Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 27.06.2013 Autor: Feri Zubal - zeON
[Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]
V prvom rade Tha Heist dobre vyzerá, zaujal ma už na fotkách, ale potom aj naživo. Pekný rám dopĺňajú naozaj pekné kolesá, dobre zvolená kotúčová brzda vpredu, nádrž, odpružené sedadlo a matné lakovanie. Všetko pôsobí dojmom "Custom" stavby. A je to aj trochu tak. Aj keď motor a niektoré komponenty (ktoré pôsobia trochu lacne) pochádzajú z východu, tak celok navrhujú a dávajú dokopy v USA. Na druhej strane, budúci majiteľ si asi bude chcieť Heista upraviť a práve veci ako smerovky si vymení za také ako sa mu páčia.
![]() |
Dobrý dojem pokračoval aj keď som nato sadol. Motor naskočil, ale po pridaní zdochol, bolo sa treba "pohrať" zo sýtičom, sadnúť na "trestnú lavicu" a vyraziť. Ladený výfuk robil randál hodný veľkého V-twinu a tomu nasvedčovali aj reakcie okolia. Zážitok bola aj jazda s hardtailom. V zadku som cítil každú nerovnosť, pružinové sedlo čo-to odfiltrovalo, ale húpal som sa v ňom. Ja viem, ono to celé znie divne, ale jazda bola zážitkom...
Pozerať sa na Tha Heist okom praktika je nezmysel. To je ako s kofolou, keď ju miluješ nieje čo riešiť. Ak chceš malý nenáročný skutočný custom s hardtailom tak už si ho nemusíš stavať a robiť kompromisy. Tha Heist je hotový a čaká len na to, ako ho ešte upravíš. Na jazdenie v meste a okolo komína je ako stavaný, ma dobrý jednoduchý vzducháč, super zvuk a kopu malých nedostatkov, ktoré vyvážiš svojim jazdeckým umením...
| Jednoduchý motor a konštrukcia, upraviteľnosť, „Custom“ vzhľad už v sérii, cena, zážitok z jazdy tažko porovnateľný s niečim iným :-) | niektoré komponenty pôsobia lacným dojmom, rýchlomer (nepresný), problémy s vekom nádrže |
Konkurencia ku Cleveland-u Tha Heist sa hľadá len veľmi ťažko. Japonský štvorlístok ani veľkí európski výrobcovia nič podobné s malým objemom motora neponúkajú. Iné by to bolo na trhu s jazdenkami kde by sa dala nájsť napríklad Suzuki GZ 250 Marauder, Yamaha XV 250 Virago či Honda CMX 250 Rebel. Z nových "čoproidných" nízkoobjemových motoriek tu potom máme Yuki 350 Daytona za 2999,-EUR a Keeway Cruiser 250 EFI za 2899,-EUR, obe sú pritom dvojvalce.
![]() |
Pre koho sa asi tak Tha Heist 250 vyrába? Povedal by som, že pre niekoho, koho podobný štýl motoriek oslovil, no nemôže si dovoliť nového nadupaného „Haryka“ s obrovským motorom. Pre niekoho, kto by si niečo podobné aj zmastil v garáži, len na to nemá čas. Takto dostane podľa mňa slušný základ v podobe pekných kolies, stúpačiek, bŕzd, rámu, nádrže a predného svetlometu. Zvyšok si každý zrejme upraví na obraz svoj a naviac sa nemusí starať o to či svoje dielo nakoniec postaví na značky.
![]() |
| pocit z jazdy, ľahkosť motorky, pre potenciálnych majiteľov dizajn, možnosť ľahko si upraviť výzor | hlučný akože ladený výfuk, nefunkčný tachometer, neodvetraná nádrž |
| Servisný interval | 5000 km |
| Spotreba | 3.2 l/100km |
| Objem nádrže z toho rezerva | 8.7 |
| Dojazd po rezervu | cca. 203 km |
| Otáčky motora pri 50, 90 | trasie, separuje kosti od svalu :-) |
| Cena motorky | 3920,- EUR |
| Výfuk - Short Exhaust nehomologizovaný | 201,50 EUR |
| Výfuk - Long Exhaust nehomologizovaný | 221,20 EUR |
| Výfuk - Frameline Exhaust | 121,70 EUR |
| Nádrž - Frisco Stick Up Tank | 126,80 EUR |
| Nádrž - Peanut Tank center filler | 156,30 EUR |
| Nádrž - CCW Tha Stick Up Tank (3 verzie) | 126,80 EUR |
| Gas Cap - uzáver hliník | 87,50 EUR |
| Gas Cap - uzáver hliník čierny | 117,00 EUR |
| Gas Cap - uzáver bronz | 117,00 EUR |
| Riadidlá - Bare Knuckle Bars | 107,20 EUR |
| Riadidlá - Window | 146,50 EUR |
| Predný svetlomet | 32,70 EUR |
| Zadné svetlo | 12,20 EUR |
| Smerovka | 8,00 EUR |
| Rýchlomer | 24,90 EUR |
| Spätné zrkadlo | 9,20 EUR |
| Predný blatník | 30,50 EUR |
| Zadný blatník | 46,70 EUR |
| Predný tlmič | 76,30 EUR |
| Predný brz. kotúč | 19,00 EUR |
| Predné brzdové doštičky | 8,40 EUR |
| Zadný brzd. kotúč | 17,20 EUR |
| Zadné brzdové doštičky | 9,40 EUR |
| Brzdový pedál | 17,90 EUR |
| Pedál radenia | 17,90 EUR |
| Nádrž s uzáverom | 106,90 EUR |
| Palivový ventil | 11,40 EUR |
| Vzduchový filter | 12,40 EUR |
| Výfuk sériový | 147,80 EUR |
| Tesnenie pod hlavu motora | 3,90 EUR |
| Hlava motora | 86,50 EUR |
| Karburátor | 58,00 EUR |
| Motor 250 ccm | 775,20 EUR |
| Foto: | |||
![]() |
![]() |
![]() |
|
| Všeobecné informácie: | |||
| Výrobca: | Cleveland CycleWerks | Yuki | Keeway |
| Model: | Tha Heist 250 | 350 Daytona | Cruiser 250 EFI |
| Rok: | 2013 | 2014 | 2014 |
| Kategória: | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser | Chopper/Cruiser |
| Motor: | |||
| Typ motora: | jednovalec (4T) | radový dvojvalec (4T) | dvojvalec do V (4T) |
| Objem: | 229 ccm | 320 ccm | 249 ccm |
| Max. výkon: | 14.28 k (10.50 kW) / 7000 ot. | 23.12 k (17.00 kW) / 8000 ot. | 18.36 k (13.50 kW) / 9450 ot. |
| Max. krútiaci moment: | 15.8 Nm / 5500 ot. | 21 Nm / 4500 ot. | |
| Kompresný pomer: | 9,2 : 1 | 10,4 : 1 | 9,4 : 1 |
| Vŕtanie x Zdvih: | 67.0 x 65.0 mm | 62 x 53 | 49 x 66 mm |
| Palivový system: | vstrekovanie | ||
| Rozvod: | OHV | OHC | |
| Chladenie: | vzduchom | vzduchom | vzduchom |
| Pohon / Podvozok: | |||
| Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna | manualna |
| Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | |
| Brzdy vpredu: | kotúčová dvojpiestiková | dvojkotúčová | kotúčová |
| Priemer bŕzd vpredu: | 290 mm | ||
| Pneu vpredu: | 90/90 - 21 | 90/90-21 | 110/90-16 |
| Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová |
| Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | ||
| Pneu vzadu: | 140/70 - 18 | 160/80-16 | 130/90-15 |
| Hmotnosť / Rozmery: | |||
| Suchá hmotnosť: | 115 kg | 150 kg | |
| Hmotnosť s náplňami: | 184 kg | 172 kg | |
| Rázvor: | 1515 mm | 1660 mm | 1550 mm |
| Dĺžka: | 2200 mm | 2335 mm | 2300 mm |
| Šírka: | 720 mm | 965 mm | 762 mm |
| Výška: | 1040 mm | 1110 mm | 1145 mm |
| Svetlá výška: | 140 mm | ||
| Objem nádrže: | 8.7 l | 13.5 l | 15 l |
| Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
| Max. rýchlosť: | 112 km/h | 105 km/h | 115 km/h |
| Spotreba paliva: | 3.2 l/100km | 4.7 l/100km | |
| Dojazd po rezervu: | cca 203 km | cca 215 km | |
Text: Feri Zubal - zeON
Foto: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť Celeveland CycleWerks Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR.
Pridané: 27.06.2013 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 8286 | Včera: 141339