Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Pridané: 21.04.2004 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 11350 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Trojlúčové „elektróny“ dostali obutie Metzeler Sportec M-1 |
Úzke zákruty a pomalšie naklápanie sa tak stávajú výzvou. Každý drsnejší záber plynom znamená svojvoľnú zmenu smeru. Skrátka treba byť veľmi zžitý s týmto motocyklom nato, aby sa dali aj pomalšie prejazdy zákrutami dostatočne vychutnať.
Potešenie z jazdy sa prejaví pri akcelerácii, keď sa ručička otáčkomera prehupne cez hodnotu 6000. V tom momente je motor správne naladený na svižnú jazdu, pretože výkon prudko stúpa. Správne ho využiť pomáha 6 stupňová prevodovka, ktorá je síce presná, ale k radeniu treba vyvinúť určitú silu. Vysoké otáčky sa premietnu aj do spotreby. Pri jazde mimo mesta dosiahne hodnotu 6,2 litra na 100 km, pri 20 litrovej nádrži sa tak dá uhnať viac ako 300 kilometrov.
Podvozok je od výroby nastavený dostatočne tuho, Marzocchi–upsidedown v kombinácii s centrálom Sachs dokážu citlivo reagovať aj pri vyššom tempe športovej jazdy. Presnou odozvou zabezpečujú bezprostredný kontakt s vozovkou. Vďaka plne nastaviteľnému podvozku sa dá zvoliť dostatočný komfort pre turistickú jazdu aj po zvlnených komunikáciách. Akcelerácia na nerovnom povrchu síce vyvolá na riadidlách pohyb ako pri ryžovaní, ale toto trhanie netreba brať vážne. Sú o tom presvedčení aj konštruktéri z MZ, veď oni rozhodli, že táto športová turistika posilňovač riadenia nepotrebuje. Pohyby riadidlami sa dostatočne prenášajú a ani pri prudkej zmene smeru nie je potrebné vyvinúť veľký tlak. Aj napriek hmotnosti cez 200 kilogramov sa dá hovoriť o dokonalej obratnosti. Brzdy Nissin sa ukázali ako dobrá voľba. Žiaden extrém, žiadne kusnutie, iba spomalenie. Predná vidla však pri „dupnutí“ na brzdy reaguje tvrdým spätným úderom.
Ak chce byť MZ konkurencieschopná, mala by prejsť niektorými úpravami. Ani nie tak podvozku, ako pohonnej jednotky. Už v blízkej budúcnosti sa chce výrobca venovať úprave krivky vstrekovania, aby vyhladil chod motora a upravil jeho podanie výkonu aj pri prudšej akcelerácii. Inak sa uvedenie vcelku podarilo. Svojský dizajn, nezameniteľný zvuk a racionálne postavený podvozok.
Motor:
Vodou chladený štvortakt, radový dvojvalec s jedným vyvažovacím hriadeľom. Dve vačkovky poháňané reťazou s vrchným uložením, štyri ventily na valec. Elektronické vstrekovanie paliva s priemerom sacieho potrubia 52 mm, trojcestný katalyzátor, akumulátor 12 V/12 Ah, štartér.
Vŕtanie × zdvih: 96 × 69 mm
Objem valcov: 999 cm3
Kompresný pomer: 11:1
Nominálny výkon: 114 koní (84 kW) pri 9000ot/min
Max. krútiaci moment: 98 Nm (10 kpm) pri 7000ot/min
Prevody:
Primárny cez ozubené kolesá, hydraulicky ovládaná viaclamelová spojka v olejovom kúpeli, šesťstupňová prevodovka, sekundárny prevod O-krúžkovou reťazou.
Podvozok:
Oceľové trubky. Vpredu obrátená teleskopická vidlica s vnútorným priemerom 43 mm, vzadu uzavretá hliníková kývačka s centrálom. Vpredu dvojitý kotúč s priemerom 320 mm(štvorpiestik), vzadu kotúč s priemerom 240 mm a dvoma piestikmi, zliatinové disky.
Pruženie vpredu/vzadu: 120/120 mm
Rozmer ráfov vpredu/vzadu: 3,50x17 / 5,50x17
Pneu vpredu/vzadu: 120/70 R 17 / 180/55 R 17
Rozmery a hmotnosť:
Rázvor : 1425 mm
Uloženie prednej vidlice: 65°
Výška sedla: 835 mm
Hmotnosť (celková): 234 kg
Nádrž/rezerva: 20/5 l
Zrýchlenie:
0–100 km/h 3,6 s
0–140 km/h 6,0 s
0–200 km/h 12,3 s
Maximálka: 240 km/h
Spotreba: 6,2 l/100 km
Napísal: Helmut Dieb
Foto: Rossen Gargolov
Pridané: 21.04.2004 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 163378 | Včera: 204347