Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 02.07.2004 Autor: Janny
Čitatelia: 30003 [Vaše stroje - Moja motorka]
Dva roky som premýšľal čo si kúpiť. Motorka ma lákala, ale stále som nevedel čo konkrétne by to malo byť. Hlavným dôvodom prečo som o nej začal uvažovať bolo moje premiestňovanie sa veľkomestom. Postavu a nálady mam skôr na choppera, ale bolo mi ho ľúto zničiť v meste. Obchádzal som motosalóny a do najužšieho výberu sa dostalo XT600E a Fazer600. Ale predsa len, keďže mesto je dosť rozbité a niektoré križovatky pripomínajú skôr tankodróm, tak vyhralo XT.
To je ona |
V decembri minulého roku som sa konečne odhodlal a v Yamahe rozbil prasiatko a úplne nové čierne XT mi začalo tykať. Dlho sme na seba v garáži iba čumeli, dobré počasie na seba tento rok dalo dlho čakať. Ale predsa som len vo februári neodolal a vydal sa na naše prvé spoločné kilometre.
Najprv opatrne, predsa len, desať rokov som na motorke nesedel, sem tam som sa len na niečo sadol. Ixtéčko ale poslúchalo na slovo, milo prekvapilo. Vysoký posed poskytuje nadhľad ponad karosérie áut, štíhla motorka umožňuje manévrovateľnosť a hlavne: nečakám v radoch na križovatkách. Prvé najväčšie plus, ktoré som potreboval…
Pripravená vyraziť |
Klady a zápory ťažko popisovať veď každý z nás motorkárov má tu svoju obľúbenú a nedá na ňu dopustiť. Poznám jednu červenú banditku pre ktorú bola moja Yamaha „ladička“-hudobný nástroj. J Ja som so svojou motorkou spokojný, akurát pri dlhších jazdách som z nej vytrasený jak Detva. Vy skôr narodení viete aká to bola cigareta…
A to že maximálku má ixtéčko pri 140-tke som pochopil, keď som po zábehu tomu vyťal a zrazu som začal kľučkovať po prerušovanej čiare na ceste ako keby som králika naháňal. Samozrejme nechtiac. Oči som mal nalepené na plexi a myslel som si že idem minimálne dvesto. Bohužiaľ, trubky sú trubky a dali najavo svoje hranice.
Tak čo? Ukážem Vám ako sa na tom jazdí? |
Nejaké veľké úpravy neplánujem, akurát dám do sánia GREEN filter, sviečku DENZO, laďák výfuk a dynojet na karburátory. Maličkosť ale poteší. Aspoň babička trocha ožije. A vymenil som žiarovky za LEDky aspoň môžem nechávať rozsvietené svetlá bez obáv o baterku.
To sú všetky úpravy, zatiaľ iba jazdím a jazdím. Máme za sebou spoločných 5500km zatiaľ v pohode a bez závad. Akurát tá zadná guma nejako skoro stráca svoju tvár…
Takto... |
A nakoniec niečo z dávnej minulosti. Písal sa rok 1988. a ja som premýšľal čo jej len môže byt. Neťahá a cuká… |
Pridané: 02.07.2004 Autor: Janny Zdieľať
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | XT 600 E |
Rok: | 2002 |
Kategória: | Enduro |
Motor: | |
Typ motora: | jednovalec (4T) |
Objem: | 595 ccm |
Max. výkon: | 40.6 k (29.8 kW) / 6250 ot. |
Max. krútiaci moment: | 48 Nm / 5250 ot. |
Kompresný pomer: | 8.5:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 95.0 x 84.0 mm |
Rozvod: | OHC |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Zdvih vpredu: | 225 mm |
Zdvih vzadu: | 200 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 282 mm |
Pneu vpredu: | 90/90-21 54S |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm |
Pneu vzadu: | 120/90-17 64S |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 160 kg |
Výška sedla: | 855 mm |
Šírka: | 865 mm |
Svetlá výška: | 230 mm |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 153851 | Včera: 203385