Triumph Tiger Sport 1050 2014 Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:SuzukiHondaKawasakiTriumphMoto Guzzi
Model:V-Strom 1000 ABSCrossrunnerVersys 1000Tiger Sport 1050Stelvio 1200 8V
Rok:20142014201420142014
Novinka:NOVINKA 2014
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)štvorvalec (4T)radový štvorvalec (4T)radový trojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1037 ccm782 ccm1043 ccm1050 ccm1151 ccm
Max. výkon:100.6 k (74.0 kW) / 8000 ot.101.9 k (74.9 kW) / 10000 ot.118.0 k (86.8 kW) / 9000 ot.125.1 k (92.0 kW) / 9400 ot.104.7 k (77.0 kW) / 7250 ot.
Max. krútiaci moment:103 Nm / 4000 ot.72.8 Nm / 9500 ot.102 Nm / 7700 ot.104 Nm / 4300 ot.113 Nm / 5800 ot.
Kompresný pomer:11.3:111.6 : 110.3 :111.7:111 : 1
Vŕtanie x Zdvih:100 x 66 mm72 x 48 mm77 x 56 mm79 x 71.4mm95 x 81.2 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie, hrdlo 38 mmvstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinouvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťazkardan
Zdvih vpredu:165 mm150 mm140 mm
Zdvih vzadu:145 mm150 mm150 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová, 4 piestikdvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestikdvoj kotúčová radiálne strmene
Priemer bŕzd vpredu:310 mm296 mm300 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:110/80-R19120/70-R17M/C120/70ZR17M/C120/70 ZR 17110/80 R19
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2 piestikjednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:260 mm256 mm250 mm255 mm282 mm
Pneu vzadu:150/70-R17180/55-R17M/C180/55ZR17M/C180/55 ZR 17150/70 R17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:228 kg240.4 kg239 kg235 kg257 kg
Výška sedla:865 mm816 mm845 mm830 mm820 mm
Rázvor:1555 mm1464 mm1520 mm1540 mm1550 mm
Dĺžka:2285 mm2130 mm2235 mm2150 mm2250 mm
Šírka:865 mm799 mm900 mm835 mm920 mm
Výška:1410 mm1243 mm1405 mm1310 mm1430 mm
Svetlá výška:165 mm140 mm155 mm
Objem nádrže:20 l21.5 l21 l20 l32 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:6.13 l/100km5.2 l/100km5.3 l/100km6.1 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 263 kmcca 302 kmcca 283 kmcca 393 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nienie
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
Tempomat:nienie
LED denné svetlá:nienie
El. Podvozok:nienie
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok, antihop-spojka, radiálne brzdy TokicoKolesá z ľahkých zliatin
Poznámka:
Poznámka:Cena 04/2014: 11990.-€Cena 02/2013: 10 490,- EUR (vrátane ABS)V sérii ABS a KTRC - tračný systém 3 módy + voľba 2. palivových máp
Cena 02/2013: 11 995,- EUR
Cena: 02/2013 11 440 EURCena 10/2011: 12 800 EUR
Foto:
 Suzuki V-Strom 1000 ABS 2014 Honda Crosstourer 2014 BMW R 1200 GS 2014 KTM 1190 Adventure 2014 Yamaha XT1200Z Super Ténéré 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:SuzukiHondaBMWKTMYamaha
Model:V-Strom 1000 ABSCrosstourerR 1200 GS1190 AdventureXT1200Z Super Ténéré
Rok:20142014201420142014
Novinka:NOVINKA 2014
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)V4 76° (4T)dvojvalcový boxer (4T)vidlicový dvojvalec (4T)radový dvojvalec (4T)
Objem:1037 ccm1237 ccm1170 ccm1195 ccm1199 ccm
Max. výkon:100.6 k (74.0 kW) / 8000 ot.129.2 k (95.0 kW) / 7750 ot.125.1 k (92.0 kW) / 7750 ot.149.6 k (110.0 kW) / 9500 ot.112.1 k (82.4 kW) / 7250 ot.
Max. krútiaci moment:103 Nm / 4000 ot.126 Nm / 6000 ot.125 Nm / 6500 ot.125 Nm / ot.117 Nm / 6000 ot.
Kompresný pomer:11.3:112:112.5:111.0 : 1
Vŕtanie x Zdvih:100 x 66 mm81 x 60mm101.0 x 73.0 mm105 x 69 mm98 x 79.5 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)Unicam (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinouvzduchom a kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová (voliteľné DCT)manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazkardankardanreťazkardan
Zdvih vpredu:190 mm190 mm190 mm
Zdvih vzadu:200 mm190 mm190 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová, radiál 4 piestdvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:310 mm310 mm305 mm320 mm310 mm
Pneu vpredu:110/80-R19110/80-R19120/70-ZR19120/70-19110/80 19M/C 59V
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:260 mm276 mm276 mm268 mm282 mm
Pneu vzadu:150/70-R17150/70-R17170/60-ZR17170/60-17150/70 17M/C 69V
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:212 kg
Hmotnosť s náplňami:228 kg275 kg238 kg230 kg257 kg
Výška sedla:865 mm850 mm850 mm860 mm845 mm
Rázvor:1555 mm1595 mm1507 mm1560 mm1540 mm
Dĺžka:2285 mm2285 mm2210 mm2250 mm
Šírka:865 mm915 mm953 mm980 mm
Výška:1410 mm1335 mm1450 mm1470 mm
Svetlá výška:165 mm180 mm220 mm190 mm
Objem nádrže:20 l21.5 l20 l23 l23 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:6.13 l/100km5.4 l/100km5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 263 kmcca 277 kmcca 308 km
Servisný interval:10 000km15 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nienieáno, v sériiáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiza príplatokáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiza príplatokáno, v sérii
Tempomat:nieza príplatoknieáno, v sérii
LED denné svetlá:nieza príplatokáno, v sérii
El. Podvozok:nieza príplatokáno, v sériinie
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok, antihop-spojka, radiálne brzdy TokicoV sérii Anti-hop spojka, Voliteľná dvojspojková automatická prevodovka DCTza príplatok vypletané kolesá, LED smerovkyv sérii LED smerovky, vypletané kolesá, nosiče kufrov, kryty rukovätí.
Poznámka:
Poznámka:Cena 04/2014: 11990.-€Udávaná spotreba 6,13 km/l (v D-móde automatickej prevodovky WMTC test)

Cena 05/2013: 13 390,- EUR
Cena 02/2014: 13950.- EURCena 05/2013 14950,-EURCena 04/2014: 14 990,- EUR
Foto:
 Suzuki V-Strom 1000 ABS 2014 Aprilia Caponord 1200 2014 Ducati Multistrada 1200 2014
Všeobecné informácie:
Výrobca:SuzukiApriliaDucati
Model:V-Strom 1000 ABSCaponord 1200Multistrada 1200
Rok:201420142014
Novinka:NOVINKA 2014
Kategória:Cestovné enduroCestovné enduroCestovné enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)dvojvalec (4T)L-kový dvojvalec (4T)
Objem:1037 ccm1197 ccm1198.4 ccm
Max. výkon:100.6 k (74.0 kW) / 8000 ot.129.9 k (95.5 kW) / 8500 ot.150.0 k (110.3 kW) / 9250 ot.
Max. krútiaci moment:103 Nm / 4000 ot.116 Nm / 6500 ot.118.7 Nm / 7500 ot.
Kompresný pomer:11.3:112 : 1
Vŕtanie x Zdvih:100 x 66 mm106 x 67.8106x67.9mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)Desmodromický rozvod (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:167 mm170 mm
Zdvih vzadu:150 mm170 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčovádvoj kotúčová, 4 piestik
Priemer bŕzd vpredu:310 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:110/80-R19120/70-17120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová, 2 piestik
Priemer bŕzd vzadu:260 mm240 mm245 mm
Pneu vzadu:150/70-R17190/55-17190/55 ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:196 kg
Hmotnosť s náplňami:228 kg224 kg
Výška sedla:865 mm840 mm850 mm
Rázvor:1555 mm1565 mm1530 mm
Dĺžka:2285 mm2240 mm
Šírka:865 mm
Výška:1410 mm1456 mm
Svetlá výška:165 mm
Objem nádrže:20 l24 l20 l
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:nieáno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:nieáno, v sérii
LED denné svetlá:nieáno, v sérii
El. Podvozok:nieáno, v sériiza príplatok
Iná výbava:plne nastaviteľný podvozok, antihop-spojka, radiálne brzdy Tokico
Poznámka:
Poznámka:Cena 04/2014: 11990.-€Cena 08/2013: 14.890,- EURCena: 02/2013: 15 900 EUR

<

Pridané: 16.04.2014 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (28 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (45)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 41401 | Včera: 161104