Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moja Yamaha XT600E

 Zdieľať

Pridané: 29.07.2004 Autor: lkuzman
Čitatelia: 25603 [Vaše stroje - Moja motorka]

S touto motorkou som relatívne spokojný už pár rokov. :)

Už ako malý chlapec som sa vozieval na celom spektre ČS a DDR motoriek. Počas strednej školy som však pokukával po kroskách a endurách typu Rallye Paris-Dakar. Po dlhom sporení a pri prvej príležitosti som kúpil XT600E bielo fialovej farby. Vzhľadovo pekný a všestranný jednobuch, chladený vzduchom má čo ponúknuť aj v dnešnej "vodnej a +100 koňovej" dobe. Môj bol vyrobený v Japonsku v prvej tretine deväťdesiatych rokoch minulého tisícročia.

 Celkom vydarený dizajn aj na dnešnú dobu.
Celkom vydarený dizajn aj na dnešnú dobu.

Nechcem tu rozoberať klady a zápory, lebo poznám zarytých jogurťákov a taktiež aj zarytých krosákov a pre všetkých je XT ťažký a neobratný klát. Práve to, že nevyniká ani v jednej kategórii ho robí univerzálnym a všestranne použiteľným. S prehľadom zvládne 500 km etapy, len trochu bolí zadok z enduro sedla, a prilba je plná múch kôli nízkemu štítu. Počas výletov odporúčam robť si pauzu každú hodinku. Taktiež XT zvládne aj ľahší výlet v teréne a po lúkach. Kto by s ním však chcel skákať a lietať maximálkou nech sa pripraví na skoré investície do "stratených" náhradných dielov a polámaných plastov. XT je proste stroj na pohodové jazdenie.

Motor má plynulý chod už od najnižších otáčok. Rozbehnúť sa dá aj na voľnobeh . Chce to len trochu pocvičiť so spojkou. Nástup výkonu sa mi zdá lineárny a bez typického šklbania jednobuchov, no vo vyšších otáčkach stráca dych. Je samozrejmosťou, že pri jednobuchoch nie je dobré akcelerovať zo 60 km/h pod plným plynom na piatom prevodovom stupni. Takisto týrať motor za studena sa moc nevypláca. Toto všetko sa potom prejaví na skrátenej životnosti motora a reťazovej sady.

Podvozok hravo zhltne nástrahy našich skvelých ciest a väčšinu malých prehreškov s úsmevom odpustí. Motorka sa dá nakloniť na stupačky aj napriek podvozku a jeho výške a zákruta sa dá prejsť na v pohodke drifte. Dokonca sa dá zdolať 15 cm múrik aj v 40-tke, chce to len trochu cviku a hlavne nerobiť to často :) . Brzdy pri mximálnom naložení, so spolujazdcom a rýchlom tempe trochu strácajú dych, chce to len správny odhad, zvyknúť sa na to dá.

Z mojich úprav spomeniem výmenu nedostatočne dimenzovanej žiarovky predného svetla za výkonnejšiu 90/100W, inštaláciu štyroch neodstreliteľných mini smeroviek, podsvietenie budíkov bielou LED. Skúšal som aj zadné obrysové/brzdové s LED-kami, no pri brzdení tieto všeliako blikotali kôli brzdovým mikrospínačom, tak som tam dal naspäť žiarovku. Z dvojfarebnej LED som si na predný panel dorobil kontrólku obrysového/brzdového svetla. Doplnil som digitálny tachometer s 8 funkciami, ďalej sú to veľké veterné kryty riadítok z KTM950.

Na motorke mám topcase GIWI MAXIA 52l do ktorého sa vmestí...všétko. S pneumatikami Mitas E08 som celkom spokojný, dovoľujú hlboký náklon a moc sa nederú. Reťaz nového typu od ČZ zatial slúži k mojej spokojnosti. Do budúcnosti plánujem doplniť plexištít, pochrómovať kolená a výfuk, doplniť páčku na plynovú rukoväť "throttle locker" proti bolesti zápästia pri dlhších cestách a kúpu postranných kufrov. Kontrólky nahradím malým LED panelom a na ich miesto mám už rozrobený digitálny otáčkomer s jednočipákom. V zime budem pracovať na vlastnom jednočipákovom CDI s dvomi krivkami predstihu a vstavaným imobilizérom.

Priemerná spotreba mi po výmene sek. prevodu z 15/45 na 14/40 vychádza na 5,3 litra. Maximálka je s novým prevodom 140 km/h a niet šance z toho vyžmýkať viac, ani keby som sa pred jazdou najedol fazule. Moja cestovná rýchlosť sa však pohybuje od 90 do 130 km/h. Motor po toľkých rokoch nepapá žiaden olej, a aj keď je celá motorka trochu doškriabaná, naskočí vždy na prvý brnk. Bežnú údržbu si robím sám podľa originál servisného manuálu v nemčine. Chce to ale široké spektrum dielenského náradia, kde je samozrejmosťou napríklad T-imbus na vidlice, momentové kľúče, wap-ka, helicoil-súprva, montážne servisné stojany a asi ďalších sto kíl náradia na použitie raz za rok. Investícia do náradia sa mi vrátila vo forme "ušetrenia" za servis. Kto však nemá skúsenosti a výbavu, nemal by sa púšťať do väčších opráv, radšej nech tieto zverí autorizovanému servisu a má istotu, že to ešte uvidí vkope. Nalietal som na nej už vyše 40000 kilákov a nemal som vlastne žiaden problém so spoľahlivosťou. Motorku môžem len odporúčať a myslím si, že pre bežného smrteľníka je úplne postačujúca.

 Na výlete po Orave
Na výlete po Orave

Takže sa stretneme niekde na cestách, necestách, lesoch a lúkach, či už bude 30 v tieni, pršať, snežiť, alebo budú padať krúpy.

Kuzmič

Pridané: 29.07.2004 Autor: lkuzman Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha XT 600 1993:

Foto:
Yamaha XT 600 1993
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:XT 600
Rok:1993
Kategória:Enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:595 ccm
Max. výkon:45.7 k (33.6 kW) / 6500 ot.
Max. krútiaci moment:50.02 Nm / 5500 ot.
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:156 kg
Výška sedla:885 mm
Objem nádrže:13 l

Súvisiace články:

Diskusia Diskusia k článku (18)  [Verzia pre tlač] Tlač

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 318581 | Včera: 244945