Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 31.01.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 17572 [Novinky - Oznam]
Poslanci za SaS Juraj Droba a Martin Chren navrhli zmenu zákona, aby bolo možné s vodičákom na auto (skupina B) vysadnúť aj do sedla motocykla zo zdvihovým objemom do 125 ccm (skupina A1). Týmto návrhom sa bude parlament zaoberať na rokovaní, ktoré sa začalo 29. januára. Tento bod sa zatiaľ neprerokovával.
K vodičáku B teraz automaticky dostanete AM, návrh by zahrnul aj skupinu A1 automaticky |
Takáto zmena bola už prijatá napríklad v Česku. Poslanci v dôvodovej správe uvádzajú: "Toto rozšírenie oprávnenia viesť aj spomenuté motocykle s kubatúrou do 125 cm3 prinesie niekoľko výhod, pričom nezahŕňa v sebe nevýhody. Výhodou je, že sa takýmto spôsobom podporí segment predaja ľahkých motocyklov. Máme príklad z Českej republiky, kde zaviedli takéto opatrenie novelou zákona o premávke na pozemných komunikáciách zo septembra 2011 s účinnosťou od 19. januára tohto roku; už v októbri hlásili predajcovia nárast predaja tohto druhu motocyklov o 36%. Toto opatrenie teda pomôže podnikateľskému prostrediu."
"Ďalšou výhodou je to, že uprednostnenie tohto druhu dopravy uľahčí dopravnej zaťaženosti hlavne v mestách. Niektorí automobilisti, najmä v teplejších ročných obdobiach uprednostňujú na krátke presuny skôr tento druh prepravy ako prepravu automobilom. Ľahké motocykle s uvedenou kubatúrou zaberajú menej miesta a tiež produkujú menej škodlivých emisií, dochádza teda k pozitívnym vplyvom aj na životné prostredie," dopĺňajú poslanci Juraj Droba a Martin Chren.
Dnešná právna úprava to automaticky povoľuje majiteľom vodičákov skupiny B len skupinu AM, teda ľahké motorové vozidlá (motocykle) s kubatúrou do 50 cm3.
Samozrejme vznikajú aj isté obavy zo zvýšenia nehodovosti, no poslanci aj v tomto smere argumentujú: "Tým, že vodičské oprávnenie skupiny B je možné získať až od určitého veku života, kedy sa už predpokladá určitá osobnostná vyspelosť, ale aj zručnosť a znalosť dopravných predpisov, je zabezpečené, že na uvedených druhoch motocyklov nebudú jazdiť vodiči príliš mladí, neskúsení a pod. Naopak, týmto opatrením sa docieli to, že v prípade, že oprávnený vodič automobilu sa rozhodne uprednostniť tento druh prepravy, je mu to umožnené bez zbytočných administratívnych či finančných nákladov. V navrhovanom zákone teda vidíme všestranný prínos."
A1 - to je aj napríklad jedna z týchto |
Ako som spomínal v úvode tento návrh je zahrnutý do programu 14. schôdze Národnej rady Slovenskej republiky so začiatkom 29. 1. 2013 o 13:00. Návrh je 69. bodom programu, a poslanci ho v čase uzávierky tohto článku ešte neprerokovali. Prerokovali zatiaľ 7. bodov programu. Navrhovaná účinnosť účinnosť zákona je 1. mája 2013.
Ako som zachytil v médiách, nie je celkom isté či aktuálna vládna strana Smer SD má v záujme takúto novelu prijať. Hlavné argumenty proti boli práve v oblasti bezpečnosti. Ak máš záujem aby tento návrh prešiel, asi jediné čo môžeš spraviť je vybrať si svojho poslanca(ov) a apelovať na neho emailom. Zoznam poslancov je na nrsr.sk. Či to má nejaký zmysel, si ja neodvážim odhadnúť a tak to nechávam milí čitatelia na vás.
Pridané: 31.01.2013 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 22271 | Včera: 219126